Helt Reel 306 Skrevet 28. Oktober, 2019 (edited) TheVoice skrev, for 17 timer siden: Se er faktisk ikke så simpelt. Jeg er godt klar over at dem som er "rigtig" menneskehandlet ikke sådan lige kommer ud af det og kan gå til politiet. Men dem der har sat sig selv i en situation og pludselig fortryder kan altså godt løse det uden at vi skal råbe op om menneskehandel og voldtægt. Ikke fordi at jeg advokerer for det. Men ville det overhovedet hjælpe noget hvis sexkunder undgår handlede kvinder? Næppe! De ville blot sætte priserne helt ned og tilbyde endnu flere ting der er på grænsen. Alternativt ville de blive udbudt i andre lande ex. Tyskland. Det eneste der hjælper er politi indsats og MEGET hårde straffe. Så hårde så bagmænd ikke engang tør tænke på menneskehandel. Jeg er ikke bleg for at udskrive noget der ligner fængsel på livstid for de helt hårdkogte bagmænd. Redigeret 28. Oktober, 2019 af Helt Reel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Droopy 26 Skrevet 28. Oktober, 2019 Helt Reel skrev, 1 time siden: Jeg er godt klar over at dem som er "rigtig" menneskehandlet ikke sådan lige kommer ud af det og kan gå til politiet. Men dem der har sat sig selv i en situation og pludselig fortryder kan altså godt løse det uden at vi skal råbe op om menneskehandel og voldtægt. Ikke fordi at jeg advokerer for det. Men ville det overhovedet hjælpe noget hvis sexkunder undgår handlede kvinder? Næppe! De ville blot sætte priserne helt ned og tilbyde endnu flere ting der er på grænsen. Alternativt ville de blive udbudt i andre lande ex. Tyskland. Det eneste der hjælper er politi indsats og MEGET hårde straffe. Så hårde så bagmænd ikke engang tør tænke på menneskehandel. Jeg er ikke bleg for at udskrive noget der ligner fængsel på livstid for de helt hårdkogte bagmænd. Politiet har stort set ingen mulighed for at afdække menneskehandel indenfor prostitution. Det er så fordækt, at det er fuldkommen umuligt. De sager om menneskehandel er rene tilfælde, hvor nogle i miljøet vidner. Og det sker meget sjældent. Så den med hårde straffe virker absolut ikke.... 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9576 Skrevet 28. Oktober, 2019 Helt Reel skrev, for 1 time siden: MEGET hårde straffe. Det gør bare også bagmændene mere paranoide og derfor voldelige af frygt for afsløring ... Der er intet belæg for at straf virker præventivt. Generelt ses meget lille eller ingen præventiv effekt af strafskærpelser, mens det snarere øger kriminaliteten for den der straffes. Noget der til gengæld virker godt er at øge risikoen for at blive opdaget, som du også nævner. Det har præventiv effekt. Så reel politiindsats vil virke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Helt Reel 306 Skrevet 29. Oktober, 2019 Bebop skrev, for 9 timer siden: belæg for at straf virker præventivt Der er masser af belæg herfor. Og sund fornuft er et af dem! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9576 Skrevet 29. Oktober, 2019 Helt Reel skrev, for 58 minutter siden: Der er masser af belæg herfor. Og sund fornuft er et af dem! Nej. Forskning i effekten er svær, men den der er lavet viser minimal effekt. Sund fornuft siger, at forbrydere aldrig regner med at blive fanget, for så ville de ikke gøre det. Derfor gør det ingen forskel om straffen er fx 1 år eller 10 år i fængsel. Hvis straffen er latterligt lav gør det selvfølgelig en forskel. Eksempelvis virksomheder, der forurener, fordi bøden er billigere end at lade være. Sammenlign med brugen af redningsvest, hvor din "sunde fornuft" siger at alle vil bruge den, for der er "dødsstraf" for at lade være hvis man bliver "fanget". Praksis viser noget andet, for de fleste regner med ikke at blive fanget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 29. Oktober, 2019 (edited) Det handler ikke om straf, men om at få de handlede kvinder til at samarbejde med politiet. Og så længe de har mere at miste end at vinde ved et sådan samarbejde, samarbejder de ikke. I de fleste tilfælde vil de danske myndigheders indblanding blot sætte kvinderne i en endnu værre situation. Derfor er antallet af trafficking-sager ved de danske domstole mildest talt begrænset - kvinderne er ikke dumme. Den nød er svær at knække. Redigeret 29. Oktober, 2019 af Virgula 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 29. Oktober, 2019 Helt Reel skrev, den 27-10-2019 at 09:34: Du læser, heller ikke her, hvad jeg skriver. Læs ordet “minimere”. Din pris er tydeligvis lav af andre årsager Det er ikke kun den frodige, der gerne vil vide, hvad du helt konkret mener med sidste sætning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Helt Reel 306 Skrevet 29. Oktober, 2019 Onslow skrev, for 38 minutter siden: mener Der er ikke det tråden handler om. Det er den eneste kommentar Jeg har til det! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Helt Reel 306 Skrevet 29. Oktober, 2019 (edited) Bebop skrev, for 10 timer siden: latterligt lav Så modsiger du dig selv. 1 år er i min optik latterligt. Hvis straf ikke virker, hvorfor tror du så der findes straf? Tydeligvis er straf effektivt. Du kan godt finde områder hvor der ikke, statistisk set, kan måles effekt af straf. Men det ændrer ikke på at straf er sund fornuft. Når du kører for stærkt I bil. Hvor stærkt kører du så? Til en mindre bøde eller til et klip I kørerkortet? Svaret er effekten at lovens straf. Sund fornuft. Og i øvrigt som Virgula argumenterer for, kan det også hjælpe hvis kvinderne får incitament til samarbejde. Det gør det hvis loven tager dem alvorligt og straffer hårdt. I øvrigt kunne man overveje en økonomisk belønning til folk der stikker og/eller vidner mod mennneskehandlere. Redigeret 29. Oktober, 2019 af Helt Reel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9576 Skrevet 29. Oktober, 2019 Helt Reel skrev, for 3 timer siden: Så modsiger du dig selv. 1 år er i min optik latterligt. Det er flueknep, og et års fængsel er er væsentlig straf, uanset at dine briller trænger til nye glas. Men det er ikke pointen, vel? Helt Reel skrev, for 3 timer siden: Når du kører for stærkt I bil. Hvor stærkt kører du så? Til en mindre bøde eller til et klip I kørerkortet? Svaret er effekten at lovens straf. Sund fornuft. Du bliver ved at påstå ting uden belæg. Dengang jeg jævnligt kørte for stærkt var det nok til ubetinget frakendelse (ikke noget jeg er stolt af, men jeg var ung og udødelig). Sund fornuft er koblet af i den type forhold, og det gælder også organiseret trafficking-kriminalitet, hvor forbryderne føler sig sikre, for de kan ikke dømmes uden vidneudsagn, så de skal bare intimidere vidnerne, så er der ingen reel risiko - og derfor er straffen ligegyldig. Helt Reel skrev, for 3 timer siden: kan det også hjælpe hvis kvinderne får incitament til samarbejde Naturligvis, det er jo også min pointe: Risikoen for opdagelse er det eneste der virker præventivt. Nå, jeg ved af erfaring, at folk der tror hårde straffe virker, ikke er modtagelige for saglige argumenter, så fortsat diskussion fører ingen vegne. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 30. Oktober, 2019 Bebop skrev, den 28/10/2019 at 21:23: Det gør bare også bagmændene mere paranoide og derfor voldelige af frygt for afsløring ... Der er intet belæg for at straf virker præventivt. Generelt ses meget lille eller ingen præventiv effekt af strafskærpelser, mens det snarere øger kriminaliteten for den der straffes. Noget der til gengæld virker godt er at øge risikoen for at blive opdaget, som du også nævner. Det har præventiv effekt. Så reel politiindsats vil virke. Der er forskellige udlægninger. Donohue og levitt fandt frem til, at skærpet straf kombineret med mere effektiv politiarbejde, gav markant mindre kriminalitet. For naturligvis kan straffen være ligegyldig, hvis du ved du ikke fanges. Omvendt vil man holde gevinst op imod risiko og straf. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Helt Reel 306 Skrevet 30. Oktober, 2019 Bebop skrev, for 6 timer siden: folk der tror hårde straffe virker, Du er udenfor nummer. Bare bliv I din forsker tro Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Helt Reel 306 Skrevet 30. Oktober, 2019 fede skrev, for 3 timer siden: markant mindre kriminalitet Helt korrekt. I modsætning til hvad nogle forskere finder frem til. Dem Bebob henviser til Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 30. Oktober, 2019 Helt Reel skrev, for 3 timer siden: Helt korrekt. I modsætning til hvad nogle forskere finder frem til. Dem Bebob henviser til levitt og donuhue er forskere. ( er lidt i tvivl om du havde gået det med udfra dit indlæg) De har haft et noget større land end Danmark og danne deres empiri i. Og haft en længere årrække og vurdere tingene udfra Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 30. Oktober, 2019 Justitsministeriets egen undersøgelse viser noget andet https://www.information.dk/indland/2015/05/justitsministeriet-ny-rapport-strengere-straf-ingen-effekt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Helt Reel 306 Skrevet 30. Oktober, 2019 fede skrev, for 2 timer siden: det med Mente ikke nogle specielle forskere. Men blot det forhold at forskellige forskere finder frem til forskellige ting på grund af forskelle i datagrundlag og hvad de analyserer. F.eks. er det indlysende at hvis man sammenligner milde straffe med endnu mildere, så er det nok svært at påvise statistisk signifikans. Men hvis du sammenligner milde med hårde straffe, så vil der være signifikans. Man kommer langt med sund fornuft. Og det ændrer forskning ikke på Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 30. Oktober, 2019 (edited) Trinetease skrev, for 2 timer siden: Justitsministeriets egen undersøgelse viser noget andet https://www.information.dk/indland/2015/05/justitsministeriet-ny-rapport-strengere-straf-ingen-effekt Blandt andet har man målt efter, at det ikke ser ud til at ændre nævneværdig på folks adfærd de første 2 år efter folk er blevet løsladt. Man burde jo tage fra den dag de blev sat i fængslet. For den periode hvor de sidder i fængsel laver de ikke kriminalitet i gaderne. Desuden har man ikke målt på markant hårdere straffe kombinerer med mere effektiv politiindsats. Det er jo det levitt og donuhue gjorde. I Danmark målte man på en moderat forhøjet straf uden at ændre Nævneværdig på effektiv politi indsats. Og nu er det specielt i tilfælde, hvor der er tale om en forbrydelse i affekt, at man mener strengere straf ikke virker afskrækkende. Der kom donuhue og levitt frem til lidt samme resultat. Men da personerne så sad længere tid i fængsel, så gik der længere tid inden de lavede nu kriminalitet i gaderne. Iøvrigt så foregår menneskehandel ikke i affekt. Under bandekriminaliteten fordoblede man straffen og øgede politiindsatsen. Det har man vurderet stressede og svækkede banderne. Redigeret 30. Oktober, 2019 af fede Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 30. Oktober, 2019 fede skrev, for 1 time siden: Under bandekriminaliteten fordoblede man straffen og øgede politiindsatsen. Det har man vurderet stressede og svækkede banderne. Jeg skal ikke gøre mig klog hvor meget det har formindsket bande-relateret kriminalitet, men må blot konstatere at hårdere straffe ikke har eller kan løse problemet alene. Det samme gælder for menneskehandel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 30. Oktober, 2019 Skulle det mod alle odds lykkes at få knaldet en traffickingbagmand, så giv ham da endelig en ordentlig straf. Men at tro at fx de nigerianske forbrydersyndikater, som organiserer traffickingen af vestafrikanske kvinder til DK, bekymrer sig om længden på danske fængselsstraffe, er virkelig naivt. Diskussionen i denne tråd er meningsløs. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 31. Oktober, 2019 TheVoice skrev, den 30/10/2019 at 13:24: Jeg skal ikke gøre mig klog hvor meget det har formindsket bande-relateret kriminalitet, men må blot konstatere at hårdere straffe ikke har eller kan løse problemet alene. Det samme gælder for menneskehandel. Og der er vi helt enige!!! Ligesom vi så med bandekrigen og leviss/ donuhue forskning skal det følges op af en effektiv politiindsats der stresser bagmændene. Og politiet skal have udvidede beføjelser når det gælder dette. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 31. Oktober, 2019 fede skrev, for 3 minutter siden: Og der er vi helt enige!!! Ligesom vi så med bandekrigen og leviss/ donuhue forskning skal det følges op af en effektiv politiindsats der stresser bagmændene. Og politiet skal have udvidede beføjelser når det gælder dette. De har faktisk de her beføjelser. De har ovenikøbet en enhed, som kun skulle forestille sig at tage sig af det. Men det er lidt op af bakke. Fordi - de modtager stort set ingen anmeldelser. Og det gør det åbenbart svært at finde pigerne. Når de så endeligt optrævler noget, så ‘tilbageholder/anholder’ man pigerne, under påskud om at beskytte dem , men i realiteten er det for at få dem til at sladre. Hvilket de sjældent tør, pga deres familie osv i hjemlandet. De bliver tilbageholdt i 90 dage og derefter sendt tilbage til deres hjemland. Regeringens/politiets bekymring, kan i virkeligheden ligge på et meget lille sted, for indsatsen er minimal. Ihvertfald i forhold til hvor stort Astrid Kragh mener problemet er. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 31. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 39 minutter siden: De har faktisk de her beføjelser. De har ovenikøbet en enhed, som kun skulle forestille sig at tage sig af det. Men det er lidt op af bakke. Fordi - de modtager stort set ingen anmeldelser. Og det gør det åbenbart svært at finde pigerne. Når de så endeligt optrævler noget, så ‘tilbageholder/anholder’ man pigerne, under påskud om at beskytte dem , men i realiteten er det for at få dem til at sladre. Hvilket de sjældent tør, pga deres familie osv i hjemlandet. De bliver tilbageholdt i 90 dage og derefter sendt tilbage til deres hjemland. Regeringens/politiets bekymring, kan i virkeligheden ligge på et meget lille sted, for indsatsen er minimal. Ihvertfald i forhold til hvor stort Astrid Kragh mener problemet er. Det kommer bestemt ikke bag på mig. Det lyder ret Dansk ikke at gøre noget. og derfor ændres intet. Mener man der er et problem, så skal der jo handles!! Vi snakker jo meget grove løjer, afpresning, arrangeret voldtægt ( eller hvad man skal kalde det) og frihedsberøvelse i en vis udstrækning. Desuden må det jo også være Rufferi, eller i hvert fald i nogle tilfælde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg