Hop til indhold
Rejsenetværk

Elendige kodeord

Recommended Posts

Hej Admin

- og I andre

Prøv at læse denne artikel:

Elendige kodeord afslører identiteten af brugere på Sex.dk

http://jyllands-posten.dk/digitalt/comp ... 933824.ece

Har Admin lyst til at kommentere på artiklen i relation til sikkerheden for brugere på Eroguide.dk, måske komme med et par gode råd om sund fornuft, når man vælger sit kodeord til Eroguide.dk?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

En hurtig og go måde at lave et sikkert password på er at finde på en sætning man kan huske.

Eks. "jeg kan godt lide planeten pluto og dens 4 måner"

Så tager man det første bogstav i alle ord og sætter sammen.

jkglppod4m

Det kan man så lave til et endnu svære password ved at lave nogle at bogstaverne om til store eller andre tegn.

jkGlPp0d4M

jkG1pp&d4M

Det er kun fantasien der sætter grænser for hvordan man laver sit password på den måde.

Man skal bare finde på en sætning man kan huske. Hvor mange ord den er på bestemmer man jo selv. Men de fleste steder bliver man bedt om at indtaste minimum 6 tegn som password og det er ikke alle steder man kan bruge special tegn så som & og andre steder SKAL man vælge et password hvor der er 1-2 tal i.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle password i vores database er krypteret, således hverken jeg selv, eller andre kan se brugerne passwords.

Dog kan jeg kun opfordre jer brugere, til at vælge et godt og sikkert password. Ligesom jeg kan anbefale jer at skifte jeres password jævnligt, og benytte jer af flere forskellige passwords, så i ikke benytter det samme password, til logins overalt på nettet.

Den lille guide som Peterpedal kom med, kan jeg kun anbefale jer at gøre brug af :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LuckyLuke

Jeg vil kunne hacke Rejse's konto på 5 sekunder.

Kodeordet er: TyskTyrolerSexTilNæstenGratisPengeDetVilJegHaveIndførtIDanmark

:?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil kunne hacke Rejse's konto på 5 sekunder.

Kodeordet er: TyskTyrolerSexTilNæstenGratisPengeDetVilJegHaveIndførtIDanmark

:?

+1 LuckyLuke. Det er lige spot on.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tak for tip Peter Pedal... den havde jeg ikke lige tænkt over

.. og ja, i må undskylde at jeg holder mig til trådens tema

MH SHugo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Alle password i vores database er krypteret, således hverken jeg selv, eller andre kan se brugerne passwords.

Dog kan jeg kun opfordre jer brugere, til at vælge et godt og sikkert password. Ligesom jeg kan anbefale jer at skifte jeres password jævnligt, og benytte jer af flere forskellige passwords, så i ikke benytter det samme password, til logins overalt på nettet.

Den lille guide som Peterpedal kom med, kan jeg kun anbefale jer at gøre brug af :)

Hvad med at have en særlig email adresse, til eksempelvis sexforums?

Kodeord: For nogle år siden var det mest anvendte kodeord i verden sex. Vi er nok kommet lidt længere. Jeg bruger ting fra min hverdag, kombineret med andre tegn.

:!:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Jeg fandt lige denne artikel om hvordan man kan vælge at lave kodeord:

Beskyt dig selv, dit password og din PC

2011-11-01 08:10:26 | Peter Kruse

I det følgende giver CSIS gode råd til, hvordan du som almindelig bruger kan minimere risikoen for at dit password bliver kompromitteret og misbrugt af it-kriminelle.

https://www.csis.dk/da/csis/blog/3373/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...