Guest Lagaffe Skrevet 6. Juli, 2019 (edited) Bebop skrev, for 7 minutter siden: Forkert igen. Stadig kun det navn afsender har skrevet i app'en. Igen. Jeg har lige kontrolleret min netbank. Jeg får navn og mobilnummer oplyst. Det kan ses når man går ind under detaljer Redigeret 6. Juli, 2019 af Lagaffe Flere oplysninger Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9572 Skrevet 6. Juli, 2019 (edited) Lagaffe skrev, for 21 minutter siden: Igen. Jeg har lige kontrolleret min netbank. Jeg får navn og mobilnummer oplyst. Hvilken netbank? I min står "MobilePay: [navn som afsender har skrevet i app'en]" Det er ikke personens fulde/rigtige navn, hvis vedkommende ikke har skrevet det ind i app en og telefonnummer fremgår heller ikke i netbank. Hvor skulle modtagerbanken få oplysningerne fra? Din konto modtager pengene fra din MobilePay, som kun har de oplysninger, som din MP har fra afsenders MP. Måske har du konto i Danske Bank og så har de rod med deres datasikkerhed? PS: telefonnummeret kan selvfølgelig godt komme med, for det modtager MP jo. Redigeret 6. Juli, 2019 af Bebop Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14445 Skrevet 6. Juli, 2019 På mobilepay kan du kun se det navn afsender har valgt at skrive, og telefonnummeret, på mobilepay erhverv er det kun de fire sidste cifre man kan se. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lagaffe Skrevet 6. Juli, 2019 Liv skrev, for 1 minut siden: På mobilepay kan du kun se det navn afsender har valgt at skrive, og telefonnummeret, på mobilepay erhverv er det kun de fire sidste cifre man kan se. Selvfølgelig kan man kun se det navn som afsender har valgt at bruge. Nu kender jeg altså så ikke nogle som bruger falske navne i Mobilepay. Hvis man overfører penge til kolleger eller venner ser det lidt dumt ud hvis ens navn står som Perverse Kurt eller lignende. Hvis man vil være helt sikker på at være anonym, skal man derfor også sikre sig at folk ikke kan finde ens navn og adresse via telefonnummeret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9572 Skrevet 6. Juli, 2019 Lagaffe skrev, for 1 minut siden: Selvfølgelig kan man kun se det navn som afsender har valgt at bruge. Tak. At du ikke selv har oplevet fx kun at modtage et fornavn er vel ikke så relevant - pointen er at det kan sagtens ske. Jeg har fx prøvet det, og jeg har heller ikke selv mit efternavn i app'en. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg