Hop til indhold
kanonkongen

Jeg er fandme gal.

Recommended Posts

Hey alle på EG. Så sidder jeg, og ser tv2 nyhederne. Det omhandler en familie fra Viborg. Hvor manden er terminal patient. Og konen, har fået afslag af kommunen til, at få pasnings orlov af kommunen til at hjælpe sin mand igennem den sidste tid. Jeg er rasende, hvad fanden ligner det. Her er der en, mand som gerne vil dø hjemme men, kan ikke få hjælpen til det. 

Livet er snart slut for manden og ingen hjælp, hvor værdigt skal resten af hans tid på jorden være? Viborg Kommune har nu besluttet at fratage manden retten til selv at bestemme over sit eget liv. er det fair er det rigtigt at gøre?

Det er som om at Viborg, kommune vil fratage ham retten til at bestemme over sit liv, og jeg fatter overhovedet ikke, det er værdigt at behandle ham sådan.

Det må være det største mareridt  hele den familie gennemgår lige nu. Ja jeg er sku rasende. Kunne skrive alt muligt om det økonomiske i, at manden dør hjemme en på hospitalet. Men kender ikke de eksakte omkostninger på et hospital contra derhjemme. Men vil nu postulere det er billigere.

 

Da min far blev terminal patient, og vi søgte om pasningsorlov fik, vi i første omgang afslag, aldrig har jeg set en så stor skuffelse og sorg i min fars øjne. Havde det ikke været for vores hjemmesygeplejersker havde jeg ikke, fået lov. Men heldigvis. Hvis man kan skrive det fik min far lov til, at dø der hjemme. Og den glæde han fik var lønnen i sig selv.

 

Der er i mine øjne sket en forkert stramning på området, Det kan da ikke være rigtigt. Og der er åbenbart  flere, og flere der får afslag på pasnings orlov, det er jo den mest forfærdelige måde, at hjælpe en familie på. Det gør bestemt ikke situationen nemmere for familier rundt i DK.

 

Jeg må fandme sige det er, en rigtig uheldig udvikling. Der er jo tale om mennesker i en rigtig svær situation, hvis ens familie medlem for mig min far eksempelvis er dødssyg af kræft, så kan orloven gives til en i familien. Og personen der er meget  syg får  en chance for at komme ud af livet på den mest hensigtsmæssige, og værdige måde.

 

Det her er folk, der allerede er i krise, og og behøver støtte og hjælp og ikke modvilje fra det offentlige. De stakkels mennesker, kanm risikerer at ende i en endnu værre krise.

 

Nu må folketinget, kommuner osv, fandme tage sig sammen. Og få ændret den lov i en fart så, det er en menneske ret, at få pasningsorlov. Og før nu en masse skriver ja der er lønnen. ja Som uuddannet hjemmehjælper er den ca 15.000 kr. om mdr, og her taler vi altså et job som potentielt er et 24 timers job. 

 

Ja sorry mit sure opstød. Men, kan bare ikke holde uretfærdigheder ud.

 

Ha en dejlig sommeraften allesammen. Pas på jer selv.

 

KK

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg er ked af at bringe det på banen, men vi er blevet fremmedgjort i vort eget land, så flere penge kan gå til fejlagtig integration og sprogskole ikke ret mange får noget ud af samt en masse ulandsbistandspenge som ryger i de forkerte lommer

 

jeg frygter selv at blive gammel i Danmark og endnu mere hvordan det skal gå mine børn og deres børn, når den tider kommer

 

der spares de forkerte steder og mange gange er det ikke kun at sparer, de vil bare ikke lade os selv bestemme

 

topstyret demokratisk diktatur

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja forbandet svineri uden lige, det giver jeg dig ret i. :angry:  Havde samme problem da min kone var terminalpatient, men hun kom heldigvis på hospice i den sidste svære tid.

 

Nu er det så ikke folketinget vi skal klantre, for lovgivningen er som sådan fin nok, hvis man læser bemærkningerne til loven,men det er de små skrankepaver (læs sagsbehandlere/socialrådgivere/kommunen) der sidder og administrere loven efter for godt befindende, der bærer hele skylden.

 

Jo mere de kan spare jo bedre, så skide være med det menneskelige aspekt. 

 

Fristes til at bruge Cheries udtryk------- FØJ FOR SATAN

 

Venligst Landsbytossen - uden smart phone

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Jeg så godt noget af indslaget, men måtte slukke, da det simpelthen vendte sig i mig... Trist, trist udvikling... :(

Redigeret af Smuk Enlig Mor

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kedelig udvikling JA!

Men inden vi farer i flint, vil jeg gerne påpege at sagsbehandlere m.m. Ikke er onde mennesker! I mange tilfælde har de armen på ryggen og skal følge guidelines oppefra. Selv om de formentlig godt kan se det rimelige/ fornuftige/ menneskelige i det, er de nød til at sige nej :-(

Er det så dem oppefra der er de onde??? Nej formentlig er det nogle gode mennesker der sidder der også.. De er bare ramt af vigende skatteindtægter og øgede udgifter til folk på overførselsindkomst, sygedagpenge etc. Ja budgetterne skal hænge sammen, ellers er det noget skidt.

Vi bliver fattigere for hver dag der går og det må vi bare se i øjnenes :-( og det rammer en masse ting

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

jeg er ked af at bringe det på banen, men vi er blevet fremmedgjort i vort eget land, så flere penge kan gå til fejlagtig integration og sprogskole ikke ret mange får noget ud af samt en masse ulandsbistandspenge som ryger i de forkerte lommer

jeg frygter selv at blive gammel i Danmark og endnu mere hvordan det skal gå mine børn og deres børn, når den tider kommer

der spares de forkerte steder og mange gange er det ikke kun at sparer, de vil bare ikke lade os selv bestemme

topstyret demokratisk diktatur

Kommer lidt til at tænke på kammerat Napoleon. Det er påfaldende så ligegyldige godhedsindustrien / systemet er med dets egne når de ikke kan yde. Men for at citere min gamle mor; perkerne / vores gæster / de fremmede (benævnelsen varierede) er der altid råd til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kedelig udvikling JA!

Men inden vi farer i flint, vil jeg gerne påpege at sagsbehandlere m.m. Ikke er onde mennesker! I mange tilfælde har de armen på ryggen og skal følge guidelines oppefra. Selv om de formentlig godt kan se det rimelige/ fornuftige/ menneskelige i det, er de nød til at sige nej :sad:

Er det så dem oppefra der er de onde??? Nej formentlig er det nogle gode mennesker der sidder der også.. De er bare ramt af vigende skatteindtægter og øgede udgifter til folk på overførselsindkomst, sygedagpenge etc. Ja budgetterne skal hænge sammen, ellers er det noget skidt.

Vi bliver fattigere for hver dag der går og det må vi bare se i øjnenes :sad: og det rammer en masse ting

Hey Havnebumsen. 

 

Vi er enige i, at sagsbehandlere ikke er onde mennesker. Og de ikke nødvendigvis siger nej af ond vilje.

Men synes det er lidt let købt du bare siger overførsels indkomst osv. 

 

Se ville ikke ind på økonomi. Men lad os sige det koster, at have en patient på sygehuset, det er vel ikke omsonst, at sige det koster. 3500 kr. I døgnet. Der ville det da bestemt eller se detved jeg, at det er billigere med patienten i eget hjem. Da plejeomkostningerne er meget mindre. Så i den sidste ende vil, jeg postulere, at pasningsorlov er en del billigere for regionerne.

 

Ha en god aften.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
bogholderen sagde den 25 Jul 2014 - 8:22 PM:

Kommer lidt til at tænke på kammerat Napoleon. Det er påfaldende så ligegyldige godhedsindustrien / systemet er med dets egne når de ikke kan yde. Men for at citere min gamle mor; perkerne / vores gæster / de fremmede (benævnelsen varierede) er der altid råd til.

 

ellers bliver mode ordet racist brugt og så har vi tabt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Plejeorlov er formentlig billigere end indlæggelse. Helt sikkert. Men kan det ordnes med nogle hjemmebesøg om dagen hvad så??? Så bliver det en vurderingssag.

Jeg sidder under de varme himmelstrøg og har ikke kendskab til det enkelte tilfælde. Mit indlæg skal ses som noget overordnet. At vi himler op om det og det er for dårligt.. men de har bare ikke de midler der skal til for at gøre alting godt. Og der kommer vigende skatteindtægter og øgede udgifter ind i billedet. Bare for at tage et eksempel, er sygedagpenge eksploderet de sidste 10-15 år og det er skatteindtægterne langtfra.

Det er mange ting der bliver ramt af sparekniven og vi kommer til at se mange flere ting. Det er en konsekvens af vi bliver fattigere.. På en måde har vi velfærdet os ihjel. Vi er blevet for forvente og er knap så villige til at yde.

I dit konkrete tilfælde kunne personen vel overtale sin arbejdsgiver til at få selvbetalt ferie. Men der er vi jo så forvente at vi som minimum forventer det offentlige skal betale for det

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pleje orlov er langt billigere end indlæggelse, Uden tvivl der. Ja kender ikke alle sager om, hver enkelt patient hvor, meget hjælp de skal have. Men ja F. Ek min far kom Sygeplejersken to gange om dagen. Jeg blev udd til, at give medicin, Så omkostningerne var ikke høje.

 

Men ja der er sikkert, mange ting man kan spare på, her er bare noget man ikke skal, sparre på i mine øjne. Vi kunne også sige, var der intet sort arbejde i DK. Ja så var der jo også flere penge. Men nu omhandler mit indlæg ikke om Økonomi. Det handler om, man laver nogle fejl i systemet ved at give afslag.

 

Mener, at have læst ikke hæng mig op på det, at sidste år blev der givet 238 afslag. Det kan da ikke rykke det samlede budget ret meget i mine øjne. Men det har enorme omkostninger for de ramte familier. Og der kan omkostningerne blive endnu dyre.

 

Ha det dejligt i de varme himmelstrøg hahhahaaha.

 

KK 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har godt nok svært ved det med aktiv dødshjælp, nok fordi jeg gudskelov aldrig har oplevet på min egen krop. først når jeg står i situationen er jeg intet på tilhængersiden eller dem derimod. Mit udgangspunkt er dog at man selv bestemmer men dette er lige en for metafysiske for mig. sikket et dilemma  

 

 

Jeg så ikke indslaget, men jeg tænker hvad har den arme mand ikke bidraget med af skattekroner og arbejde for staten og givet børnene en sund og god opdragelse og det takken kynisk nej det er da det mindste man kan gøre for ham, at give ham en pleje og den sidste omsorg så han kan fredeligt og roligt kan gå herfra. 

 

Problemet her er at man har kapitaliseret omsorgen i kommunerne det er blevet en forretningen, man tænker på bundlinjen. investeringer skal kunne svarer sig, man tænker i nytteværdi en ældre man har ingen nytte det er kun udgift. kommunerne i hvert fald min kommune lukker sig sammen om sig selv de lever i en parrallelverden har love og paragraffer har de nogen som helst indblik i virkeligheden, jeg tvivler på det. og skulle der være en ildsjæl en der vil gøre en forskel så blev disse tæmmet.  

 

Vi lever nærmest i en nyromantisk tidsalder hvor alt er bare så godt men indunder facaden krakelere det. VI er imod diktatur men samarbejder hjertens gerne med kineserne og så stemme var en gang hver fjerde år, stemmer for hvad?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey

 

Jamen i min familie, bliver vi tusegamle, og har en mærkelig lov, om at klare os selv til det sidste.

 

Men jeg har set livet rundt omkring, hvad der tilbydes vores ældre medborger, hvad jeg ikke kunne tænke mig at ende, eller nogen jeg kendte, skulle ende.

 

Jeg går ind for aktiv dødshælp, når jeg ser det der tilbydes, til ældre, syge osv

, jeg fatter simplthen ikke agumenterene imod det.

 

Hvis folk, ikke vil mere, evt. pga. sygdom fysisk/psykisk, hvad er så problemet? 

 

Overbefolkningen? boligkøen? længden af køen hos lægen?

 

Skal mennesker lide, der ved de aldrig kan blive raske og lever i et helvede, leve deres liv i smerte?

 

Med hvad formål?

 

Vi bestemte ikke vi ville fødes, men vi bør have ret til at dø når vi vil, og nå det vil vil inden!

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Romantikeren og Lady Cherie.

 

Aktiv dødshjælp burde være lovligt enig i det helt sikkert. Og ja vi har, jo alle bidraget med noget til samfundet og derfor burde det heller ikke være svært, at hjælpe dødsyge mennesker i den sidste tid. Ja forstå simpelthen ikke, At man skal spare lige netop her.

 

Takker for jeres input.

 

God aften til jer.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi har et velfærdssamfund der ikke fungerer mere.

Stil større krav til borgerne, slank den offentlige sektor og få pengene tilbage i borgenes lommer.

Slut med at folk kan dase den af på kontanthjælp og andre overførselsindkomster. Slut med tilskud til dit og dat.

En holdningsændring i befolkningen om at der er en offentlig opgave er nødvendig. Det er en nationalsport at kræve ind fra det offentlige og brokke sig.

For mange kan det ikke betale sig at arbejde og fattigdomskarina er jo et eksempel på det og fattig var hun i hvert fald ikke.

Hvis ens fader ønsker at stille træskoene i hjemmet så må man tage fri fra arbejde ulønnet. Det er en luksus som de færreste lande vil betale mennesker for at gå hjemme og passe syge forældre og det er ikke en offentlig opgave at betale for det.

I stedet kan man være glad for at vi på trods af mangler har et af de bedste sundhedsvæsener i verden og der bør man ikke skære ned, og der kan ens fader i kyndige hænder have gode sidste dage. Ellers må man tære på friværdien eller sælge ud af aktierne, tære på formuen, tage et lån eller hvad man nu vil, det må være et spørgsmål om prioritering også.

Hvis man er bange for at blive gammel i Danmark, så er det da godt man ikke bor i østeuropa, USA, mellemamerika, sydamerika, afrika og visse dele af mellemøsten. Så ville man være et nervevrag.

Igen er det vores forkælethed og krævermentalitet der spiller ind.

Cirka 750.000 er ansat i den offentlige sektor, cirka 800.000 i den arbejdsduelige alder arbejder ikke og får en check i stedet fra det offentlige, cirka 200.000 får su, cirka 1.000.000 er pensionister og får en check fra staten.

Regningen skal betales jo.

Redigeret af Kent

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

fordi det er meget at bede et andet menneske om at tage livet af dig, du kan til en hver tid selv tage livet af dig selv.

medicin er det nemmeste måde at gøre det på..

men det du gør er at bede et andet menneske gøre det for dig, det forkert og meget at bede et andet menneske om.

faktiske er det dyre at holde liv i folk, end at tage livet af dem, det koster 25kr så cirka i medicin.

faktiske viser studier at dansker har mere til sig selv end amerikaner tysker og englænder, når alt er betalt, dermed regnes opsparinger til børens uddannelse, alderdom, forsikringer mv

det er billigere at alle betaler en højder skat, og få samfundet til at kunne give en anstændig liv til de som ikke kan selv....

prøvemanden

Redigeret af prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

fordi det er meget at bede et andet menneske om at tage livet af dig, du kan til en hver tid selv tage livet af dig selv.

medicin er det nemmeste måde at gøre det på..

men det du gør er at bede et andet menneske gøre det for dig, det forkert og meget at bede et andet menneske om.

faktiske er det dyre at holde liv i folk, end at tage livet af dem, det koster 25kr så cirka i medicin.

faktiske viser studier at dansker har mere til sig selv end amerikaner tysker og englænder, når alt er betalt, dermed regnes opsparinger til børens uddannelse, alderdom, forsikringer mv

det er billigere at alle betaler en højder skat, og få samfundet til at kunne give en anstændig liv til de som ikke kan selv....

prøvemanden

 

 Hej Prøvemand

 

Jeg forstår ikke dit indlæg?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi har et velfærdssamfund der ikke fungerer mere.

Stil større krav til borgerne, slank den offentlige sektor og få pengene tilbage i borgenes lommer.

Slut med at folk kan dase den af på kontanthjælp og andre overførselsindkomster. Slut med tilskud til dit og dat.

En holdningsændring i befolkningen om at der er en offentlig opgave er nødvendig. Det er en nationalsport at kræve ind fra det offentlige og brokke sig.

For mange kan det ikke betale sig at arbejde og fattigdomskarina er jo et eksempel på det og fattig var hun i hvert fald ikke.

Hvis ens fader ønsker at stille træskoene i hjemmet så må man tage fri fra arbejde ulønnet. Det er en luksus som de færreste lande vil betale mennesker for at gå hjemme og passe syge forældre og det er ikke en offentlig opgave at betale for det.

I stedet kan man være glad for at vi på trods af mangler har et af de bedste sundhedsvæsener i verden og der bør man ikke skære ned, og der kan ens fader i kyndige hænder have gode sidste dage. Ellers må man tære på friværdien eller sælge ud af aktierne, tære på formuen, tage et lån eller hvad man nu vil, det må være et spørgsmål om prioritering også.

Hvis man er bange for at blive gammel i Danmark, så er det da godt man ikke bor i østeuropa, USA, mellemamerika, sydamerika, afrika og visse dele af mellemøsten. Så ville man være et nervevrag.

Igen er det vores forkælethed og krævermentalitet der spiller ind.

Cirka 750.000 er ansat i den offentlige sektor, cirka 800.000 i den arbejdsduelige alder arbejder ikke og får en check i stedet fra det offentlige, cirka 200.000 får su, cirka 1.000.000 er pensionister og får en check fra staten.

Regningen skal betales jo.

 

 Hej Kent

 

Når jeg ser det du skriver, så kommer jeg til at tænke på et politiske partis valgtale, Hvordan stemmer du?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror rigtigt mange af dem der er på overførelsesindkomst i den arbejdsduelig alder hellere end gerne vil bidrage, hellere end gerne vil have noget at stå op til. men der sker noget med mennesket når man bare for en check fra staten, man kan i princippet se inde i en væg hele dagen rådne op i en lille lejlighed.  det kender jeg i hvert fald fra mig selv

 

Forkælet tja nogen er måske, krævementalitet ja måske har du ret i det men jeg tror ganske simpelthen at det er en overlevelseskamp for nogen. Der er nærmest komme en ny klasse i det her samfund jeg ved ikke hvad jeg rigtigt skal kalde dem, menneske som er opgivet og har selv opgivet, mennesker der simpelthen ikke kan følge med, og nogen af dem har måske endda kompetencerne til det. Vi har tendens til at undervurdere hinanden, var i en tendens til at sætte folk i kasse sætte dem fast og glemme folket bag misbrugsproblemet, bag handicappet, bag diagnosen. En ureflekteret tilgang Jeg har selv en diagnose og jeg støder tit på denne ureflekteret tilgang. jeg var på et beskyttede værksted ikke spurgte om min uddannelse, har en HF ingen spurgte om det. Ingen havde nogen som helst interesse i min fortid der var ikke noget at komme efter.

 

Sundhedsvæsnet kan jeg ikke klage over, de få gange jeg har behov for det har folk taget mig af mig. Modellen er noget vi skal værne om forny måske forenkle måske gøres mere attraktiv det er mest humanistiske vi endnu har tilbage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sniper123

For nogle måneder fandt jeg min gamle far på gulvet i sin bolig. Jeg bor 97 km fra min far, så vi ser ikke hinanden hverdag, dagen før havde jeg tilkaldt lægevagten, da jeg ikke kunne få kontakt med ham. Jeg blev ringet op af lægevagten, som sagde at min far ikke ville lukke dem ind. Jeg ringede til min far - han var meget usammenhængende og sagde at han ikke kunne lukke lægevagten ind. Jeg tAlte med lægevagten og pågældende sagde at han ville drøfte det med vagthavende - jeg hørte ikke videre.

Den følgende dag ringer jeg til min far og i 3. forsøg får jeg kontakt - han siger du må komme nu! Jeg ligger bare her på gulvet - jeg starter bilen og 1 time senere lukker jeg døren op til min fars bolig. Jeg finder min far på gulvet, dehydreret og ude af stand til at rejse sig. Jeg ringer med det samme 112 og beder om en ambulance, men bliver stillet om til lægevagten - sygeplejerske og til sidst en læge.

Lægen dukker op en time senere, i den mellemliggende periode har jeg hældt 2 liter væske på min far og fået ham op i en lænestol.

Lægen kigger overfladisk på ham og siger - du må kontakte din praktiserende læge på mandag - hvis jeg sender videre til hospitaltet, så bliver du sendt hjem med det samme. Jeg insisterer på, at min far skal visiteres til hospitalet og knap 2 timer senere dukker en ambulance op. Ambulanceredderne har ingen tvivl og 2 minutter senere er han på vej til hospitalet, han bliver udskrevet 9 dage senere og har fået konstateret en blodprop i lillehjernen mv....

Det viser sig at min far har fået et blackout og har ligget på gulvet 4-5 dage uden væskeindtag, hvis jeg var kommet dagen efter - så havde det antageligt været ligegyldigt. Verdens bedste sundhedsvæsen - det er ikke Danmark der kandiderer....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Sniper123

 

Sikke da en forfærdelig historie, må man sige. Det jeg oprigtig ked af i måtte sådan noget igennem. puha da.

 

Håber din far er ok igen.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi har et velfærdssamfund der ikke fungerer mere.

Stil større krav til borgerne, slank den offentlige sektor og få pengene tilbage i borgenes lommer.

Slut med at folk kan dase den af på kontanthjælp og andre overførselsindkomster. Slut med tilskud til dit og dat.

En holdningsændring i befolkningen om at der er en offentlig opgave er nødvendig. Det er en nationalsport at kræve ind fra det offentlige og brokke sig.

For mange kan det ikke betale sig at arbejde og fattigdomskarina er jo et eksempel på det og fattig var hun i hvert fald ikke.

Hvis ens fader ønsker at stille træskoene i hjemmet så må man tage fri fra arbejde ulønnet. Det er en luksus som de færreste lande vil betale mennesker for at gå hjemme og passe syge forældre og det er ikke en offentlig opgave at betale for det.

I stedet kan man være glad for at vi på trods af mangler har et af de bedste sundhedsvæsener i verden og der bør man ikke skære ned, og der kan ens fader i kyndige hænder have gode sidste dage. Ellers må man tære på friværdien eller sælge ud af aktierne, tære på formuen, tage et lån eller hvad man nu vil, det må være et spørgsmål om prioritering også.

Hvis man er bange for at blive gammel i Danmark, så er det da godt man ikke bor i østeuropa, USA, mellemamerika, sydamerika, afrika og visse dele af mellemøsten. Så ville man være et nervevrag.

Igen er det vores forkælethed og krævermentalitet der spiller ind.

Cirka 750.000 er ansat i den offentlige sektor, cirka 800.000 i den arbejdsduelige alder arbejder ikke og får en check i stedet fra det offentlige, cirka 200.000 får su, cirka 1.000.000 er pensionister og får en check fra staten.

Regningen skal betales jo.

Aldrig har jeg læst så meget vås og forkerte facts på så kort tid!

Men klart det er jo også LAs parole! Bliver den bare ikke mere rigtig af!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...