Gæst Skrevet 25. December, 2018 (edited) Midtj skrev, for 5 timer siden: Nu er det da vist dig, der vil være smart. Da jeg kritiserede dit første indlæg, vidste jeg ikke du slæbte noget bitterhed med dig på tværs af trådene. Da du gjorde opmærksom på det skrev jeg ok. Hvor er det så jeg har været smart i en fart? Jeg er ikke enig med Varmguns ideer om sproglig korrekthed. Men jeg har naturligvis ikke haft styr på eller interesse i, om sutteålen er blevet krænket i en helt andet tråd. Se dit første svar til mig i tråden, så vil du forstå, hvorfor du er smart i en fart. Den eneste her, som er bitter og krænket, lyder jo til at være dig. Du behøver ikke at afspore tråden mere. Redigeret 25. December, 2018 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Flax Skrevet 25. December, 2018 tilmodenQ skrev, for 10 timer siden: skrev jo også lort... . men gylle kan nu være tyk så man kan kaste med det.. ajle er tyndt.. Jeg er her på forummet blevet beskyldt for ikke at have humor, men jeg tror nok jeg ved hvad du mener med udtrykket at man ikke skal kaste med lort hvis man selv bor i en gyllebeholder. Du behøver heller ikke belære mig om lort og gylle, jeg bor på landet så kender det udmærket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 25. December, 2018 warmgun skrev, for 23 timer siden: Nogen gange går det lidt hurtigt, så iPads korrektioner ikke bliver korrigeret, men der er dog ikke tale om forkert ordvalg, så ingen sten og intet glashus her... Hvis man ønsker at være, så pedantisk og pålægge andre, sine egne ambitioner, så bør man som det mindste, læse sin egen tekst ordenligt igennem, før end man udgiver den Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 25. December, 2018 Sutteålen skrev, den 24/12/2018 at 12:46: “Foragelsen” kommer sig af, at du INTET bidrog til debatten, udover at påpege, at en person havde brugt ordet chance i stedet for risiko. Det er bare gift for debatterne, og kan afskrække andre fra at bidrage. Havde du så bare skrevet noget relevant om emnet og knyttet en sidebemærkning til det sproglige, så var du ikke blevet mødt med den “foragelse”. Så kan jeg konstatere, at du ikke har læst tråden særlig godt... prøv at læse den igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 25. December, 2018 (edited) Nye tider skrev, for 22 timer siden: @warmgun Kære Jernsvinet - ja, - det er nemlig rigtig, vi bruger også vores sprog i humor, noget som vi er kendt for. Det er sgu nogle billige point warmgun her søger at score!!!! - ja for hvad med dem der er ordblinde?!?!? - - nå ja så er der dem hvor 7 klasse var nok ( i gamle dage) der hænger det danske sprog sgu nok ikke helt sammen - - osv -- osv Hvis vi og han begynder at pege fingre ad dem, så er vi godt ynkelige . Min egen mekaniker er ekstremt ordblind, nogle gange når jeg får regningen er jeg "i tvivl om" hvad er det egentlig han har lavet. - - - men jeg nævner ALDRIG noget for ham angående hans sproglige evner - aaaaaaldrig - så nederdrægtig er jeg ikke. Warmgun - kan du ikke lige gennemgå de nye kommaregler??? - - nå ja, - så er der vistnok eller er det vist nok også en masse ord der kan skrives delt eller samlet - jeg kan ikke lige komme på nogle, kan du ?? - du behøver ikke at svare hverken i dag / idag eller i morgen / imorgen . Mange hilsner Nye tider - - Glædelig Sul til alle Der er altså forskel på at være ordblind og have udfordringer med at læse, stave og formulere sig skriftligt og så at bruge sproget forkert. En ordblind har ikke problemer med ordvalget, men med at få det formuleret skriftligt (tro mig - jeg arbejder næsten dagligt med ordblinde). Redigeret 25. December, 2018 af warmgun 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 25. December, 2018 Nye tider skrev, for 22 timer siden: @warmgun Kære Jernsvinet - ja, - det er nemlig rigtig, vi bruger også vores sprog i humor, noget som vi er kendt for. Det er sgu nogle billige point warmgun her søger at score!!!! - ja for hvad med dem der er ordblinde?!?!? - - nå ja så er der dem hvor 7 klasse var nok ( i gamle dage) der hænger det danske sprog sgu nok ikke helt sammen - - osv -- osv Hvis vi og han begynder at pege fingre ad dem, så er vi godt ynkelige . Min egen mekaniker er ekstremt ordblind, nogle gange når jeg får regningen er jeg "i tvivl om" hvad er det egentlig han har lavet. - - - men jeg nævner ALDRIG noget for ham angående hans sproglige evner - aaaaaaldrig - så nederdrægtig er jeg ikke. Warmgun - kan du ikke lige gennemgå de nye kommaregler??? - - nå ja, - så er der vistnok eller er det vist nok også en masse ord der kan skrives delt eller samlet - jeg kan ikke lige komme på nogle, kan du ?? - du behøver ikke at svare hverken i dag / idag eller i morgen / imorgen . Mange hilsner Nye tider - - Glædelig Sul til alle Ja det med om noget skal skrives i et eller flere ord kan give store meningsforskelle. Hedder det “Kohbergs bamse boller” eller “Kohbergs bamseboller”? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg