Guest Emmalie Skrevet 16. December, 2019 Så kommer et lidt mere personligt indslag fra mig her, men jeg har oplevet at dette er et super åbent Forum, med mange forskellige mennesker der højst sandsynlig kan hjælpe mig med dette ærinde Jeg har en bedstemor som er mit livs menneske, hun er det menneske jeg ser op til og tænker på i situationer hvor noget bliver svært. Hun har altid boet i en anden landsdel af Danmark, men jeg har brugt meget tid hos hende gennem årene alligevel. Nu er hun så blevet en noget ældre dame, og grundet en kræftsygdom der ramte hende for 1-2 år siden, og den efterfølgende kemo-behandling, er der ikke mulighed for at se hinanden så ofte. Jeg vil gerne give hende en julegave, men jeg aner ikke hvad. Hun kan ikke se længere, men hun hører sådan okay. Før i tiden elskede hun at læse, hvilket blev centrum for en del hjemmelavede gaver, men grundet afstanden og hendes dårlige syn kan denne idé ikke genbruges. Hun mangler ikke noget, og hvis hun gjorde ville hun købe det selv. Så standard materielle gaver er ikke så aktuelle. Oplevelsesgaver ala gavekort til ophold og rejser vil hun ikke være i fysisk stand til at indløse. Har i nogen idéer? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14379 Skrevet 16. December, 2019 Egentlig ville jeg ha foreslået et abonnement på Mofibo, men hvis hun ikke kan se, går det nok ikke at finde og sætte bøger i gang. Måske en CD-afspiller med få knapper, så den er enkel at betjene og et par lydbøger? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fynbomanden Skrevet 16. December, 2019 (edited) Køb et togkort til dig selv @Emmalie, og lov hende (og hold dét du lover), at du vil besøge hende meget meget oftere i det kommende år. Når du så tager et besøg hos hende, så læser du højt af en af de bøger hun vil sætte ekstra meget pris på at høre barnebarnet læse højt af. I den her forbrug-og-smid-væk kultur er det mest dyrebare og uerstattelige den personlige og tætte kontakt til vores nærmeste. Ja, jeg beklager, men det er måske hverken innovativt, spændende eller andet end blot et ønske om, at vi alle i det nye årti vil være mere i fysisk kontakt med hinanden. Ja, afstandene i Danmark er altså begrænsede i forhold til hvad man klarer i andre lande i Verden. Beklager, men det var dét Redigeret 16. December, 2019 af fynbomanden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 16. December, 2019 (edited) Liv skrev, for 3 minutter siden: Egentlig ville jeg ha foreslået et abonnement på Mofibo, men hvis hun ikke kan se, går det nok ikke at finde og sætte bøger i gang. Måske en CD-afspiller med få knapper, så den er enkel at betjene og et par lydbøger? For et par år tilbage fik hun en tablet med Mofibo abonnement så hun kunne læse. Mofibo tilbyder heldigvis også lydbøger, så hun kan stadig hygge sig med det mens kæresten hjælper med at få det til at spille @fynbomanden Det ér en super fin idé, desværre havde jeg gjort det, hvis jeg måtte. Hun har meget lidt overskud, og det bliver desværre ikke bedre herfra. Hver gang jeg får lov tager jeg afsted, det er desværre ikke så ofte - og det viser kun at hun passer på sig selv, en grænse jeg ikke vil overskride. Redigeret 16. December, 2019 af Emmalie Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Expo Skrevet 16. December, 2019 Emmalie skrev, for 5 minutter siden: Før i tiden elskede hun at læse.. Har i nogen idéer? Hej @Emmalie umiddelbart lyder det til at bedstemor er glad historier - så jeg ville nok se på lydbøger i stil med Saxo. Det er en rigtig skøn måde at høre historier på - uden at kunne se så godt.. og sundt for livet. KH. Expo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 16. December, 2019 Expo skrev, for 3 minutter siden: Hej @Emmalie umiddelbart lyder det til at bedstemor er glad historier - så jeg ville nok se på lydbøger i stil med Saxo. Det er en rigtig skøn måde at høre historier på - uden at kunne se så godt.. og sundt for livet. KH. Expo Hun har Mofibo, som har et udvalg af lydbøger. De bruger også eReolen som er bibliotekernes online bogunivers, både med bøger og lydbøger Det var ikke for sjov at jeg mente hun er kvinden der har alt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9446 Skrevet 16. December, 2019 Den er måske lidt svært at pakke ind, men den bedste gave du kan give hende er jævnlige telefonsamtaler kombineret med flere besøg hos hende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 16. December, 2019 TheVoice skrev, Lige nu: Den er måske lidt svært at pakke ind, men den bedste gave du kan give hende er jævnlige telefonsamtaler kombineret med flere besøg hos hende. Flere besøg er desværre ikke en mulighed. Men vi snakker jævnligt i telefon sammen allerede Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Casten 861 Skrevet 16. December, 2019 https://mofibo.com/dk/da/opret-konto?campaignCode=GOOGLE30DAGE Hvis du vil bruge 130 kr. om måneden på at holde mormor godt underholdt - eller bare give hende en god idé. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 16. December, 2019 Køb et ægte dyreskind, ikke et kunstigt. Den slags kan man mærke kvaliteten på, uden at kunne se. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 16. December, 2019 Prinz skrev, for 1 minut siden: Køb et ægte dyreskind, ikke et kunstigt. Den slags kan man mærke kvaliteten på, uden at kunne se. Det er måske ikke en helt dårlig idé.. sådan rent materielt. Jeg tror bare ikke hun ville se pointen i det, og jeg ved ikke om det helt udstråler det jeg prøver. Men den er taget til eftertanke! @Casten mofibo har hun Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fynbomanden Skrevet 16. December, 2019 (edited) Emmalie skrev, for 11 minutter siden: Det ér en super fin idé, desværre havde jeg gjort det, hvis jeg måtte. Hun har meget lidt overskud, og det bliver desværre ikke bedre herfra. Hver gang jeg får lov tager jeg afsted, det er desværre ikke så ofte - og det viser kun at hun passer på sig selv, en grænse jeg ikke vil overskride. Kære @Emmalie. Fuld respekt for dét, og hun skal også have lov til at holde sine grænse, og dét respekterer du naturligvis. Når dén grænse er som den er, så foreslår jeg, at du hver uge sender en "Live fra Emmalie" til hende. En personlig hilsen med updates fra dit liv og det du går og laver med din del af familien. Du sender så en mp4-fil eller et format kæresten kan håndtere, og så kan hun lytte til det. Sådan noget lidt alternativt og personligt og så bliver det ligesom "Jeg glæder mig til onsdag, for kommer Ude-og-Hjemme" for hende. Jeg er sikker på, at dét vil være et hit - og det skal bare være ren dogme-optagelse. Det er klart bedre end telefon hvis du bad om min holdning Det var alt hvad jeg umiddelbart kunne bidrage med -- og husk Familien er og bliver fundamentet for vores liv -- jeg véd det, da jeg selv bor far far away ..... Redigeret 16. December, 2019 af fynbomanden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 16. December, 2019 fynbomanden skrev, for 1 minut siden: Kære @Emmalie. Fuld respekt for dét, og hun skal også have lov til at holde sine grænse, og dét respekterer du naturligvis. Når dén grænse er som den er, så foreslår jeg, at du hver uge sender en "Live fra Emmalie" til hende. En personlig hilsen med updates fra dit liv og det du går og laver med din del af familien. Du sender så en mp4-fil eller et format kæresten kan håndtere, og så kan hun lytte til det. Sådan noget lidt alternativt og personligt og så bliver det ligesom "Jeg glæder mig til onsdag, for kommer Ude-og-Hjemme" for hende. Jeg er sikker på, at dét vil være et hit - og det skal bare være ren dogme-optagelse. Det er klart bedre end telefon hvis du bad om min holdning Det var alt hvad jeg umiddelbart kunne bidrage med -- og husk Familien er og bliver fundamentet for vores liv -- jeg véd det, da jeg selv bor far far away ..... Hey! Det der var sgu da en perle af en idé! Det er sgu da det jeg skal! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 16. December, 2019 Hej @Emmalie Jeg lavede sidste år en meget personlig gave. Godt nok til min mor. Et kort med 10 ting, jeg ville gøre. Blandt andet. Pudse vinduer, støvsuge, handle ind, køre en tur og lave noget godt mad. Hun, blev meget glad. Som, hun sagde. Så. Så hun mig noget mere. Og vi skal jo passe godt på ens forældre og bedsteforældre. Pludselig, har man dem ikke mere. God mandag aften. KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 16. December, 2019 Emmalie skrev, for 3 minutter siden: Det er måske ikke en helt dårlig idé.. sådan rent materielt. Jeg tror bare ikke hun ville se pointen i det, og jeg ved ikke om det helt udstråler det jeg prøver. Men den er taget til eftertanke! @Casten mofibo har hun Med en kvinde der ikke mangler noget, er det noget af en udfordring at finde noget hun reelt har brug for. Men med et skind kan hun mærke at du har gjort dig umage. Og så vil hun tænke på dig, når hun læner sig op mod det i stolen, eller har det under de bare fusser efter et fodbad...... eller noget helt andet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kanon1 811 Skrevet 16. December, 2019 (edited) Der er allerede kommet mange gode forslag. Jeg tænker at hvis hun ikke ser så godt og sidder /ligger meget derhjemme så kunne et lækkert tæppe (plaid), der føles rart være en ide. Så kan hun holde sig varm, eller ligge blødt og mærke den gave du har givet hende. Hun har måske tæpper allerede, men et nyt tæppe fra dig som er købt med omsorg er sikkert bedre end alle de andre tæpper Alternativt en passende blød pude - hvem elsker ikke en lækker pude? Håber du finder det helt rigtige. held og lykke med det og god jul K Redigeret 16. December, 2019 af Kanon1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1154 Skrevet 16. December, 2019 fynbomanden skrev, for 49 minutter siden: ...så foreslår jeg, at du hver uge sender en "Live fra Emmalie" til hende. En personlig hilsen med updates fra dit liv og det du går og laver med din del af familien. Du sender så en mp4-fil eller et format kæresten kan håndtere... Dét er sgu da et super godt forslag! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 16. December, 2019 Emmalie skrev, for 1 time siden: .... Hun kan ikke se længere, men hun hører sådan okay. Før i tiden elskede hun at læse, hvilket blev centrum for en del hjemmelavede gaver, men grundet afstanden og hendes dårlige syn kan denne idé ikke genbruges. .... Har i nogen idéer? Hvad med lydbøger, når hun ikke kan læse? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 16. December, 2019 Borende X skrev, for 2 minutter siden: Hvad med lydbøger, når hun ikke kan læse? Som nævnt ovenfor har hun abonnement hos Mofibo, som også har udvalg af lydbøger. Hun har en tablet til formålet, hvor hun får hjælp af hendes kæreste til at styre det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bamsen 713 Skrevet 16. December, 2019 Hej Emmalie. Giv din bedstemor en oplevelsetur, når hun et dårligt syn, så skal det være noget med lyd. Så prøv en koncert , evt i danmarks radios koncerthus eller ham der Andre Rieu Han kommer til danmark i 2020, Jeg er overbevist om at din bedstemor ville elske ham Du skal selvfølgelig med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 531 Skrevet 16. December, 2019 (edited) Indlæg slettet Redigeret 16. December, 2019 af Gentlemand-Finn Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9813 Skrevet 16. December, 2019 Emmalie skrev, for 1 time siden: Oplevelsesgaver ala gavekort til ophold og rejser vil hun ikke være i fysisk stand til at indløse. Emmalie skrev, for 1 time siden: Hun har meget lidt overskud, og det bliver desværre ikke bedre herfra. Hver gang jeg får lov tager jeg afsted, det er desværre ikke så ofte - og det viser kun at hun passer på sig selv, en grænse jeg ikke vil overskride. Måske hvis det ikke var så stort et arrangement kunne du måske tage med hende til en mindre digtoplæsning på biblioteket, mindre kammerkoncert eller noget andet der er tæt på og ikke så uoverskueligt. Det vigtige ville også være jeres oplevelse sammen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fynbomanden Skrevet 16. December, 2019 Emmalie skrev, for 1 time siden: Hey! Det der var sgu da en perle af en idé! Det er sgu da det jeg skal! Ja, så hvis du lige sender din adresse @Emmalie, så sender jeg en faktura på konsulenthonorar. Mener prisen ligger omkring kr. 8.500 + tax, og det er pr. påbegyndt time, men i det her tilfælde, så nøjes jeg med at fakturere én time. Jeg kan jo læse, at du er studerende, så vil godt kunne lave en special price for you my friend GOOD LUCK med projektet - og HUSK nu, at det er noget, der skal ind i faste rammer, ellers risikerer du at glemme dét, og så begynder det hele at skride. Så det bliver hårdt arbejde, men det er med sikkerhed noget hun bliver glad for og som hun kan lytte til igen og igen og igen. GO GO GIRL Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 16. December, 2019 fynbomanden skrev, for 3 minutter siden: Ja, så hvis du lige sender din adresse @Emmalie, så sender jeg en faktura på konsulenthonorar. Mener prisen ligger omkring kr. 8.500 + tax, og det er pr. påbegyndt time, men i det her tilfælde, så nøjes jeg med at fakturere én time. Jeg kan jo læse, at du er studerende, så vil godt kunne lave en special price for you my friend GOOD LUCK med projektet - og HUSK nu, at det er noget, der skal ind i faste rammer, ellers risikerer du at glemme dét, og så begynder det hele at skride. Så det bliver hårdt arbejde, men det er med sikkerhed noget hun bliver glad for og som hun kan lytte til igen og igen og igen. GO GO GIRL Jeg bogfører denne som en venlig tjeneste mange tak! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fynbomanden Skrevet 16. December, 2019 Emmalie skrev, for 2 minutter siden: Jeg bogfører denne som en venlig tjeneste mange tak! Tak er kun et fattigt ord ..... -- man komme længst med venlighed, så jeg vil undlade at sende en rykker ved manglende betaling og bogføre det under "pro bono" Take Care og Glædelig Jul !! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg