Hop til indhold
Borge

The jule kalender - thai relaterede beretninger

Recommended Posts

Jeg har med stor interesse fulgt dette forum siden starten primo 2012.

Har specielt været interesseret i indlæg omkring thai massage og alt det spændende og dejlige, der kan opstå med det.

Kan genkende det meste fra mine egne erfaringer, har selv undgået at falde i.

For at undgå at interessefælder på dette forum kommer uforvarende galt afsted, vil jeg henvise til følgende link.

http://thailandidanmark.blogspot.dk/ - Læs i venstre side - jule kalender "historier".

Håber nogen kan bruge det der er beskrevet. Har selv hørt om nogen, der er kommet galt afsted.

Men man træffer jo selv sine valg.

God læsning til interesserede.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Undskyld hvis gør dig uret Borge. Men dit indspark lyder sprogmæssigt nøjagtigt som Stump. Der er heller ikke noget forkert i at have to handles, blot lidt mærkeligt. Men jeg tage fejl ikke? og så kæmpe stor UNDSKYLD.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Undskyld hvis gør dig uret Borge. Men dit indspark lyder sprogmæssigt nøjagtigt som Stump. Der er heller ikke noget forkert i at have to handles, blot lidt mærkeligt. Men jeg tage fejl ikke? og så kæmpe stor UNDSKYLD.

Århuselsker, du tager fejl. Jeg har intet med den trådstart at gøre. Det kan moderator bekræfte, ved at tjekke mit IP nummer.

Jeg kan se at Borge er tilmeldt i januar 2012. På det tidspunkt kendte jeg intet som helst til forums som dette, Gimel, og VenusLogen.

Det var først da jeg i juni juli begyndte at lave Thai Oaser, som fra start hed Små Oaser, at jeg begyndte at søge på massageklinikker, og de omtalte sites, plus andre, dukkede op.

Århuselsker, du kunne godt have grebet det an på en anden måde. Moderator, Forumejer osv, har IP numre på alle, som bruger forum, og som var med fra første dag, da forum åbnede.

Der kan måske svindles med IP numre, eller med dele af numrene.

Men det kan Forum ejeren tjekke i løbet af nogle minutter.

Jeg har aldrig lagt mærke til Borge før, jeg har aldrig så vist jeg husker, chattet med ham, ingen PBer mellem ham og jeg.

Dit forsøg på at mstænkeliggøre mig, kommer efter at vi har været uenige i nogle debattråde. Det vil jeg tage til efterretning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Undskyld hvis gør dig uret Borge. Men dit indspark lyder sprogmæssigt nøjagtigt som Stump. Der er heller ikke noget forkert i at have to handles, blot lidt mærkeligt. Men jeg tage fejl ikke? og så kæmpe stor UNDSKYLD.

En anden gang århuselsker så prøv at spørge os først i en pm så vi undgår misforståelser og forkerte hentydninger om andre. Borge og Stump idoplysninger er ikke identiske.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

øhh, Borges julekalender :)

-OD

Det er nu Stump der har lavet den og det er hans blog. Borge linker blot til den.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig kan man ikke have to IP adresser. Tænkte mig ikke om.

Hehe jo det kan du sagtens... den nemme ville være hvis du har to ISP (internet udbydere) og det har de fleste da de jo også har internet på deres mobil så der er det kriterie allerede opfyldt, desuden kan man anvende proxy servere osv så jo det er muligt at have mere end en ip adresse :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er meget skuffet over den måde, som denne tråd har udviklet sig.

Det er fandme et seriøst emne, som jeg har prøvet at tage op.

Jeg håber det er muligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er meget skuffet over den måde, som denne tråd har udviklet sig.

Det er fandme et seriøst emne, som jeg har prøvet at tage op.

Jeg håber det er muligt.

Den skyld for trådens drejning påtager jeg mig. Undskyld. Efter at have læst dit første indlæg 10 gange, står det mig ikke helt klart hvad emnet er? At vi alle skal betragte thai piger som bedragere ?

Kan du ikke prøve at blive lidt mere klar i spyttet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er korrekt malle men der er ingen indicier på at de to skulle være en og samme person og vi har også oplysninger om andre ting end bare ipoplysninger.

Århuselsker skal ikke have held med at ødelægge denne debat med løse personlige beskyldninger. Så vær saglig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er korrekt malle men der er ingen indicier på at de to skulle være en og samme person og vi har også oplysninger om andre ting end bare ipoplysninger.

Århuselsker skal ikke have held med at ødelægge denne debat med løse personlige beskyldninger. Så vær saglig.

Der er intet forsøg på at ødelægge en debat. Jeg forstår blot ikke debattens substans? Kan du forklare mig hvad det er Borge ønsker at debattere? Jeg har accepteret at min oprindelige mistanke var grundløs? Jeg har også taget "næsen" til mig. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den skyld for trådens drejning påtager jeg mig. Undskyld. Efter at have læst dit første indlæg 10 gange, står det mig ikke helt klart hvad emnet er? At vi alle skal betragte thai piger som bedragere ?

Kan du ikke prøve at blive lidt mere klar i spyttet?

Ja, nu prøver jeg igen. Og jeg tror du skal holde dig fra denne tråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er intet forsøg på at ødelægge en debat. Jeg forstår blot ikke debattens substans? Kan du forklare mig hvad det er Borge ønsker at debattere? Jeg har accepteret at min oprindelige mistanke var grundløs? Jeg har også taget "næsen" til mig. :)

Det var dine hentydninger om at borge og stump var den samme, som jeg mente ikke skulle ødelægge denne debat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

går ud fra det er erhvervsmanden og thailuderen, du hentyder til.

Har selv kendt 2 mænd, der på nuværende tidspunkt ligger en halv meter under jorden. Begge er døde i en relativ lav alder nede i Thailand, hvor dødsårsagen ikke er blevet nærmere undersøgt!! begge at betegne som ensomme mænd, som havde fundet "lykken"

Nu er det nu ikke aktuelt, men skal ikke rodes ud i noget med dem, er vist for risikabelt ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er korrekt malle men der er ingen indicier på at de to skulle være en og samme person og vi har også oplysninger om andre ting end bare ipoplysninger.

Århuselsker skal ikke have held med at ødelægge denne debat med løse personlige beskyldninger. Så vær saglig.

Tak. Jeg kender ikke Stump.

Gider ikke det her, et indlæg der bliver behandlet på den her måde, viser måske lidt om udviklingen her, håber det kan forbedres.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Mon ikke substansen er den samme som tidligere emne:

viewtopic.php?f=16&t=2967

-OD

Organdonor. Julekalenderen på Thai Oaser har en låge dagligt, næsten, et par gange er jeg kommet bagud, men lige nu mangler der kun dagens låge :)

Alle de beretninger, som er i "lågerne" bygger på virkelige hændelser. Nogle af dem er der lavet meget om på, for at sløre folks identitet.

Det gæder eksempelvis denne her:

Bryderen tager livstag med...

http://thailandidanmark.blogspot.com/2012/12/julekalender-14-bryderen-tager-livtag.html

men alle de faktuelle ting, beløb der sendes hver måned fra DK til pigen, enlig mor med en lille datter, osv osv, er korrekte.

Ingen af de låger, som er offentliggjort indtil nu, har noget som helst med de tråde og debatter, som du vedlagde i dit indlæg at gøre (se her over i citatet).

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ Stump..Da jeg nu uretmæssigt har fornærmet dig, har jeg gennemlæst dine poster. Som du ved har har jeg også læst din blog. I næsten ale indlæg advarer du mod forbindelser med thai piger - stort set. Der er nogle udflugeter i andre retniger men få. Du skriver intet, noget sted om hvorfor man skal passe på. Du kommer med skræk eksempler fra det "virkelige" liv. Men du pointer aldrig dit point??

Det forekommer at du generelt mener at alle forbindelser med kvinder fra lande udenfor Dk er potientelt indgang til udplyndring?

Du har muligvis ret, men jeg savner noget konkret info.

Endnu engang vil jeg undskylde min ubegrundede mistankke om din dobbelt identitet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

@ Stump..Da jeg nu uretmæssigt har fornærmet dig, har jeg gennemlæst dine poster. Som du ved har har jeg også læst din blog. I næsten ale indlæg advarer du mod forbindelser med thai piger - stort set. Der er nogle udflugeter i andre retniger men få. Du skriver intet, noget sted om hvorfor man skal passe på. Du kommer med skræk eksempler fra det "virkelige" liv. Men du pointer aldrig dit point??

Det forekommer at du generelt mener at alle forbindelser med kvinder fra lande udenfor Dk er potientelt indgang til udplyndring?

Du har muligvis ret, men jeg savner noget konkret info.

Endnu engang vil jeg undskylde min ubegrundede mistankke om din dobbelt identitet.

Alle eksempler i julekalenderen er i princippet sandfærdige. De faktuelle ting holder, meget andet er lavet om.

Advarer jeg? Det kan da godt være. Men mest skriver jeg nu om konkrete eksempler, hvor det er gået galt.

Og jeg skriver om oplagte kulturforskelle, både i kalenderen, og i bloggen, som danskere eksempelvis ikke altid tænker over.

Tag et eksempel. Medgiften, som nogle danske mænd gladeligt slipper. Ofte er størrelsen af medgiften, på thai kaldes den Sin Sot, baseret på, hvad andre har betalt i medgift. Problemet er, at i det prestigesyge Thailand, lyves der meget meget tit om medgiftens størrelse.

Nogle gange tager brudgommen bare pengene med tilbage, efter brylluppet. Jeg har selv set, været involveret i at støtte gode bekendte i processen, hvor der udleveres flere penge end reelt aftalt mellem parterne, hvor så eksempelvis halvdelen efter aftale, leveres tilbage, og ja, som jeg skrev før, nogle gange leveres hele medgiften tilbage.

Hvis jeg advarer, så er det mod at investere i ting, som kommer til at stå i en andens navn. Ved skilsmisse ryger værdierne. Hvis manden er ligeglad, og bare ser den tabte investering som rimelig betaling, for den tid de så fik sammen, så er det fint. Men tro mig, sådan er det faktisk sjældent. Måske også fordi tabet af investering fælges op, eller begynder med knust hjerte.

Er mit svar lidt forvirrende?

Ja men det jeg i hvert fald forsøger at fortælle er, at man træder ud på ultra tynd is, når man forelsker sig, investerer sig i en thai/ asiatisk kvinde. Fordi man ikke forstår signalerne, som kvinden fra den anden kultur sender.

Løgne, mest hvide løgne, som i øvrigt nemt kan blive til sorte onde løgne, er ekstremt udbredt i Thailand og det øvrige Asien. I hele samfundet. Ikke kun hos de prostituerede.

Man lyver, som med medgiften jeg lige har omtalt, om stort set alt. For ikke at tabe ansigt, for vinding, osv osv.

Der er også to andre ting, som man meget ofte går forkert af. Tålmodighed og løgne.

Det er thaikvindernes tålmodighed, langtidsplanlægning. Der er eksempler på, at en thaikvinde med en fortid som barpige, sendte penge til sin thai mand i Thailand i 12 år, indtil den danske mand fandt ud af det.

Tag den låge jeg har lavet, her, som også handler om det spind af løgne, hvide eller sorte, som blev bygget op omrking en af mine gode bekendte. Det er en virkelig historie, med alle faktuelle ting korrekte, løgnens karakter, osv. men personerne er ændrede.

Nu gik det ellers lige så godt

http://thailandidanmark.blogspot.com/2012/12/julekalender-3-nu-gik-det-eller-lige-sa.html

Jeg var dybt involveret i den historie, fra sidelinjen, nikkede når fyren fortalte, var med der ude, så hvad der skete, snakkede med thaikresten egen kæreste, som flyttede ud til vandbøflerne, når min bekendt kom på besøg, osv osv.

Dette må være nok i denne omgang.

Opdateret:

I den tråd som jeg lavede, fordi jeg fornemmede at mindst to af deltagerne i dette forum, er forelskede i deres prostiruerede, en fonemmelse bare, men det er jo spændende, er der flere beretninger, hvor løgn og bedrag er med. Hjerteskærende, for den som det går ud over. Det fremgår også af de indlæg der handler om d e t.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak Stump

Du har lige fortalt noget om det, som jeg søgte efter.

Thai kvinder er søde, dejlige og opmærksomme, og de er meget direkte med deres spørgsmål om hvad man arbejder med, hvad man bor i, familie osv, allerede efter få minutters bekendtskab. Det var lidt mærkeligt i min verden.

Ikke noget problem, når man ved det er sådan, så er det nemmere at forholde sig til det.

Glædelig Jul

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vel meget almindelige høflige spørgsmål, omvendt spøger vi jo dem om det samme,

hvor de kommer fra i Thailand, hvor længe de har været her, hvornår de skal hjem osv.

Jeg har aldrig oplevet noget "mistænkeligt" andet end at nogle lyver, især om deres ophold.

En del jeg har talt med er lidt trætte af at bare fordi de yder massage og man kommer

lidt tæt på tror, at de er mulige kæreste/ægtefæller, der er nogle af dem der får tilbud dagligt!

Man skal også passe på med at skære alle over en kam, der er stor forskel på dem.

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Det er vel meget almindelige høflige spørgsmål, omvendt spøger vi jo dem om det samme,

hvor de kommer fra i Thailand, hvor længe de har været her, hvornår de skal hjem osv.

Jeg har aldrig oplevet noget "mistænkeligt" andet end at nogen lyver, især om deres ophold.

En del jeg har talt med er lidt trætte af at bare fordi de yder massage og man kommer

lidt tæt på tror at de er mulige kæreste/ægtefæller, der er nogle af dem der får tilbud dagligt!

Man skal også passe på med at skære alle over en kam, der er stor forskel på dem.

-OD

OD, så du det sted hvor jeg skrev, at mange ikke forstår de thailanske signaler?

Det er mere end almindelige spørgsmål. Eller det kan de være.

Og noget som hvide løgne er simpelthen en del af den asiatiske kultur, alle, eller 99.9999% af asiatere bruger dagligt hvide løgne, hvis de er i kontakt med andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...