Thelawyer 77 Skrevet 10. Juli, 2019 Aarhuselsker skrev, 1 time siden: Når du nu er så godt inde i stoffet, kunne du jo lægge et par links til et par relevandte steder i nævnte publikationer. Ikke lige muligt. Karnovgroup tager 25.000 pr år pr advokat for adgang til de portaler, så de sikrer selvfølgelig, at man ikke bare kan linke fra dem. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Petersen Skrevet 10. Juli, 2019 Lawyer har ret, I kan lige så godt indse det. Han ved noget om det som han udtaler sig om. Avisartikler, trediemandshistorier og snak med andre mennesker hamler slet ikke op med juridisk viden. Det som jeg gerne vil vide er blot om vi kunder kan gøre noget for at undgå muligvis at træde forkert, ud over at tænke os om og at passe på sådan som Lawyer opfordrer os til, og det må du om muligt gerne uddybe yderligere Lawyer, da jeg desværre ikke har forstået det helt. Jeg har heller ikke forstået om vi gør nogen skade ved at kneppe udenlandske kvinder som muligvis opholder sig her i landet uden de nødvendige tilladelser, hvilket jeg ikke umiddelbart kan se at vi gør. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 10. Juli, 2019 Selv hvis pigen er blevet snydt og har en gæld hun skal betale af på, så hjælper man hende jo ikke ved ikke at besøge hende. Så får hun jo aldrig betalt pengene af. Man kan måske stoppe trafikken på lang sigt, men det hjælper jo ikke den pågældende pige her og nu. Men jeg tror nu også godt de ved hvad de skal herop og lave. Det er bedre end alternativet og de har mulighed for at give en kæmpe støtte til familien derhjemme. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 11. Juli, 2019 Thelawyer skrev, for 4 timer siden: Muligt du har ret - svært at gennemskue. Det er derfor vi har center mod menneskehandel, der prøver at trænge dybere ned i forklaringen og vurdere den,,,,, Jeg behøver ikke et Center mod menneskehandel for at vurdere, at intet er sort og hvidt, som du fremstiller sagen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 11. Juli, 2019 Uagtet hvem der eller skulle have ret omkring juridisk praksis, er budskabet omkring "Tænk dig om før du mod betaling springer på pigen" ganske fint. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donethat 234 Skrevet 11. Juli, 2019 Aarhuselsker skrev, for 10 timer siden: Det er ikke korrekt. De får et par dage til at afvikle hvad de nu skal afvikle, og så rejser de ud. Et par piger jeg kender ret godt blev for nogle måneder siden taget ved et politi besøg på klinikken. De fik 3-4 dage til at komme ud af landet, og mutter fik en pæn bøde. Pigerne får 2 års indrejseforbud. Nøjagtig samme modus så jeg for nogle år tilbage med 2 andre piger. Den ene er nu tilbage i DK og arbejder. Jeg har aldrig mødt piger på 18-20 år, aldrig. Det tror jeg heller ikke andre herinde har. Tvivler altså meget stærkt på du er advokat. Du lyder mere som Filosoffen og et par andre prostitutions modstandere. Jeg kender til to tilfælde, hvor Thai piger er blevet sendt hjem. I det første tilfælde var der tale om 2 piger, som var blevet ulovligt i Danmark - altså ud over deres 3-måneders visum varighed. Politiet stoppede dem i et rutinetjek, og de blev holdt i politiets varetægt og sendt hjem med et fly efter en overnatning i spjældet. I det andet eksempel blev en Thai pige snuppet på en klinik for at arbejde ulovligt - man må jo ikke arbejde i DK, når man er her på et visumophold. Hun fik 4-5 dage til at finde en enkeltbillet ud af landet men blev ikke tilbageholdt af politiet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donethat 234 Skrevet 11. Juli, 2019 Richard Kimble skrev, for 8 timer siden: Umiddelbart er det naivt at tro, at de bliver lokket hertil. De lever i vores informationssamfund med adgang til internet og mobiltelefon. Hvis det var tilfældet, så ville de advare deres medsøstre hjemme i Thailand. Min påstand er, at de udmærket ved hvad de skal lave i Danmark. De er her for at tjene så mange penge som muligt til familien i Thailand og evt. blive gift med én dansk mand. Derfor er de i Danmark! Helt rigtigt. Kan ikke siges mere præcist. Der er så enkelte, som må betale deres “venner” for at hjælpe dem med et visum, som kan være svært at få for en thai pige fra barområderne i Thailand uden venner i Danmark. Nogle af dem ender med at betale et pænt beløb for en “vennetjeneste”, hvor “vennen” inviterer pigen i forbindelse med visumansøgningen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 11. Juli, 2019 Donethat skrev, for 10 minutter siden: Helt rigtigt. Kan ikke siges mere præcist. Der er så enkelte, som må betale deres “venner” for at hjælpe dem med et visum, som kan være svært at få for en thai pige fra barområderne i Thailand uden venner i Danmark. Nogle af dem ender med at betale et pænt beløb for en “vennetjeneste”, hvor “vennen” inviterer pigen i forbindelse med visumansøgningen. Tak for din opbakning. “Verden udkommer i farver”, som Lars Løkke sagde i valgkampen. Intet er sort og hvidt. At gøre thaikvinderne til ofre for menneskehandel er ikke bare forenklet. Det er ligefrem forkert. Det er vestlige sexturister, som håber at kunne tæmme en thaikvinde, og som måske kan føle sig som den ædle ridder, der hjalp hende ud af prostitution ved at ægte hende. I Danmark fortsætter de arbejdet med tjene penge i massageklinikker med ekstraydelser. Man kan slynge om sig med nok så mange paragraffer og patetiske formaninger, men det for mig ikke til skifte holdning: Thaikvinderne er kyniske og udspekulerede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juli, 2019 Kim Petersen skrev, for 8 timer siden: Lawyer har ret, I kan lige så godt indse det. Han ved noget om det som han udtaler sig om. Avisartikler, trediemandshistorier og snak med andre mennesker hamler slet ikke op med juridisk viden. Den viden jeg har er første hånds-ikke anden eller tredje. Jeg har kendt 4 thai piger som er blevet nappet og sendt ud af landet. Ingen af dem kom i varetægts fængsel. Deres pas blev inddraget, og de fik det igen i lufthavnen. Dette er fakta. For to af pigernes vedkommende er fakta nogle få måneder gammel. Hvad der måske ikke er fakta, er at Lawyer er jurist. Der er en hel del i hans indlæg der får mig til at tvivle. Han har f.eks slet ikke styr på hvor gamle pigerne er. Men hans pointe om at vi skal have et øje åben for menneskehandel er sympatisk. Det tror jeg alle der besøger klinikker har. Og de der ikke har, får det ikke pga et indlæg på EG. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 11. Juli, 2019 Aarhuselsker skrev, for 4 timer siden: Den viden jeg har er første hånds-ikke anden eller tredje. Jeg har kendt 4 thai piger som er blevet nappet og sendt ud af landet. Ingen af dem kom i varetægts fængsel. Deres pas blev inddraget, og de fik det igen i lufthavnen. Dette er fakta. For to af pigernes vedkommende er fakta nogle få måneder gammel. Hvad der måske ikke er fakta, er at Lawyer er jurist. Der er en hel del i hans indlæg der får mig til at tvivle. Han har f.eks slet ikke styr på hvor gamle pigerne er. Men hans pointe om at vi skal have et øje åben for menneskehandel er sympatisk. Det tror jeg alle der besøger klinikker har. Og de der ikke har, får det ikke pga et indlæg på EG. Jeg har læst nogle af TheLawyers tidligere indlæg i andre tråde, og de tyder da på, at han selv har erfaring med thaimiljøet. Derfor vil jeg ikke skjule, at hans første indlæg i denne tråd fik mig til at spænde hanen på min revolver. Det var patetisk at læse disse formaninger til os andre. Først og fremmest var det nedladende. Nu skulle den kloge selverklærede jurist belære os dumrianer. Værst af alt så var det baseret på en påstand: Nemlig at thaikvinder er handlede. Dét tror jeg ikke en døjt på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 11. Juli, 2019 Krølle Bølle Jr. skrev, for 17 timer siden: Hmmm - den lader vi lige stå et øjeblik Fra pigens annonce: >>Mit navn er Tina og jeg er professionel uddannet massør fra Thailand. Jeg taler og skriver både dansk, thai og engelsk<< Eftersom at dansk næppe er en del af pensum i skolen i Thailand, er hun nok næppe handlet kvinde på turistvisum. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 11. Juli, 2019 Bear skrev, for 11 minutter siden: Eftersom at dansk næppe er en del af pensum i skolen i Thailand, er hun nok næppe handlet kvinde på turistvisum. https://www.danishschool.dk/thailand/ ??? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 11. Juli, 2019 tvr skrev, for 5 minutter siden: https://www.danishschool.dk/thailand/ ??? Nåårh ja, man sender selvfølgelig de handlede kvinder på sprogskole først Elefanten i rummet her er i virkeligheden en dansk udlændingelov der gør det muligt for bagmændene at true de handlede kvinder med risiko for fængsel mm. Hvis konsekvensen ved at blive pågrebet blot var en enkeltbillet hjem, forsvandt en del af bagmændenes magt nok med det samme. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juli, 2019 Bear skrev, for 2 minutter siden: Hvis konsekvensen ved at blive pågrebet blot var en enkeltbillet hjem, forsvandt en del af bagmændenes magt nok med det samme. Jamen det er jo netop det der er konsekvensen - dog skal pigerne nok selv betale billetten. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 11. Juli, 2019 Aarhuselsker skrev, Lige nu: Jamen det er jo netop det der er konsekvensen - dog skal pigerne nok selv betale billetten. Bortset fra en risiko for et kortere eller længere ophold i et fængsel. Hvad sker der hvis de ikke selv har pengene til billetten? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juli, 2019 Bear skrev, for 8 minutter siden: Bortset fra en risiko for et kortere eller længere ophold i et fængsel. Hvad sker der hvis de ikke selv har pengene til billetten? De kommer jo ikke i fængsel. jeg vil ikke afvise at enkelte tilbageholdes ( jeg har blot ikke hørt om det fra en thai pige, ej heller fra mutter de er blevet nappet hos) hvis de kommer i noget er det varetægts fængsel, og det er langt fra det vi forstår ved et fængsel. Men ærligt talt, med de overfyldte arrest huse DK har så tvivler jeg på det sker. Aner ikke hvad der sker hvis hun ikke selv har pengen - mutter må måske punge ud? Tror dog de fleste piger foretrækker at hive pengene frem og komme væk, istedet for at være uden pas. Pigerne skal hurtigt et andet sted hen og tjene penge - ellers mangler familien jo midler. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 11. Juli, 2019 Aarhuselsker skrev, for 1 time siden: De kommer jo ikke i fængsel. jeg vil ikke afvise at enkelte tilbageholdes ( jeg har blot ikke hørt om det fra en thai pige, ej heller fra mutter de er blevet nappet hos) hvis de kommer i noget er det varetægts fængsel, og det er langt fra det vi forstår ved et fængsel. Men ærligt talt, med de overfyldte arrest huse DK har så tvivler jeg på det sker. Aner ikke hvad der sker hvis hun ikke selv har pengen - mutter må måske punge ud? Tror dog de fleste piger foretrækker at hive pengene frem og komme væk, istedet for at være uden pas. Pigerne skal hurtigt et andet sted hen og tjene penge - ellers mangler familien jo midler. Jeg tror at vi snakker forbi hinanden, jeg tænker på de piger der kommer til landet med den opfattelse at de skal lave f.eks. rengøring, og så ender på klinikkerne, foranlediget af bagmændenes magt over dem, qua en trussel om fængsel mm. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juli, 2019 Bear skrev, for 20 minutter siden: Jeg tror at vi snakker forbi hinanden, jeg tænker på de piger der kommer til landet med den opfattelse at de skal lave f.eks. rengøring, og så ender på klinikkerne, foranlediget af bagmændenes magt over dem, qua en trussel om fængsel mm. Ok. men tvivler på det sker blandt thaipiger. Det er nok mere filipinere. Jeg har i al fald kun mødt en enkelt thai, for mange år siden, der ikke var fuldbefaren glædespige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thelawyer 77 Skrevet 11. Juli, 2019 Ingen grund til gæt, når faktum løser problemstillingen. i forbindelse med razzia et sted i landet arresteredes 4 thaipiger A, B, C og D pga ulovligt arbejde og ulovligt ophold. B var kun 19, de øvrige omkring 25-28. Alle blev udvist med indrejseforbud i 2 år og blev frihedsberøvede med henblik på at sikre gennemførelsen af den administrativt trufne afgørelse om udvisning. Frihedsberøvelsen fandt sted med hjemmel i udlændingelovens par 35/36. A havde stadig gyldigt pas og kunne hjemsendes efter få dages frihedsberøvelse. B, C og D’s pas var efter indrejsen i Danmark “taget i pant” af pimpen/bagmanden/menneskehandleren (“kært” barn har mange navne). De havde derfor ikke gyldige rejsedokumenter, og kunne ikke udsendes før disse var skaffet via Thailands Ambassade. Sagsbehandlingstiden hermed var mellem 1 og 2 måneder. De sad i den periode frihedsberøvet. De turde ikke oplyse, hvem der havde deres pas, men oplyste, at de var stillet i udsigt, at de ved rengøring i Danmark kunne tjene USD 2000 pr. måned. Bagmanden sendte dem istedet på forskellige klinikker, hvor der skulle arbejdes, før de fik deres pas retur. Dette er fakta og årsagen til mit indlæg om, at man altid bør tænke sig godt om....... Og ja - jeg besøgte Tina, netop fordi hun både taler og skriver dansk. Det var for mig tæt på en garanti for, at jeg ikke stødte ind i en som B, C og D. Flybilletten til Bangkok betales af den danske stat, da ingen af de pågældende havde penge af betydning på sig. De lå formentlig allerede i bagmandens lomme.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 11. Juli, 2019 Aarhuselsker skrev, for 10 minutter siden: Jeg har i al fald kun mødt en enkelt thai, for mange år siden, der ikke var fuldbefaren glædespige. Og det baserer du på hvad? Jeg er alvorlig bange for at der er en vis "blindhed" blandt prostitutions kunder omkring det her. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juli, 2019 Bear skrev, for 4 minutter siden: Og det baserer du på hvad? Jeg er alvorlig bange for at der er en vis "blindhed" blandt prostitutions kunder omkring det her. Som du kan læse baserer jeg mit indlæg på mine møder. Det står faktisk ret tydeligt " mødt" Hvis du ikke kan mærke forskel på om pigen er rutineret eller spiller uskyldig, såeee. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9744 Skrevet 11. Juli, 2019 @Thelawyer Man bør vel altid tænke sig om, men hvis en annonce er tilgængelig over tid, med information om fuld adresse, virksomhed, officielle ydelser og priser, og der på det grundlag ikke består nogen umiddelbare grunde, til at fravælge at besøge stedet. Så er samme informationer også tilgængelige for alle aktuelle myndigheder, og de skal ikke gøre andet, end at opsøge stedet og pigerne for at søge opklaret, om alle har formalia i orden. Gør myndighederne det, lukker de steder, og sender piger ud af landet, ja så er de ikke længere tilgængelige. Der er fra tid til anden sager, hvor myndighederne slår til, og når de gør det, beror det vel på et kvalificeret grundlag, hvor de prioriterer hvem de går efter, eller ikke. At tro at vi kan gøre myndighedernes arbejde, ved at formode noget i blinde, som vi iøvrigt, ingen konkret anledning har til at formode, synes jeg er lidt vel meget forlangt af den gængse mand, der går på helt almindelige offentligt tilgængelige thai massage klinikker. Med de penge vi lægger både for den officielle massage, og hvor muligt uofficielle ydelser, kan vi nok ikke med rette beskyldes for social dumping og udnyttelse, vi betaler en pæn sum ved kasse 1. Derimod har jeg nogen gange haft mine tvivl, når jeg har besøgt etniske spisesteder, kinesiske og andre, diverse kiosker, om de med de priser de holder, benytter illegal underbetalt arbejdskraft. Også når jeg har undret mig over, hvilke etniciteter der arbejder i kulissen, når man får et glimt af dem. Ok der foregår så meget med sort arbejde, moms og anden svindel, men lige præcis hvad angår udnyttelse af mennesker i nød, tror jeg afgjort at andre brancher, end thai og anden massage står i første række, til at vi gør os vores overvejelser omkring, hos hvem vi lægger vores penge. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 11. Juli, 2019 Aarhuselsker skrev, for 43 minutter siden: Som du kan læse baserer jeg mit indlæg på mine møder. Det står faktisk ret tydeligt " mødt" Hvis du ikke kan mærke forskel på om pigen er rutineret eller spiller uskyldig, såeee. Min efterhånden mange års erfaring med kvinder siger mig at man ikke altid reelt ved hvad der foregår Og at man er ret naiv hvis man tror at man ved det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donethat 234 Skrevet 12. Juli, 2019 Richard Kimble skrev, for 23 timer siden: Tak for din opbakning. “Verden udkommer i farver”, som Lars Løkke sagde i valgkampen. Intet er sort og hvidt. At gøre thaikvinderne til ofre for menneskehandel er ikke bare forenklet. Det er ligefrem forkert. Det er vestlige sexturister, som håber at kunne tæmme en thaikvinde, og som måske kan føle sig som den ædle ridder, der hjalp hende ud af prostitution ved at ægte hende. I Danmark fortsætter de arbejdet med tjene penge i massageklinikker med ekstraydelser. Man kan slynge om sig med nok så mange paragraffer og patetiske formaninger, men det for mig ikke til skifte holdning: Thaikvinderne er kyniske og udspekulerede. Det sidste er jeg nu ikke enig med dig i. Kender thai miljøet ret godt, og der er masser af nuancer. Der er fx den nuance, at mange af de gifte Thai kvinder, der arbejder med massage og div. tillægsydelser i DK faktisk gør det under fuld accept og opbakning fra deres mand. Ja, verden udkommer i farver. Jeg ser ikke thai kvinder som spor mere kyniske og udspekulerede end kvinder af andre nationaliteter. Rigtigt, at Thai kvinder vil gøre meget for penge. Men det gør alle i prostitutionsmiljøet. Thai kvinden tænker dog typisk meget mere på andre end sig selv. Det handler om at give dig en god oplevelse, når du køber ydelser af hende, og pengene - ja dem vil hun gerne have, men primært fordi hun så har mere at sende hjem til familien i Thailand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 12. Juli, 2019 Donethat skrev, for 3 timer siden: Det sidste er jeg nu ikke enig med dig i. Kender thai miljøet ret godt, og der er masser af nuancer. Der er fx den nuance, at mange af de gifte Thai kvinder, der arbejder med massage og div. tillægsydelser i DK faktisk gør det under fuld accept og opbakning fra deres mand. Ja, verden udkommer i farver. Jeg ser ikke thai kvinder som spor mere kyniske og udspekulerede end kvinder af andre nationaliteter. Rigtigt, at Thai kvinder vil gøre meget for penge. Men det gør alle i prostitutionsmiljøet. Thai kvinden tænker dog typisk meget mere på andre end sig selv. Det handler om at give dig en god oplevelse, når du køber ydelser af hende, og pengene - ja dem vil hun gerne have, men primært fordi hun så har mere at sende hjem til familien i Thailand. OK. Jeg strammede måske retorikken ved at kalde dem kyniske, men jeg holder fast i, at offergørelsen af dem er langt ude i skoven. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg