Hop til indhold
Guest trille8700

Et pænt farvel skal lyde herfra.

Recommended Posts

Guest fynbomanden

Et velment råd: Ord uden handling giver ingen forvandling

Der er kommet en del gode råd og tips og tricks, men der er vel kun to muligheder. Enten gøres der ingenting eller også gøres der noget aktivt.

Det kan let udvikle sig til et feje ind under gulvtæppet og håbe det er væk. Min livserfaringer siger mig dog, at dét er det IKKE.

Men det er hårdt at skulle agere proaktivt, men dét er altså på dén måde ting bliver løst.

GODT NYTÅR. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

å til selvforsvar og find en mand der kan passe på dig og som kan de der dybe samtaler

kh

alko 

Del dette indlæg

Link til indlæg
trille8700 skrev, 1 time siden:

Jeg tror desværre bare ikke at jeg ikke at jeg kan magte og sidde overfor vedkommende.

så strid hun har været i telefonen osv, hun har direkte sagt at min handlinger ( og svine til ) vil få konskevenser, og at jeg skal få styr på mine ting.

vedkommende har også truer med og ødelægge mit gode rygte, for ifølge medkommende har jeg jo lavet mange ting i min fortid, som nu vil komme frem.

Jeg så hende forleden dag i et supermarked, og kunne mærke hvor bange jeg blev, fik vist det der hedder et angstanfald, fremmede kom hen og spurgte om jeg var ok...jeg skulle bare hjem NU.

Jeg er BANGE for personen

Spørgsmålet er så om du er bange for personen, eller om du i virkeligheden frygter de værst tænkelige konsekvenser hvis din familie, venner m.fl får kendskab til at du er GP.  Jeg tror det sidste. 

Du kan selvfølgelig godt skrive en pæn sms til hende, hvor du blot fortæller, at du bestemt ikke har til sinde, at fortælle andre om de fortroligheden hun har delt med dig. Du kan også fortælle at du værdsætter og husker jeres venskab og de oplevelser i har haft, men at du nu ønsker at gå andre veje.  Som du beskriver hende vil det næppe have nogen virkning, men så har du da gjort et sidste forsøg

I stedet for at rende rundt og være bange, burde du nok bruge tiden på at forholde dig til

1. Hvordan vil du gribe situationen an, hvis dine nærmeste bliver præsenteret med kendsgerningen om, at du er GP
  2. Kig dig selv i spejlet og find ud af, hvordan du egentligt har det med at være GP.
  3. Vær ærlig overfor dig selv, kan du håndtere et dobbelt liv, uden at rende rundt i evig angst.

Hvis du selv har det godt og et velfungerende liv som GP, så vil det næppe være livets undergang, at dine familie får nys om det.  Det vil selvfølgelig næppe i første omgang skabe jubel og klapsalver, men mon ikke at familie-kærligheden og respekten for dine valg er stærkere end,  eventuelle spontane og irrationelle reaktioner.

På den anden side, groft formuleret  "Ønsker du at blive elsket og værdsat på en løgn" ?  Derved ikke sagt, at man uopfordret skal fortælle hvad man laver, men man bør kunne stå ved sine handlinger, hvis det kommer så vidt.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest trille8700
TheVoice skrev, for 8 minutter siden:

Spørgsmålet er så om du er bange for personen, eller om du i virkeligheden frygter de værst tænkelige konsekvenser hvis din familie, venner m.fl får kendskab til at du er GP.  Jeg tror det sidste. 

Du kan selvfølgelig godt skrive en pæn sms til hende, hvor du blot fortæller, at du bestemt ikke har til sinde, at fortælle andre om de fortroligheden hun har delt med dig. Du kan også fortælle at du værdsætter og husker jeres venskab og de oplevelser i har haft, men at du nu ønsker at gå andre veje.  Som du beskriver hende vil det næppe have nogen virkning, men så har du da gjort et sidste forsøg

I stedet for at rende rundt og være bange, burde du nok bruge tiden på at forholde dig til

1. Hvordan vil du gribe situationen an, hvis dine nærmeste bliver præsenteret med kendsgerningen om, at du er GP
  2. Kig dig selv i spejlet og find ud af, hvordan du egentligt har det med at være GP.
  3. Vær ærlig overfor dig selv, kan du håndtere et dobbelt liv, uden at rende rundt i evig angst.

Hvis du selv har det godt og et velfungerende liv som GP, så vil det næppe være livets undergang, at dine familie får nys om det.  Det vil selvfølgelig næppe i første omgang skabe jubel og klapsalver, men mon ikke at familie-kærligheden og respekten for dine valg er stærkere end,  eventuelle spontane og irrationelle reaktioner.

På den anden side, groft formuleret  "Ønsker du at blive elsket og værdsat på en løgn" ?  Derved ikke sagt, at man uopfordret skal fortælle hvad man laver, men man bør kunne stå ved sine handlinger, hvis det kommer så vidt.  

Jeg kan sagtens stå ved mit liv som det er overfor alle også min familie.

at jeg ikke har lyst til at alle og enhver skal vide alt om mig er så en helt anden sag. 

jeg gider ikke og skulle bruge min tid på og forklare hvorfor jeg har valgt en side-indtægt som glædespige.

vi ved alle sammen godt at der er mange fordomme om dette erhverv. 

Jeg vil kendes som mit navn, og ikke luderen. Da jeg er meget mere end det.

jeg føler heller ikke jeg lever på en løgn, jeg mener bare ikke alt nødvendigvis skal frem overfor alle. 

Det vil svare til at dem som besøgte/benyttede glædespiger, skulle fortælle familie venner ja alle om det.! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C

kære trille 

Det berører mig når du skriver at du er bange for personen. 

Det genkender jeg godt og i lang tid gik jeg med en seddel i min taske hvorpå der stod at hvis jeg blev fundet død så var det den person der havde gjort det .

Det var så ikke en veninde jeg var bange for men en mand.  Og selvom der nok er forskellige årsager til den frygt jeg havde og den frygt du oplever, så er mekanismerne de samme. 

For hvis personen gør dig bange har hun for alvor kontrol over dig - ligesom jeg følte mig fanget i min frygt - er du nu også fanget af hende.

Du er den der kender hende bedst . 

hvor længe hendes vrede imod dig vil holde - er svært at vide . Måske den dør ud - måske er hun en "stædig " sjæl.

Måske virker din tavshed overfor hende som en rød klud og hun føler sig provokeret og fortsætter sin hetz , eller måske vil din tavshed  gør at hun efterhånden glemmer sin vrede og der kommer andre ting i hendes liv hun må rette sin opmærksomhed imod. Det ved du nok bedre og dermed må du afgøre med dig selv om du har styrke nok til at leve i den frygt i længere tid eller om du skal handle og gøre noget.

Venlige tanker 

Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest trille8700
Lady C skrev, for 46 minutter siden:

kære trille 

Det berører mig når du skriver at du er bange for personen. 

Det genkender jeg godt og i lang tid gik jeg med en seddel i min taske hvorpå der stod at hvis jeg blev fundet død så var det den person der havde gjort det .

Det var så ikke en veninde jeg var bange for men en mand.  Og selvom der nok er forskellige årsager til den frygt jeg havde og den frygt du oplever, så er mekanismerne de samme. 

For hvis personen gør dig bange har hun for alvor kontrol over dig - ligesom jeg følte mig fanget i min frygt - er du nu også fanget af hende.

Du er den der kender hende bedst . 

hvor længe hendes vrede imod dig vil holde - er svært at vide . Måske den dør ud - måske er hun en "stædig " sjæl.

Måske virker din tavshed overfor hende som en rød klud og hun føler sig provokeret og fortsætter sin hetz , eller måske vil din tavshed  gør at hun efterhånden glemmer sin vrede og der kommer andre ting i hendes liv hun må rette sin opmærksomhed imod. Det ved du nok bedre og dermed må du afgøre med dig selv om du har styrke nok til at leve i den frygt i længere tid eller om du skal handle og gøre noget.

Venlige tanker 

Lady C

Hej 

tak for dine ord

Jeg føler jeg har handlet det jeg kan.

Frygten kan ingen jo styre

Jeg har gjort op med mig selv at kommer diverse ting frem om mig, ja så tager jeg snakken med folk der, og jeg ved at jeg kan stå indenfor det jeg har lavet og laver.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...