Hop til indhold
Guest yobz

Erfaringer

Recommended Posts

Guest yobz

Hej drenge,

jeg har nu gjort min første erfaring med sugardaters.dk eller mere præcist er det en halv erfaring so far. 

Jeg har brug for jeres hjælp her - jeg har brug for at vide om nogle af jer har erfaring med denne profil eller andre profil der har anvendt samme billeder for jeg er sku blevet en smule mistænkelig særligt efter at læse de ufattelig mange dårlige oplevelser herinde.

Det drejer som om hende her:

https://sugardaters.dk/show?alias=Tihihe

Status på relationen:

Vi har ikke mødtes endnu, men har haft en fantastisk dialog som jeg end til i får fandt rimelig ægte.
Vi aftaler at møde i København for nogle dage siden, hun vil gerne have nogle transportpenge (300 kr), jeg tænkte nu ikke så meget over det og betalte på mobilpay.

Samme eftermiddag som vi skal mødes er der så kommet noget i vejen, noget med en veninde som skal til natlægen, har to børn som hun så bliver nødt til at passe og det ender med at vi ikke mødes, men som hun i det mindste i god tid fortæller. Nu spørger hun som om hun kan låne 500(det får hun) og igen 500 til noget mad fordi hun siger hun lige er færdig med at studere og skal starte på noget job. Det får hun også 500 kr til. Jeg fik en snert af mistanke, men sammenhængen og timingen i hendes historie fik afledt min mistanke.

Hun fortæller hendes veninde har fået en blodprop i benen og hun passer børnene og at hun i øvrigt er ved at finde en løsning på hendes økonomiske situation så jeg vil få pengene tilbage indenfor et par dage. 

Dagen efter hører jeg intet hele dagen (skriver vel en 4-5 gange) det eneste hun svarer sidst på dagen er: jeg kan ikke svare lige nu

Har skrevet 2 gange til hende i dag og forsøgte at ringe 1 gang, men uden held.....

 

Og så begyndte jeg at læse anmeldelser herinde og nu har jeg aller mest en følelse af at være total røvrendt, men håber tvivlen kommer mig til gode, men tror ikke meget på det.

----------------

 

Har i nogen erfaringer med en de har de billeder? 

Eller har været udsat for lignende historier?

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er desværre et af de mest brugte scams- transport penge - tag det som lærepenge og hop videre til den næste, hvor du ikke skal betale forud :)

Jeg ville overveje en politi anmeldelse.

Redigeret af EksilKøbenhavner

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror godt du kan vinke farvel til dine skillinger. Trøst dig selv med at hun nok har haft mere brug for dem end du har. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz
EksilKøbenhavner skrev, for 4 timer siden:

Det er desværre et af de mest brugte scams- transport penge - tag det som lærepenge og hop videre til den næste, hvor du ikke skal betale forud :)

Jeg ville overveje en politi anmeldelse.

Jamen det gør jeg også - jeg giver det lige en dag og så kontakter jeg politiet - og tak for svaret ;-) 
Jeg føler mig bare så ufattelig dum

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz
underdog40 skrev, for 4 timer siden:

Tror godt du kan vinke farvel til dine skillinger. Trøst dig selv med at hun nok har haft mere brug for dem end du har. 

God pointe - jeg er nu egentlig heller ikke som sådan sur over det. Der er jo klart en velformuleret og sympatisk kvinde på den anden side, hun har bare nogle dæmoner.

Jeg har ingen forventer om at se de penge, men det ændrer ikke på at jeg principielt er mod at man scammer og frarøver hinanden i god vs ond tro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
yobz skrev, for 21 minutter siden:

Jamen det gør jeg også - jeg giver det lige en dag og så kontakter jeg politiet - og tak for svaret ;-) 
Jeg føler mig bare så ufattelig dum

Det er heller ikke super smart ;) vil nu ikke kalde det dumt, tillidsfuld med naive undertoner :)

Men du er hverken den første eller sidste, og fedt du deler så andre ikke kommer til at begå samme bommert :) dydyb respekt for der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz

Hendes profil er også slettet nu så er der vist heller ingen tvivl nu. Jeg har ringet til politiet og der blever sat en sag igang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz
EksilKøbenhavner skrev, for 4 minutter siden:

Det er heller ikke super smart ;) vil nu ikke kalde det dumt, tillidsfuld med naive undertoner :)

Men du er hverken den første eller sidste, og fedt du deler så andre ikke kommer til at begå samme bommert :) dydyb respekt for der.

God pointe - jeg er nu egentlig heller ikke som sådan sur over det. Der er jo klart en velformuleret og sympatisk kvinde på den anden side, hun har bare nogle dæmoner.

Jeg har ingen forventer om at se de penge, men det ændrer ikke på at jeg principielt er mod at man scammer og frarøver hinanden i god vs ond tro.

 
  • EksilKøbenhavner skrev, for 4 minutter siden:

    Det er heller ikke super smart ;) vil nu ikke kalde det dumt, tillidsfuld med naive undertoner :)

    Men du er hverken den første eller sidste, og fedt du deler så andre ikke kommer til at begå samme bommert :) dydyb respekt for der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz
EksilKøbenhavner skrev, for 18 minutter siden:

Det er heller ikke super smart ;) vil nu ikke kalde det dumt, tillidsfuld med naive undertoner :)

Men du er hverken den første eller sidste, og fedt du deler så andre ikke kommer til at begå samme bommert :) dydyb respekt for der.

jeg er fuldstændig enig med dig det var dumt og naivt ;-)  Der går ingen skår af mig af at dele - man må jo bare grine lidt af dig og ikke mindst lære lidt af det for det kommer ikke til at ske igen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Profilen er stadig ikke slettet. Men du må godt nok være (undskyld sproget) dum og naiv siden hun kunne snyde dig så mange gange! Man skal aldrig nogensinde forudbetale penge uanset hvad! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz
Carl72 skrev, for 23 minutter siden:

Profilen er stadig ikke slettet. Men du må godt nok være (undskyld sproget) dum og naiv siden hun kunne snyde dig så mange gange! Man skal aldrig nogensinde forudbetale penge uanset hvad! 

Jeg kan ikke sige dig imod desværre ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
yobz skrev, for 1 time siden:

Jeg har ringet til politiet og der blever sat en sag igang.

Kære @yobz. Hvad er det lige politiet skal sættes i gang med her? For helt ærligt......jeg har svært ved at se det kriminelle element i sagen. Hun bad dig om penge. Du gav dem til hende. End of story. Hun har ikke tvunget dig til noget. Hun har ikke bestjålet dig. Hun har ikke gjort fortræd. Der er moralsk forkasteligt....og du føler dig snydt, krænket, udnyttet mm., I get it. Det ville vi alle sammen gøre. Men jeg har svært ved at se hvilken ulovlig gerning hun har begået. Jeg er ret sikker på at politiet vil fortælle dig at det vil være en sag mellem dig og hende. De kommer ikke til at bruge 10 sekunder på den opgave. 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz
underdog40 skrev, for 3 timer siden:

Kære @yobz. Hvad er det lige politiet skal sættes i gang med her? For helt ærligt......jeg har svært ved at se det kriminelle element i sagen. Hun bad dig om penge. Du gav dem til hende. End of story. Hun har ikke tvunget dig til noget. Hun har ikke bestjålet dig. Hun har ikke gjort fortræd. Der er moralsk forkasteligt....og du føler dig snydt, krænket, udnyttet mm., I get it. Det ville vi alle sammen gøre. Men jeg har svært ved at se hvilken ulovlig gerning hun har begået. Jeg er ret sikker på at politiet vil fortælle dig at det vil være en sag mellem dig og hende. De kommer ikke til at bruge 10 sekunder på den opgave. 

Det jeg ikke har nævnt noget om at aftalen mellem hende og jeg var klart og tydeligt at hun skulle låne dem et par dage! men det kunne du jo ikke vide.

Men jeg har penge nok så det har sådan set ikke noget med dem at gøre - bare at man ikke skal bedrage hinanden og gøre det i kalkuleret ond tro. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz
Carl72 skrev, for 4 timer siden:

Profilen er stadig ikke slettet. Men du må godt nok være (undskyld sproget) dum og naiv siden hun kunne snyde dig så mange gange! Man skal aldrig nogensinde forudbetale penge uanset hvad! 

Det var ikke en forudbetaling det var en klar aftale mellem os at det var et lån fordi hun var flad og hun ville betale dem i løbet af et par dage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
yobz skrev, for 1 time siden:

Det var ikke en forudbetaling det var en klar aftale mellem os at det var et lån fordi hun var flad og hun ville betale dem i løbet af et par dage.

Jeg tror at du skal betragte betalingen som nogen hårde lærepenge. Jeg aner ikke hvor meget du ved om den pågældende kvinde, men hvis du kun har kendskab til en SD profil og et tlf. nr. , så ved du egentlig ikke hvem du har med at gøre. 

Reelt set har du jo lånt penge ud til en komplet fremmed person. Du aner ikke engang hvem der står bag profilen. Ja det kan sagtens virke som om at det er er sympatisk og velformuleret person med en troværdig historie. Altså lige indtil at hun får malket dig for de første par tusind kroner, og dernæst blokerer eller ghoster dig permanent. Så vidt jeg kan se, så er hendes profil ikke blevet slettet. Så noget tyder på at hun blot har blokeret dig. Med mindre du er i besiddelse af hendes identitet, så kan politiet ikke gøre det store. Men selv hvis det er tilfældet, så er det ikke sikkert at de har tænkt sig at røre en finger. Eftersom du helt frivilligt har overført penge til hende. 

Som en grundregel skal man aldrig nogensinde overføre penge til en anonym person på nettet. Der sidder massevis af folk rundt omkring i verden, også i danmark, der er meget dygtige til at manipulere eller svindle penge og personlige oplysninger ud af folk. Og min fornemmelse er, at der over tid er dukket en hel del scammere op på SD. Så beslutter man sig for at gå på "dating" på SD, skal man være yderst varsom med stort set alt hvad man foretager sig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz
Kindhesten80 skrev, for 6 timer siden:

Jeg tror at du skal betragte betalingen som nogen hårde lærepenge. Jeg aner ikke hvor meget du ved om den pågældende kvinde, men hvis du kun har kendskab til en SD profil og et tlf. nr. , så ved du egentlig ikke hvem du har med at gøre. 

Reelt set har du jo lånt penge ud til en komplet fremmed person. Du aner ikke engang hvem der står bag profilen. Ja det kan sagtens virke som om at det er er sympatisk og velformuleret person med en troværdig historie. Altså lige indtil at hun får malket dig for de første par tusind kroner, og dernæst blokerer eller ghoster dig permanent. Så vidt jeg kan se, så er hendes profil ikke blevet slettet. Så noget tyder på at hun blot har blokeret dig. Med mindre du er i besiddelse af hendes identitet, så kan politiet ikke gøre det store. Men selv hvis det er tilfældet, så er det ikke sikkert at de har tænkt sig at røre en finger. Eftersom du helt frivilligt har overført penge til hende. 

Som en grundregel skal man aldrig nogensinde overføre penge til en anonym person på nettet. Der sidder massevis af folk rundt omkring i verden, også i danmark, der er meget dygtige til at manipulere eller svindle penge og personlige oplysninger ud af folk. Og min fornemmelse er, at der over tid er dukket en hel del scammere op på SD. Så beslutter man sig for at gå på "dating" på SD, skal man være yderst varsom med stort set alt hvad man foretager sig. 

Mange tak for dit svar ;-)

Jeg er meget enig med dig og det er også lært nu. Din fortolkning af forløbet er ganske korrekt.

Jeg er ikke sur og tvær over det for jeg er godt klar over at jeg har været naiv og dum, men årsagen til at jeg gik til politiet er udelukkende at svindlerne heller ikke skal have det for nemt og det skal ud i det åbne så vores verden kan blive lidt mere transparent. Jeg har ingen forventning om at se de penge igen og jeg har heller ingen forventning om at der kommer noget ud af min sag, men nu synes jeg bare jeg kan lægge låg på det indeni mig ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså det er vel det samme som de afkrikanere der snyder folk, enten via lotto scams eller kærlighedserklæringer. Her modtager politiet jo også anmeldelser men kan sjældent gøre noget ved dem. Hun er en bedrager og skal da meldes!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderbukken skrev, for 18 timer siden:

Det mest fornuftige du kan gøre er at melde profilen til Sugardaters.dk så de kan få den lukket og blokeret personen. 

Hvad godt skulle det hjælpe? Som pige kan man jo bare åbne en ny med det samme - koster dem jo ikke noget. Og så kører man bare videre...

Del dette indlæg


Link til indlæg
thedanishdude skrev, for 14 timer siden:

Hvad godt skulle det hjælpe? Som pige kan man jo bare åbne en ny med det samme - koster dem jo ikke noget. Og så kører man bare videre...

Det kunne jo være de har en IP-adresse og kan blokere hende. Eller blokere hende ud fra hendes fotos, hvis hun har det på profilen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest yobz skrev, den 2/8/2019 at 18:34:

Jamen det gør jeg også - jeg giver det lige en dag og så kontakter jeg politiet - og tak for svaret ;-) 
Jeg føler mig bare så ufattelig dum

Politiet? Du er nødt til at anlægge et civilt søgsmål. Hun har bedt om hjælp til transport, og så er det ikke blevet til noget. Jeg er næsten 100 procent på, at politiet aldrig vil gå ind i den sag. Selv en civilsag vil du ikke nødvendigvis vinde. Bare undgå alle de tosser som vil have penge på forhånd.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...