Hop til indhold
Rudolfski

Når du sender SMS

Recommended Posts

Den lille hårde skrev, for 48 minutter siden:

Det er farligt at blive alt for familiære med GPer og så give telefonnummeret videre, når de havde faste kunder, er det nok nærliggende lige at sms rundt hvis der er gang i butikken igen.

 

Ja det lærte jeg så i min spæde start i denne verden. 

Efterfølgende er der kun givet tlf. nr. til dem der har mere end to brikker at flytte rundt med, og det har aldrig givet mig problemer....... selv når vi blev “familiære”. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Butch skrev, for 36 minutter siden:

Ja det lærte jeg så i min spæde start i denne verden. 

Efterfølgende er der kun givet tlf. nr. til dem der har mere end to brikker at flytte rundt med, og det har aldrig givet mig problemer....... selv når vi blev “familiære”. 

Har du set min SMS ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 18 minutter siden:

Har du set min SMS ? 

Hvilken af dem mener du?

Den hvor du inviterer på hotdogs nede på havnegrillen i morgen?

Eller den hvor du igen har brug for at låne min græsslåmaskine ?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Butch skrev, for 10 minutter siden:

Hvilken af dem mener du?

Den hvor du inviterer på hotdogs nede på havnegrillen i morgen?

Eller den hvor du igen har brug for at låne min græsslåmaskine ?

 

Nej nej, handsome - du ved det jo godt :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 7 minutter siden:

Nej nej, handsome - du ved det jo godt :wub:

Fnis !...... så ok da...... men det er din tur til at holde udkik :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest NordFyr
Butch skrev, for 18 timer siden:

Vi skal tilbage til 2007, jeg er på vej hjem fra en forretningsrejse, og mellemlander i Kastrup. Ud af flyet, og da mobilen får signal lyder den gode gamle Nokia SMS tone.

Besked fra konen: “Hej skat, er der noget du bør fortælle mig?”

Mig: Næh?!?.....hvad tænker du på?

Hende: Jeg har lige fået denne SMS.......

“Hej frække, så er jeg klar igen til frække lege i privaten, knus fra Kxxxxx”

Mig: Koldsved, Hjerterytme på fuld hammer, Rystende hænder........:shock:

 

Forud for dette var der gået halvanden til to måneder. Jeg havde på det tidspunkt to mobiltelefoner og da min kone akut havde brug for en privat mobil og et DK nummer, fik hun da bare min ekstra tlf.

Den den jeg havde brugt til at kontakte Kxxxxx da jeg skulle på grisestien!!!:ph34r:

Selvfølgelig behørigt klargjort med alskens slettelser af sms’er og diverse opkald. :rolleyes:

Kxxxxx havde åbenbart haft en pause eller hvad ved jeg, og ville da lige yde den service at skrive rundt til diverse kunder/gæster med den glædelige nyhed at nu var hun sørme klar til fest og ballade igen.......:rolleyes:

 

Tilbage til Kastrup, hvor jeg ikke helt kan finde ud af om jeg skal skide tyndt, besvime eller hoppe på et fly i modsat retning og aldrig se mig tilbage igen.....

 

Får svaret konen at det er altså ikke noget som jeg kender til det der, men det skal vi da have gravet til bunds i.

Ringer til Kxxxxx der heldigvis tager telefonen med et “Heeej hvor er det længe siden, fik du min SMS ?”

Næh.....men det gjorde min kone!.......

For hende forklaret at jeg står midt i skærsilden og venter på at blive kaldt ind til fanden selv.... der har lagt alt hvad der findes inden for torturinstrumenter frem, og at “hun” er klar til at give mig blodtransfusioner for at holde mig i live, og derved i ubeskrivelig pine så længe som overhovedet muligt.

Aftaler med Kxxxxx at jeg vil ringe til hende når jeg kommer hjem, og at hun eddermageme bare har at svare det opkald. For min kone vil være med på medhør, og så skal der bare diskes op med at det desværre er en stor misforståelse, og at hun ulykkeligvis var kommet til at sende den SMS til et forkert nummer.

 

Kommer hjem, konen står ualmindelig fattet og venter på mig......ser mig forsigtigt omkring efter kageruller, knive og andet “spændende” men der er ingen umiddelbar fare for at blive slået ihjel inden jeg får sagt hej skat.

Vi får ringet til Kxxxxx, hun forklarer at det hele er en misforståelse, og selv om der den dag i dag stadig kan komme et “ja den er god med dig” udtryk på konens ansigt når talen falder på den oplevelse, så er jeg stadig i live, og har lært at man ikke kan stole blindt på at der er en diskretionskodex blandt alle GP’er.

Hold da op lokummet brændte der.

Men godt reddet.:)

Vh

NF

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øhhhh nok bare mig, meeeen hvem pokker læser andres SMSere?

Jeg ville da blive stik hammerende tosset, hvis min kone eller en af mine ansatte læste mail, SMS eller opkaldsliste på MIN telefon. 

Omvendt kunne jeg da heller ikke drømme om at læse andres. 

Åbner og læser din kone/kæreste også dine breve du får med posten? Nej vel!

Hvis min kone/kæreste insisterede på det, ville jeg da opfatte det som en mistillidserklæring og vores forhold ville da slutte der. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 1 minut siden:

@Æ´Synderjyde Problemet kan opstå, hvis der popper en SMS op, mens telefonen ligger fx på køkkenbordet. Det er jo heller ikke ualmindeligt, at man lige rækker sin telefon til én, der skal se nogle billeder eller en video ;) 

Der er noget der hedder indstillinger på sådan nogle telefoner. Her kan man fjerne pop-ups fra både åben og pauseskærm - ja faktisk kan man også tjene ikoner der viser at en besked er kommet.

Man kan også få telefoner der åbnes med eksempelvis fingeraftryk ...

Ned andre ord - sms behøver overhovedet ikke være et problem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 4 minutter siden:

@Æ´Synderjyde Problemet kan opstå, hvis der popper en SMS op, mens telefonen ligger fx på køkkenbordet. Det er jo heller ikke ualmindeligt, at man lige rækker sin telefon til én, der skal se nogle billeder eller en video ;) 

Joh, men bruger man telefonen til den slags, er man nok mere forsigtig med, hvem der kommer til at holde den i hånden. Jeg er i hvert fald. Venter jeg en sms, sætter jeg den også på lydløs, så ikke omgivelserne spørger, hvem der nu var på linien.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, SMS behøver ikke være et problem, men det er det tydeligvis af og til alligevel. 

Jeg har indhold på min telefon, jeg ikke deler med alle, men derfor er det alligevel af og til nødvendigt at række telefonen til nogen, der lige skal hjælpe med en indstilling eller se en kattevideo ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså hvis nogen jeg lige lånte min telefon til @Liv - var så stupide at åbne mit galleri (Det jeg har skjult) og mine korrespondancer - så blev der brug for en ambulance. Det er så meget ikke ok

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har her efter jeg skrev det forrige, været til min sport og været sammen med drengene. Jeg spurgte hvor mange som læste deres koner/kærestes beskeder, mails mv på telefonen og omvendt. Faktisk er jeg meget overrasket. Det var over halvdelen, som enten pænt måtte afleverer deres telefon til tjek eller hvor deres kæreste/kone kendte koden, sådan de kunne gå ind i deres telefon. Nogle få sagde de tjekkede deres kærester/kones telefon, specielt hvis hun havde været i byen alene. 

What, er vi blevet sådan et kontrolsamfund og deler avis, bord og seng med en vi ikke stoler på og accepterer vi bare, at vores kæreste eller kone har ret til at kigge i ens telefon?

Jeg fatter det ikke. Det kommer aldrig til at ske hjemme hos mig/os. Nu ved min kone så godt, at jeg har en SB og jeg ved også, at hun har sine fornøjelser. Men hun ved ikke jeg besøger GP’ere og får det heller ikke at vide. Desuden kunne det da lige passe, at hun også skulle tjekke hvilke søgninger jeg har lavet eller hvilke sider jeg besøger, herunder bla EG. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 8 timer siden:

Har her efter jeg skrev det forrige, været til min sport og været sammen med drengene. Jeg spurgte hvor mange som læste deres koner/kærestes beskeder, mails mv på telefonen og omvendt. Faktisk er jeg meget overrasket. Det var over halvdelen, som enten pænt måtte afleverer deres telefon til tjek eller hvor deres kæreste/kone kendte koden, sådan de kunne gå ind i deres telefon. Nogle få sagde de tjekkede deres kærester/kones telefon, specielt hvis hun havde været i byen alene. 

What, er vi blevet sådan et kontrolsamfund og deler avis, bord og seng med en vi ikke stoler på og accepterer vi bare, at vores kæreste eller kone har ret til at kigge i ens telefon?

Jeg er ærligt talt rystet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rudolfski skrev, den 10.8.2019 at 01:24:

Jeg tænker jo mere på, hvis telefonen en dag ligger på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt, så kan det godt gå hen og blive rigtig træls...., det er den risiko jeg forsøger at spørge ind til, OG undgå :-)

Da jeg var aktiv havde jeg en telefon KUN til "smuds brug", og når den ikke var i brug lå den på "et hemmeligt sted";)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kaspersen

Der er sikkert rigtig mange måder det kan gå galt på, hvis man bruger sin "almindelige" telefon. Jeg bruger også en seperat telefon og SIM kort og mail adresse til det sjove, og det til trods for at jeg er single og rent faktisk ikke er særlig eventyrlysten, som I at jeg holder mig til få, ja nærmest få i ental. :rolleyes::lol: For mig er det for at undgå at jeg pludselig bliver linket op med en lille frækkert på Facebook, LinkedIn, Instagram eller andre såkaldt sociale netværk. Og det faktisk mindre af hensyn til mig selv, men mere for at søderberg'ernes identitet ikke lige pludselig bliver flashet overfor mig ufrivilligt. Ja, det koster så lidt, men hvad Google, Apple, Facebook og de andre banditter kan med deres algoritmer kan jeg i hvert fald ikke hverken gennem- eller overskue. :shock::) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

har også en helt anonym telefon med ukendt ejer - bruger og taletidskort, telefonen er en oldsag af en alcatel, indkøbt dengang en telefon kostede en krone og et abonnement var låst i 6 måneder, og telefon minutpris var 2,35 :)  fik låst telefonen op, og lod den ligge i skuffen i flere år og så er den siden blevet brugt til ja til at aftale besøg med dhamerne ...min officielle er en Iphone XR  - Og godt redet og tak for det humoristiske islæt af en trang situation.

bh

alko

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 2 timer siden:

har også en helt anonym telefon med ukendt ejer - bruger og taletidskort, telefonen er en oldsag af en alcatel, indkøbt dengang en telefon kostede en krone og et abonnement var låst i 6 måneder, og telefon minutpris var 2,35 :)  fik låst telefonen op, og lod den ligge i skuffen i flere år og så er den siden blevet brugt til ja til at aftale besøg med dhamerne ...min officielle er en Iphone XR  - Og godt redet og tak for det humoristiske islæt af en trang situation.

bh

alko

 

Jeg kender en som også havde sådan en oldsag. Men vedkommende kunne simpelthen ikke finde ud af at skrive en sms på den :D så det endte med at han købte en smartphone, som kunne indeholde 2 simkort

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, den 11.8.2019 at 09:38:

Øhhhh nok bare mig, meeeen hvem pokker læser andres SMSere?

Jeg ville da blive stik hammerende tosset, hvis min kone eller en af mine ansatte læste mail, SMS eller opkaldsliste på MIN telefon. 

Omvendt kunne jeg da heller ikke drømme om at læse andres. 

Åbner og læser din kone/kæreste også dine breve du får med posten? Nej vel!

Hvis min kone/kæreste insisterede på det, ville jeg da opfatte det som en mistillidserklæring og vores forhold ville da slutte der. 

Nu skrev @Butch jo at han havde "afleveret" sin gamle telefon til sin kone, så hun kunne bruge den. Så må man jo formode at hun har brugt den som var det hendes egen og stadigt personlige telefon. Derudover regner @Butch vel ikke med at blive kontaktet, der har jo nok bare stået et "nummer" som afsender af SMSén;).

I min optik tror jeg da ikke at hun har prøvet at "lure" i hans telefon.

Ret mig gerne @Butch hvis jeg tager fejl, du ved trods alt bedst:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gløden skrev, for 7 timer siden:

Ret mig gerne @Butch hvis jeg tager fejl, du ved trods alt bedst:)

Korrekt ;)..... de kalder mig også guru omme i det store udland :ph34r:

Men spøg til side, så har du ret i din antagelse om forløbet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rust in Peace

Jeg har oplevet det to gange... Men det har været efter mit besøg. Meget meget søde og dejlige beskeder, men bestemt ikke nogen jeg var forberedt på. Den ene skrev konstant, så jeg blev nødt til at blokere nummeret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har både fået sms og opkald, men som single var det ikke noget problem og jeg svarede selv på sms'er,  damerne vidste jeg var single.

Men hvor kan man købe taletidskort i dag, som man ikke skal registrerer med navn?

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 1 minut siden:

Jeg har både fået sms og opkald, men som single var det ikke noget problem og jeg svarede selv på sms'er,  damerne vidste jeg var single.

Men hvor kan man købe taletidskort i dag, som man ikke skal registrerer med navn?

Tankstationer, 7-elleven med flere.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gløden skrev, for 9 timer siden:

Nu skrev @Butch jo at han havde "afleveret" sin gamle telefon til sin kone, så hun kunne bruge den. Så må man jo formode at hun har brugt den som var det hendes egen og stadigt personlige telefon. Derudover regner @Butch vel ikke med at blive kontaktet, der har jo nok bare stået et "nummer" som afsender af SMSén;).

I min optik tror jeg da ikke at hun har prøvet at "lure" i hans telefon.

Ret mig gerne @Butch hvis jeg tager fejl, du ved trods alt bedst:)

Jeg skrev så heller ikke direkte til TS indlægget. Men mere til alle de som havde anskaffet sig en bolletelefon. Det må jo være fordi de er nervøse for om nogen glor i deres almindelige telefon 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...