Hop til indhold
xerxes

Menneskehandel

Recommended Posts

Helt Reel skrev, 1 time siden:

De har jo muligheden for at gå til politiet,

Det er en meget naiv forestilling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede

Men... går i så bare ud af døren og tænker pyt?

Man er lige blevet røvrendt godt og grundigt. Vækker det ikke noget harme, vrede eller ... ja what ever følelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Helt Reel skrev, for 3 timer siden:

Der er kun noget folk beskriver set i bakspejlet. Og jeg tror ikke lige frem nogen af os har flået tøjet af nogen!

En pige der fortryder. Måske er der nogen der gør det. Men det er jo så det. Og i mine øjne ikke verdens største problem. De har jo muligheden for at gå til politiet, hvis den er helt gal. Ellers må de jo bare stoppe når regningen er betalt.

Problemet opstår I deres hjem land. Nogen derfra tvinger dem til at rejse til udlandet og prostituere sig. Eller lyver om at de skal arbejde med noget andet end prostitution. Det er den sande menneskehandel.

Se er faktisk ikke så simpelt.  Mange kvinder fra Afrika kommer dels til Europa på falske betingelser.  De udfører først et meget makabert ritual, og herefter låner de typiske over 200.000 kr.  Disse skal betales tilbage, og gøres dette ikke, efter forsvinder kvinden, er man ej heller bleg for at straffe familien i hjemlandet.

Her nytter de ikke noget at gå til politiet, hvis man havner i f.eks danmark, så sendes man bare retur til ens hjemland.  Her behøver man ikke at have den store indsigt i menneskehandlen for at kunne tænke sig, hvis uhyggelige konsekvenser det vil få.

Man kan læse om det i dette link https://www.dr.dk/nyheder/udland/levede-som-sex-slave-precious-blev-lokket-til-europa-de-taeskede-os-hver-dag

Vil man hellere vil se en hel film, hvor der selvfølgelig også er indbygget lidt handling, så kan de anbefales at se "Joy" på Netflix.  Her kan man også se det såkaldte Juja ritual udført.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
fede skrev, for 5 timer siden:

Man er lige blevet røvrendt godt og grundigt. Vækker det ikke noget harme, vrede eller ... ja what ever følelse?

Hvis det er en kvinde som er udsat for menneskehandel, så er det jo ikke hende, der snyder dig - det er de mennesker, som har hevet hende hertil. Det burde være dem man føler sig snydt af. Ikke den stakkels kvinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sidste jeg var herinde, skrev jeg i en tråd om tvangsprostitution, som jo er fuldkommen det samme som menneskehandel.

Som jeg skrev dengang, har man som kunde INGEN mulighed for at afgøre, om noget er frivilligt eller ej.

Tvangsprostitution/menneskehandel vil altid være en indbygget del af prostitution.

Og det vil være naivt at tro, at tvangsprostitution ikke også udbredt blandt de etnisk danske - det er bare ikke så åbenlyst, idet den fx kan foregå ved den såkaldte "loverboy"-metode. Dvs. grooming/hjernevask af en ung naiv (evt. psykisk sårbar) kvinde, der bliver fuldkommen overbevist om, at hun selv har valgt det/er med på det/har lyst til det. Dette er i mine øjne også tvangsprostitution.

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 9 timer siden:

Se er faktisk ikke så simpelt.  Mange kvinder fra Afrika kommer dels til Europa på falske betingelser.  De udfører først et meget makabert ritual, og herefter låner de typiske over 200.000 kr.  Disse skal betales tilbage, og gøres dette ikke, efter forsvinder kvinden, er man ej heller bleg for at straffe familien i hjemlandet.

Her nytter de ikke noget at gå til politiet, hvis man havner i f.eks danmark, så sendes man bare retur til ens hjemland.  Her behøver man ikke at have den store indsigt i menneskehandlen for at kunne tænke sig, hvis uhyggelige konsekvenser det vil få.

Man kan læse om det i dette link https://www.dr.dk/nyheder/udland/levede-som-sex-slave-precious-blev-lokket-til-europa-de-taeskede-os-hver-dag

Vil man hellere vil se en hel film, hvor der selvfølgelig også er indbygget lidt handling, så kan de anbefales at se "Joy" på Netflix.  Her kan man også se det såkaldte Juja ritual udført.  

Nu er jeg ikke abonnent på nævnte side og har kun set en kort video af et sådant ritual, hvor man tilsyneladende står og vifter en ged.

Kan du eventuelt give en kortfattet beskrivelse af ritualet, og hvad formålet hermed skulle være?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
fede skrev, for 9 timer siden:

Ved du hvad jeg ville tænke ? 

Jeg ville tænke. : Jeg har lige brugt 1500 kr ( antaget beløb ) på at miste min selvrespekt.  Det har jeg lært af . For det handler i virkeligheden slet ikke om mig og mine penge.  Det er noget langt større end mig.  Og fremover vil jeg kategorisk  spørge kvinden jeg betaler  om hun har lyst til at have sex med mig.  Om hun gør det frivilligt. Og især være opmærksom på hendes kropssprog når hun svarer.  Virker hun bange ? Trist .  Nervøs ? utilpas ? Flakker hendes øjne ?  Jeg vil fremover være obs på de signaler hun sender og være klar over at der er en risiko for at hun er tvunget ud i prostitution - især hvis hun ikke er dansk.  Og så vil jeg gå hvis jeg får mistanke om det. Jeg vil nemlig ikke lave arrangeret voldtægt eller overgreb.  Aldrig nogensinde. Så hellere tage en spiller derhjemme hvis jeg har den mindste tvivl. Min liderlighed er nemlig ikke vigtigere end et andet menneskes psykiske overlevelse. Og så vil jeg ellers bruge  tiden på at tænke på hvordan mon hun har det og hvordan jeg selv aktivt kan være med til at bekæmpe menneskehandel.

Men sådan er vi jo så forskellige....

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady C skrev, for 7 minutter siden:

Jeg ville tænke. : Jeg har lige brugt 1500 kr ( antaget beløb ) på at miste min selvrespekt.  Det har jeg lært af . For det handler i virkeligheden slet ikke om mig og mine penge.  Det er noget langt større end mig.  Og fremover vil jeg kategorisk  spørge kvinden jeg betaler  om hun har lyst til at have sex med mig.  Om hun gør det frivilligt. Og især være opmærksom på hendes kropssprog når hun svarer.  Virker hun bange ? Trist .  Nervøs ? utilpas ? Flakker hendes øjne ?  Jeg vil fremover være obs på de signaler hun sender og være klar over at der er en risiko for at hun er tvunget ud i prostitution - især hvis hun ikke er dansk.  Og så vil jeg gå hvis jeg får mistanke om det. Jeg vil nemlig ikke lave arrangeret voldtægt eller overgreb.  Aldrig nogensinde. Og så vil jeg ellers bruge  tiden på at tænke på hvordan mon hun har det og hvordan jeg selv aktivt kan være med til at bekæmpe menneskehandel.

Fremragende indlæg!

Men forbandet svært at føre ud i livet, desværre.

Det er vist ingen hemmelighed, at jeg på mine ferier i Tjekkiet gør brug af bla.a. gadepiger dernede.

Men hvad er bedst, at holde fanen højt eller sørge for, at pigen og en eventuel familie får aftensmad på dagen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
Onslow skrev, for 17 minutter siden:

Fremragende indlæg!

Det er vist ingen hemmelighed, at jeg på mine ferier i Tjekkiet gør brug af bla.a. gadepiger dernede.

Men hvad er bedst, at holde fanen højt eller sørge for, at pigen og en eventuel familie får aftensmad på dagen?

Jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være så svært at føre ud i livet.  Jeg kan love dig for at der findes ingen større tilfredsstillelse på det menneskelig plan end at " redde " et andet menneske.  Den tilfredsstillelse man får er langt større end når liderligheden tilfredsstilles de få øjeblikke det varer.

Og hvis  du gerne vil sørge for at de får aftensmad så giv dem da nogle penge eller køb noget aftensmad. ! Det er det jeg selv  gør når jeg rejser i  mindre ressourcestærke lande. Hvorfor forlange noget tilgengæld?  

Alternativt kan du jo donere til velgørenhedsorganisationer der har til formål at hjælpe mennesker ud af fattigdom og forhindre at unge kvinder tyr til gadeprostitution.

Vi er så overpriviligerede og forkælede her i lille Danmark og har hovedet så meget oppe i røven på os selv at vi ikke ser at det ikke handler om os og vores latterlige penge. Det handler om at verden skal være et bedre sted. Og hvordan vi hver især kan bidrage med at den bliver det.

Når man ser et menneske i menneskeligt forfald - under tvang eller anden ulykke - ja så er det vores forbandede pligt at hjælpe og ihvertfald ikke medvirke til at træde det menneske længere ned under dyndet . Og da slet ikke have ondt af os selv fordi man ikke lige fik den fantastiske oplevelse man havde håbet på. 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
Onslow skrev, for 20 minutter siden:

Fremragende indlæg!

Men hvorfor er det svært ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady C skrev, for 9 minutter siden:

Jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være så svært at føre ud i livet.  Jeg kan love dig for at der findes ingen større tilfredsstillelse på det menneskelig plan end at " redde " et andet menneske.  Den tilfredsstillelse man får er langt større end når liderligheden tilfredsstilles de få øjeblikke det varer.

Og hvis  du gerne vil sørge for at de får aftensmad så giv dem da nogle penge eller køb noget aftensmad. ! Det er det jeg selv  gør når jeg rejser i  mindre ressourcestærke lande. Hvorfor forlange noget tilgengæld? 

Alternativt kan du jo donere til velgørenhedsorganisationer der har til formål at hjælpe mennesker ud af fattigdom og forhindre at unge kvinder tyr til gadeprostitution 

Igen, ét er at holde fanen højt, noget andet er det almindelige liv.

Det er næppe dig ubekendt, at hvis du spørger Tanja Rahm eller fruentimmeret på Reden, så er du jo også en stakkel, der bare ikke har forstået, hvordan du bliver udnyttet af kvindefjendske mænd. :)

Hvis jeg skulle få den glæde at besøge dig, burde jeg så måske også bare aflevere min surt optjente spareskillinger, ønske dig en god dag og gå igen?

Misforstå nu ikke mit indlæg, jeg forsøger bare at vise, at der ingen nemme løsninger er, og at alt afhænger af øjnene, der ser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
Onslow skrev, for 4 minutter siden:

Det er næppe dig ubekendt, at hvis du spørger Tanja Rahm eller fruentimmeret på Reden, så er du jo også en stakkel, der bare ikke har forstået, hvordan du bliver udnyttet af kvindefjendske mænd. :)

Hvis jeg skulle få den glæde at besøge dig, burde jeg så måske også bare aflevere min surt optjente spareskillinger, ønske dig en god dag og gå igen?

Misforstå nu ikke mit indlæg, jeg forsøger bare at vise, at der ingen nemme løsninger er, og at alt afhænger af øjnene, der ser.

Du kan ikke sammenligne mig med et menneske der er blevet tvunget ind i prostitution.  Jeg har friheden til at vælge fra og til og jeg er min egen herre. Der er ingen pimp bag mig . Vorherre bevares. Nej jeg udvælger nøje mine ( iøvrigt få ) gæster og giver en sublim service hver gang. Fordi jeg har lyst . 

Men iøvrigt nægter jeg at dreje samtalen ind på mine personlige forhold.  Det burde kunne være muligt at deltage i en debat som denne uden at det skal blive til noget personligt.

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 25 minutter siden:

Nu er jeg ikke abonnent på nævnte side og har kun set en kort video af et sådant ritual, hvor man tilsyneladende står og vifter en ged.

Kan du eventuelt give en kortfattet beskrivelse af ritualet, og hvad formålet hermed skulle være?

Juju ritualet tager afsæt i sort magi kombineret med noget spirituelt, set med mine øjne.  For dem er der tale om et religiøst ritual, der har til formål at sikre kvinden en rod rejse. Det udføres af den lokale "præst",    Man betaler et eller andet for dette ritual, hvor man typisk også aflevere noget fra sig selv, det kan være kønshår eller lignende.  Det gemmes som en lille pakke.

Kvinden afgiver i forbindelse med ritualet et løfte.  Brydes løfte er skulle det udløse en forbandelse.  Forbandelsen kan kun ophæves ved at købe pakken tilbage.  Vi andre ryster nok lidt på hovedet, men for dem er alvor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 4 minutter siden:

Mener du virkelig at man kan sammeligne Lady C's situation med den situation som de tjekkiske piger er i?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 9 minutter siden:

Men hvorfor er det svært ?

Det korte svar er, at mange af disse kvinder har en utrolig overlevelsesevne.  Når de bliver ramt af virkeligheden  bliver de selvfølgelig både vrede, kede af det m.v.   Typisk bliver en allerede handlet kvinde udnævnt til at tage sig af den nye.  Den udpegede kvinde kan fortælle hende om dels alle de ulykker hun og hendes familie vil blive udsat for, hvis ikke gør det.  Der skal afleveres et bestem beløb hver dag til en slags mama (som oftest en tidligere prostitueret)  Den der har ansvaret for den nye, kan meget vel komme til at skulle betale for den nye, hvis denne ikke tjener penge.    Bagmændene bliver sådant set først involveret, hvis den nye kvinde ikke hurtigt affinder sig med situationen.

Det er uhyggeligt, men den menneskelige overlevelsesevne, og ……. evne til at tilpasse kendes historisk når der ikke findes nogen alternativer.  Lidt kynisk sagt, bliver det sværere og sværere at spotte disse kvinder, jo længere tid de har været aktive.   Når de først har accepteret deres situation,  lærer de ret hurtigt at opføre sig på en måde der tiltrækker gæster i stedet for at skræmme dem væk.

Det er sørgeligt, men fakta er desværre, at det kræver større indsigt, end blot at sludre med kvinden.   

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bear skrev, for 25 minutter siden:

Mener du virkelig at man kan sammeligne Lady C's situation med den situation som de tjekkiske piger er i?

Come on, det er jo ikke mig, der sammenligner, men de de nævnte fruentimmere, for hvem alt er sort eller hvidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Bear skrev, for 26 minutter siden:

Tror nu det er det @Onslow mener med at vi ikke skal misforstå ham. Det er jo Tanja Rahm han mener her. Og illustrationen af at løsningerne ikke er nemme. Og det er de vitterlig ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 minut siden:

Come on, det er jo ikke mig, der sammenligner, men de de nævnte fruentimmere, for hvem alt er sort eller hvidt.

Du laver da en direkte sammenligning når du sammenligner hendes råd om at give penge uden at skulle have sex til de tjekkiske gadepiger, og så at skulle gøre det samme ved et besøg hos hende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, Lige nu:

Tror nu det er det @Onslow mener med at vi ikke skal misforstå ham. Det er jo Tanja Rahm han mener her. Og illustrationen af at løsningerne ikke er nemme. Og det er de vitterlig ikke

Takker for dit fordomsfrie klarsyn, tvr! :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede
Trinetease skrev, for 5 timer siden:

Hvis det er en kvinde som er udsat for menneskehandel, så er det jo ikke hende, der snyder dig - det er de mennesker, som har hevet hende hertil. Det burde være dem man føler sig snydt af. Ikke den stakkels kvinde.

Det kan du have ret i...

Men det kan jo også være en kvinde som kun vil have pengene men ikke levere sexen. Dem findes der vist en del af, hvis man eksempelvis læser sugar trådene.

Men klart, sidder der en handlet kvinde som bliver brugt som slave, så er det jo ikke hendes skyld og så burde man gå igen. Og advare om stedet.

I det andet tilfælde er jeg lidt ambivalent. For der er kvinden jo bestemt ikke uden skyld

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 2 minutter siden:

Du laver da en direkte sammenligning når du sammenligner hendes råd om at give penge uden at skulle have sex til de tjekkiske gadepiger, og så at skulle gøre det samme ved et besøg hos hende. 

Lad være med at forstå, når du tydeligvis ikke evner det!

I øvrigt kender jeg nok mere til tjekkiske gadepiger, end du gør!

I virkeligheden foretrækker mange piger dernede, også de smukke og ikke ynkværdige, gadeprostitution, fordi de der kan være herre over sig selv i modsætning til de mange klubber/bordeller, som i de fleste tilfælde er benhårdt styrede af pimps. Og nå ja, så er klimaet også sådan, at man knap er så udsat helbredsmæssigt i forhold til Danmark.

De ynkelige eksistenser er ret nemt at spotte, mest fordi der i reglen holder en stor tysk bil på udenlandske plader i nærheden, så de kan fravælges.

Og mit eksempel med aftensmaden var måske ikke helt bullseye, for pigerne minder faktisk til forveksling om piger i resten af den civiliserede verden, tøj, sko, tasker og tatoveringer spiller en stor rolle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede
Lady C skrev, 1 time siden:

Jeg ville tænke. : Jeg har lige brugt 1500 kr ( antaget beløb ) på at miste min selvrespekt.  Det har jeg lært af . For det handler i virkeligheden slet ikke om mig og mine penge.  Det er noget langt større end mig.  Og fremover vil jeg kategorisk  spørge kvinden jeg betaler  om hun har lyst til at have sex med mig.  Om hun gør det frivilligt. Og især være opmærksom på hendes kropssprog når hun svarer.  Virker hun bange ? Trist .  Nervøs ? utilpas ? Flakker hendes øjne ?  Jeg vil fremover være obs på de signaler hun sender og være klar over at der er en risiko for at hun er tvunget ud i prostitution - især hvis hun ikke er dansk.  Og så vil jeg gå hvis jeg får mistanke om det. Jeg vil nemlig ikke lave arrangeret voldtægt eller overgreb.  Aldrig nogensinde. Så hellere tage en spiller derhjemme hvis jeg har den mindste tvivl. Min liderlighed er nemlig ikke vigtigere end et andet menneskes psykiske overlevelse. Og så vil jeg ellers bruge  tiden på at tænke på hvordan mon hun har det og hvordan jeg selv aktivt kan være med til at bekæmpe menneskehandel.

Er hun handlet så er der formentlig nogle signaler, som skulle få en til at gå inden.

Men der findes nu også hustler typerne. Hvor alt er muligt... indtil pengene har skiftet hænder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
TheVoice skrev, for 13 minutter siden:

Lidt kynisk sagt, bliver det sværere og sværere at spotte disse kvinder, jo længere tid de har været aktive.   Når de først har accepteret deres situation,  lærer de ret hurtigt at opføre sig på en måde der tiltrækker gæster i stedet for at skræmme dem væk.

Det er sørgeligt, men fakta er desværre, at det kræver større indsigt, end blot at sludre med kvinden.   

Det har du nok ret i. Jeg havde egentlig ikke tænkt over det helt på den måde før. Nu sidder jeg næsten og får åndenød...... For 10 minutter siden, ville jeg have forsvoret nogen sinde at have besøgt en sådan pige. Nu bliver jeg næsten i tvivl.....

Selvom jeg fik det halvdårligt af dit indlæg, skal du have tak for det. Det er et godt indlæg. Og tankevækkende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady C skrev, for 44 minutter siden:

Du kan ikke sammenligne mig med et menneske der er blevet tvunget ind i prostitution.  Jeg har friheden til at vælge fra og til og jeg er min egen herre. Der er ingen pimp bag mig . Vorherre bevares. Nej jeg udvælger nøje mine ( iøvrigt få ) gæster og giver en sublim service hver gang. Fordi jeg har lyst . 

Men iøvrigt nægter jeg at dreje samtalen ind på mine personlige forhold.  Det burde kunne være muligt at deltage i en debat som denne uden at det skal blive til noget personligt.

Søde ven, som @tvr så rigtigt skriver, så er det ikke mig, der putter dig i bås som ynkværdig, men de nævnte kvinder.

Jeg respekterer fuldt ud dine valg som fri og selvstændig kvinde, og hvis din avatar er retvisende bortset fra masken, så også særdeles attraktiv. :)

Men det er i mine øjne stadigvæk svært at spotte, om man skal gå igen eller gå hele vejen med den pige, der lukker døren op for én.

Og så skriver @fede så rigtigt.:

fede skrev, for 7 minutter siden:

Er hun handlet så er der formentlig nogle signaler, som skulle få en til at gå inden.

Men der findes nu også hustler typerne. Hvor alt er muligt... indtil pengene har skiftet hænder

God dag til dig, søde

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...