Guest Nemtøs Skrevet 6. Juli, 2019 Jeg har brug for jeres hjælp Hvilke oplysninger kan en der overfører et beløb til min bankkonto se? Jeg oplyser reg. nr og konto nummer . På forhånd tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 6. Juli, 2019 Nemtøs skrev, for 1 minut siden: Jeg har brug for jeres hjælp Hvilke oplysninger kan en der overfører et beløb til min bankkonto se? Jeg oplyser reg. nr og konto nummer . På forhånd tak Da jeg sidst, og det er et stykke tid siden, gik i banken og satte et beløb ind på en anden persons konto i kassen, stod der på kvitteringen som jeg fik i hånden navn og adresse på kontohaver/navn og adresse på den person som havde den konto hvor pengene var sat ind på. Men overfører mam via netbank til din konto kan jeg ikke se navn og adresse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
niels6663 428 Skrevet 6. Juli, 2019 Når jeg overfører penge fra min netbank viser den mig, hvilken bank reg.nr. tilhører. Jeg mindes ikke, jeg kan se navnet på modtageren. Men det er måske fordi jeg vidste, hvem modtageren var. /Niels Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 6. Juli, 2019 Tak for hurtig brugbar svar Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 6. Juli, 2019 Nemtøs skrev, for 9 minutter siden: Hvilke oplysninger kan en der overfører et beløb til min bankkonto se? Jeg oplyser reg. nr og konto nummer. Hejsa..hvis du vil forblive 100% anonym i disse situationer, så er det ikke løsningen med denne form for overførsel...personen der overfører vil altid kunne se, eller få oplyst hos banken hvem modtager er...goo week Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kinky man Skrevet 6. Juli, 2019 Cool cash er vejen frem i vores digitaliserede samfund. Jeg bliver en kende forbavset over mængden, der tankeløst bruger Mobilepay og lignende til følsomme transaktioner Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 6. Juli, 2019 Røvslikker skrev, for 27 minutter siden: Hejsa..hvis du vil forblive 100% anonym i disse situationer, så er det ikke løsningen med denne form for overførsel...personen der overfører vil altid kunne se, eller få oplyst hos banken hvem modtager er...goo week Jeg står aktuelt i en lidt uvant situation og ville blot forhøre mig om hvor anonym jeg ville være ved bankoverførsel. Det er så ikke løsningen lige i denne her situation. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DK fyr 34 4439 Skrevet 6. Juli, 2019 Nemtøs skrev, for 6 minutter siden: Jeg står aktuelt i en lidt uvant situation og ville blot forhøre mig om hvor anonym jeg ville være ved bankoverførsel. Det er så ikke løsningen lige i denne her situation. Hvad med PayPal eller anden betalings-mellem-leds-tjenste ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fætteren 294 Skrevet 6. Juli, 2019 Overførsel af penge vil uanset metode altid have en risiko for at kunne spores. Så du kan aldrig være 100% sikker på, at din rigtige identitet vil forblive skjult. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 6. Juli, 2019 Som altid Cash is King.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 6. Juli, 2019 DK fyr 34 skrev, for 19 minutter siden: Hvad med PayPal eller anden betalings-mellem-leds-tjenste ? Det er for bøvlet, handler bare om 1 enkelt situation. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 914 Skrevet 6. Juli, 2019 Anonym betaling er ret kompliceret i de her hvid vasknings tider desværrre. PAYPAL er rigtigt godt men som sagt lidt bøvlet. Et alternativ til bankoverførsel, er at bruge en 'stråmand', hvis du altså har en god ven/veninde som du stoler ubetignet på. Man kan altid hævde at man har solgt noget på DBA, hvis banken spørger. Det går selvfølgelig ikke hvis der ertale om et meget stort beløb. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nissens 51 Skrevet 6. Juli, 2019 Nemtøs skrev, for 1 time siden: Jeg har brug for jeres hjælp Hvilke oplysninger kan en der overfører et beløb til min bankkonto se? Jeg oplyser reg. nr og konto nummer . På forhånd tak Bitcoin, Monero, Ethereum digitale penge er fremtiden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lagaffe Skrevet 6. Juli, 2019 Nemtøs skrev, for 2 timer siden: Jeg har brug for jeres hjælp Hvilke oplysninger kan en der overfører et beløb til min bankkonto se? Jeg oplyser reg. nr og konto nummer . På forhånd tak Hvis man overfører et beløb via netbank kan man ikke se andre oplysninger end reg.nr. og kontonummer på modtageren. Til gengæld kan modtageren se navn og adresse på den som har overført beløbet. Via mobile pay kan man se navn og mobilnummer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 6. Juli, 2019 Er der tale om en enkelt og akut situation, så brug en god ven, der kender din identitet. Altså det som @Gh0st også foreslår. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 6. Juli, 2019 Lagaffe skrev, for 15 minutter siden: Hvis man overfører et beløb via netbank kan man ikke se andre oplysninger end reg.nr. og kontonummer på ....i nogle tilfælde ja, til foreninger/firma/forretninger osv kan man se navnet inden overførslen, men man kan altid se navn på konto ejer hvis man går ind på sin konto og ser info for overførslen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 6. Juli, 2019 (edited) Nemtøs skrev, for 3 timer siden: Hvilke oplysninger kan en der overfører et beløb til min bankkonto se? Det var ulovligt for en bank at oplyse navn på kontohaveren. Det gav som regel problemer, hvis man ved en fejl får overført penge til en forkert konto - man kunne ikke få navnet på vedkommende for at få pengene tilbage. Loven er lavet om: "§ 117 a. Et pengeinstitut kan videregive oplysninger om en kundes navn og adresse til den, der har overført penge til en kundes konto som følge af en fejloverførsel af penge til den pågældende kundes konto, således at den pågældende kan forfølge et eventuelt krav mod kunden i forbindelse med transaktionen. Et pengeinstitut kan tilsvarende videregive oplysninger om en kundes navn og adresse til en betalingsmodtager, når kunden har anvendt et betalingsmiddel til at betale for varer eller tjenesteydelser hos betalingsmodtageren og der er sket en fejlagtig transaktion. Stk. 2. Pengeinstituttet skal varsle videregivelsen over for kunden, inden oplysninger om kundens navn og adresse kan videregives. Stk. 3. Hvis en kunde har navne- og adressebeskyttelse efter lov om Det Centrale Personregister, kan pengeinstituttet ikke videregive oplysninger om den pågældende, jf. stk. 1." I praksis betyder det, at hvis jeg overfører til en konto, kan jeg henvende mig til banken og sige det var en fejl. Så skal banken oplyse mig navnet på kontohaver, men først skal de kontakte kontohaveren og hvis denne har adressebeskyttelse skal de ikke (men fejl sker ...) Så vidt jeg ved gælder det også MobilePay, men jeg har ikke tjekket det. Redigeret 6. Juli, 2019 af Bebop Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 6. Juli, 2019 Lagaffe skrev, for 35 minutter siden: Via mobile pay kan man se navn og mobilnummer. Nej, kun det "navn" modtager har skrevet i app'en. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 6. Juli, 2019 Røvslikker skrev, for 13 minutter siden: men man kan altid se navn på konto ejer hvis man går ind på sin konto og ser info for overførslen. I hvilken netbank? Ikke i min ved overførsel til en privatkonto. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Capitan 154 Skrevet 6. Juli, 2019 Bebop skrev, for 7 minutter siden: I hvilken netbank? Ikke i min ved overførsel til en privatkonto. Det er jeg næsten sikker på vil være et brud på persondataloven. Du kan sikkert hos en medarbejder og en god grund, få det at vide. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest aarhus62 Skrevet 6. Juli, 2019 Nemtøs skrev, for 2 timer siden: Det er for bøvlet, handler bare om 1 enkelt situation. Hvorfor ikke mobile pay, du kan selv skrive det navn (bogstaver) som modtager, du ønsker, og evt. skifte mobil nr. hvis vedkommende ikke respekterer dig ift. at kontakte dig.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lagaffe Skrevet 6. Juli, 2019 Bebop skrev, for 24 minutter siden: Nej, kun det "navn" modtager har skrevet i app'en. Jeps men du modtager et beløb via mobile pay kan du se navn og mobilnummer. Når vi taler om anonymitet ved kontooverførsler kan behovet vel være aktuelt for begge parter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frække Tanja 3633 Skrevet 6. Juli, 2019 (edited) Lagaffe skrev, 1 time siden: Hvis man overfører et beløb via netbank kan man ikke se andre oplysninger end reg.nr. og kontonummer på modtageren. Til gengæld kan modtageren se navn og adresse på den som har overført beløbet. Via mobile pay kan man se navn og mobilnummer. Ja men nummer og navn kan ændres i appen. Inden min far vidste noget om dette. Undrede det ham han skulle sende penge til Tanja Redigeret 6. Juli, 2019 af Frække Tanja 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lagaffe Skrevet 6. Juli, 2019 Røvslikker skrev, for 41 minutter siden: ....i nogle tilfælde ja, til foreninger/firma/forretninger osv kan man se navnet inden overførslen, men man kan altid se navn på konto ejer hvis man går ind på sin konto og ser info for overførslen. Beklager men det kan jeg ikke i min netbank. Har lige kontrolleret en overførsel til en privatperson. Der er hverken navn eller adresse under detaljer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 6. Juli, 2019 Lagaffe skrev, Lige nu: Jeps men du modtager et beløb via mobile pay kan du se navn og mobilnummer. Forkert igen. Stadig kun det navn afsender har skrevet i app'en. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg