Hop til indhold
Rejsenetværk

Får IVS selskaber en handelsværdi

Recommended Posts

Jeg mener det er en god ide at droppe alle ivs'er, hvis ikke man kan finde idag er det vist kun 50000 kr så vil man det ikke rigtig alligevel, så tror jeg det bli'r for nemt at starte op og hvis ikke det går så lukker man bare selskabet igen , nogen gange bli'r det tvangsopløst på skatteydernes regning... Det er for nemt.. Da vi i sin tid startede som selvstændig var det 125000 kr for et ApS og 500000 kr for et A/S , det betyder at dem du handler med kan se at der trods alt i starten er noget egenkapital på den ene eller anden måde.. Stadigvæk mener jeg ikke at 125000 kr er mange penge og det kan alle der virkelig brænder for at være selvstændig skrabe sammen... Jeg har selv været selvstændig i 26 år og startede med en opsparing på godt en million da jeg var 25... Der har da også været både gode og dårlige år siden, men det er jo alt sammen en del af charmen ved at være selvstændig... Hvis jeg skal ha noget med et ivs selskab at gøre så hedder det bankgaranti eller forudbetaling eller selvskylnerkaution ellers finder de bare andre at samarbejde med  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kapital er jo andet end bare penge i dag.

Det er også ideer,  intelligens, kompetencer og uddannelse.

Og med alle de IT værktøjer der findes i dag, er det helt utroligt hvad de dygtigste kan omsætte dem til, når de virkelig behersker dem.

Det er straks noget andet, når det komme til at kunne omsætte det til at skabe omsætning, og her kommer du til kort uden penge til  drift og markedsføring.

Alt dette kan man med et 1 kr selskab, bare ved at investere sin tid og sine evner hvis man har tid og evner, og ikke skal skaffe 40000 kr først til et APS.

Investorer må jo så kræve at de mennesker selv risikerer penge, som de nu kan, pant i hus eller andet, men det kan være en god start at vise hvad man egentlig kan uden penge, indtil at der behøves penge for at komme videre.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Kapital er jo andet end bare penge i dag.

Det er også ideer,  intelligens, kompetencer og uddannelse.

Og med alle de IT værktøjer der findes i dag, er det helt utroligt hvad de dygtigste kan omsætte dem til, når de virkelig behersker dem.

Det er straks noget andet, når det komme til at kunne omsætte det til at skabe omsætning, og her kommer du til kort uden penge til  drift og markedsføring.

Alt dette kan man med et 1 kr selskab, bare ved at investere sin tid og sine evner hvis man har tid og evner, og ikke skal skaffe 40000 kr først til et APS.

Investorer må jo så kræve at de mennesker selv risikerer penge, som de nu kan, pant i hus eller andet, men det kan være en god start at vise hvad man egentlig kan uden penge, indtil at der behøves penge for at komme videre.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg er overhovedet ikke enig med dig.. Et 1krs selskab er i min verden useriøst og jeg mener stadig at hvis ikke man kan finde 40000 kr til at starte op for, så brænder man ikke nok for det at være selvstændig.. Det viser sig jo også at de fleste ivs'er lukker og slukker efter kort tid, man tænker sig nok lidt mere om hvis man selv har skudt en del penge ind i selskabet.. Du kan heller ikke betale regninger med en god ide.. Der skal ligesom være noget mere end det..Og hvis ikke man kan eller vil starte op for egne penge, hvorfor skulle andre så tro på projektet..Man kæmper lidt mere for at det skal overleve.. ...Jeg nyder hver evig eneste dag med mit arbejde og glæder mig hverdag til at stå op kl 5, i seks dage om ugen.. Sommetider er det lidt på bekostning af familien der enten må undvære ferien eller ta af sted uden far fordi han hellere vil blive hjemme....Så det ender som regel med et kompromis hvor vi tager en overnatning eller to, og så nogle endags ture om eftermiddagen...   

Redigeret af Tinas mand

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Tinas mand

Jeg og en partner har så brændt x antal gange 40000 kr af på et web projekt, som til nu ikke er lykkedes for os.

Men vi har da endnu et Ivs, der giver os 2 år til at overveje situationen, og det gør vi så.

5000 kr eller mindre bliver det ikke solgt for, så hellere en tvangsopløsning.

Men det vat rart for os, at der ikke skulle 40000 kr til at starte op for.

Vi har så brugt pengene på, at købe os til alt det vi ikke kunne selv, og som mange andre kan selv, og som derfor kunne havet lavet det samme som os for næsten ingen penge.

Hvis ellers Ivs var blevet brugt i den ånd, muligheden blev givet, kunne det have været en god mulighed for mange.

Men 1 kr selskaber er blevet massivt brugt til svindel, og så er det da klart at man politisk siger, så afskaffer vi den mulighed igen.

Det er bare ærgerligt for mange, der som vi har vores gode lønmodtager jobs, som er det vi lever af, og som bare gerne vil bruge nogle spare penge på nogle små overskuelige projekter ved siden af vores jobs.

Projekter hvor vi enten kan miste de penge vi sætter i et projekt, og må fortsætte som lønmodtagere, eller hvis det går godt nok, kan skifte lønmodtager jobbet ud med titlen som virksomhedsejer.

Der er jo intet til hindring for at have en webshop eller andet, som på den ene side giver en mindre ekstra indtægt, men samtidig ikke nødvendigvis er noget, som man hverken kan eller skal leve af.

Men man kunne jo sige at et Ivs skal konverteres til et APS ved en vis bruttoomsætning, og ikke kan få lov til at forblive et Ivs.

Men jeg er sådan set enig i at man afskaffer 1 kr selskaber, når de i et så massivt et omfang som tilfældet er, er blevet brugt i strid med ånden bag loven.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...