Hop til indhold
Guest Supermayn

Hævegrænse

Recommended Posts

Guest Supermayn

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig her.

Jeg er i Bangkok i øjeblikket, men har stødt på et problem jeg ikke har oplevet længe; Jeg kan ikke hæve penge nok. Jeg kan max hæve 2000,- DKK om dagen i udlandet grundet at jeg har et VISA/Dankort med, og i aftes måtte jeg sige nej til den lækreste gogo-danser, da jeg ikke kunne hæve nok penge i hæve automaten, da det daglige limit var nået.

Hvad gør jeg? Kan jeg hæve min hævegrænse hos banken på nogen måde ved at ringe til dem? Eller kan jeg hæve pengene i en bank hernede i stedet?

Håber der er nogen der har oplevet det før, som ved hvilke muligheder jeg har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Richard Kimble
EksilKøbenhavner skrev, for 16 minutter siden:

Ring til banken du har kortet hos.

Jo, men hvad skal han sige til banken? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du kan bede din bank om at hæve grænsen, evt. blot i en email, alt efter hvordan din relation er. Læg mærke til, at du nærmest helt sikkert mister din forsikring/ansvar mod misbrug, hvis det bliver accepteret. 

Tjek også, at du ikke nærmer dig kortets totalgrænse for træk i international valuta (eks. 25.000 inden for 30 dage, eller hvorledes dit korts grænse er defineret). Samme gælder, misbrugsforsikringen ryger (har selv gjort dette et par gange).

Ellers, kender du nogle som kan overføre engangsbeløb via Western Union? Det er hurtigt men naturligvis ikke gratis. 

At tage til BKK med kun et kreditkort er ingen god ide, jeg har har adskillige gange haft brug for alle mine tre kort, ikke kun pga. kontanthævegrænsen, men nogle gange virker det ene ikke (manglende opdateringer osv.), og også oplevet simpelthen at glemme et i en ATM i Suvarnabhumi! Havde jeg ikke mine reservekort ville jeg have været slemt på røven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Supermayn
autobahn skrev, 1 time siden:

Du kan bede din bank om at hæve grænsen, evt. blot i en email, alt efter hvordan din relation er. Læg mærke til, at du nærmest helt sikkert mister din forsikring/ansvar mod misbrug, hvis det bliver accepteret. 

Tjek også, at du ikke nærmer dig kortets totalgrænse for træk i international valuta (eks. 25.000 inden for 30 dage, eller hvorledes dit korts grænse er defineret). Samme gælder, misbrugsforsikringen ryger (har selv gjort dette et par gange).

Ellers, kender du nogle som kan overføre engangsbeløb via Western Union? Det er hurtigt men naturligvis ikke gratis. 

At tage til BKK med kun et kreditkort er ingen god ide, jeg har har adskillige gange haft brug for alle mine tre kort, ikke kun pga. kontanthævegrænsen, men nogle gange virker det ene ikke (manglende opdateringer osv.), og også oplevet simpelthen at glemme et i en ATM i Suvarnabhumi! Havde jeg ikke mine reservekort ville jeg have været slemt på røven.

Tak for besked. Jeg må ringe når banken åbner, og så håber jeg de kan hjælpe mig.

Jeg ville egentlig gerne have bestilt et ekstra kort, for jeg har også oplevet at rejse tidligere hvor jeg har glemt kortet i hæveautomaten. Nu var det kun fordi jeg i forvejen var i udlandet med arbejde, og ville rejse direkte videre til Bangkok, så jeg havde ikke tid til at bestille et ekstra hjem.

Nu har jeg gjort det at jeg på alle tidspunkter holder mit kort i sikkerhedsboksen på mit hotelværelse, undtagen når jeg skal hæve.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg bruger Visa/dankort i udlandet. Derudover har jeg altid også i reserve et Masterkort med en større kredit. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med et debetkort kan du max. hæve for ca. kr. 2000,-/gangen - med et kreditkort kan du hæve mere og gebyret er ikke så stort - evt. gebyrfrit - der har været en tråd herinde for et par mdr. siden om samme emne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når jeg rejser, har jeg altid 2 kort med samt masser af kontanter med mig.
Det ene har en hævegrænse på $5.000/dag.
Det andet har en hævegrænse på 15.000 SEK/uge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
PeterGent skrev, for 9 timer siden:

Jeg har altid kontanter med - RIGELIGT - det går man da aldrig fejl af

Nej, men de er kedelige i tilfælde af lommetyverier. Har selv prøvet det to gange i Rom.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Nøglehulsfabrikant.

Lad nu være med at drikke dig fra snøvsen når du er ude med de unge og vilde. 

P.S. Du skal jo helst have kontanter med dig i byen i Thailand - resten efterlader du bare i boksen på hotellet. Wupti, så er den klaret

Kontanter Ruels - Always

Del dette indlæg

Link til indlæg
PeterGent skrev, for 1 minut siden:

resten efterlader du bare i boksen på hotellet.

Det er nærmest det første sted en indbrudstyv vil kikke, hvis det er safeboksen på værelset du mener? - og nogle af dem kan vist åbnes med en rå kartoffel - så undersøg om du ikke kan gemme dine penge flere steder rundt omkring i rummet - sidst fandt jeg ud af at slidse den nederste fold op i et gardin og stikke nogle 1000 lapper ind der + lige lave en reminder til mig selv om, hvor jeg havde gemt dem - det kan nemlig også være svært har jeg fundet ud af ;-)

Nogle der har prøvet at få en bankboks i Thailand til penge og værdigenstande? priser?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Helt ærlig - det lyder da som om I render rundt vildt skrigende og sjatpissende i en brandert når I er i Thailand :-) 

Jeg har været der 15-20 gange - absolut ikke de pæne steder - Har aldrig oplevet noget ØV, men holder mig konsekvens fra Ladyboys - det er efter min mening der problemerne ligger.

P.S. Indbrudstyve - hvad er det for et hotel. ??

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gå till en Thailändsk bank på deras kontor med ditt kort och pass. 

Där kan du hämta ut hur mycket pengar du vill och spara dessa i din säkerhetsbox på ditt hotell.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Loranga skrev, for 14 timer siden:

Gå till en Thailändsk bank på deras kontor med ditt kort och pass. 

Där kan du hämta ut hur mycket pengar du vill och spara dessa i din säkerhetsbox på ditt hotell.

Såvidt jeg har bemærket har bankerne nogen meget dårlige vekselkurser + evt. gebyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
PeterGent skrev, den ‎05‎-‎09‎-‎2019 at 09:51:

Helt ærlig - det lyder da som om I render rundt vildt skrigende og sjatpissende i en brandert når I er i Thailand :-) 

Jeg har været der 15-20 gange - absolut ikke de pæne steder - Har aldrig oplevet noget ØV, men holder mig konsekvens fra Ladyboys - det er efter min mening der problemerne ligger.

P.S. Indbrudstyve - hvad er det for et hotel. ??

100% enig ! 

Har selv været der 30 - 40 gange. Har altid kontanter ( RIGELIGT ) + 2 kort med. 

Er 4 -6 gange gået fra min pung på bordet i  barer og restauranter - altid er de kommet løbende efter mig. Har ved check ud i BKK glemt pung med flere kort og masser af kontanter i safety boxen på værelset ,  senere på dagen kom jeg tilbage for at spise inden hjemrejsen, da kom de fra receptionen med en plomberet kuvert med min pung, som de bad mig kontrollere - der manglede intet ! Fik med stort besvær anvist stuepigen som havde fundet den.  Tippede hende1000 Bath hvilket hun ikke helt forstod .

De garvede som husker spillestedet Bangkok Beat i Suk. soi 7/1, ved også at det ikke lige var dér , Vorherres og Buddhas bedste børn mødtes. Når jeg kom der havde jeg aldrig pung med , men altid kontanter løst i lommerne. På et tidspunkt da jeg havde betalt for drinks blev jeg prikket på ryggen af en pige som pegede på gulvet, hvor jeg havde tabt 6-700 Bath.

Selvfølgelig er der kriminalitet og det sker næsten daglig at nogen går forbi én på gaden og siger : " Take care of your vallet " hvis den stikker lidt op af baglommen.

Blot for at sige at der er mange ordentlige mennesker , også i Thailand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 4 timer siden:

Såvidt jeg har bemærket har bankerne nogen meget dårlige vekselkurser + evt. gebyr.

De har du helt rätt i!

Men om man inte kan ta ut mer pengar på sitt kort så finns denna möjlighet att gå till banken och få ut mer pengar. De kan vara bra att veta om man vill fortsätt att ha roligt på sin semester.

Del dette indlæg

Link til indlæg
powerpoint skrev, for 4 timer siden:

100% enig ! 

Har selv været der 30 - 40 gange. Har altid kontanter ( RIGELIGT ) + 2 kort med. 

Er 4 -6 gange gået fra min pung på bordet i  barer og restauranter - altid er de kommet løbende efter mig. Har ved check ud i BKK glemt pung med flere kort og masser af kontanter i safety boxen på værelset ,  senere på dagen kom jeg tilbage for at spise inden hjemrejsen, da kom de fra receptionen med en plomberet kuvert med min pung, som de bad mig kontrollere - der manglede intet ! Fik med stort besvær anvist stuepigen som havde fundet den.  Tippede hende1000 Bath hvilket hun ikke helt forstod .

De garvede som husker spillestedet Bangkok Beat i Suk. soi 7/1, ved også at det ikke lige var dér , Vorherres og Buddhas bedste børn mødtes. Når jeg kom der havde jeg aldrig pung med , men altid kontanter løst i lommerne. På et tidspunkt da jeg havde betalt for drinks blev jeg prikket på ryggen af en pige som pegede på gulvet, hvor jeg havde tabt 6-700 Bath.

Selvfølgelig er der kriminalitet og det sker næsten daglig at nogen går forbi én på gaden og siger : " Take care of your vallet " hvis den stikker lidt op af baglommen.

Blot for at sige at der er mange ordentlige mennesker , også i Thailand

Hold da op Power :D du har givet den gas , husker godt Bangkok Beat , desværre er den lukket, men rigtig det var sidste chance inden man gik hjem og ..... <3

Men rigtig tag kun kontanter med I byen ikke kreditkort og pung

Men dybe lommer :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
powerpoint skrev, for 8 timer siden:

" Take care of your vallet " hvis den stikker lidt op af baglommen.

Baglommen er nok heller ikke det bedste sted til en pung, men kan være OK til et tyndt bundt sedler - personligt foretrækker jeg shorts med lommer nede på låret, der kan lukkes med en flap - men jeg har været ude for en trans, der pludselig stod og humpede op ad mit ben som en hund i forsøget på at gnubbe min pung ovenud - det fik jeg heldigvis stoppet, skældte vedkommende grundigt og højlydt ud og spyttede efter ham, da han hoppede bagpå sin "venindes" motobike og var hurtig til at forsvinde.

Man kan også bruge en pengekat - men så skal man kun bruge den til penge - aldrig vigtige papirer og penge sammen - og husk at have kopier af pas, kørekort, betalingskort mv. opbevaret flere forskellige steder - da det er meget nemmere at få genskabt/lavet et midlertidigt, hvis man kan præsentere en kopi af originalen  ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 53 minutter siden:

Baglommen er nok heller ikke det bedste sted til en pung, men kan være OK til et tyndt bundt sedler - personligt foretrækker jeg shorts med lommer nede på låret, der kan lukkes med en flap

Helt enig, hvis ikke vi taler Bangkok, men i BKK går jeg altid i lange bukser og helst med pressefolder. Der er et gammelt mundheld som siger : If you dress like a clown, if you speak like a clown and if.. you act like a clown ---- Don´t worry you will be treated like a clown. Det er faktisk ikke ramt helt udenfor skiven. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
butterfly skrev, for 5 timer siden:

men rigtig det var sidste chance inden man gik hjem og ..... <3

PRÆCIS - men det er der også kommet mange dejlige stunder ud af.

Men trist at det er lukket, når sangerinden ( har glemt navnet ) gav den gas, så var det rimeligt nemt at score i den sidste times tid :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
powerpoint skrev, 1 time siden:

men i BKK går jeg altid i lange bukser og helst med pressefolder.

Sådan noget kan jeg slet ikke se mig selv i - eller med sorte sko - ikke engang til begravelse - men jeg går så heller aldrig med T-shirt med dumme påskrifter - dels er det alt for varmt - dels kan jeg bedre lide (kortærmede) skjorter og tager man så et par pæne cowboybukser på, synes pigerne straks man er "handsome" ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 3 timer siden:

Sådan noget kan jeg slet ikke se mig selv i - eller med sorte sko - ikke engang til begravelse - men jeg går så heller aldrig med T-shirt med dumme påskrifter - dels er det alt for varmt - dels kan jeg bedre lide (kortærmede) skjorter og tager man så et par pæne cowboybukser på, synes pigerne straks man er "handsome" ;-)

Eller hvis pungen er tyk nok :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Norwegian har et godt kreditkort. Hvis man bestiller rejsen hos Norwegian er der gratis rejseforsikring, kun 1,75% i hævegebyr og andre fordele som cashpoints.

Kortet er billigere i drift end visa/dankortet. eneste minus er at du skal rejse med Norwegian.

Redigeret af gadedrengen
mangler noget

Del dette indlæg

Link til indlæg
gadedrengen skrev, den 11.9.2019 at 14:55:

eneste minus er at du skal rejse med Norwegian.

Det er noget sludder - rejseforsikringen dækker uanset hvilket selskab, du rejser med - og når man bestiller billet hos Norweigian optjener man alligevel cashpoints, uanset hvilket kort man bruger - men bruger man kortet ved bestilling giver det evt. nogle  yderligere cashpoints - du kan også hæve og optjene points, når du betaler med kortet for andre produkter/ydelser (vel også flybilletter hos andre selskaber).

https://www.banknorwegian.dk/Kreditkort?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=norwegian kort&utm_content=matchtype=b|network=s|placement=|adposition=1t1|creative=233262881948|adgroupid=37759319650&utm_campaign=375068644&gclid=Cj0KCQjwn_LrBRD4ARIsAFEQFKuEVU63gmf6RUXYqV9626kMpSb-THEwDE60LCE8wzxMC3nxc1Ys8H0aAseeEALw_wcB

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...