Hop til indhold
Den lille hårde

Razziaer, menneskehandel og så videre.

Recommended Posts

Hej 

Det er egentligt sjovt at myndighederne ikke gøre mere for at komme den illegale prostitution til livs.

Hvis man er rundt på diverse Thaimassagesteder kan man hurtigt se at det formentlig ikke er personer med lovligt ophold, der er på stederne, de kan ikke dansk mange kun en lille smule engelsk ikke nok til at føre en samtale. 

Mange af stederne er bordeller med personer på turistvisum, spørgsmålet er så om de er her frivilligt eller ved tvang, f.eks. Vejle er meget kendt for mange massage steder, og mange piger på turist visum. Det er nok også der hvor der af og til er razziaer, men dog efter min mening for sjældent. F.eks. er der en klinik i Vejle der er blevet taget før, og som stadig har illegal arbejdskraft. Men det lader til politiet er ligeglade og blot lader stå til. Også selvom nogen af dem kan være handlede piger, der i de 3 måneder skal tjene til opholdet flybillet og så videre. Før de med få penge i hånden sendes retur til bagmanden i Thailand. Nogen tager selvfølgelig her op frivilligt, men det ændre jo ikke på at man ikke kan arbejde i Danmark på turistvisum.

Inden for andre brancher f.eks. hvis en udenlandsk håndværker arbejde på en dansk byggeplads, kommer de altid og tjekker om alt er korrekt registreret, men i bordel branchen med mamasan i massage shoppene, der tager en stor del af kagen, der er risikoen meget lille, nok også derfor man blot finder nye piger i stedet for dem der er sendt ud af landet med mange års karantæne.

De penge der ryger sorte den vej, de går jo fra de glædespiger der betaler skat i Danmark. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Den lille hårde skrev, for 12 minutter siden:

Hej 

Det er egentligt sjovt at myndighederne ikke gøre mere for at komme den illegale prostitution til livs.

Hvis man er rundt på diverse Thaimassagesteder kan man hurtigt se at det formentlig ikke er personer med lovligt ophold, der er på stederne, de kan ikke dansk mange kun en lille smule engelsk ikke nok til at føre en samtale. 

Mange af stederne er bordeller med personer på turistvisum, spørgsmålet er så om de er her frivilligt eller ved tvang, f.eks. Vejle er meget kendt for mange massage steder, og mange piger på turist visum. Det er nok også der hvor der af og til er razziaer, men dog efter min mening for sjældent. F.eks. er der en klinik i Vejle der er blevet taget før, og som stadig har illegal arbejdskraft. Men det lader til politiet er ligeglade og blot lader stå til. Også selvom nogen af dem kan være handlede piger, der i de 3 måneder skal tjene til opholdet flybillet og så videre. Før de med få penge i hånden sendes retur til bagmanden i Thailand. Nogen tager selvfølgelig her op frivilligt, men det ændre jo ikke på at man ikke kan arbejde i Danmark på turistvisum.

Inden for andre brancher f.eks. hvis en udenlandsk håndværker arbejde på en dansk byggeplads, kommer de altid og tjekker om alt er korrekt registreret, men i bordel branchen med mamas an i massage shoppene, der tager en stor del af kagen, der er risikoen meget lille, nok også derfor man blot finder nye piger i stedet for dem der er sendt ud af landet med mange års karantæne.

De penge der ryger sorte den vej, de går jo fra de glædespiger der betaler skat i Danmark. 

Hvis vi havde politi folk nok i landet, ville sådanne små overtrædelser nok også blive stoppet. Men så længe der ikke er mandskab til at sende ud til overfald, indbrud og ballade, så får thaipigerne og de østeuropæiske fred. 

Sjovt nok er der altid mandskab til at sende på jagt efter en stjålet bil. Ofte ryger der 2-3 politibiler, men det er sørme også vigtigt at få stoppet den stjålne Skoda :evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 4 minutter siden:

Hvis vi havde politi folk nok i landet, ville sådanne små overtrædelser nok også blive stoppet. Men så længe der ikke er mandskab til at sende ud til overfald, indbrud og ballade, så får thaipigerne og de østeuropæiske fred. 

Sjovt nok er der altid mandskab til at sende på jagt efter en stjålet bil. Ofte ryger der 2-3 politibiler, men det er sørme også vigtigt at få stoppet den stjålne Skoda :evil:

Ja det er ikke så vigtigt det her åbenbart, men desværre er mange af disse piger handlet, pg med de krav der er i Danmark nu, kan enhver regne ud at hvis man ikke kan dansk og meget lidt engelsk har man nok ikke en arbejdstilladelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Den lille hårde skrev, for 2 minutter siden:

mange af disse piger handlet,

Hvad bygger du den påstand på? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

tror nu rigtigt mange af de thaipiger der kommer her, meget gerne vil 3 måneder til Europa og arbejde med "massage". Tænk over, at på et 5 minutters hj tjener de det samme, som på en hel nats sex i Pattaya. Og tilmed kunne der som bonus, være en mand eller 2 der blev lune på hende, og villige til at sende lidt penge efterfølgende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige
Den lille hårde skrev, for 24 minutter siden:

Ja det er ikke så vigtigt det her åbenbart, men desværre er mange af disse piger handlet, pg med de krav der er i Danmark nu, kan enhver regne ud at hvis man ikke kan dansk og meget lidt engelsk har man nok ikke en arbejdstilladelse.

Politikere og politibetjente og os andre er storkunder, til kvindens ældste erhverv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 27 minutter siden:

Hvad bygger du den påstand på? 

Der findes et netværk i Thailand, der handler med piger, disse har også forbindelser i Europa, hvor der kan tjenes mange penge på en pige kontra Thailand. Så køre man 3 mdr. europa (somregel samme land hver gang), det er som regel en "tante eller lignede" der invitere en herop. Pigen skal naturligvis afdrage flybillet og andre udgifter, og får lidt penge til at sende til familien, men ikke mange til forhold med hvad der kan tjenes på en dag.

Jeg kender selv en Thai, der netop blev udsat for dette, hun blev tilbudt et fint restaurant job i København med god betaling. Hun var naiv og sagde ja, jeg sagde hun skulle passe på men hun troede blindt på dem og fik et turist visum gennem en "tante" Da hun landende i lufthavnen for at mødes, gik der ikke længe før hun faktisk fik frataget sit pas og blev truet med hendes sikkerhed og ikke mindst familiens i Thailand hvis hun røbede noget om det. 

Hendes første arbejdsdag startede med et fint photoshoot med billeder med ikke meget tøj i en skummel kælder i København, derefter betjente hun den første dag 3 kunder til den fuldepakke til 1500 kroner, da der efterhånden var kommet annoncer på nettet kunne hun nemt have 6-7 kunder eller mere om dagen. arbejdstid 10 - 24 Så omkring 10.000 om dagen kom der ind for hendes arbejde så på de 90 dage hun var her blev der omsat for 900.000 kroner.  Hun fik 50.000 kroner hvorfra der skulle trækkes udgifter til pas, visum, flybillet og mad og for plejning i Danmark, hun fik hele 20.000 kroner af mamasan da hun skulle hjem. Og fik af vide de forventede at se hende igen om 3 måneder, hvilket ikke kom til at ske, hendes familie er flyttet og startede et nyt liv. 

Redigeret af Den lille hårde

Del dette indlæg

Link til indlæg
wouldloveto skrev, for 5 minutter siden:

tror nu rigtigt mange af de thaipiger der kommer her, meget gerne vil 3 måneder til Europa og arbejde med "massage". Tænk over, at på et 5 minutters hj tjener de det samme, som på en hel nats sex i Pattaya. Og tilmed kunne der som bonus, være en mand eller 2 der blev lune på hende, og villige til at sende lidt penge efterfølgende

I mange tilfælde er det mamasan eller bordelmutter der tjener pengene. Og en del er handlede.

spørger du dem siger de ja til de er glade for at være 3 måneder, de har intet valg, på grund af familien i Thailand der får store problemer hvis de ikke makker ret.

Redigeret af Den lille hårde

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror ikke på at der er mange piger fra Thailand der arbejder her ufrivilligt.

Nu kender jeg ikke til forholdene i Vejle, men i København er det absolut intet problem for indehaverne af massagestederne at finde piger i Thailand der gerne vil her til og arbejde. Det er nærmere svært for indehaverne at sige nej når de er på ferie i hjemlandet.

Og i København er der ganske ofte razziaer. Det er i hvert fald månedligt at der bliver snuppet piger på turistvisum her, og indehavere der får bøder på 10.000 eller 20.000.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Den lille hårde skrev, for 43 minutter siden:

Der findes et netværk i Thailand, der handler med piger, disse har også forbindelser i Europa, hvor der kan tjenes mange penge på en pige kontra Thailand. Så køre man 3 mdr. europa (somregel samme land hver gang), det er som regel en "tante eller lignede" der invitere en herop. Pigen skal naturligvis afdrage flybillet og andre udgifter, og får lidt penge til at sende til familien, men ikke mange til forhold med hvad der kan tjenes på en dag.

Jeg kender selv en Thai, der netop blev udsat for dette, hun blev tilbudt et fint restaurant job i København med god betaling. Hun var naiv og sagde ja, jeg sagde hun skulle passe på men hun troede blindt på dem og fik et turist visum gennem en "tante" Da hun landende i lufthavnen for at mødes, gik der ikke længe før hun faktisk fik frataget sit pas og blev truet med hendes sikkerhed og ikke mindst familiens i Thailand hvis hun røbede noget om det. 

Hendes første arbejdsdag startede med et fint photoshoot med billeder med ikke meget tøj i en skummel kælder i København, derefter betjente hun den første dag 3 kunder til den fuldepakke til 1500 kroner, da der efterhånden var kommet annoncer på nettet kunne hun nemt have 6-7 kunder eller mere om dagen. arbejdstid 10 - 24 Så omkring 10.000 om dagen kom der ind for hendes arbejde så på de 90 dage hun var her blev der omsat for 900.000 kroner.  Hun fik 50.000 kroner hvorfra der skulle trækkes udgifter til pas, visum, flybillet og mad og for plejning i Danmark, hun fik hele 20.000 kroner af mamasan da hun skulle hjem. Og fik af vide de forventede at se hende igen om 3 måneder, hvilket ikke kom til at ske, hendes familie er flyttet og startede et nyt liv. 

Ok du kender en - men jeg tror helt ærligt det sker meget, meget sjældent. Der er helt utroligt længe imellem jeg møder en thai som virker til at have ubehag og lignende, ved besøget. Det er sket én gang. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Politiet må også prioritere i opgaverne. Der er kriminalitet, der er langt værre end et par thaimuttere, der tjener tykt på bordeldrift. Narko, bombesprængninger i KBH, spirituskørsel, voldtægt og vold, vanvidskørsel og så videre. Jeg tror ikke på menneskehandel er særlig udbredt i Danmark.

Politiet ved godt, hvad der foregår i det område de dækker. De sidder ikke bare henne på stationen med citronmånesmulder i mundvigen og intet aner om, hvad der foregår. Mange mennesker, der er involveret i kriminalitet eller tæt på at være i berøring med det, ville blive ganske overrasket over, hvad panserne går og ved. Men de må prioritere i opgaverne.

Redigeret af Joey Joe Joe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede

Jeg forstår simpelthen ikke den med manglende betjente!

I 1980 var der 4400 betjente i Danmark. I 2017 var der 11700 og antallet skulle gerne stige. 

Måske man skulle granske nærmere, hvordan politistyrken bruges

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
fede skrev, for 46 minutter siden:

Jeg forstår simpelthen ikke den med manglende betjente!

I 1980 var der 4400 betjente i Danmark. I 2017 var der 11700 og antallet skulle gerne stige. 

Forbruget af mandetimer går til intern kontrol, kontrol målinger af effekt, meget dobbeltarbejde på grund af dårlig IT, i mange tilfælde øget beredskab der trækker timer, dårlig organisering af kredsene, og det bliver værre endnu - fordi sund fornuft afløses af excel, og økonomistyring, det er hvad jeg får oplyst. Det er rigtigt at antallet af "betjente" øges mange er "kun" kadetter med kort politiuddannelse, og er ikke uddannet til efterforskning, om nogle år vil antallet af helt uddannede politifolk forhåbentligt stige, ellers kan vi risikere at private vagtselskaber overtager dele af politiets arbejde (retshåndhævelse) ifb. med bevogtning og adgangskontrol...skulle vi afhjælpe situationen hurtigt med kompetente betjente kunne samfundet trække MP fra forsvaret og lade dem indgå i tjeneste med det ordinære politi - de har samme kompetencer også ifht. opklaring, personbeskyttelse, anholdelser m.v.

BH

Alko  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 21 minutter siden:

Forbruget af mandetimer går til intern kontrol, kontrol målinger af effekt, meget dobbeltarbejde på grund af dårlig IT, i mange tilfælde øget beredskab der trækker timer, dårlig organisering af kredsene, og det bliver værre endnu - fordi sund fornuft afløses af excel, og økonomistyring, det er hvad jeg får oplyst. Det er rigtigt at antallet af "betjente" øges mange er "kun" kadetter med kort politiuddannelse, og er ikke uddannet til efterforskning, om nogle år vil antallet af helt uddannede politifolk forhåbentligt stige, ellers kan vi risikere at private vagtselskaber overtager dele af politiets arbejde (retshåndhævelse) ifb. med bevogtning og adgangskontrol...skulle vi afhjælpe situationen hurtigt med kompetente betjente kunne samfundet trække MP fra forsvaret og lade dem indgå i tjeneste med det ordinære politi - de har samme kompetencer også ifht. opklaring, personbeskyttelse, anholdelser m.v.

BH

Alko  

Det er lidt detsamme som med sundhedsvæsnet: Er vi blevet uhyre meget sygere de sidste 10 par år? Tror det ikke, men der er sket uhyre mange omorganisationer og en hel masse ekstra administration er påført personalen. Ingenting fungerer så dårligt at man ikke kan omorganisere det til noget dårligere. Det er svensk politi eksempel på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede
Bananas skrev, for 58 minutter siden:

Det er lidt detsamme som med sundhedsvæsnet: Er vi blevet uhyre meget sygere de sidste 10 par år? Tror det ikke, men der er sket uhyre mange omorganisationer og en hel masse ekstra administration er påført personalen. Ingenting fungerer så dårligt at man ikke kan omorganisere det til noget dårligere. Det er svensk politi eksempel på.

Ja vi er blevet sygere. 

Sygdomsbyrden-i-Danmark---sygdomme.ashx?

Sygdomsbyrden-i-Danmark---sygdomme.ashx?

Her er et link over sygdomme, indlæggelser osv. ( håber link virker)

https://www.zetland.dk/historie/seAAkBab-a8DEYJ9z-1ac29

Og ofte henvender vi os uden at fejle alverden

Redigeret af fede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede
oprørt skrev, 1 time siden:

Det kan godt være det er flere nu, men deres arbejdsopgaver er også mangedoblet

Gerne fortæl lidt om deres ekstra arbejdsopgaver og hvor mange betjente det tager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
fede skrev, for 12 timer siden:

Hej @fede 

Det, har du da ganske ret i. Og ja Politistyrken er øget fra 80érne til nu. Men vi må jo også se, at der er kommet flere opg. 

fede skrev, for 11 timer siden:

Gerne fortæl lidt om deres ekstra arbejdsopgaver og hvor mange betjente det tager.

Sikkerhed ved demonstrationer. Ingen tvivl om, at der blev brugt og bruges mange mandetimer på det. Ingen tvivl om, at ytringsfriheden skal sikres. Dog vil, jeg sige, at man skal jo så også forstå, at . det koster andre steder. Det, kan koste, at Hr og Fru Jensen. Ikke får besøg hurtig nok ved indbrud. Eller forretningsdrivende skælder ud over, at de anmelder butikstyve og politiet ikke er der. Men der prioriteres jo. Selvfølgelig til stor frustration over for dem der udsættes for det.

Politi ved grænsekontrol, har kostet et hav af mandetimer. Har ikke set opgørelse efter Politihjemmeværnet og Kadetter er indsat. Hvor meget der så kan spares på Politiets mandetimer. Men det, har jo kostet årsværk.

Forskellige bandekrige. Har også tæret på Politiets mandetimer. Skyderier i DK forhøjet terrorberedskab. Som også tager politifolk væk, fra andre tryghedsskabende foranstaltninger. Valg og folkemødet på Bornholm. Har også krævet en del ekstra timer. 

Markant stigning af politifolk ved fodboldkampe. De ressourcer der bruges på enkelte stadions og udenfor er vildt. Nu ved jeg fra min egen egn. Af fx. En kamp mellem FCM-FCK. FCM-BIF. Ja så er der i gennemsnit ca 20 - 30 betjente. For, at holde ro og orden. Og ja så går arb opg fra noget andet desværre. 

De danske politifolk, har nok at se til. Helt nye tal fra Rigspolitiet viser, at politiet i hele landet havde 832.939 overarbejdstimer til gode i juni. Det er en markant stigning i forhold til januar, hvor betjentene havde 537.000 timers afspadsering. Det er en gennemsnitligt 75 afsp timer pr betjent. Ingen tvivl i mit sind om, at Politiet er pressede. 

Så ja jeg tror at Bordeller, thai klinikker, gadepiger osv nedprioriteres meget kraftigt. Og, hvad skulle man så undvære for, at de skulle prioritere det højere ? 

God søndag

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

wouldloveto skrev, for 19 timer siden:

tror nu rigtigt mange af de thaipiger der kommer her, meget gerne vil 3 måneder til Europa og arbejde med "massage".

Ja, sådan er det med de fleste handlede i prostitution: De er frivilligt gået ind i det. Problemet er betingelserne, der udnytter dem i mange tilfælde, jf den historie @Den lille hårde fortæller (ikke dermed sagt sagt det gælder lige hende den søde trunte, der er dygtig til at kæle for din pjovert).

Thaiuser skrev, for 19 timer siden:

Jeg tror ikke på at der er mange piger fra Thailand der arbejder her ufrivilligt.

Der er mange gråzoner mellem frivilligt og ufrivilligt, og som jeg nævner her, beskytter "frivillighed" ikke mod grov udnyttelse.

Aarhuselsker skrev, for 18 timer siden:

men jeg tror (...)Der er helt utroligt længe imellem jeg møder en thai som virker til at have ubehag og lignende

Oh well - enhver er salig i sin tro. Hvis man resignerer, føler man ikke ubehag.

Jeg prøver ikke at være helligfrans, men jeg har det svært med selvbedrag og de trøstehistorier, folk fortæller sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede
kanonkongen skrev, for 8 timer siden:

Hej @fede 

Det, har du da ganske ret i. Og ja Politistyrken er øget fra 80érne til nu. Men vi må jo også se, at der er kommet flere opg. 

Sikkerhed ved demonstrationer. Ingen tvivl om, at der blev brugt og bruges mange mandetimer på det. Ingen tvivl om, at ytringsfriheden skal sikres. Dog vil, jeg sige, at man skal jo så også forstå, at . det koster andre steder. Det, kan koste, at Hr og Fru Jensen. Ikke får besøg hurtig nok ved indbrud. Eller forretningsdrivende skælder ud over, at de anmelder butikstyve og politiet ikke er der. Men der prioriteres jo. Selvfølgelig til stor frustration over for dem der udsættes for det.

Politi ved grænsekontrol, har kostet et hav af mandetimer. Har ikke set opgørelse efter Politihjemmeværnet og Kadetter er indsat. Hvor meget der så kan spares på Politiets mandetimer. Men det, har jo kostet årsværk.

Forskellige bandekrige. Har også tæret på Politiets mandetimer. Skyderier i DK forhøjet terrorberedskab. Som også tager politifolk væk, fra andre tryghedsskabende foranstaltninger. Valg og folkemødet på Bornholm. Har også krævet en del ekstra timer. 

Markant stigning af politifolk ved fodboldkampe. De ressourcer der bruges på enkelte stadions og udenfor er vildt. Nu ved jeg fra min egen egn. Af fx. En kamp mellem FCM-FCK. FCM-BIF. Ja så er der i gennemsnit ca 20 - 30 betjente. For, at holde ro og orden. Og ja så går arb opg fra noget andet desværre. 

De danske politifolk, har nok at se til. Helt nye tal fra Rigspolitiet viser, at politiet i hele landet havde 832.939 overarbejdstimer til gode i juni. Det er en markant stigning i forhold til januar, hvor betjentene havde 537.000 timers afspadsering. Det er en gennemsnitligt 75 afsp timer pr betjent. Ingen tvivl i mit sind om, at Politiet er pressede. 

Så ja jeg tror at Bordeller, thai klinikker, gadepiger osv nedprioriteres meget kraftigt. Og, hvad skulle man så undvære for, at de skulle prioritere det højere ? 

God søndag

KK

Der bliver brugt 243 betjente totalt på grænsen. I 1980 havde vi permanent grænsekontrol, så tænker der blev brugt +- samme antal gengang. Så umiddelbart tænker jeg ikke det gør voldsomt indhug i de 7000 ekstra betjente. 

Bandekrige tager bestemt nogle, men man havde trods alt også rockerkrige i 80` erne. Men jo flere bliver der helt sikkert brugt idag

skruer vi lige tiden tilbage til før Paaludan. Der havde vi altså også 11700 betjente. Og så mange ekstra betjente blev der heller ikke brugt, på de relativ få demonstrationer.

Fodboldkampe tager ekstra ressourcer. 

Det du nævner sluger helt sikkert nogle betjente, men ikke de 7000 ekstra betjente. Langtfra

Personlig tænker jeg @Alkoholikeren har ret i nogle af hans antagelser. Altså bureaukrati osv. Desuden bruger politiet også store ressourcer på om og om at gå rundt og sige fy fy til utilpassede drenge. I 1980`erne havde man væsentlig mere respekt for ordensmagten og man opførte sig generelt ikke så vanvittig, som man ser idag. Bare se nogle af de seneste demonstrationer, hvor fuldt kampklædt politi ikke kan skabe orden i gaderne. Til sammenligning skulle der kun 20 betjente til at få orden i Fælledparken, da Glistrup i sin tid blev overfaldet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Thaimig
Aarhuselsker skrev, den 10.8.2019 at 18:04:

Ok du kender en - men jeg tror helt ærligt det sker meget, meget sjældent. Der er helt utroligt længe imellem jeg møder en thai som virker til at have ubehag og lignende, ved besøget. Det er sket én gang. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Thaimig

Skide godt, sidder og skriver og pist borte er skriv og pludselig er man logget af efter Udgiv, :shock:

Super Eg :wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 21 timer siden:

Der er mange gråzoner mellem frivilligt og ufrivilligt, og som jeg nævner her, beskytter "frivillighed" ikke mod grov udnyttelse.

Korrekt, men Den lille hårde stillede spørgsmålstegn ved om der var tale om "tvang", at nogle af pigerne kunne være "handlede", at de efter 3 måneder sendes tilbage "med få penge til bagmænd". I et senere indlæg nævner han at der findes et netværk i Thailand der handler med piger på denne måde.

Og det mener jeg ikke passer på det store flertal af de thaipiger der kommer til de københavnske klinikker og arbejder.

At du så selvfølgelig har ret i at der i mange tilfælde er nogen der udnytter disse piger til egen vinding er så noget andet. Det ændrer bare ikke på at Den lille hårdes beskrivelse/gisninger ikke passer på rigtigt mange af de piger der kommer hertil. Mange (og uden at have håndfast dokumentation vil jeg mene de fleste) rekrutteres inden for indehaverens familie eller nære venners familie. Og så findes der jo altså også facebookgrupper, hvor der annonceres efter piger, eller piger tilbyder sig selv - både for piger/klinikker som allerede er i Danmark og også i forhold til piger som først skal hertil.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...