Hop til indhold
Guest Nemtøs

Bankoplysninger

Recommended Posts

Guest Lagaffe
Bebop skrev, for 7 minutter siden:

Forkert igen. Stadig kun det navn afsender har skrevet i app'en.

Igen. Jeg har lige kontrolleret min netbank. Jeg får navn og mobilnummer oplyst.

Det kan ses når man går ind under detaljer

Redigeret af Lagaffe
Flere oplysninger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lagaffe skrev, for 21 minutter siden:

Igen. Jeg har lige kontrolleret min netbank. Jeg får navn og mobilnummer oplyst.

Hvilken netbank?

I min står "MobilePay: [navn som afsender har skrevet i app'en]"

Det er ikke personens fulde/rigtige navn, hvis vedkommende ikke har skrevet det ind i app en og telefonnummer fremgår heller ikke i netbank.

Hvor skulle modtagerbanken få oplysningerne fra? Din konto modtager pengene fra din MobilePay, som kun har de oplysninger, som din MP har fra afsenders MP.

Måske har du konto i Danske Bank og så har de rod med deres datasikkerhed?

PS: telefonnummeret kan selvfølgelig godt komme med, for det modtager MP jo.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lagaffe
Liv skrev, for 1 minut siden:

På mobilepay kan du kun se det navn afsender har valgt at skrive, og telefonnummeret, på mobilepay erhverv er det kun de fire sidste cifre man kan se.

Selvfølgelig kan man kun se det navn som afsender har valgt at bruge. Nu kender jeg altså så ikke nogle som bruger falske navne i Mobilepay. Hvis man overfører penge til kolleger eller venner ser det lidt dumt ud hvis ens navn står som Perverse Kurt eller lignende.

Hvis man vil være helt sikker på at være anonym, skal man derfor også sikre sig at folk ikke kan finde ens navn og adresse via telefonnummeret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lagaffe skrev, for 1 minut siden:

Selvfølgelig kan man kun se det navn som afsender har valgt at bruge.

Tak. At du ikke selv har oplevet fx kun at modtage et fornavn er vel ikke så relevant - pointen er at det kan sagtens ske. Jeg har fx prøvet det, og jeg har heller ikke selv mit efternavn i app'en.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...