Hop til indhold
Guest Trinetease

Yndlings Morgenmad :-)

Recommended Posts

I hverdagen er jeg ret simpel. Brød med ost og kaffe. Sådan har det rent faktisk været siden jeg startede i 1. Klasse for mange år siden. Mælk i kaffen, dog mindre nu end da jeg var 6-7 år hvor det nok i starten var 50/50 for ikke at brænde mig.

men elsker en god brunch i godt selskab når der er god tid. Men så er min favorit Charlottehaven på Østerbro. Deres brunch er god kvalitet og lækre råvarer og så er både juice og kasse (og bloody mary) inkluderet i prisen. ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ret glad for den der Cheerios kopi de har i Aldi.

Guldkorn elsker jeg også, men mit tis kommer til at lugte ret underligt når jeg spiser dem. :blink:

Jeg skal tage på i tiden, så det hele bliver selvfølgelig spist med en 3% fedt yoghurt :biggrin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

For tiden youghurt med flydende forårshonning pistaciekerner og friske abrikoser så godt

frisk myntethe, varm ingefær/citron eller kaffe (bliver bare så hurtigt afhængig af detog får hovedpine)

Jeg er dog lidt 50/50 til at administrere min tid om morgnen så nogen gange bliver det bare koldt vand i hovedet og frokost til morgenmad kl 14 he he. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg er i Thailand, er det mig, der leverer morgenmaden og min fast Thaipige elsker at tage imod til sidste dråbe - ja forlanger nærmest, at jeg skal komme hende i munden -  og mens jeg ligger og slapper af går hun ud og laver morgenkaffe til mig ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 time siden:

Hvor køber du kirsebær yoghurt ? Det er verdens bedste <3

Åh ja. Da jeg var barn kunne man købe kirsebæryoghurt i Brugsen og det var bare min yndlingsyoghurt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stoppede med at spise morgenmad for 2 år siden, så jeg faster hverdag fra kl 18 til næste dag kl 12.

Det fungere vildt godt og kroppen har godt af at få 18 timers pause hver dag, hvor der ikke skal fordøjes noget. 

Men savner en gang i mellem en lun rundstykke med smør OG et tykt lag Nutella med et glas æblejuice til. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
AalborgLook skrev, for 50 minutter siden:

Stoppede med at spise morgenmad for 2 år siden, så jeg faster hverdag fra kl 18 til næste dag kl 12.

Det fungere vildt godt og kroppen har godt af at få 18 timers pause hver dag, hvor der ikke skal fordøjes noget. 

Men savner en gang i mellem en lun rundstykke med smør OG et tykt lag Nutella med et glas æblejuice til. 

 

Altså intermiddent fasting ?

Har du tabt dig af det ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg spiser noget så spændende som havregryn eller havregrød med lidt nødder ovenpå. Hvis jeg har travlt, så bliver det til en skyrdrik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 2 timer siden:

Altså intermiddent fasting ?

Har du tabt dig af det ?

Ja, ca 12 kg uden problemer. 

Har siden læst at det også går under termen 18-6 kuren, da man faster i 18 timer og spiser i 6 timer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En kande stempelkaffe af friskmalede bønner <3 Det er det eneste, der duer indtil midt på dagen, hvis jeg skal i skole, og sen eftermiddag, hvis jeg ikke skal :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som diagnosticeret b-menneske, strækker jeg tiden under dynen til det absolutte yderste. Resultatet er  derfor oftest pære og banan-yoghurt, direkte fra karton. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

På hverdage - en rundtenom (hjemmebagt) rugbrød med god ost, og ind imellem en god skive skinke, hertil mindst 1 l.sort kaffe. i weekenden, inspireret fra australien - 2 pocherede æg, lagt på sprødstegt bacon, på en bund af skiveskåret avocado, anrettet på spinatblade og napperet med hjemmelavet hollandaise, æg porcheret i med en god smagsgiver som en god hvidvins eddike i vandet, hertil 1,5 liter kaffe - lavet på en super kaffe jeg indtil nu kun kan finde i en café i Berlin, tæt på K.damm,  det er mad...om morgenen ...har oplevet at jeg ikke har appetit før om aftenen..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg er hjemme, og husholdersken har fri, så er det typisk en skive hjemmebragt gulerodsrugbrød med ost, et glas skummetmælk frisk fra køleskabet og en kop friskbrygget cappuccino......hvis det sker før kl. 11. ......Efter kl. 11 står den på cafe latte eller latte machiato alt efter humøret.

Når jeg rejser, har jeg folk til at tilberede maden, .......og så kan det være alt fra full Irish til et stykke “knäcke”

Visse søndage består morgenmaden - eller rettere dagens første måltid, af en whopper, fries og et stort glas iskoldt cola (den røde, der river hele vejen ned og hele vejen op igen)

Det kan også ske at morgenmaden består af en stykke frisk filet, med dertilhørende lystfulde udbrud og kradsen af negle i hovedbunden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Butch skrev, for 8 minutter siden:

Det kan også ske at morgenmaden består af en stykke frisk filet, med dertilhørende lystfulde udbrud og kradsen af negle i hovedbunden.

Den fangede jeg godt :lol::mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest NordFyr

Havregrød. Nemt at lave i disse mikrobølgeovne tider. 3 minutter ved Max styrke. Smørklat samt lys sirup jævnt fordelt.

Dertil et glas koldt mælk.

Tidligere har jeg spist rå havregryn med mælk, men jeg syntes, at det opad dagen giver meget luft i maven.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

Guldkorn ovenpå Peach Melba yoghurt er virkelig en svaghed, men så meget sukker har min krop svært ved at håndtere - mest fordi jeg ikke kan stoppe igen når jeg først har fået færten af guldkorn :biggrin:

Så jeg plejer at lave noget havregrød med nødder og (et shitload af) frosne bær og sukker, eller chiagrød med nutella, nødder og dadler. 

Ellers mini brunch; rugbrødssandwich med spejlæg og ost. ^_^

OG KAFFE - altid kaffe, og altid kaffen først.

Redigeret af Emmalie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...