Hop til indhold
mignuigen

Hold nu kæft!

Recommended Posts

Landsbytossen skrev, for 1 minut siden:

Forkert ;)

Altså, når publikum forhindrer kunstneren i at fremføre sin kunst, så er det selvforskyldt. Ganske, som da en lærer i min gymnasieklasse med rette forlod lokalet, da vi ikke gav ham ro til at undervise.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Altså, når publikum forhindrer kunstneren i at fremføre sin kunst, så er det selvforskyldt. Ganske, som da en lærer i min gymnasieklasse med rette forlod lokalet, da vi ikke gav ham ro til at undervise.

Kunstner? Han kan et par akkorder, dem er der mindst en af ved hver lejebål. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Altså, når publikum forhindrer kunstneren i at fremføre sin kunst, så er det selvforskyldt. Ganske, som da en lærer i min gymnasieklasse med rette forlod lokalet, da vi ikke gav ham ro til at undervise.

Lad os bare antage, at du har ret, hvilket du ikke har, men lad os antage det... Hvordan kan du slå alle personer i publikum over én kam? Fordi X personer var idioter, så skal X personer ikke få, hvad de har betalt for? Så må de X idioter vises ud, og koncerten må fortsætte. Han har fået penge for at afholde en koncert, vælger han ikke at fortsætte, må han tilbagebetale koncertgæsterne.
Og hvad der er sket i din gymnasieklasse, har intet at gøre med en koncert. Du betalte ikke direkte for at gå til undervisning (og over skattebilletten, gælder ikke) ;)
Så nej, du tager fejl :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 57 minutter siden:

Lad os bare antage, at du har ret, hvilket du ikke har, men lad os antage det... Hvordan kan du slå alle personer i publikum over én kam? Fordi X personer var idioter, så skal X personer ikke få, hvad de har betalt for? Så må de X idioter vises ud, og koncerten må fortsætte. Han har fået penge for at afholde en koncert, vælger han ikke at fortsætte, må han tilbagebetale koncertgæsterne.
Og hvad der er sket i din gymnasieklasse, har intet at gøre med en koncert. Du betalte ikke direkte for at gå til undervisning (og over skattebilletten, gælder ikke) ;)
Så nej, du tager fejl :)

Hvem siger, ud over dig, at jeg ikke har ret? Jeg tænkte jo nok, at du ikke rigtigt forstod mit indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, 1 time siden:

Kunstner? Han kan et par akkorder, dem er der mindst en af ved hver lejebål. 

Det vil nok føre for vidt her at åbne en diskussion om, hvad kunst er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 20 minutter siden:

Det vil nok føre for vidt her at åbne en diskussion om, hvad kunst er.

Kan vi blive enig om det er et ord der er blevet voldsomt devalueret? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 34 minutter siden:

Hvem siger, ud over dig, at jeg ikke har ret? Jeg tænkte jo nok, at du ikke rigtigt forstod mit indlæg.

Du har ikke svaret mig på mit spørgsmål. Er du løbet tør for argumenter? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 1 time siden:

Du har ikke svaret mig på mit spørgsmål. Er du løbet tør for argumenter? ;)

Altså: At tage fejl har noget med fakta eller non-fakta at gøre. Det, vi diskuterer, falder ind under holdninger, og jeg har som ovenfor anført den holdning, at kunstneren er i sin fulde ret til at afbryde forestillingen, men jeg kan se, at synspunktet falder dig svært at se, så kommer vi vist ikke videre her.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, 1 time siden:

Altså: At tage fejl har noget med fakta eller non-fakta at gøre. Det, vi diskuterer, falder ind under holdninger, og jeg har som ovenfor anført den holdning, at kunstneren er i sin fulde ret til at afbryde forestillingen, men jeg kan se, at synspunktet falder dig svært at se, så kommer vi vist ikke videre her.

Du har stadigvæk ikke svaret på mit spørgsmål, og jeg kan derfor kun konkludere, at du ikke er i stand til at komme med et argument ;)
Og det er da dejligt at se, at du også giver dig i dennde debat, hvor du tydeligt har vist, at du tager fejl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 3 timer siden:

Du har stadigvæk ikke svaret på mit spørgsmål, og jeg kan derfor kun konkludere, at du ikke er i stand til at komme med et argument ;)
Og det er da dejligt at se, at du også giver dig i dennde debat, hvor du tydeligt har vist, at du tager fejl.

Nu vrøvler du igen i al din ønsketænkning. Det er jo ikke et spørgsmål om at tage fejl, det er derimod et spørgsmål om holdning, og det er altså to vidt forskellige ting. Jeg har aldeles ikke givet mig: Min holdning – og den kan du ikke ændre – er stadig, at kunstneren er i sin fulde ret til at afbryde sin forestilling, hvis publikum opfører sig umuligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 timer siden:

Nu vrøvler du igen i al din ønsketænkning. Det er jo ikke et spørgsmål om at tage fejl, det er derimod et spørgsmål om holdning, og det er altså to vidt forskellige ting. Jeg har aldeles ikke givet mig: Min holdning – og den kan du ikke ændre – er stadig, at kunstneren er i sin fulde ret til at afbryde sin forestilling, hvis publikum opfører sig umuligt.

Det er dig, der hele tiden, forsøger at undgå at besvare mit spørgsmål, da du ikke har argumenter til at deltage i debatten.
Ja, en kunstner kan afbryde en koncert, men det er ikke det, vi taler om. Vi taler om, der skal tilbagebetales penge eller ej, når varen, der er betalt for, ikke er blevet leveret ;)
Nu glæder jeg mig til endnu et forsøg på at undgå at besvare mit spørgsmål, selvom du sagde, at du opgav at debattere ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, 1 time siden:

Det er dig, der hele tiden, forsøger at undgå at besvare mit spørgsmål, da du ikke har argumenter til at deltage i debatten.
Ja, en kunstner kan afbryde en koncert, men det er ikke det, vi taler om. Vi taler om, der skal tilbagebetales penge eller ej, når varen, der er betalt for, ikke er blevet leveret ;)
Nu glæder jeg mig til endnu et forsøg på at undgå at besvare mit spørgsmål, selvom du sagde, at du opgav at debattere ;)

Når du ikke kan sondre imellem fakta om noget og holdning til noget, er det unægteligt svært at føre en debat med dig. Så bliver det dén med pærer og bananer. Din ihærdige vedholdenhed minder i øvrigt meget om en vis Roland, der excellerede i netop denne debatform.

Men m.h.t. din holdning: Det er da ikke anderledes her end i mange andre af livets forhold – det er altid de få, der ødelægger det for de mange, og jeg kan se i tråden, at jeg ikke står alene med mit synspunkt.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 15 minutter siden:

Når du ikke kan sondre imellem fakta om noget og holdning til noget, er det unægteligt svært at føre en debat med dig. Så bliver det dén med pærer og bananer. Din ihærdige vedholdenhed minder i øvrigt meget om en vis Roland, der excellerede i netop denne debatform.

Men m.h.t. din holdning: Det er da ikke anderledes her end i mange andre af livets forhold – det er altid de få, der ødelægger det for de mange, og jeg kan se i tråden, at jeg ikke står alene med mit synspunkt.

Endnu en gang kommer der en masse tekst, men du har stadigvæk ikke fundet et tilpas stærkt argument til at kunne svare på mit ganske simple spørgsmål ;)
Tilføjelse: Og jeg er da glad for at se, at du føler behov for at finde støtte blandt andre, nu hvor jeg ikke kan få et svar :)

Redigeret af Landsbytossen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 1 time siden:

Endnu en gang kommer der en masse tekst, men du har stadigvæk ikke fundet et tilpas stærkt argument til at kunne svare på mit ganske simple spørgsmål ;)
Tilføjelse: Og jeg er da glad for at se, at du føler behov for at finde støtte blandt andre, nu hvor jeg ikke kan få et svar :)

OK, så prøv at læse mine indlæg én gang til – hvis du da ikke har mistet din staveplade. Finder du stadig ikke i dem min holdning, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Tilføjelse: Atter læser du galt. Jeg søger ikke støtte hos andre. Jeg påpeger kun, at jeg ikke står alene med mit synspunkt, og det er en ganske anden snak end det, du prøver at skyde mig i skoene.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 minutter siden:

OK, så prøv at læse mine indlæg én gang til – hvis du da ikke har mistet din staveplade. Finder du stadig ikke i dem min holdning, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Tilføjelse: Atter læser du galt. Jeg søger ikke støtte hos andre. Jeg påpeger kun, at jeg ikke står alene med mit synspunkt, og det er en ganske anden snak end det, du prøver at skyde mig i skoene.

Uha, nu bliver du personlig. Nej, jeg er ikke så god til at stave, og min grammatik er endnu værre.
Du har stadigvæk ikke svaret på mit spørgsmål. Det er et ganske enkelt spørgsmål, men ok, når du ikke har argumenter til at imødekomme det, så er det selvfølgelig svært ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 48 minutter siden:

Uha, nu bliver du personlig. Nej, jeg er ikke så god til at stave, og min grammatik er endnu værre.
Du har stadigvæk ikke svaret på mit spørgsmål. Det er et ganske enkelt spørgsmål, men ok, når du ikke har argumenter til at imødekomme det, så er det selvfølgelig svært ;)

Jeg forstår stadig ikke, hvad det er for svar du fisker efter. Jeg har tydeligt givet udtryk for min holdning, men den kan du tilsyneladende ikke aflæse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Jeg forstår stadig ikke, hvad det er for svar du fisker efter. Jeg har tydeligt givet udtryk for min holdning, men den kan du tilsyneladende ikke aflæse.

Det er bare at scrolle op, så finder du mit spørgsmål. Det er det, der står lige foran "?" ;)
Nu har du skrevet så mange kommentarer, uden at besvare mig, så det tager nok lidt tid at scrolle op, men det er jo ulempen ved ikke at svare med det samme :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen, hvem siger, at du har krav på svar? Det kan jo være, at spørgsmålene er for dumme til, at der kan gives et fornuftigt svar. Men én gang til for Prins Knud: Jeg har flere gange skrevet, at kunstneren har ret til at afbryde en forestilling, hvis publikum generer ham i hans udøvelse. Det er min holdning, og den holder jeg fast ved.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tosse du går godt nok hårdt til vores nestor og alderpræsident Borende X, jeg deler hans holdning om at en kunstner kan forlade scenen, hvis der ikke er et lødigt publikum og nej de skal ikke have een eneste krone retur, for de har haft muligheden for at få musikken leveret, men vælger så at have en adfærd der gør at spillemanden smutter, du kan være enig eller uenig,  fair nok med det, men at blive ved med at køre på når det er konstareret at i ikke kan blive eninge, det fatter jeg ikke, med mindre du har noget personligt med B X? 

Hvis vi tænker lidt i vores egen bollegade, jeg besøger en GP, betaler x kroner for at få y ydelse, og opfører mig udover al anstændighed og bliver smidt ud, skal jeg så have pengene tilbage ? 

Lad høre

bh

Alko

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har jeg sagt, jeg har det, BX? ;)
Du fastholder altså dermed, at du ikke kan svare på mit spørgsmål, da svaret du giver, ikke besvarer det jeg spørger om ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alko, hvis en GP tager imod mine penge, og derefter smider mig ud, selvom jeg har opført mig anstændigt, så skal jeg selvfølgelig have mine penge tilbage. Og en evt. undskyldning om, at der ikke er kemi, holder heller ikke. Det er fair, at hun ikke vil gennemføre det (og det skal hun heller ikke, hvis hun ikke har lyst), men så beholder man ikke betalingen.

Og som en sidenote (også til dig Alko), med dit argument, kan 10 mand altså ødelægge en koncert for de resterende 490 (for at slynge et fiktive par tal på bordet). Musikeren kan vælge ikke tilbagebetale de 490 mand, som har stået og nydt musikken. Og for at tage et eksempel fra et supermarked, en kunde opfører sig grimt overfor kassedamen, og derfor vælger supermarkedschefen at smide alle kunderne ud, uden deres varer, og har de betalt, er det bare bare ærgeligt.
Hvor mange af de betalende kunder, uden varer, tror du ville tænde af?

Og så er det et faktum, at der skal to til en tango.

Redigeret af Landsbytossen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

tosse det var ikke det jeg brugte som eksempel

Alkoholikeren skrev, for 30 minutter siden:

opfører mig udover al anstændighed

 

Landsbytossen skrev, for 3 minutter siden:

Alko, hvis en GP tager imod mine penge, og derefter smider mig ud, selvom jeg har opført mig anstændigt, så skal jeg selvfølgelig have mine penge tilbage. Og en evt. undskyldning om, at der ikke er kemi, holder heller ikke. Det er fair, at hun ikke vil gennemføre det (og det skal hun heller ikke, hvis hun ikke har lyst), men så beholder man ikke betalingen.

tosse, det var ikke det jeg skrev - forhold dig venligst til det jeg spørger om, og lad være med at lave om på mit spørgsmål for at besvare din egen manipulation, det er ikke ok, der er to debattøtøre herinde i anden tråd der er taget med bukserne ned...

Lad nu høre dit svar mit spørgsmål..

BH

ALKO

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sorry læste forkert, men så skal du ikke have pengene tilbage, men svar mig så på mit eksempel fra min seneste kommentar:
"for at tage et eksempel fra et supermarked, en kunde opfører sig grimt overfor kassedamen, og derfor vælger supermarkedschefen at smide alle kunderne ud, uden deres varer, og har de betalt, er det bare bare ærgeligt.
Hvor mange af de betalende kunder, uden varer, tror du ville tænde af?"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Landsbytossen skrev, for 10 minutter siden:

Hvor mange af de betalende kunder, uden varer, tror du ville tænde af?

Alle, og der ville sikkert være en del der ville fortælle om det på de sociale medier og truspilot o.s.v. Men det er så supermarkeds chefens valg og han ved sikkert også at han kan havne i en shit storm, samme kan spillemanden, men de har ret til at smide folk ud, stoppe koncerten..Jeg har selv da jeg drev en større bilforhandling, smidt en kunde ud der ikke behandle mine ansatte anstændigt...Jeg valgt at sætte hans konto i "0" Han skulle bare helt ud, senere talte jeg med kolleger i branchen de havde også smidt ham ud, så tilsidst havde han ingen stder at få lavet aut.service på sin bil...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, Lige nu:

Alle, og der ville sikkert være en del der ville fortælle om det på de sociale medier og truspilot o.s.v. Men det er så supermarkeds chefens valg og han ved sikkert også at han kan havne i en shit storm, samme kan spillemanden, men de har ret til at smide folk ud, stoppe koncerten..Jeg har selv da jeg drev en større bilforhandling, smidt en kunde ud der ikke behandle mine ansatte anstændigt...Jeg valgt at sætte hans konto i "0" Han skulle bare helt ud, senere talte jeg med kolleger i branchen de havde også smidt ham ud, så tilsidst havde han ingen stder at få lavet aut.service på sin bil...

Synes du, de kunder der har betalt for varer, enten bør få deres varer eller have deres penge tilbage?
Og vi taler om de kunder, som er helt almindelige handlende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...