Hop til indhold
Æ´Synderjyde

Drikkepenge/smide tip

Recommended Posts

Nu er jeg vildt provokerende, men i mine øjne er det at give en GP drikkepenge/smide lidt ekstra, bare helt udenfor mit univers og kun for at illustrerer, at man enten har for mange penge, eller en direkte ydmygelse af pigen. 

Smider man også lige et par tusinde ekstra når man køber sin nye Skoda, fordi den sørme ankom ligesom den man havde set i kataloget og iøvrigt var som aftalt med sælgeren? Eller når den leasede bil ankommer i en upgraderet version, fordi man ikke kunne leverer det bestilte?

Jeg kan til nød forstå, at man giver tip til en Thai pige, som i de fleste tilfælde arbejder for en mama, hvis man læser med herinde. Selv besøger jeg næsten aldrig thaierne, så faktisk kun for massagedelen. 

De fleste af GP’eene arbejder til en timeløn på et godt stykke over tusinde kroner - Gør min advokat også, men hun får en en bøjet femøre mere end hun fakturerer, heller ikke når hun er dygtig og får hevet mit tilgodehavende hjem. Min revisor ligger nogenlunde i samme liga prismæssigt, når han sparer mig for nogle tusinde i skat, får han heller ikke drikkepenge. 

Når jeg længere oppe skriver ydmygelse, så mener jeg, er det så ringe at betjene dig som kunde, at en GP til et par tusinde i timen skal have ekstra betaling? 

Når jeg går ud og spiser og tjeneren gør en indsats udover det jeg forventer, så giver jeg ofte tip - runder op. Men der skal ved Gud også være tale om at han/hun har ydet mere end blot båret min mad og drikkelse ind på bordet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fuldstændig enig......Men der er vel ingen der for alvor giver ekstra/drikkepenge ??

En lille opmærksomhed i form af en gave er fint men ikke decideret ekstra penge med mindre der røg ekstra service med i købet uden der blev afregnet på forhånd.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 6 minutter siden:

Når jeg går ud og spiser og tjeneren gør en indsats udover det jeg forventer, så giver jeg ofte tip - runder op. Men der skal ved Gud også være tale om at han/hun har ydet mere end blot båret min mad og drikkelse ind på bordet. 

Mon ikke der er tale om nogenlunde de samme bevæggrunde, når en gæst giver lidt ekstra til PG´en.  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 3 minutter siden:

Mon ikke der er tale om nogenlunde de samme bevæggrunde, når en gæst giver lidt ekstra til PG´en.  :)

Nu er der jo også himmelvid forskel i aflønningen af en tjener og en GP. 

Fik mig ikke ordentlig formuleret i den sætning. En tjener er ofte ret lavt lønnet, mindste løn og ubekvemme arbejdstider. 

Redigeret af Æ´Synderjyde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 1 minut siden:

Der er forskel på begreberne timeløn og timepris. En lønmodtager får løn alle de timer han er på arbejde, det gør en selvstændig ikke.

 

Enig - men det gør min advokat heller ikke. Har hun ikke sager nok til at fylde dagen ud, får hun også kun for det hun har lavet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 40 minutter siden:

Enig - men det gør min advokat heller ikke. Har hun ikke sager nok til at fylde dagen ud, får hun også kun for det hun har lavet. 

Din advokat kan ha gang i mange sager på samme tid, og kan arbejde mange timer og hver dag. Det kan vi ikke, hvis vi skal kunne holde til det i mere end to uger. Din advokat skal heller ikke være nøgen, men det er en anden historie.

 

Redigeret af Liv
Slåfejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Loser
Liv skrev, for 4 minutter siden:

Din advokat skal heller ikke være nøgen, men det er en anden historie.

What??? Så får jeg særbehandling ved min. Men jeg gad nu godt at han lod være. :rolleyes::)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Loser

Man skal vel også være enige om hvad drikkepenge/tip er. Er det f.eks. ikke også gaver, små som store? Hvem har ikke haft en guldbar med til den lækre, bare for at se om man ikke kunne få hende fedet lidt op til en større skål. B) Deeeet gas, I ka' ta det. :D Men seriøst, jeg kunne da godt finde på at have en lille sød ting med.

Redigeret af Loser

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har da fået en tip af mine gæster en gang i mellem:biggrin:.. Jeg anser det som en måde at vise sin påskønnelse af mig som person og/eller som et forsøg på at vise at man har haft en god tid sammen med mig.. 

Jeg kan godt se dine pointer selvom jeg slet ikke er enig i dem fordi det på ingen måder er min erfaring.. Jeg kunne aldrig finde på at føle mig berettiget til drikkepenge eller forvente det men det da en dejlig erkendelighed.. Selvom jeg bliver total befippet hver gang:lol:.. 

Vi har tit færre timer på en vagt og færre arbejdsdage end din advokat og sælger osv osv osv.. Og mine arbejdstimer tænker jeg ikke er meget bedre end tjenerens den hedder 16-04 i hverdage og 16-06 i weekender når jeg er i saunaen. Jeg skal deale med alt det samme klientel som har siddet og drukket tæt på deres restaurant endda i en situation hvor jeg er nøgen og alene med person.. Og jeg har intet imod det fordi alle mine gæster indtil videre har været dejlige og behagelige men der er bare et risikotillæg hvilket tildels forklarer prisen og så er prisen nødt til at være høj fordi man kan risikerer at sidde på en vagt og faktisk kun have en gæst hvilket gør vagten til næsten en udgift når man tænker kørsel osv ind i det.. Min pris ville nok også være anderledes hvis jeg var garanteret 8 gæster på en vagt men det er man bare ikke længere i branchen..

Det jo kvantiteten der gør at de udenlandske piger kan tage den pris de tager og så at de tager pengene med ud af landet hvor pengene har en højere værdi..

Din advokat osv osv osv har alle ret til a kasse og fagforening hvilket følger med deres rettigheder som skatteydere men selvom jeg betaler skat har jeg ikke ret til fagforening osv.. 

Jeg kunne blive ved med at prøve at berettige min aflønning men når alt kommer til alt er det jo fuldstændig ligemeget fordi prisen er som den er og jeg ser intet forkert i at hverken give eller modtage en tip hvis man har gjort et godt stykke arbejde.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 17 minutter siden:

Jeg bliver iøvrigt rigtig glad for både drikkepenge, blomster og gaver. Og sushi, klart nok ;) 

Provokerende igen ;-) men så giver du vel også lidt ekstra på tiden, hvis det er en okay eller fin fyr der besøger dig?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Jeg  har  oplevet  at  møde  mænd  første  gang,  som  har  lagt  lidt  ekstra  i den  kuvert  de  giver  mig  diskret  når  vi  tager  afsked. 

Det  er  en  gestus  som  jeg  er  oprigtig  taknemmelig  for.   

Jeg mødes  med  en engang  imellem,  vi leger  ikke  på  tid,  har  aldrig  aftalt  beløbet  på  forhånd.  Han  har  en  kuvert  til  mig.. Jeg  nyder  hans  selskab  og  dejlig  sex  og  har  aldrig  været  skuffet  over  beløbet.. skulle  jeg  følge  timeprisen  hos  de  gængse  piger..så  ville  jeg  ikke  have  mødt  ham.... men  sex med  et  stopur  bliver  aldrig  mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg giver ofter 200-300 kr I drikkepenge, bare fordi GP har gjort mig i godt humør.

En gang i mellem giver jeg også en 1000 lap i drikke penge, bare for at se hendes reaktion :D og fordi jeg kan 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hm drikkepenge tip, nej men jeg har da haft en buket med ved andet besøg hos samme GP fordi hun fortjente lidt extra der var bare kemi, jeg har givet oplevelse - med løfte om ingen forventninger, et restaurant besøg på Kong Hans dengang det var et stort sted, en weekendtur til London i december, men smide en ekstra 1000 kroneseddel nej...gaver til deres barn/børn er sket..en fik engang en brugt bil jeg ikke kunne få solgt, en bil der var kanariegul :D og grim, men teknisk i orden og hun manglede en vil der kunne køre, så...

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var i en situation hvor eneste "ekstra" på programmet var at måtte komme i mund/ansigt for 300 ekstra (superfransk i grundpakken). Jeg valgte at deponere ekstrabeløbet hos hende, da jeg ikke kunne vide hvor jeg kom, hvis overhovedet, bare så hun ikke skulle stoppe når det var dejligt. Jeg kom ikke sammen med hende, men valgte at lade beløbet ligge for de marathon-kys jeg fik igennem hele besøget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg benytter mig også af at give tips/drikkepenge, hvis jeg har været glad for besøget. Det bliver som regel påskyndet ved genbesøg. 

Jeg kan ikke se det ydmygende i at give drikkepenge, hvis de står i forhold til prisen. Det ydmygende kommer først hvis man benytter drikkepenge til at vise sin utilfredshed. Jeg brugte det engang, hvor besøget endte i hat og briller, falske foto, lovede ydelser som ikke kunne lade sig gøre etc. Bagefter spurgte hun om jeg var tilfreds. Jeg svarede nå ja jeg glemte drikkepengene, og lagde en flot 50 øre på bordet og forlod en måbende heks du pulver. 

Havde jeg ikke lagt noget, kunne hun have troet, at jeg bare var en gnier, nu kunne hun selv se ydmygelsen. 

Br

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 4 timer siden:

Provokerende igen ;-) men så giver du vel også lidt ekstra på tiden, hvis det er en okay eller fin fyr der besøger dig?

Nu gives drikkepenge jo efter ydelsen er færdig, så er det svært at give ekstra tid, men de fleste får faktisk ekstra tid hos mig (undtaget folk der på forhånd efterspørger rabat eller på anden måde tinger om prisen), primært fordi jeg ikke hænger mig så meget i tiden. Rabat og mere tid afhænger ikke af hvad man lægger, men om hvordan man er og hvordan man behandler mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 27 minutter siden:

Nu gives drikkepenge jo efter ydelsen er færdig, så er det svært at give ekstra tid, men de fleste får faktisk ekstra tid hos mig (undtaget folk der på forhånd efterspørger rabat eller på anden måde tinger om prisen), primært fordi jeg ikke hænger mig så meget i tiden. Rabat og mere tid afhænger ikke af hvad man lægger, men om hvordan man er og hvordan man behandler mig.

Jamen så giver du jo “drikkepenge” altså på tid, uden at forvente noget, hvis altså det er en som behandler dig ordentligt - Hatten af for det. Tror desværre for os købere, at der er langt mellem dem som gør det. Så kunne jeg såmænd også finde på at gøre gengæld. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 2 minutter siden:

Jamen så giver du jo “drikkepenge” altså på tid, uden at forvente noget, hvis altså det er en som behandler dig ordentligt - Hatten af for det. Tror desværre for os købere, at der er langt mellem dem som gør det. Så kunne jeg såmænd også finde på at gøre gengæld. 

Syntes ikke der er så langt imellem, jeg har da i de fleste tilfælde, oplevet kys eller ekstra tid, måske mest i form af kaffe og en snak bagefter, men for mig tæller det også som GFE. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 3 timer siden:

Jeg  har  oplevet  at  møde  mænd  første  gang,  som  har  lagt  lidt  ekstra  i den  kuvert  de  giver  mig  diskret  når  vi  tager  afsked. 

 

Nemtøs skrev, for 3 timer siden:

Jeg  har  oplevet  at  møde  mænd  første  gang,  som  har  lagt  lidt  ekstra  i den  kuvert  de  giver  mig  diskret  når  vi  tager  afsked. 

Dybt interessant at man hos dig betaler efter ydelsen og ikke før :). Det er taget ad notam, har aldrig givet tips når jeg betaler  " up-front " , men når man viser mig den tillid at jeg er et anstændigt menneske, så giver jeg gerne tips hvis servicen har været lidt over forventet , og jeg er bestemt ikke kræsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
powerpoint skrev, for 8 minutter siden:

 

Dybt interessant at man hos dig betaler efter ydelsen og ikke før :). Det er taget ad notam, har aldrig givet tips når jeg betaler  " up-front " , men når man viser mig den tillid at jeg er et anstændigt menneske, så giver jeg gerne tips hvis servicen har været lidt over forventet , og jeg er bestemt ikke kræsen.

Hvis  jeg  kan  dyrke  sex  med  et  fremmede  menneske,  så har  jeg  også  tilliden  til  den  person.  Er  kun blevet  taget  ved  næsen  3 gange  - en  der  ikke  betalte, og  2 der  ville  forhandle  om  beløbet  bagefter..totalt  dårlig  stil  og  personer  som  jeg  aldrig  kommer  til  at  mødes med igen. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 11 minutter siden:

Er  kun blevet  taget  ved  næsen  3 gange  - en  der  ikke  betalte, og  2 der  ville  forhandle  om  beløbet 

Tror at mange af dine kollegaer kunne lære meget af dette - efter min mening giver dette et andet indlevende og afslappet klima.

PS: Hvordan bogføres det på tabskontoen ? Er det lagersvind  eller slid på inventar ? :biggrin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
powerpoint skrev, for 5 minutter siden:

Tror at mange af dine kollegaer kunne lære meget af dette - efter min mening giver dette et andet indlevende og afslappet klima.

PS: Hvordan bogføres det på tabskontoen ? Er det lagersvind  eller slid på inventar ? :biggrin:

Der  er  ikke  noget  svind.... men  butikken  holder  normalt  lukket  i  et  par  uger  og  service meddelelser  bliver  mindre  serviceminded i en  periode, indtil at  kakkelovnen  har  fået  en  normal  temperatur  igen :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...