Hop til indhold
The Youngster

Artikel i Politiken - Købesex er wellness for mænd

Recommended Posts

Citat Anne Rasmussen

Kundesites for sexkunder vrimler med sadistiske og foragtende mænds beskrivelser af deres sexkøb, hvor prostituerede kvinder bliver svinet til med deres udseende, præstationer, alder, brystform, kropsbygning, humør, hvor tilgængelige deres kropsåbninger er, når kunderne vil stikke fingrende ind diverse steder på kvinden, hvor meget eller lidt han kan rage på hendes krop, Og disse mænd er ikke blevet bortvist fra noget bordel, tværtimod er det kunder, der har købt sex mange gange. Og det er altså kundebeskrivelser fra bordellerne - ikke gadeprostitution.

Det er påfaldende at Anne Rasmussen ignorerer den forskel, der er på at artiklens forfatter netop pointerer at sadistiske og foragtende mænd afvises på klinikker, mens de mænd der skriver anmeldelser på diverse kundesites, tværtimod er kunder der har købt sex mange gange, og altså lige præcis er mænd der gentagende er velkomne, også hos piger og klinikker som de anmelder.

De detaljer hun beskriver som at vi sviner pigerne til, beror jo i hendes optik på at hun ikke anerkender, det alene at vi bedriver anmeldelser, nøjagtigt som hvis vi forbrugte anden wellnes, vi bor på hoteller og går på restaurant.

Hvis tilstræbt sober forbrugeroplysning ikke vurderes på de ord, bekrivelser, formuleringer og vendinger anmeldelsen belægges med, men pr definition alene påhæftes superlativer som svinske og foragtende mænd, af den grund at kritikeren ikke vil acceptere overhovedet, at en ydelse som købesex kan og må vurderes, anmeldelses og diskuteres af og blandt ligesindede, herunder sexarbejderne helt på ligefod med rejser, ferier, hoteller og restauranter, ja så er vi derude hvor budbringeren ligeså godt kunne fatte sig i korthed således "I mænd der køber sex er bare nogle svin og vil sexarbejdere ikke forstå det må samfundet bringe dem til at forstå det".

Hun fortsætter

Well ness?

Ja så har man da set det med. Wellness for mænd! Jamen jeg er rørt til tårer. Hvis det "bare" var wellness for mænd ville faktorer som alder, udseende, race, køn, vægt, ar, deller, hårfarve, bryststørrelse osv på den prostituerede eller terapeuten, hvis vi skal blive i illusionen, være fuldkommen irrelevant som det er ved enhver anden wellness behandling.

Ja så! Det ligger da i luften, kan fortolkes mellem linjerne i utallige sammenhænge, uden at det står skrevet sort på hvidt, eller bliver udtalt højt hvor udseende og alder mv fagligt intet burde betyde, men hvor det alligevel kommer så entydigt til udtryk, at tanken er alt for nærliggende at det ikke er nogen tilfældighed, når man betjenes på hippe cafeer, restauranter/natklubber, følger diverse tv programmer båret af personlige brands

Udbredt er et godt udseende, yngre aldre hos wellness koncepter hun her bruger som argument for et indspark, der mere er et synspunkt end et faktum.

Forskellen på forbrug og anmeldelser af købesex, og de eksempler jeg her fremhæver er blot alt hykleriet, udseende og alder i sammenhængene pakkes ind i, og den ærlighed hvormed vi som købere og sælgere af sex kalder en spade for en spade - vel at mærke for flertallets vedkommende samtidig i en respektfuld ordentelig tone.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

http://politiken.dk/debat/ECE1900270/koebesex-er-wellness-for-maend/

Jeg synes den rammer meget godt plet.

Ja, og så er den så politisk ukorrekt, som tænkes kan. Ingen store stjerner hos feministerne for at sammenligne en ansigtsbehandling med sexkøb. Og Anne Rasmussen m.fl. bider da også lige på.

Men jeg synes, at debatten har taget en interessant drejning, siden Regerinensafvisning af et forbud mod køb af sex, de konservatives udmelding (første gang i november), og nå ja og et eller andet afsnit af en tv serie.

Der er lang vej hjem, men der er måske lys for enden af tunnellen.

/MG

Del dette indlæg


Link til indlæg

Citat Anne Rasmusen:

Ja så har man da set det med. Wellness for mænd! Jamen jeg er rørt til tårer. Hvis det "bare" var wellness for mænd ville faktorer som alder, udseende, race, køn, vægt, ar, deller, hårfarve, bryststørrelse osv på den prostituerede eller terapeuten, hvis vi skal blive i illusionen, være fuldkommen irrelevant som det er ved enhver anden wellness behandling.

Altid interessant at se et angreb baseret på udseendet - bag ved ligger selvfølgelig det sædvanlige udsagn om, at sexarbejdere "sælger deres krop"/"sig selv". Mens modeller, der er underlagt regler og normer der er 100* strammere naturligvis blot er på job. Sexarbejdere findes jo i stort set alle størrelser og former :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sexarbejdere findes jo i stort set alle størrelser og former :)

Rigtig god pointe Master Genie :!:

Det som Anne Rasmussen vælger at forbigå, er jo netop at de karakteristika ved en glædespige, der ofte indgår som en del af en anmeldelse af en købesex oplevelse, netop ikke opfattes ens af alle mandlige forbrugere af købesex.

Der er tværtimod så forskellig smag og opfattelser repræsenteret blandt skribenter og læsere af anmeldelser af købesex, at detaljer kan vægtes fra med divergerende betydning til diametralt modsatte vægtninger.

Men dette at erkende vil jo totalt underminere hendes præmis. Mere hensigtsmæssigt er det derfor i mangel af belæg for eget standpunkt ensidigt unuanceret at generalisere.

Vanskeligt er det imidlertid ikke at gennemskue.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

http://politiken.dk/debat/ECE1900270/koebesex-er-wellness-for-maend/

Jeg synes den rammer meget godt plet.

Læs kommentarerne til artiklen! Hende Anne Rasmussen har vist læst nogle anmeldelse herinde fra som ikke behager damen. :)

For god ordens skyld: Den omtalte tekst er et DEBATindlæg. Ikke en artikel. Nej, det er ikke flueknepperi. :roll::lol:

Politiken har som en venlig vært givet plads til en mening, men dagbladet har ikke bedt en af deres ansatte om at skrive en artikel om emnet købesex. :!:

Del dette indlæg


Link til indlæg

.......der vrimler med sadistiske og foragtende mænds beskrivelser af deres sexkøb, hvor prostituerede kvinder bliver svinet til med deres udseende, præstationer, alder, brystform, kropsbygning, humør............

Det må være når vi fx skriver ting som følgende at vi "sadistiske mænd sviner og foragter" de prostituerede:

Hun havde et sødt ansigt og en stjerneflot slank krop med helt faste ungpigebryster, som kunne tænde enhver mand.

Det er jo åbenlyst helt respektløst :roll:

Hvem er hende "Anne Rasmussen" - er det Anne-grethe Bjarup Riis under pseudonym. Eller en "hellig" feministisk kriger som er på finansloven, og betalt af staten for at "redde kvinder fra mænds farlige seksualitet"?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Debatindlægget henvender sig faktisk også til os mænd.

Læs her:

Næste gang du, mand, overvejer at gå til en sexarbejder, kan du jo overveje først at bede din elskede om det, du har brug for. Forklaringerne på sexarbejdets udbredelse og omfang kunne være gemt her.

Har debatindlæggets forfatter en pointe?

Det mener jeg, og jeg kan nemt melde mig selv som en af dem, der godt kunne prøve der mere her hjemme, inden jeg smuttede ud i byen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næste gang du, mand, overvejer at gå til en sexarbejder, kan du jo overveje først at bede din elskede om det, du har brug for. Forklaringerne på sexarbejdets udbredelse og omfang kunne være gemt her.

Har debatindlæggets forfatter en pointe?

Det mener jeg, og jeg kan nemt melde mig selv som en af dem, der godt kunne prøve der mere her hjemme

Her går artiklens forfatter jo rask væk ud fra, at ingen har forsøgt dette tidligere. Det ligger implicit i udsagnet, således som jeg læser det, at "din elskede" siger ja, hvis blot du spørger (en ekstra gang).

Så enkle er tingene ikke. Læser man f.eks Signe Benzens brevkasse i Travbladet, er det ikke sjældent, at enten manden eller kvinden skriver ind for at få råd, fordi partneren ikke vil være med til f.eks anal eller oral, og på et tidspunkt bliver de bare trætte af at spørge partneren, fordi de efterhånden kender svaret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her går artiklens forfatter jo rask væk ud fra, at ingen har forsøgt dette tidligere. Det ligger implicit i udsagnet, således som jeg læser det, at "din elskede" siger ja, hvis blot du spørger (en ekstra gang).

Så enkle er tingene ikke. Læser man f.eks Signe Benzens brevkasse i Travbladet, er det ikke sjældent, at enten manden eller kvinden skriver ind for at få råd, fordi partneren ikke vil være med til f.eks anal eller oral, og på et tidspunkt bliver de bare trætte af at spørge partneren, fordi de efterhånden kender svaret.

prøv at spørge partneren om S/M, gangbang og sexorgier :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Stump

Enhver kan mene at man kan spørge på hjemmefronten før man vælger at købe sex, men kæden hopper af når man vil udstrække eget syn på korrekt adfærd, til at omfatte alle der ikke deler eget standpunkt herom.

Det er ikke statsmagtens opgave at definere normerne for seksualmoral udøvet af, med og mellem myndige, frivillige og samtykkende voksne mennesker.

Sålænge man føler trang til at sige jeg synes, fordi at, sålænge det bare er på egne vegne, ok med mig, men når først jeg synes, følges af skal du fordi jeg synes, og hvis ikke du sådan gør bliver straffen den og den, da bevæger vi os ud af en totalitær løbebane uforeneligt med helt grundlæggende principper om den personlige frihed.

Straffeloven har vi for at udøve sanktion, hvor vi ikke respekterer andres liv, førlighed og ejendom, sammes ret til at håndhæve egen personlige frihed i forbindelse med samme - ikke til at agere smagsdommer over om det er forkert eller ikke at betale for sex.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

For god ordens skyld: Den omtalte tekst er et DEBATindlæg. Ikke en artikel. Nej, det er ikke flueknepperi. :roll::lol:

Det er dette indslag/artikel om handicapvenlige bordeller fra TV2 Øst til gengæld ikke:

http://www.tv2oj.dk/artikel/153156:Aarh ... ss&forside

Og måske mindst lige så interessant med opbakning fra Dansk Handicap Forbund:

http://danskhandicapforbund.dk/nyheder_ ... bordeller/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hæ!

Det er jo lige præcis sådan, jeg altid har betegnet mine ydelser... Ren wellness - og selvfølgelig med i behovs-pyramiden sammen med føde og søvn! ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hæ!

Det er jo lige præcis sådan, jeg altid har betegnet mine ydelser... Ren wellness

Der er vist ingen af dem, der kender dig, som vil modsige dig ;) ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er vist ingen af dem, der kender dig, som vil modsige dig ;);)

Enig.....jeg griner hver gang jeg ser det nederste af Nikitas hjemmeside "kyskhed er lige så lidt en dyd som underernæring"..........den er sgu da kanon go' :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

prøv at spørge partneren om S/M, gangbang og sexorgier :lol:

Eller med ridderne til Germania :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke statsmagtens opgave at definere normerne for seksualmoral udøvet af, med og mellem myndige, frivillige og samtykkende voksne mennesker....

Straffeloven har vi for at udøve sanktion, hvor vi ikke respekterer andres liv, førlighed og ejendom, sammes ret til at håndhæve egen personlige frihed i forbindelse med samme - ikke til at agere smagsdommer over om det er forkert eller ikke at betale for sex..."

Gode pointer!

Hvorfor har så mange politikere svært ved at forstå og acceptere noget så indlysende? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Citat Anne Rasmussen

Kundesites for sexkunder vrimler med sadistiske og foragtende mænds beskrivelser af deres sexkøb,(...) hvor tilgængelige deres kropsåbninger er, når kunderne vil stikke fingrende ind diverse steder på kvinden (...).

De typer, som Anne Rasmussen, lever i deres eget virkelighedsfjerne univers og tror de har ret til at reducere alle andre til bipersoner i deres egen tilværelse (pigerne inklusive). Humor har hun heller ikke. Jeg kan i øvrigt oplyse at mit brugernavn er en REN JOKE og intet har med mine seksuelle præferencer at gøre :-).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her går artiklens forfatter jo rask væk ud fra, at ingen har forsøgt dette tidligere. Det ligger implicit i udsagnet, således som jeg læser det, at "din elskede" siger ja, hvis blot du spørger (en ekstra gang).

Så enkle er tingene ikke. Læser man f.eks Signe Benzens brevkasse i Travbladet, er det ikke sjældent, at enten manden eller kvinden skriver ind for at få råd, fordi partneren ikke vil være med til f.eks anal eller oral, og på et tidspunkt bliver de bare trætte af at spørge partneren, fordi de efterhånden kender svaret.

Tjah og så er der os der spørger et antal gange. Går til prostitueret hvis afvisningen er tilstrækkelig firkantet for til sidst at konstatere, at kæresten egentlig ikke er særligt seksuelt interessant og så bliver hun skiftet ud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har lige læst den her artikel. Fuck det er et lækkert udtryk..."wellness for mænd"! Helt fantastisk og fjerner så meget skam omkring det at gå til prostitueret.

 

Jeg glæder mig til næste wellness-session. En regelmæssig omgang selvforkælelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er et godt eksempel på, at 'kundeudgangspunktet' aldrig vil blive taget seriøst af forbudstilhængerne!

 

Selv 100 sobre og positive 'anmeldelser' vil aldrig kunne udligne det ene nedladende indlæg, der altid vil kunne findes online.

 

Alt vil kunne fordrejes, og argumenter ignoreres som 'partsindlæg med skjult dagsorden'.

 

Derfor bør enhver kamp mod forbud tage udgangspunkt  - og kun udgangspunkt i pigernes ret til at bestemme over egen tilværelse!

 

/S

Del dette indlæg


Link til indlæg

Debatindlægget henvender sig faktisk også til os mænd.

Læs her:

Næste gang du, mand, overvejer at gå til en sexarbejder, kan du jo overveje først at bede din elskede om det, du har brug for. Forklaringerne på sexarbejdets udbredelse og omfang kunne være gemt her.

Har debatindlæggets forfatter en pointe?

 

Ja, men når man utallige gange har bedt konen smide de 20 kilo, man ikke er lovformeligt gift med - uden den store virkning - så er det man begynder at besøge slanke og velholdte modeller ude i byen - desværre er der ikke så mange modne modeller, der også er slanke og velholdte, så man er nødt til at vælge de lidt yngre og slanke modeller  :wink:

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har fuldstændigt misforstået problematikken omkring kvinders alder.

 

Det er ikke noget problem, at de er for unge, det løser sig selv hen ad vejen/med årene.

 

Men er de for gamle, så vokser problemet bare år for år. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...