Hop til indhold
Rejsenetværk

Ejendomsmægler og en tyk løgn

Recommended Posts

Fantastisk artikel om en ejendomsmægler, der ikke bare overdriver, men som lyver lodret :shock:

Sådan lyver man. Saftspændt. Gennemført. Til et 12-tal
DEBAT - 12.03.2019 KL. 05:50
En ejendomsmægler på Amager har vist vejen. Sådan lyver man. Monumentalt. Knejsende. Fallisk.
https://jyllands-posten.dk/#ia11244351;finans 

Venlig hilsen
Rejsenetværk
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 5 minutter siden:

Fantastisk artikel om en ejendomsmægler, der ikke bare overdriver, men som lyver lodret :shock:

Sådan lyver man. Saftspændt. Gennemført. Til et 12-tal
DEBAT - 12.03.2019 KL. 05:50
En ejendomsmægler på Amager har vist vejen. Sådan lyver man. Monumentalt. Knejsende. Fallisk.
https://jyllands-posten.dk/#ia11244351;finans 

Venlig hilsen
Rejsenetværk
 

Busted! :D 

Fantastisk historie, og er nok næppe unik for den pågældende ejendomsmægler. Da vi købte vores hus fik vi at vide da vi ringede og sagde at vi gerne ville have det, at der var nogle andre købere der havde været hurtigere. 2 timer senere ringede ejendomsmægleren igen for at sige at de andre købere ikke var blevet godkendt i banken, så nu kunne vi godt købe alligevel. Man er mindre tilbøjelig til at forsøge at slå af prisen efter den tur ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man er interesseret i et hus eller en lejlighed, er der som minimum altid 1 anden der er..... så man skal altid skynde sig, og helst overbyde, aldrig underbyde......... ihvertfald hvis man spørger mægleren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fra artiklen:

"Danboligkæden har efter afsløringen opsagt samarbejdet med den amagerkanske filials indehaver og hans 14 andre ejendomsmæglerforretninger. Sådan. Færdig med ham. Man kan ikke sådan gå og blive afsløret ustraffet."

Mon ikke det er begyndelsen på enden?

Afvikling, salg til nye ejere, navne ændring, eller konkurs.

Det eneste de nok kan håbe på, er at de undgår en shitstorm på de sociale medier, og at historien går i glemmebogen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 13 minutter siden:

Fra artiklen:

"Danboligkæden har efter afsløringen opsagt samarbejdet med den amagerkanske filials indehaver og hans 14 andre ejendomsmæglerforretninger. Sådan. Færdig med ham. Man kan ikke sådan gå og blive afsløret ustraffet."

Mon ikke det er begyndelsen på enden?

Afvikling, salg til nye ejere, navne ændring, eller konkurs.

Det eneste de nok kan håbe på, er at de undgår en shitstorm på de sociale medier, og at historien går i glemmebogen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Ah, helt så simpelt tror jeg ikke det er. Danbolig-kæden (og navnet) er ejet af Nordea. Men disse 15 ejendomsmæglerforretninger er ejet af ejendomsmægleren selv (Torben Hald), der har ret til at brug Dan-bolig navnet, og samarbejder med Nordea. Nu smider Danbolig ham ud. Han gør 2 ting: Han driver sine 15 mæglerforretninger videre og han sagsøger Danbolig. 

Mægleren vil sige det var uberettiget udsmidning af kæden, og Danbolig vil sige det var et enkelt råddent æg, der intet betyder for deres hussalg på Rømø, Lolland, Roskilde, Århus osv. Det var en enkelt medlems-mægler (som ikke længere er medlem), der gik over stregen.

Om 3 måneder, bruger folk den ejendomsmægler der giver dem den bedste pris og sælger deres ejendom hurtigst igen. Uanset om det er Danbolig, Torben Hald eller en helt 3. mægler. Og uanset en eventuel shitstorm. 

Der er ingen tvivl om at den kortsigtede effekt er der. Jeg tvivler på den langsigtede. For Danbolig ihvertfald. Mægleren kommer måske til at lukke nogle af sine butikker - måske

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ingen tvivl, for mig, om at de har lavet den der slags numre i laaaaang tid.

Første skridt; Forblænd sælger med en god pris.

Andet skridt; Forblænd køber med en god pris.

Tredie skridt; Indkasser et salær, som er lidt mindre end forventet, men stadig godt.

Skide brugtvognsforhandlere :-( 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thomsen skrev, for 1 minut siden:

Ingen tvivl, for mig, om at de har lavet den der slags numre i laaaaang tid.

Første skridt; Forblænd sælger med en god pris.

Andet skridt; Forblænd køber med en god pris.

Tredie skridt; Indkasser et salær, som er lidt mindre end forventet, men stadig godt.

Skide brugtvognsforhandlere :-( 

Du har ret, tror jeg. Fortjenesten for mægleren, ved at blive kendt som den, der opnår de højeste salgspriser er væsentligt mindre end ham der sælger mange  boliger...... Derfor gør de det i volumen. Det har de gjort længe.... sikkert altid. Og tror man at det er nyt, er man nok naiv. Den eneste forskel her er vel i virkeligheden, at denne mægler faktisk blev grebet i det.

Hvis I har set "I hus til halsen", er det tyyyydeligt. Der har været en mægler på, som ikke har kunnet sælge huset. Derefter kommer der en indretningsekspert of en mægler der hedder Jesper Nielsen. HVad sker der derefter??? Prisen bliver sat ned. Langt ned. Og så bliver der lavet lidt hist og her. Men de går altid ned i pris. AAAALTID. For det er dét mæglerne kan. Tale sælger ned, køber op. Og som det ses i programmet: helst sælger ned.....

Skide brugtvognsforhandlere.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ved, at sælge en ejendom og har haft tre ejendomsmægler på besøg. 

Den første, var for Pop Smart allerede, da han trådte ind af døren og havde overhovedet ikke forberedt sig

Nummer to, kastede om sig med tal, særligt omtalte han en handel der havde været i nabolaget, men glemte, at holde sig til fakta, da han skulle fortælle hvor god han var.

Nummer tre, var meget velforredt, havde sat sig ind i, hvad huse i området var blevet handlet til, hvor længe de havde ligget osv. Der var dialog i samtalen, han tog sig tid til, at forklare, han udstålede, at han var seriøs.

Ingen er vel i triviel om hvem jeg valgte :) Lige som i mange af livets andre forhold, skal der være kemi og tillid for, at det bliver godt.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En ejendomsmægler er inderlig overflødig i en ejendomshandel, hvis man selv finder en køber/kan tage et par fotos og lave salgsarbejdet - kun en advokat til at lave papirerne er nødvendig - på den måde kan der spares virkelig mange penge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Flax
Jernsvinet skrev, 1 time siden:

En ejendomsmægler er inderlig overflødig i en ejendomshandel, hvis man selv finder en køber/kan tage et par fotos og lave salgsarbejdet - kun en advokat til at lave papirerne er nødvendig - på den måde kan der spares virkelig mange penge.

Netop, jeg har lige opsagt en ejendomsmægler da jeg selv har fundet en køber., han skulle have over et hundrede tusinde i salær. I kontrakten stod der jeg kunne opsige aftalen uden varsel ved at betale 15000 kr., men nu prøver de alligevel at få det fulde beløb ved at henvise til en masse paragraffer som slet ikke står i aftalen. Jeg har talt med en jurist der siger jeg kan tage det roligt, de har ikke krav på mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pite skrev, for 3 timer siden:

ngen er vel i triviel om hvem jeg valgte

hende med de største bryster ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sniper123

Den historie er bestemt ikke enestående hos Ejendomshandler Torben Hald. Jeg har et eksempel på en ejerlejlighed - de blev enige om en udbudspris på 2,0 mio for et hurtigt salg.

Da den havde været til salg i godt en udges tid, med fremvisninger til  kartotekskunder og den skulle på nettet - da mente mægleren, at det ville være en god ide med en udbudspris på 1,9 ;)   Jeg fravalgte selv firmaet i sin tid,. de virkede lige smarte nok med medarbejdere, der kørte rundt i meget dyre biler på svenske plader og fastmonterede prøveskilte...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sniper123 skrev, for 13 minutter siden:

Den historie er bestemt ikke enestående hos Ejendomshandler Torben Hald. Jeg har et eksempel på en ejerlejlighed - de blev enige om en udbudspris på 2,0 mio for et hurtigt salg.

Da den havde været til salg i godt en udges tid, med fremvisninger til  kartotekskunder og den skulle på nettet - da mente mægleren, at det ville være en god ide med en udbudspris på 1,9 ;)   Jeg fravalgte selv firmaet i sin tid,. de virkede lige smarte nok med medarbejdere, der kørte rundt i meget dyre biler på svenske plader og fastmonterede prøveskilte...

Ja, det er vist en del brådne kar. Men hvordan i alverden de har fået det bygget op til at være et af Københavns største mæglere, med den måde at gøre tingene på,, er jo helt vildt. Nu taler jeg om Torben Hald og ikke Danbolig, selvfølgelig 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er en underlig branche.

Jeg ser gerne "Hammerslag" i fjernsynet, hvor 2x2 ejendomshandlere fra hver sin del af landet dyster om at gætte den rigtige salgspris på nyligt solgte huse.

Og kors i hytten da for nogle fejlskud, man kan opleve. Jeg gætter selv med, og min egen træfsikkerhed er ikke meget ringere end de "professionelles".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nordea havde en sag under opsejling pga hvidvask via deres Vesterport afd. De havde ikke brug for at sagen og koblingen til Danbolig blev et issue. Derfor skyndte de sig at ekskludere Hald-kæden og deres 15 butikker i Kbh. Få dage senere dukkede sagen om hvidvask op. 

Dog skal det lige siges at Haldbutikkerne tidligere havde været genstand for kritisabel optræden. Og da hverken Danboligkæden eller Nordea havde råd til at begge sager blev til en gul bjælke på TV2 News oplevede vi Haldbutikkernes likvidering på åben skærm. Danboligskandalen fik en "frelsende" hånd af Britta Nielsen-sagen som overtog overskrifterne da Mai Mercado tronede op på et længerevarende pressemøde for at bekendtgøre det ca 10 mil større svindlerbeløb samt frasigelse af ethvert juridisk ansvar indenfor Socialstyrelsen eller dens embedsmænd samt Trumps komedie i Vietnam sammen med Kim Jong-Un. Meget belejligt og heldigt for Nordea/Danbolig. 

Jeg arbejder selv for et realkreditinstitut (Nej. Det er ikke Nordea Kredit). Og jeg ofte i tæt dialog med mæglerforretninger og/eller deres samarbejdende pengeinstitutter. Jeg har aldrig hørt om den slags før. Aldrig. Og det de har gjort lyder fuldstændigt gakgak. Torskedumt.

Mæglerne får tæsk hvis de kvajer sig. Det er sjældent man hører de gode historier. Så har de jo bare gjort deres job. Og who cares? I bankverden er det meget det samme. Hvis vi fucker op står det på alverdens hjemmesider dagen efter. Men alle de hundredetusindevis af tilfredse kunder, som vi trods alt har, hører vi sq aldrig fra. Det er nok the name of the game, og jeg skal ikke tude her. Men jeg tager gerne imod en kiks alligevel :) 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 10 timer siden:

Mæglerne får tæsk hvis de kvajer sig. Det er sjældent man hører de gode historier. Så har de jo bare gjort deres job. Og who cares? I bankverden er det meget det samme. Hvis vi fucker op står det på alverdens hjemmesider dagen efter. Men alle de hundredetusindevis af tilfredse kunder, som vi trods alt har, hører vi sq aldrig fra. Det er nok the name of the game, og jeg skal ikke tude her. Men jeg tager gerne imod en kiks alligevel :) 

Det er det samme alle steder. Der deles meget lidt ros ud, men ris hører man altid. Det er ikke mange der roser Netto.... Men folk brokker sig når de står for længe i kø. Og kommer tilbage i morgen og handler igen. For Irma er for dyr .......

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 2 minutter siden:

Det er det samme alle steder. Der deles meget lidt ros ud, men ris hører man altid. Det er ikke mange der roser Netto.... Men folk brokker sig når de står for længe i kø. Og kommer tilbage i morgen og handler igen. For Irma er for dyr .......

Citat: Dalai Lama (eller var det Steffen Brandt fra TV2?)

”Kom lad os brokke os. Det er nok det vi har det bedst med”

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 1 time siden:

Citat: Dalai Lama (eller var det Steffen Brandt fra TV2?)

”Kom lad os brokke os. Det er nok det vi har det bedst med”

Det er mit indtryk at Steffen Brandt citerede Dalai Lama, som citerede Abraham Lincoln, som har sagt mange kloge ting. Blandt andet: "Du skal ikke tro på alt hvad du læser på internettet".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 23 timer siden:

En ejendomsmægler er inderlig overflødig i en ejendomshandel, hvis man selv finder en køber/kan tage et par fotos og lave salgsarbejdet - kun en advokat til at lave papirerne er nødvendig - på den måde kan der spares virkelig mange penge.

Her falder tanken hurtigt på Robinhus.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 18 timer siden:

Det er en underlig branche.

Jeg ser gerne "Hammerslag" i fjernsynet, hvor 2x2 ejendomshandlere fra hver sin del af landet dyster om at gætte den rigtige salgspris på nyligt solgte huse.

Og kors i hytten da for nogle fejlskud, man kan opleve. Jeg gætter selv med, og min egen træfsikkerhed er ikke meget ringere end de "professionelles".

Jeg er enig. Det skal dog siges til deres forsvar, at de gætter på priser, steder i landet, hvor de ikke kender markedet, og de får ikke chancen for at researche hverken gennemsnitlige salgspriser, lokalplaner eller andet. Og da priserne er meget anderledes i Vedbæk og Vestlolland. 

Men bundlinien er vel egentlig, som @Jernsvinet siger, en ejendomsmægler er overflødig. Man kan selv sætte sin bolig til salg på nettet, den vigtigste ven man har i forbindelse med en bolighandel er en advokat og en rimelig forventning om prisen.  

Borende X skrev, for 2 timer siden:

Her falder tanken hurtigt på Robinhus.

Jeg tror ikke du skal regne med at de er bedre end kombinationen af dig selv og en advokat..... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 timer siden:

Her falder tanken hurtigt på Robinhus.

Hvor sælger selv fremviser? Ellers tak. Det prøvede jeg en gang. Sælgeren (ejeren selv) kunne ikke svare på et eneste af mine spørgsmål. Og jeg havde mange. Det var så pinligt at mine kone begyndte at blive flov på ejerens vejne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 3 minutter siden:

Hvor sælger selv fremviser? Ellers tak. Det prøvede jeg en gang. Sælgeren (ejeren selv) kunne ikke svare på et eneste af mine spørgsmål. Og jeg havde mange. Det var så pinligt at mine kone begyndte at blive flov på ejerens vejne. 

Du mener at ejeren selv ikke kunne svare spørgsmål om sit eget hus?? Det var dog utroligt. Men så kunne han vel heller ikke svare ejendomsmægleren hvis han spurgte

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 1 time siden:

Du mener at ejeren selv ikke kunne svare spørgsmål om sit eget hus?? Det var dog utroligt. Men så kunne han vel heller ikke svare ejendomsmægleren hvis han spurgte

Nu handler en ejendomshandel jo om mere end hvornår køkkenet er sat op. 

Jeg havde spørgsmål til lokalplanen (oplysninger om byggeprocenten for området da vi ønskede at bygge til) og om hvorfor carporten ikke stod i BBR. Så havde jeg en del spørgsmål til den spildevandsplan der lå for kommunen. Det var flere ting. Til sidst spurgte jeg ham om hvad han betalte i ejendomsværdiskat, bare for at pisse ham af. Da hans svar var “er det det samme som min ejendomsskat?”, gik jeg. Min kone blev og undskyldte for min opførsel. 2 uger senere kunne man se man skulle kontakte en mægler fra Robinhus i stedet for sælger selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...