Hop til indhold
Bananas

De ensomme mænden man glemte i debatten

Recommended Posts

Those stories I've heard. You wouldn't beleive half of them...

Jeg har bevæget mig i købesexuniverset en tid nu, og er begyndt at se et andet billede end det jeg så i begyndelsen. Man snakker meget - herinde og andetsteds - om de stakkels udenlandske piger der kommer her for at fortjene lidt, og på trods af slemme bagmænd og mean mamas, lykkes sende noget lidt hjem til børn og forældre.

Sådan er det nok nogle gange, men mange gange er det da helt anderledes. Jeg kender kvinder der fortjener op mod 100.000 kr per måned - efter at de har betalt skat. For det gør de kvinder jeg kender. Mange forretninger kører efter bogen, simpelthen fordi de ved at selvom ikke politiet kom idag, så kommer de i morgen.

100.000 kr per måned!!! Og nu begynder jeg at forstå hvordan det foregår. Those stories I've heard ....

I thaiuniverset er mange af de pengene indtjenede uden salg af samleje. Det læser man jo ikke om i debatten, men sådan er det. Det er body2body, det er hj og mange forskellige specialtantrapåhit (der sjældent er pengene værd).

Men det er også gaver. Mange gaver. Når jeg først hørte om de fuldstændigt sindsyge gaver nogle mænd gi'r pigerne, så troede jeg det ikke. "5000 hver dag, og han vil kun ha lidt massage og snakke en time". Nej du lyver, siger jeg. Ikke 5000 kr hver dag. Og ikke uden sex!!??

Men jo da. Og nu har jeg hørt om det mange gange, og fra flere kvinder. Det er rigtigt mange mænd der fuldstændigt taber hovedet i kavaliergangene.

Juveler for titusentals kronor, computere, telefoner, ur for 70.000 kr, hele hus, og igen penge og penge og penge ....

Og så træder et nyt billede frem: de ufatteligt ensomme mænden. Der mange gange ikke en gang lever enlige, men ligevel er ensomme, og savner noget... Måske en drøm der aldrig blev virkelighed. Eller måske sin ungdom. Eller måske den søde pige han aldrig fik være sammen med....

Selvfølgelig er ensomme mænd en grund for prostitutionsmarkedet overhoved. Men i de fleste fald gør kunden en overenskommelse om en vis nydelse, betaler, får sin oplevelse og går.

Ikke så i thaimiljøet. Her bliver man gerne bydt ind til samvær, snak om dit og dat. "Hvor kommer du fra", "Kan du ikke lide thaimænd?" "Ah - you only like old men". Og så spiser man lidt og hygger sig ... og vupti - efter nogle uger er kunden forvandlet til en der håber på noget. Måske på en fremtid med en kvinde så smuk at det jo ikke er muligt - men det har han glemt. Og så begynder penge og gaver at skifte hænder.

Og er der nogle som ved hvordan man kan lokke penge fra mænd, uden en gang at bede om det - så er det thaikvinderne. De er overlevere, de er smarte, de er ofte smukke og de er meget gode til at få farangerne at håbes på de umulige.

Jeg ved godt det sker i Thailand, men der er pengene i hvert fald ikke så store. Men her ... i Danmark...?

Nogle af mænden vil lykkes med sine drømme. I hvert fald for en kort tid. Den der har tilstrækkeligt med penge at sløse bort, kommer at "vinde" over dem der til slut ser sine resurser tyndes ud. Og måske bliver det et forhold i nogle måneder, eller i bedste fald nogle år. But only based on money. I 99 procent af falden.

Jeg undrer mig hvor mange af disse mænd der faktiskt ved, at de deltager i en tragisk konkurrence. Jeg undrer mig hvor mange der har klart for sig, at de faktiskt kun smider sine penge i skraldespanden, og at de aldrig kommer at få noget mer for dem? Uden at nogen en gang har bedt dem om det. For det gør kvinderne ikke. Ikke straight out. Det er et spil, som de ensomme mænden altid taber. Altid. Og det er ikke Lillemandens i buksens længsel der afgør tabet; det er det ensomme hjertets længsel.

Don't get me wrong here. Jeg kan godt lide mange af disse thaikvinder rigtigt meget og jeg beundrer dem og deres evne at navigere i en hård verden. Jeg træffer dem gerne, har gerne sex med dem og ved de tilfælden det skal betales, så betaler jeg. Det jeg synes er rimeligt. Jeg er faldet i fælden nogle gange, og blevet forelsket. Den offensiv jeg er blevet udsat for, har simpelthen ikke gået at værge sig mod. Men jeg har holdt i pengene, og i selvrespekten. Thank God!

Men jeg tænker at hele den prostitutionsdebat der har pågået i nogle år, har rammet helt ved siden af noget der måske er væsentligt. Mændens ensomhed. Den snakker man ikke om. Det er altid manden der er undertrykkeren og den prostituerede der er den undertrykte, den der bliver ramt, den der tager skade, den der bliver udnyttet...

Men i købesexverden er det utroligt mange mænd der bliver udnyttet. Måske faktiskt fler kunder end sælgere? Og uden den evne vi mænd har til at lade os udnyttes, havde prostitutionen formentligt været et ganske begrænset fænomen.

It's a strange world out there. Iblandt vidunderlig, og ofte tragisk.

Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Bananas.

Tak for endnu et særdeles vægtigt indlæg. Du burde have EG's Nobelpris.

de ufatteligt ensomme mænden ... ligevel er ensomme, og savner noget... Måske en drøm der aldrig blev virkelighed. Eller måske sin ungdom. Eller måske den søde pige han aldrig fik være sammen med....

Kors, hvor du rammer plet. Dette kunne meget vel have været en beskrivelse af mig indtil for 10-12 år siden, hvor jeg selv kom ud af ensomheden. Og jeg er sikker på, at jeg næppe er den eneste i kongeriget plus Skåne, som kan genkende dette.

Men jeg tænker at hele den prostitutionsdebat der har pågået i nogle år, har rammet helt ved siden af noget der måske er væsentligt. Mændens ensomhed. Den snakker man ikke om. Det er altid manden der er undertrykkeren og den prostituerede der er den undertrykte, den der bliver ramt, den der tager skade, den der bliver udnyttet...

Så sandt, så sandt som det er skrevet. For kort tid siden blev Ludwig interviewet til Politiken, og dette aspekt har utvivlsomt været inddraget, men artiklen blev desværre ikke bragt. Regeringens ny holdning til købesex havde tilsyneladende overhalet artiklen indenom.

Dette fjerner dog ikke problematikken: De ensomme mænd. Her har glædespigerne en altafgørende funktion. For hvor skal de ensomme mænd gå hen? Gider man høre på dem i socialforvaltningen? Giver præsten dem tid til et trøstens ord med på vejen? Giver kollegerne et øre ved fyraften på deres travle vej hjem til deres familie? Nej, nej og nej.

Hvem tænker på disse en juleaften, hvor flæskestegen fortæres? Ikke en mors sjæl.

Det er her glædespigerne bliver uundværlige – og desværre ringeagtet af systemet for deres jætteindsats.

Jeg har kendt til ensomme mænd, der opsøgte glædespiger, ikke for primært at have sex, men for at snakke; snakke til en, der ville lytte. Hvad har det ikke sparet af udgifter i det offentlige system på længere sigt?

Som Nyrup sagde i en Nytårstale: "Kan vi ikke gøre det bare lidt bedre?" Jo, gu' ka' vi det: Giv glædespigerne den anerkendelse og den respekt, de fortjener :!: Det er vi alle bedst tjent med

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som Nyrup sagde i en Nytårstale: "Kan vi ikke gøre det bare lidt bedre?" Jo, gu' ka' vi det: Giv glædespigerne den anerkendelse og den respekt, de fortjener :!: Det er vi alle bedst tjent med

Fuldstændig enig :P:P:P:P:P

Hvor er det dog skønt, at vi har de dejlige piger, og her mener jeg danske piger :P:P:P:P:P

Og tak til hr. Bananen for et godt og meget relevant indlæg :P:P:P:P:P

Med venlig hilsen

:geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Godt indlæg Bananas.

Thaipigerne er søde men også berygtede for det du siger. Dog kender jeg selv en solstrålehistorie som holdt ved nu på 15. år og det er ikke fordi han er rig. Jeg har nu også kendt en dansk pige, der også kunne det trick og på et tidspunkt lærte jeg en at kende fra et andet forum og han var bestemt også ramt af en dansk piges "charme", han var helt naivt skudt i hende. Men det er klart at det er thaipigerne der kører det game mest, helt klart, og kører det fuldt ud.

Det skal man huske når man besøger thaipigerne og så vende det om næsten, og så bare nyde at de er smukke, dejlige, søde og charmerende og ikke lade sig fange, men bare nyde deres dejlige samvær og betale for den time man er hos dem. Tit er det jo rent faktisk billigere at besøge dem end danske piger, hvis man gør det. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bananas, jeg ville gerne tilføje noget du havde glemt, noget du ikke har forstået, men der er ikke noget at tilføje. Du har trukket situationen helt klart op. Du har forklaret det så forståeligt.

Som du, har jeg virkelig skullet tage mig selv hårdt i nakken, for ikke at smide dankortet i armene på den smukke thaipige, som med store brune våde øjne, smiler til mig. Som gør alle mulige andre ting, for at du skal blive hooked. Det ved vi, og vi går derfra med lidt blødende hjerte, og kommer så igen. For så bidrager vi da lidt - igen - til det beløb hun sender hjem. Det er det vi ensomme, gifte, mænd gør.

Hvorfor vi ikke går til danske piger? Jamen det gør vi da, og bortset fra at de ikke sender pengene til Thailand, er situationen ikke så meget anderledes.De giver også den ensomme mand lidt kvalitetstid, akkurat som deres thailandske kollega.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Bravo Bananas!

Dit indlæg kan ikke roses nok.. :) Den sidder lige i skabet, på det helt rigtige tidspunkt, ovenpå en langvarig debat om købesex, hvor regeringen pludselig tog en kovending.

De ensomme mænd er samtidig, de største bidrager til omsætningen, tyder noget på.. :o Jeg tvivler ikke på din sandfærdighed... :) Er bare dybt rystet, hvis nogen lader sig bolle i røven på den måde du fortæller der. Det er almindelig kendt at thaipiger under fattige kår, får grundig lærdom om, hvordan man hurtigst mulig, får flest penge hjem til familien... ;)

Men sgu da ikke i det omfang!! Eller hva?

Der er vedhæftet mange fine anmeldelser på CV'et, hos de danske piger som levere nøjagtig den samme ydelse, nemlig GFE..Det er nøjagtigt de samme huller som fyldes, hos begge parter.. Forskellen er vel kun, hvem der udfører jobbet "Som det jo er" med mest moral..?? Ved den danske pige er økonomien i de fleste tilfælde, på plads inden legen overhovedet er begyndt, og bliver ikke nævnt siden. :)Modersmålet kvæler vel også dit fleste misforståelser, omkring ydelser og betaling.

Jeg ved godt at prisen spiller en stor rolle, når man køber sex, og i den forbindelse er konkurrence sundt..Bevares, hvis det er på lige vilkår.

Findes der, nogle tal, som viser hvor mange thaipiger, som er i besiddelse af et dansk momsnummer, kontra danske piger, sådan rent % mæssig...Nemlig en væsentlig faktor når vi taler prisforskel og konkurrencevilkår...Små ting som skat,moms og måske tlf.dame.

Samtidig vil jeg glæde mig over de ekstra 600-800 kr,- det har kostet ekstra hver gang.. :) Jeg bilder mig ind, at den ekstra mammon, betyder at jeg idag, ikke ejer en rismark i Thailand.

Det er sgu vigtigt at bevare stoltheden i dette spil, selv når ensomheden føles allerværst.. :) Det ER og BLIVER købesex, i langt de fleste tilfælde..Ganske få udvikler sig til mere...Husk det når i sniger jer bag plankeværket.. ;)

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Bravo Bananas!

Dit indlæg kan ikke roses nok.. :) Den sidder lige i skabet, på det helt rigtige tidspunkt, ovenpå en langvarig debat om købesex, hvor regeringen pludselig tog en kovending.

De ensomme mænd er samtidig, de største bidrager til omsætningen, tyder noget på.. :o Jeg tvivler ikke på din sandfærdighed... :) Er bare dybt rystet, hvis nogen lader sig bolle i røven på den måde du fortæller der. Det er almindelig kendt at thaipiger under fattige kår, får grundig lærdom om, hvordan man hurtigst mulig, får flest penge hjem til familien... ;)

Men sgu da ikke i det omfang!! Eller hva?

Hejsa. jeg har set f o r meget vedr. mænd som bliver "udnyttet", til at jeg tager det for gode varer længere.

For to tre uger siden havde vi en tråd her på forum, hvor en dansk mand følte at han var blevet udnyttet eller misbrugt, af en prostitueret, som fik ham til at gøre ting, som han bagefter havde det dårligt med. :?

Bananas har så meget ret, selvfølgelig, at der er ensomme mænd, som falder i svime når de specielt møder thaiprostituerede. jeg har forsøgt at tale fornuft til dem jeg har mødt, og det er mange, men jeg er stort set stoppet. Lad dog de fljolser, tænker jeg, hvorfor skal jeg skabe badwill for mig selv, i at forsøge at redde folk, som selv vil kaste sig i "afgrunden".

Signalement af en thaiprostitueret

http://thailandidanmark.blogspot.com/2012/10/signalement-af-en-thaikvinde-1.html

Jeg plejer normalt ikke at forsvare thaiprostutuerede, men de som føler sig udnyttet, deponerer altså tit hjernen, efter det første varme thaismil.

Tag et eksempel, eller to.

Mænd som sender penge ud til deres hyrede thaikæreste/prostituerede. Jeg har hørt om mænd, ikke kun fra Danmark, som gladeligt har sendt fra 15.000 bath op til 60.000 bath ud til den prostituerede hver måned, og jeg VED, at mange af de prostituerede har fem, seks, syv, måske flere fyre, som sender penge hver måned.

Den anden typiske katastrofe, som ensomme mænd udsætter sig for, er at de investerer i hus, i thaikvindens navn, på thaifamiliens jord/ skøde. Jeg har endnu aldrig hørt om en eneste udenlandsk mand, som har fået erstatning for mistet investering i hus/ jord.

Og meget ofte sker den slags meget hurtigt. Måske ikke under første møde med en thaiprostitueret, men det kan sagtens finde sted, under anden korte ferie i Thailand.

Og så er det at jeg mener, at mændene selv lader sig udnytte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg læser sådan en beretning som denne af Bananas, bliver jeg mere og mere glad for at jeg aldrig har begivet mig ud i en thai eller øst løsning, på min egen situation som hardcore single.

Så en gang en tv udsendelse om grupperejser til dating arrangementer i Rusland/Ukraine, hvor en blev gift med en kvinde. Hun ville have fællesøkonomi, men han stod imod og de blev gift. Efter nogen tid pressede hun på med at, hvis ikke han ville fraskrive sig særeje elskede han hende ikke rigtigt, og hun ville forlade ham.

Til sidst gav han sig, dagen efter de havde indgået særeje fik han et brev fra hendes advokat med krav om skilsmisse, det endte med at han mistede hus og formue.

Nej så hellere betale ved kasse et for det man kan købe sig til som en surrogat erstatning for den ægte vare, så affinde sig med at den ægte vare ikke er opnåelig for mig.

Det har jeg lært at affinde mig med, sådan at jeg kan bevare en intakt privatøkonomi - det er en jungle derude :cry:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men må jeg minde om, at det heller ikke er helt gratis at være dansk gift, og ej heller at blive skilt fra én... :lol:;)

Dengang jeg var yngre var der en ældre "farverig" kollega, som i en brandert betroede mig:

"Hør nu her knægt, i længden er det meget dyrere med de damer, hvor man betaler bagefter, end med de damer, hvor man betaler før"

Det ser ud til at være et evigt gyldigt råd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Når jeg læser sådan en beretning som denne af Bananas, bliver jeg mere og mere glad for at jeg aldrig har begivet mig ud i en thai eller øst løsning, på min egen situation som hardcore single.

Så en gang en tv udsendelse om grupperejser til dating arrangementer i Rusland/Ukraine, hvor en blev gift med en kvinde. Hun ville have fællesøkonomi, men han stod imod og de blev gift. Efter nogen tid pressede hun på med at, hvis ikke han ville fraskrive sig særeje elskede han hende ikke rigtigt, og hun ville forlade ham.

Til sidst gav han sig, dagen efter de havde indgået særeje fik han et brev fra hendes advokat med krav om skilsmisse, det endte med at han mistede hus og formue.

Nej så hellere betale ved kasse et for det man kan købe sig til som en surrogat erstatning for den ægte vare, så affinde sig med at den ægte vare ikke er opnåelig for mig.

Det har jeg lært at affinde mig med, sådan at jeg kan bevare en intakt privatøkonomi - det er en jungle derude :cry:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

RN, ud fra det jeg har set fra din side de sidste par måneder, er du ikke den type, som ville lade dig snøre.

Fyren du skriver om fra TV-udsendelsen, han har jo selv bedt om sine problemer.

Han rejser ud på en arrangeret rejse, giver sig ikke tid til at bygge et forhold op, inden han bliver gift. Alle de røde lamper burde altså blinke. :roll:

Jeg har set mange mænd i Asien, som har været så ensomme, og haft så enorm et savn for en at dele live med, at de selv pressede på for at blive engageret økonomisk. Sendte enorme summer ud til pigen de havde mødt på en bar hver måned, ankom til landsbyen med den store pengesæk, ny MC til svigermor, hvordan kan I da leve med det lille TV, her er 30.000 bath til et nyt, osv osv.

Tænk lige hvad der sker i hovedet på en familie, som får besøg af sådan en jubelidiot.

Har de ikke troet at dollars vokser på træer i Danmark, ja så tror de det, efter at de har fået sådan en svigersøn, som i øvrigt er betydelig ældre end svigermor.

RN, jeg tror godt at du kunne have klaret for eksempel Asien, uden at lave alle de fejl, som mange mænd fra vesten begår. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...