Hop til indhold
Bananas

Irriterende retur i søgefunktionen

Recommended Posts

Ja, undskyld. Kunne ikke finde på en bedre titel på mit spørgsmål.

Jeg ved i arbejder hårdt med siden, især Maya Kathrine, og det er måske ikke noget at klynke over... men alligevel. Det irriterer mig så meget at jeg mange gange ikke gider søge, selvom det er noget jeg er nysgerrig på.

Hvis man søger efter noget i søgefunktionen, får man til tider temmelig mange resultater. Når man så klikker på et af resultaterna for at tjekke det ud, og siden vil tilbage til søgeresultaten, så havner man altid i toppen af resultaten igen. Og bliver nødt at scrolle ned til hvor man var sidst. Det forekommer mig lidt altmodig at systemet ikke husker hvor jeg var når jeg klikkede?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 21 minutter siden:

Når man så klikker på et af resultaterna for at tjekke det ud, og siden vil tilbage til søgeresultaten, så havner man altid i toppen af resultaten igen. Og bliver nødt at scrolle ned til hvor man var sidst. Det forekommer mig lidt altmodig at systemet ikke husker hvor jeg var når jeg klikkede?

Har du ikke mulighed for at åbne det "punk" du vil tjekke ud i en ny fane/vindue? Hvis du lukker dette ned vil den oprindelig side med søgereultaterne vises hvor du engang er nået til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 5 minutter siden:

Har du ikke mulighed for at åbne det "punk" du vil tjekke ud i en ny fane/vindue? Hvis du lukker dette ned vil den oprindelig side med søgereultaterne vises hvor du engang er nået til. 

Jo, selvf. har jeg det. Men glemmer altid at huske det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 36 minutter siden:

Ja, undskyld. Kunne ikke finde på en bedre titel på mit spørgsmål.

Jeg ved i arbejder hårdt med siden, især Maya Kathrine, og det er måske ikke noget at klynke over... men alligevel. Det irriterer mig så meget at jeg mange gange ikke gider søge, selvom det er noget jeg er nysgerrig på.

Hvis man søger efter noget i søgefunktionen, får man til tider temmelig mange resultater. Når man så klikker på et af resultaterna for at tjekke det ud, og siden vil tilbage til søgeresultaten, så havner man altid i toppen af resultaten igen. Og bliver nødt at scrolle ned til hvor man var sidst. Det forekommer mig lidt altmodig at systemet ikke husker hvor jeg var når jeg klikkede?

Jeg har en lignende oplevelse.

Før sidste opdatering (vistnok) kunne man scrolle ned i "ulæst indhold", og fandt man noget interessant klikkede man og læste, og når man gik tilbage til tråden, fortsatte man, hvor man slap. Nu må man, som Bananas skriver scrolle helt forfra, og med den mængde af indlæg, der vælter ind bare på et par timer, er det uhensigtsmæssigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 49 minutter siden:

Det irriterer mig så meget at jeg mange gange ikke gider søge, selvom det er noget jeg er nysgerrig på.

Går du helt Bananas? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gammeligård

kan kun være enig med @Bananas, det ville være virkelig rart hvis søge siden huskede hvor man var kommet til når man bladre tilbage.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville egentlig gerne tage den problematik op, som Bananas rejser i trådstarten.

Det er meget uhensigtsmæssigt, at man ryger helt til tops igen i rækken af tråde under "ulæst indhold", når man klikker sig ud fra noget, man har været inde og kigge i. Der går ufatteligt megen tid med at scrolle ned til det sted i rækken, man lige slap. Det er en kæmpe irritationsfaktor.

Det fører til, at man bliver mere forsigtig med "unødigt" at klikke sig ind i en tråd, og helt galt bliver det, hvis man en enkelt dag ikke har været inde på EG, så har "ulæst indhold" nemlig i den grad hobet sig op. Jeg har oftere og oftere i afmagt taget mig selv i bare at trykke på knappen "marker alt som læst". Og det kan vel næppe være meningen?

Den efterlyste funktion har vi tidligere haft, men den forsvandt desværre efter en opdatering af siden. Kunne vi dog ikke få den tilbage?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, den 10.12.2018 at 22:28:

Ja, undskyld. Kunne ikke finde på en bedre titel på mit spørgsmål.

Jeg ved i arbejder hårdt med siden, især Maya Kathrine, og det er måske ikke noget at klynke over... men alligevel. Det irriterer mig så meget at jeg mange gange ikke gider søge, selvom det er noget jeg er nysgerrig på.

Hvis man søger efter noget i søgefunktionen, får man til tider temmelig mange resultater. Når man så klikker på et af resultaterna for at tjekke det ud, og siden vil tilbage til søgeresultaten, så havner man altid i toppen af resultaten igen. Og bliver nødt at scrolle ned til hvor man var sidst. Det forekommer mig lidt altmodig at systemet ikke husker hvor jeg var når jeg klikkede?

Det ser faktisk ud til, at problemet er løst. Tak til de ansvarlige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Borende X skrev, den 10.3.2019 at 11:14:

Det ser faktisk ud til, at problemet er løst. Tak til de ansvarlige.

Det er vist bare beviset på at der findes en gud som også tager sig af os :) Ansvaret skal dermed findes hos de eksterne programmører som står for at udvikle forumsoftwaren, samt de forumejere som har haft tid til at rapportere fejlen til dem. Jeg har ikke selv haft tid til det, men godt andre havde :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...