underdog40 6866 Skrevet 23. Februar, 2019 Ja. Hvor er vi dog på vej hen? https://jyllands-posten.dk/indland/ECE11209417/stigende-antal-maend-bliver-udsat-for-seksuel-chikane/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 23. Februar, 2019 Jeg ville sgu ikke have noget imod at blive udsat for lidt sexchikane. Bring it on. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1574 Skrevet 23. Februar, 2019 People Pleaseren skrev, for 17 minutter siden: Jeg ville sgu ikke have noget imod at blive udsat for lidt sexchikane. Bring it on. Af begge køn? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sweetstone 2765 Skrevet 23. Februar, 2019 underdog40 skrev, for 4 timer siden: Ja. Hvor er vi dog på vej hen? https://jyllands-posten.dk/indland/ECE11209417/stigende-antal-maend-bliver-udsat-for-seksuel-chikane/ mon nogen mænd, på dette forum for købe sex, ville anmelde sådan en " forbrydelse " 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Big bang 344 Skrevet 23. Februar, 2019 Nu er jeg over de 40 så det er ikke sexchikane men et personalegode 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 23. Februar, 2019 sweetstone skrev, 1 time siden: mon nogen mænd, på dette forum for købe sex, ville anmelde sådan en " forbrydelse " Det vil jeg nok tro. Herinde sidder nogle af de mest kværulantiske mænd man kan finde; tilbøjelige til at ynke, tude og råbe op over det meste. Spørg moderatorteamet hvor mange rapporter de får ind hver dag. 1 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 23. Februar, 2019 sweetstone skrev, for 2 timer siden: mon nogen mænd, på dette forum for købe sex, ville anmelde sådan en " forbrydelse " Fordi man køber sex i ny og næ, er det vel ikke ensbetydende med, at man er fuldstændigt blottet for seksuelle grænser for hvad man vil finde sig i af seksuelle handlinger rettet mod en. Det gør vel ej heller en mand til en tudeprins eller kværulant. Det største problem omkring sexchikane, overgreb og voldtægt er at mange åbenbart ikke har fantasi til at forstille sig, at mænd faktisk også kan udsættes for det. Jeg ved såmænd ikke hvorfor det skulle være specielt sjovt når det handler om mænd modsat kvinder - Tja, sådan er der jo så meget. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4207 Skrevet 23. Februar, 2019 underdog40 skrev, for 7 timer siden: Ja. Hvor er vi dog på vej hen? https://jyllands-posten.dk/indland/ECE11209417/stigende-antal-maend-bliver-udsat-for-seksuel-chikane/ I den RIGTIGE retning Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Happyfeet 59 Skrevet 23. Februar, 2019 underdog40 skrev, for 8 timer siden: Ja. Hvor er vi dog på vej hen? https://jyllands-posten.dk/indland/ECE11209417/stigende-antal-maend-bliver-udsat-for-seksuel-chikane/ Mod ligestilling vel 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheSilentOne Skrevet 23. Februar, 2019 Seksuel chikane er et overgreb, og overgreb er ikke iorden uanset om det er kvinder eller mænd der er udsatte. Det er da ikke rimeligt at latterligøre eller negligere et offer, bare fordi det IKKE er en kvinde. At seksuel chikane så åbenbart er et drømmescenarie for nogle er en anden historie. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4580 Skrevet 23. Februar, 2019 Har selv oplevet sexuel chikane. Det var en chef (kvindelig), der groft udnyttede sin sexualitet over for mig. Det kom ikke til håndgribeligheder (for det ønskede jeg ikke), men det var ret ubehageligt og endte med, at jeg blev afskediget. (Det er ikke sjovt, det er ikke OK, det væmmeligt, ydmygende og traumatiserende (har faktisk problemer med at komme, når jeg elsker med Fru Timeren)). Den seksuelle fantasichikane er derimod en sjov og fræk fantasi, som jeg har prøvet med den skønne Malua. Her er der tale om en fantasi, der er helt ufarlig og derfor dejlig og kinky. Vi var begge indstillede på legen og så er det OK. Fantasierne er altid OK, når de udspilles mellem to ligeværdige partnere og begge er enige om, at det er en fantasi. 6 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 23. Februar, 2019 Landsbytossen skrev, for 8 timer siden: Af begge køn? Hehe, så ville det sjove gå lidt af det, men bring it on. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lagaffe Skrevet 23. Februar, 2019 Some guys have all the luck Nej seriøst - sexchikane er et onde ligegyldigt om det går ud over kvinder eller mænd. Husk at nøgleordet er chikane - ikke sex. Sexchikane er defineret ved en UØNSKET seksuel opmærksomhed, og adskiller sig derved væsentlig fra f.eks. almindelig flirt. Ofte er der magtforhold indblandet som gør det svært at sige fra. Men hvis @People Pleaseren insisterer skal jeg da gerne sende min 92 årige mor hen til ham og hvis han er frisk kan hun tage min far med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 23. Februar, 2019 Lagaffe skrev, for 9 minutter siden: Men hvis @People Pleaseren insisterer skal jeg da gerne sende min 92 årige mor hen til ham Hvis en 92årig har kræfter og energi til at sexchikanere nogen eller noget som helst, fortjener hun mere end blot et fastelavnsris. Og så må @People Pleaseren sluge sine kameler og tage en for holdet. Basta! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 620 Skrevet 23. Februar, 2019 Sexchikane mod mig, kan i min verden kun være frækt, hvis jeg selv må vælge hvem jeg skal chikaneres af :0) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Iwantyoufor6 Skrevet 23. Februar, 2019 (edited) Sexchikane vil for mig i min alder, kun være en frynsegode. det sker desværre ikke særlig tit. Redigeret 23. Februar, 2019 af Iwantyoufor6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mature man Skrevet 23. Februar, 2019 Ja vi kan jo grine af det men jeg husker da jeg var teenager i 70’erne – 16-17 år gammel og havde lejet et værelse hos en ældre enkefrue – hun var ret pågående , både fysisk og verbalt – det var faktisk ikke så sjovt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest P_Nord Skrevet 23. Februar, 2019 Jeg hader, når min barmfagre kvindelige chef på 25 år tager mig på dilleren og spørger om hun må give mig en sutter. Hvad skal jeg gøre? "Den fortvivlede" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheSilentOne Skrevet 23. Februar, 2019 P_Nord skrev, for 2 minutter siden: Jeg hader, når min barmfagre kvindelige chef på 25 år tager mig på dilleren og spørger om hun må give mig en sutter. Hvad skal jeg gøre? "Den fortvivlede" Du skal melde hende for sexchikane, for det er det det er. Altså lige bortset fra at det jo ikke ikke er sådan lige DU ser det, udfra din smiley at dømme. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest P_Nord Skrevet 23. Februar, 2019 TheSilentOne skrev, for 5 minutter siden: Du skal melde hende for sexchikane, for det er det det er. Altså lige bortset fra at det jo ikke ikke er sådan lige DU ser det, udfra din smiley at dømme. Jeg må hellere gå til politiet. Det er jo noget svineri Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheSilentOne Skrevet 23. Februar, 2019 P_Nord skrev, for 12 minutter siden: Jeg må hellere gå til politiet. Det er jo noget svineri Enig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 24. Februar, 2019 P_Nord skrev, den 23.2.2019 at 13:29: Jeg hader, når min barmfagre kvindelige chef på 25 år tager mig på dilleren og spørger om hun må give mig en sutter. Sagde praktisk taget ingen nogensinde, men det er netop på grund af den slags jokes, at mænd aldrig anmelder - ligesom de heller ikke anmelder vold fra kvinder. Hvis man fx har prøvet at arbejde på et plejehjem, så synes man ikke sexchikane er sjovt at blive udsat for. Eller som @Oldtimer har oplevet det fra en, som har magt over en. Jeg har prøvet begge dele (dog ikke så voldsomt) og syntes heller ikke det var sjovt. Forestillingen om, at alle mænd altid har lyst til sex med alle kvinder er jo rent vrøvl. Bare se hvor ofte mænd herinde vrænger på næsen ad billeder af nogle GP'er og føler trang til at sige at de ikke ville have sex med visse kvinder, selvom det var dem, der fik betaling. Eller de brokker sig over deres nuværende eller tidligere koners udseende, lugt, opførsel eller whatever. Senest har jeg faktisk oplevet en kollega på ca. 25, der kom med flirtende bemærkninger til mig, både når der var andre og når vi var alene. Det var enormt anstrengende, for det pressede mig hele tiden til at afvise hende på en pæn måde uden at det blev tydeligt at det var en afvisning af en tilnærmelse. Men det er rigtigt, at hvis jeg nu havde syntes hun var vildt lækker, så havde jeg nok taget lettere på det - det sker sjovt nok bare aldrig for mig. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Barske Rødskæg 899 Skrevet 24. Februar, 2019 Jeg har også overvejet en klage til Ministeren for ligestilling, da det kun er kvinderne der har dette frynsegode. Spøg til side, selvfølgelig skal ingen finde sig i sexchikane, men jeg tror altså problemet opstår meget tiere for kvinder end for mænd. Kvinder der flirter er vel i sig selv ikke sexchikane, hvor i mod en mand u opfordrede klap i numsen til en kvindelig kollega er sexchikane. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 809 Skrevet 24. Februar, 2019 Jeg syntes jo også der er en stor forskel på hvem der udøver chikanen. Hvis det er ældre demente på plejehjem/ældreboliger, er det da stadig ikke rart. Men nok næppe noget de ville begive sig udi hvis de var ved deres fulde fem, som man siger. Men også den type chikane, bliver sat i kategorien sexchikane og kan ramme både kvinder og mænd. Men ellers er jeg enige i, at sexchikane, læg mærke til ordet chikane, ikke er i orden. Hverken overfor hun eller han køn. Men vi skal samtid også passe på, at en sjov lidt fræk og hurtig bemærkning, ikke kan tolereres, vi skal forhåbentlig stadig have plads til sjov og ballade. Og så er det naturligvis vigtigt, at føler nogen sig udsat/at det er for meget, eller nu er det ikke ok mere, så må og skal man respektere det. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 25. Februar, 2019 Æ´Synderjyde skrev, for 8 timer siden: Men vi skal samtid også passe på, at en sjov lidt fræk og hurtig bemærkning, ikke kan tolereres Selvfølgelig. Det er altid nuancer, og med chikane handler det ofte om gentagelse, ligesom stalking. Men i visse situationer er selv en bemærkning for meget, hvis den fx kommer fra en chef, hvis den går over grænsen for "sjov" osv. Man kan diskutere hvad man vil kalde det, hvis en dement ikke er klar over hvad han/hun gør, men der findes også gamle mennesker på plejehjem, der ikke er demente, men fx ikke selv kan gå i bad ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg