Hop til indhold
Hunting for beaver

Den perfekte flæskesteg / sværene

Recommended Posts

Hej venner

Er ved ar lave en flæskesteg af ribben 

Er der evt. nogle søde individer som kan hjælpe med et tip,, 

Tippet skal være vedr. sværene 

De skal allerhelst være lige i skabet, og altså helst ligesom de allerbedste flæskesvær direkte  fra slagteren,, mums 

Forventer gæster kl 20 

ALLE  gode bud blir taget imod med kyshånd 

Pft.  Hunter :):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 6 minutter siden:

Hej venner

Er ved ar lave en flæskesteg af ribben 

Er der evt. nogle søde individer som kan hjælpe med et tip,, 

Tippet skal være vedr. sværene 

De skal allerhelst være lige i skabet, og altså helst ligesom de allerbedste flæskesvær direkte  fra slagteren,, mums 

Forventer gæster kl 20 

ALLE  gode bud blir taget imod med kyshånd 

Pft.  Hunter :):)

Sæt ovnen på grill 220 grader, når stegen er færdig.  Husk at holde øje med den. Så får du boblede svær:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Super,, 

Tak for input,,, 

1. Jeg er IKKE en haj i et køkken (heller ikk der,!!! :rolleyes:

2. Stegen er købt hos en slagter og han anbefalede mig at smøre den  lidt eddike og dernæst salt,, er gjort det skulle efter sigende give gode svær,, I dont know first time,, vi må vente og se :)

3. Shit det dufter godt, men avv for pokker brændte mig lige i farten på ovnen,, hi hi 

4. Jeg forventer at få ros fra mine gæster, lidt a'la til middag hos med point osv. 

God aften derude venner 

Knus /. H. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 11 minutter siden:

Når "stegen" er færdig,,, skal jeg skære sværene fra til sidst og KUN give dem høj varme, eller er det et stort no-go ?? 

Det kan man sagtens, gerne under grill, MEN DU SKAL HOLDE ØJE MED DEM, ellers ender du med noget meget sort meget hurtigt.

Ribbenssteg er ikke så sart med at få lidt for meget (selve stegen) pga. bindevævet. Tricket med at skære sværen af er mere relevant for kamsteg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Næste gang  - så  smid  stegen  i  en  kuglegrill  - giver  altid  et  godt  resultat 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min erfaring er at det vigtigste for at få en sprød svær er at stegen er ridset korrekt, dvs akkurat ikke ned i kødet, da kødsaft så trækker op i sværene og gør dem bløde. Derudover skal man være grundig med at salte således at der kommer lidt saltkorn ned i revnerne.

Sidst men ikke mindst  skal stegen lægges således at sværene ligger lige. Jeg plejer at lave et par kugler af sølvpapir og bruger disse til at understøtte stegen i de lave områder.

Håber du har fået en godt resultat i dag. Der findes heldigvis mange muligheder for at ende ud med noget godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den blev udemærket, afventer dommen fra mine gæster,, sværene rigtig gode og sprøde

Tak for jeres fine indspark

Den er lidt for saltet, men så må vi jo drikke lidt mere rødvin til :)

God aften derude kære venner 

Knus  Hunter 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu har jeg ikke læst hele tråden, og det kan være, at det er for sent. Men alligevel:

Vend svinet om i en bradepande med vand og lad det stege i en halv time ved almindelig varme. Vend det derefter om og kom rigeligt med salg imellem sværene. Lad det stege videre under den i kogebogen anbefalende temperaur/tid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tja nu er den blevet lækker kan jeg se, men jeg gir aligevel min erfaring

svær ridses ned tæt til kød, helt igennem, saltes godt og inden pensles svær med eddike.

stegen lægges helt lige i bradepande, og smid en slat vand cirka en halv liter vand ind i ovnen hvis du ikke har dampanlæg/dampovn.

ovnen skal være kold når stegen lægges ind brug element fremfor varmluft, sæt den på 200 grader, giv stegen 30 min pr 500 gram hvis sværen ikke er sprød (hvad den burde blive) så kan den grilles (hold kontinuerligt øje) eller brug en chef torch på sværen til den bobler op.

lad hvile i 15 minutter mens du laver sovs 

skær id i håndbrede skiver til mænd tyndere til kvinder æd løs, drik god vin, dyrk god sex...

bh

Alko

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hold da op,, det må prøves en anden gang,, guldkorn fra både BorX og Alko

Nå men aftenen gik noget bedre end forventet 

Alle blev mætte og kunne knap nok spise dessert'en risalamande (lavet igår) 

Jeg fik helt fine roser med på vejen og det blev hemed 

EN STOR 5 TAL *****

Nu kan jeg trække mig glad, mæt og noget træt tilbage, dog lettere halvfuld har fået godt med rødvin, og drikker jo kun sjældent :)

Igen super mange gange tak for jeres fine indspark 

Sov godt 

BH Hunter 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Haha, ja tænk, at man på et sexsite kan få gode råd om, hvordan man skal behandle et svin :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, den 11.11.2019 at 23:50:

Haha, ja tænk, at man på et sexsite kan få gode råd om, hvordan man skal behandle et svin :P

Ja når man tænker på alle dem, som mener at vi alle er svin på EG, i hvert fald os mænd, der efter sammes mening er nogle svin som køber sex.

Hvad de dog går glip af, ved ikke at være en del  af EG fællesskabet.

De skulle lige vide hvem vi er, vi kan være deres bedste kolleger, uden at de aner det, mens de hader og forhåner os i kantinen, og vi tier i mens.

Jeg ville ikke have været jer foruden, alle jeres gode råd til espresso maskiner, ny garderobe, kultur og rejser, I er guld værd -tak for det :)

Men jeg har noteret mig at Hunting ikke har inviteret mig på flæskesteg med svær, er det ikke en lille forglemmelse ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, den 11.11.2019 at 18:26:

Jeg er IKKE en haj i et køkken (heller ikk der,!!! :rolleyes:

Jeg har da læst lidt anmeldelser du har skrevet @Hunting for beaver og der kan det da godt tolkes derhen, at du kan flere tricks med sprøde piger og nu også sprøde svær.

Et dejligt forum EG når vi holder den rare linje, med smil, gode råd, anmeldelser, fotos og ros til din steg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KnudSan skrev, den 17.11.2019 at 04:33:

Jeg har da læst lidt anmeldelser du har skrevet @Hunting for beaver og der kan det da godt tolkes derhen, at du kan flere tricks med sprøde piger og nu også sprøde svær.

Et dejligt forum EG når vi holder den rare linje, med smil, gode råd, anmeldelser, fotos og ros til din steg.

Takker flinke @KnudSan du er sgu altid dejlig posetiv, og ja dette forum EG fungere allerbedst når folk respekterer hinanden og sine egne holdninger :)

God aften venner 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 16.11.2019 at 03:58:

Ja når man tænker på alle dem, som mener at vi alle er svin på EG, i hvert fald os mænd, der efter sammes mening er nogle svin som køber sex.

Hvad de dog går glip af, ved ikke at være en del  af EG fællesskabet.

De skulle lige vide hvem vi er, vi kan være deres bedste kolleger, uden at de aner det, mens de hader og forhåner os i kantinen, og vi tier i mens.

Jeg ville ikke have været jer foruden, alle jeres gode råd til espresso maskiner, ny garderobe, kultur og rejser, I er guld værd -tak for det :)

Men jeg har noteret mig at Hunting ikke har inviteret mig på flæskesteg med svær, er det ikke en lille forglemmelse ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Gode ven @Rejsenetværk,,,

Det første du skriver (første 5. Linier) er jeg slet ikke enig i,, 

Dont be sad,, be glad 

Jeg havde inviteret nogle kollegaer, så DERFOR 

God aften anyways 

Knus Hunter 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 6 minutter siden:

Jeg havde inviteret nogle kollegaer, så DERFOR 

Selvfølgelig Hunting, det var også bare for sjov.

I den her verden mødes man, uden at ses med andre samtidig, det har jeg lært af at træffe folk her.

Jeg har venner udenfor EG, og indenfor - sådan er det.

Derfor ses vi jo også altid hos mig, eller ude i byen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 minutter siden:

Selvfølgelig Hunting, det var også bare for sjov.

I den her verden mødes man, uden at ses med andre samtidig, det har jeg lært af at træffe folk her.

Jeg har venner udenfor EG, og indenfor - sådan er det.

Derfor ses vi jo også altid hos mig, eller ude i byen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er nok den bedste forklaring jeg har læst herinde længe 

God aften 

P. S.  Skal du med til Thailand på et eller andet tidspunkt,,

(de har billige silke-skjorter,, :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 9 minutter siden:

P. S.  Skal du med til Thailand på et eller andet tidspunkt,,

Gerne, men lige nu lever jeg i et ingenmandsland, hvor jeg på den ene side har den bedste økonomi, jeg har haft nogen sinde, og derfor har planer om at bruge op til 40 - 50000 kr på nyt tøj, og gode oplevelser, eventuelt i det nye år, måske en tur til Thailand, om alt går vel.

Men igen igen, er den kontrakt som jeg arbejder under, i offentligt udbud, som vi nu har vundet de seneste 3 gange, men som altid består den risiko at jeg kan blive arbejdsløs, hvis vi taber.

Sker det, så slår jeg fuldstændig bak, og vil leve på en sten, indtil jeg forhåbentlig får et nyt arbejde, eller kan omplaceres, sidstnævnte er en vanskelig øvelse, fra den ene dag til den anden, så mange som vi arbejder under den kontrakt :(

Og i serviceerhverv, er social-løn dumping, og virksomheder uden gængs brancheoverenskomst desværre udbredt, og den offentlige sektor holder sig ikke for god til at bruge dem :angry:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skær sværene helt ned til kødet, og helt ud til kanten. Kom salt ned imellem hver enkelt svær, og steg den ved 200 grader som normalt. Så bliver sværene sprøde, og de er faktisk endda stadig sprøde dagen efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kan da sagtens følge dig gode mand og ven,,bare tænk posetivt og der er ikke noget dårligt som ikke er godt for noget andet, hvis det skulle ske vil nye døre åbne sig for dig, er jeg ret sikker på. :)

Desuden så kan du måske allerede nu ligge en ansøgning ind direkte til administrator om at få et "lønnet" job hos ham, om det så er som piccoline, ham som laver morgenmad eller ham som er deres udsendte reporter, det må lige nu forblive i det uvisse

De har vel læst dine utallige og meget omfattende skriv fra tid til anden, som både er meget detaljeret, brugbare oma. 

Gode tanker fra mig og sikkert en masse andre herinde fra 

Venligst din ven Hunter 

Redigeret af Hunting for beaver
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...