Hop til indhold

Recommended Posts

Link

Hvis der er menneskehandel involveret så boycutter jeg thaimassage...har nogengnage også spekuleret på hvordan det hele er organiseret...jeg nægter at tro det hele er lovligt. Bagmænd?  Selv om jeg har tænkt det, så har jeg været hyklerisk nok til at få tilfredsttillet mine behov...men altså...det går sgu ikke det der.

Nogen der ved noget?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest wayfarer

Tror næppe der er tale om tvang, men de er utvivlsomt kommet på turist visum og arbejder hvilket er ulovligt, så hvorfor ikke bare blive så længe de kan, får sandsynligvis betalt hjemrejsen af den danske stat så den er god nok, og bøden ser staten næppe nogle penge af andet end den herboende person som sikker får en 10 årig afdragsordning og i forvejen sandsynligvis har tjent tykt på den hjemsendte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja så bliver der ikke nogen gentagelse af visum, hvis man først engang er blevet sendt hjem på statens regning. Og jeg synes ellers de kommer igen og igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jankanda skrev, 1 time siden:

Link

Hvis der er menneskehandel involveret så boycutter jeg thaimassage...har nogengnage også spekuleret på hvordan det hele er organiseret...jeg nægter at tro det hele er lovligt. Bagmænd?  Selv om jeg har tænkt det, så har jeg været hyklerisk nok til at få tilfredsttillet mine behov...men altså...det går sgu ikke det der.

Nogen der ved noget?

Der er jo bare intet i den historie der indikerer at pigerne skulle være handlet.

Mange thaiklinikker har fra tid til anden turister som arbejder illegalt, og nogle bliver her også længere end deres turistvisum gælder, men det gør jo ikke pigerne til handlede. Jeg kender ikke så meget til thaiklinikkerne udenfor Københavnsområdet, men i København er det helt typiske i hvert fald at indehaveren af klinikken også selv driver klinikken og pigerne på stedet helt frivilligt arbejder på stedet, hvad enten de bor i Danmark eller om de er her oppe på et turistvisum.

Uden selvfølgelig 100% at kunne afvise at der findes enkelte steder som er det, så er thaiklinikkerne i København ikke ejede af rockere, mafia eller skumle bagmænd der groft udnytter eller tvinger nogen til noget. De illegalt arbejdende turister rejser typisk hjem igen efter 3 måneder, med en sum penge de ville være årevis om at tjene i Thailand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
wayfarer skrev, 1 time siden:

Tror næppe der er tale om tvang, men de er utvivlsomt kommet på turist visum og arbejder hvilket er ulovligt, så hvorfor ikke bare blive så længe de kan, får sandsynligvis betalt hjemrejsen af den danske stat så den er god nok, og bøden ser staten næppe nogle penge af andet end den herboende person som sikker får en 10 årig afdragsordning og i forvejen sandsynligvis har tjent tykt på den hjemsendte.

Hjemrejsen bliver ikke betalt af den danske stat. Man kommer slet ikke hertil på et turistvisum fra Thailand uden forinden at have dokumenteret tilstrækkelige midler til sit ophold og sin rejse hertil og hjem.

Det er arbejdsgiveren der får en bøde, taksten er 20.000. Og der gælder ikke særlige regler for thaier med hensyn til betaling af bøder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jankanda skrev, for 3 timer siden:

Link

Hvis der er menneskehandel involveret så boycutter jeg thaimassage...har nogengnage også spekuleret på hvordan det hele er organiseret...jeg nægter at tro det hele er lovligt. Bagmænd?  Selv om jeg har tænkt det, så har jeg været hyklerisk nok til at få tilfredsttillet mine behov...men altså...det går sgu ikke det der.

Nogen der ved noget?

Hej!

Jag  känner en thaikvinna sen 1år tillbaka och har fortfarande kontakt med henne privat och vet allt om hennes familj dit hennes 

intjännade pengar går. Hon har aldrig nämt något om maffia. Men ägaren tar alltid hälften av de pengar de tjänar. 

FP 1500kr får alltså 750kr. De böter som salongen får betala 20000kr  kräver ägaren av den som jobbar där om hon åker dit.

så allt ni ser är en fasad av vad som egentligen pågår. Jag ska träffa den här kvinnan snart igen så jag kan fråga lite snällt angående 

maffia är vanligt i kretsarna. Jag vet en sak iallafall att alla ägare  är inte så trevliga och att de inte betalar sina thai flickor och det har hänt henne jag känner och vet vilken shop det är också men får inte säga något för henne.

Många kvinnor är väldigt utsatta för de är behov av pengar och försörja hela sin familj  barn, mor,far och mormor etc.....

Så var snäll mot de här tjejerna och visa de respect

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg besøgte en thai i vejle idag hun fortalte at sidst hun var her hos en klinik betalte hun Mutter 300000 bath ( ja 300 tusinde) for visum og adgang til klinikken, er det menneskehandel, hvis det er rigtig så i mine øjne ja

Del dette indlæg


Link til indlæg
lhrn skrev, 1 time siden:

Jeg besøgte en thai i vejle idag hun fortalte at sidst hun var her hos en klinik betalte hun Mutter 300000 bath ( ja 300 tusinde) for visum og adgang til klinikken, er det menneskehandel, hvis det er rigtig så i mine øjne ja

Det hun prøvede på at sige var sikkert at mutter havde lånt hende de penge den danske stat kræver man har, for at få visum - er mit gæt. Men der er helt sikkert ejere som er særdeles grådige. Jeg kan sagtens forestille mig at nogle af dem kræver penge af pigen, for at hun i det hele taget kan få lov at arbejde på klinikken. Det er grådigt og smagsløst, men stadig ikke menneske handel. For at kunne kalde det menneske handel skal der være en der sælger pigen til en køber. I dette tilfælde er der en pigen der køber sig til en arbejdsplads - lidt som en torvesælger køber en stadeplads. Uden sammeligning i øvrigt :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
lhrn skrev, for 46 minutter siden:

Jeg besøgte en thai i vejle idag hun fortalte at sidst hun var her hos en klinik betalte hun Mutter 300000 bath ( ja 300 tusinde) for visum og adgang til klinikken, er det menneskehandel, hvis det er rigtig så i mine øjne ja

Ok, i så fald det var sandt, ku man nok stille spørgsmål ved næste besøg hos en Thai!

Fordi, hvem støtter man så? Ja de er vel næppe født som Kvæg, nej håber de er mennesker, 

Ligesom du og jeg, men hvis pengene skovles ind i dk og ej går til Thai-pigen, så Farvel og tobak :huh:

Men ja, sådan er det nok, desværre, :huh:

  • Men pas på hinanden og go aften, derude :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaimig skrev, for 10 minutter siden:

Ok, i så fald det var sandt, ku man nok stille spørgsmål ved næste besøg hos en Thai!

Fordi, hvem støtter man så? Ja de er vel næppe født som Kvæg, nej håber de er mennesker, 

Ligesom du og jeg, men hvis pengene skovles ind i dk og ej går til Thai-pigen, så Farvel og tobak :huh:

Men ja, sådan er det nok, desværre, :huh:

  • Men pas på hinanden og go aften, derude :rolleyes:

Pigerne får rigtig mange penge med hjem. Det var bedre for 3-5 år siden, meget bedre, men de kan stadig brødføde far, mor og et par søskende og købe jord til dyrkning af afgrøder som skal brødføde familien når pigen trækker sig tilbage fra vestens pengemaskine. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 6 timer siden:

Hjemrejsen bliver ikke betalt af den danske stat. Man kommer slet ikke hertil på et turistvisum fra Thailand uden forinden at have dokumenteret tilstrækkelige midler til sit ophold og sin rejse hertil og hjem.

Det er arbejdsgiveren der får en bøde, taksten er 20.000. Og der gælder ikke særlige regler for thaier med hensyn til betaling af bøder.

ha ha men pengene kan jo være forsvundet under opholdet. Thaipige skal kunne vise en konto med omkring 31.000 for at få visum

Del dette indlæg


Link til indlæg
lhrn skrev, 1 time siden:

Jeg besøgte en thai i vejle idag hun fortalte at sidst hun var her hos en klinik betalte hun Mutter 300000 bath ( ja 300 tusinde) for visum og adgang til klinikken, er det menneskehandel, hvis det er rigtig så i mine øjne ja

det beløb lyder meget rigtigt.

en pige forventes, at kunne tjene 130 000 ind pr mdr i dk. som ofte deles 50/50

så hvis hun er her 3 mdr- har hun ca  50 000 med hjem efter fratræk af udgifter.

efter thai forhold , ser de fleste det som en god deal.

men de kommer ikke sovende til det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De tal jeg høre, som går til klinikken er 40-60% alt efter kost og logi.

Så hvis du ejer 2 klinikker med to piger hvert sted er du en holden mand.

8000

Del dette indlæg


Link til indlæg
sweetstone skrev, for 11 minutter siden:

det beløb lyder meget rigtigt.

en pige forventes, at kunne tjene 130 000 ind pr mdr i dk. som ofte deles 50/50

så hvis hun er her 3 mdr- har hun ca  50 000 med hjem efter fratræk af udgifter.

efter thai forhold , ser de fleste det som en god deal.

men de kommer ikke sovende til det.

regnefejl :(

pigerne har ca 110 000 med hjem efter 3 mdr :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest wayfarer
barrøv skrev, for 18 timer siden:

Ja så bliver der ikke nogen gentagelse af visum, hvis man først engang er blevet sendt hjem på statens regning. Og jeg synes ellers de kommer igen og igen.

De får jo ikke indrejseforbud, så du kan tage via ethvert europæisk land

Del dette indlæg


Link til indlæg
barrøv skrev, for 14 timer siden:

ha ha men pengene kan jo være forsvundet under opholdet. Thaipige skal kunne vise en konto med omkring 31.000 for at få visum

ha ha.. ja man kan forestille sig mange ting.

Men der bliver altså ikke delt gratis flybilletter ud, uanset hvad du forestiller dig. Der er en herboende vært der ved visumansøgningen har accepteret at indestå for eventuelle udgifter til hjemsendelse.

Redigeret af Thaiuser

Del dette indlæg


Link til indlæg
8000 skrev, for 14 timer siden:

De tal jeg høre, som går til klinikken er 40-60% alt efter kost og logi.

Så hvis du ejer 2 klinikker med to piger hvert sted er du en holden mand.

8000

Det jeg hører fra københavnske klinikker er at det typiske er 50/50 eller 40/60 - som i 40% til klinikken og 60% til pigen. Og det er rigtigt nok at det typisk er et spørgsmål om hvorvidt mad og eventuelt annoncering er en udgift klinikken afholder eller som pigen selv bidrager med. Ved 50% til klinikken er det så at sige "all inclusive" og ved 40% til klinikken så bidrager pigerne typisk ved siden af til mad og eventuelt andre udgifter.

Med hensyn til visa, så tror jeg det er ret forskelligt om pigerne betaler for det udover hvad selve visa-gebyret til ambassaden og den nødvendige rejseforsikring koster. En del klinikker jeg kender til som måske fortrinsvist bruger herboende thai'er men måske en gang i mellem har en turist på besøg, der er det som regel et familiemedlem eller en veninde hjemmefra, og der tvivler jeg på at der er nogen "overbetaling" for visa. Men jeg kender også andre klinikker som meget baserer sig på turister, og som af denne grund også har brug for en kreds af værter til at invitere de her piger, og der har jeg hørt beløb på omkring de 20.000 nævnt. Altså.. helt konkret, jeg er selv blevet spurgt om jeg eventuelt kunne tænke mig at hjælpe med at invitere en pige op, og det ville jeg så få 20.000 for. Den betaling kunne jeg forestille mig at pigen så ville komme til at arbejde af ved at de blev trukket fra hendes procent-andel.

Redigeret af Thaiuser

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej det ved jeg ikke. Jeg har selv en kæreste fra thailand som ikke arbejder på nogen klinikker og jeg betaler selv hendes flybilletter. Men for at hun kan få visum til shengen landene skal myndighederne nærmest have min årsopgørelse og alle bankkonti til gennemsyn. Men jeg ved at hvis man er outstanding i DK så gælder for samtlige shengengenlande, hvis man søger visum igen

Del dette indlæg


Link til indlæg
wayfarer skrev, for 2 timer siden:

De får jo ikke indrejseforbud, så du kan tage via ethvert europæisk land

Jo, det gør man.

Man får 5 års karantæne til hele Schengen-området, hvis man bliver taget i at arbejde på turisvisum. En for sen hjemrejse i forhold til visummets gyldighed takseres til 3 års karantæne, hvis overskridelsen er mindre end 30 dage og 5 år, hvis den er mere end 30 dage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 36 minutter siden:

det ville jeg så få 20.000 for. Den betaling kunne jeg forestille mig at pigen så ville komme til at arbejde af ved at de blev trukket fra hendes procent-andel.

Nå jeg er blot blevet tilbudt al det sex jeg kunne overkomme - i 3 måneder :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, 1 time siden:

Nå jeg er blot blevet tilbudt al det sex jeg kunne overkomme - i 3 måneder :mrgreen:

Det har jo så en værdi på langt over 100.000:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
sweetstone skrev, for 21 timer siden:

det beløb lyder meget rigtigt.

en pige forventes, at kunne tjene 130 000 ind pr mdr i dk. som ofte deles 50/50

så hvis hun er her 3 mdr- har hun ca  50 000 med hjem efter fratræk af udgifter.

efter thai forhold , ser de fleste det som en god deal.

men de kommer ikke sovende til det.

 

de kommer liggende til dem  :P 

tak .... din udregning er på ingen måde forkert ... 

nogle laver en omsætning på væsentlig mere ...  den S-uper populære i vejle området .... har nogle dage non stop kunder 

fra 8 tiden om morgenen og frem ... plus nogle faste kunder kan for et beløb få en all night ...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest wayfarer
Thaiuser skrev, for 8 timer siden:

Jo, det gør man.

Man får 5 års karantæne til hele Schengen-området, hvis man bliver taget i at arbejde på turisvisum. En for sen hjemrejse i forhold til visummets gyldighed takseres til 3 års karantæne, hvis overskridelsen er mindre end 30 dage og 5 år, hvis den er mere end 30 dage.

Ok, der var jeg så uvidende, tak for info

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 9 timer siden:

Jo, det gør man.

Man får 5 års karantæne til hele Schengen-området, hvis man bliver taget i at arbejde på turisvisum. En for sen hjemrejse i forhold til visummets gyldighed takseres til 3 års karantæne, hvis overskridelsen er mindre end 30 dage og 5 år, hvis den er mere end 30 dage.

Er det nye regler. 

Sidste år kom der da en pige til Århus som var blevet sendt hjem for at overskride de 3 måneder med et års tid, og hun arbejdede også. Hun fik kun 2 år karantæne? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har en god bekendt, som nu to gange er blevet tilbudt 20-25.000 for at “huse” en thaipige på turistvisum. Hvor han skulle skrive de var kærester. 

Ved han har afslået. Men det er åbenbart en ret brugt fremgangsmåde. Jeg selv frekventerer yderst sjældent thaierne. Og kender derfor slet ikke miljøet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...