Hop til indhold
The Queen

Husk vaccine mod hepatitis!!!

Recommended Posts

Jeg sad og læste på nettet om en prostitueret som havde fået leverbetændelse, hvor jeg bare tænkte hvis hun nu bare hun havde fået de her 3 vacciner var det aldrig sket, og hun havde ikke smittet andre. Har selv lige været til lægen og fået den første ( skal have i alt 3 ) og efter det vil jeg være resistent overfor det i 40 år ca. Selv sex med kondom kan føre Til det hvis det springer, eller hvis man er typen der er til vilde fester kan noget så “uskadeligt” som en penge seddel faktisk give sygdommen. Og det kan også bare være du har oral sex uden kondom, som er med mindre risiko men der er stadig en risiko.

Er ikke så glad for opmærksomhed, men tænkte at jeg alligevel måtte lave et opslag om dette og hvis jeg kan forhindre nogle i at få den her sygdom så ville jeg være mere end glad.

lægen spurgte mig hvorfor jeg ville have det, så sagde jeg bare at min mor havde den sygdom, og at jeg festede meget, ville bare være sikker på at de gav mig vaccinen. Så ved ikke om man skal sige et eller andet for at få vaccine imod hepatitis b, ved at nogle får det når de skal på ferie men det er vidst mest hepatitis a.

Redigeret af The Queen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan få vacciner mod både Hep A og Hep B, når du skal ud at rejse :)

Jeg synes det er godt at du har fået det gjort, og så håber jeg at andre også tager din opfordring seriøst :) 

Tak! :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
The Queen skrev, for 51 minutter siden:

lægen spurgte mig hvorfor jeg ville have det, så sagde jeg bare at min mor havde den sygdom, og at jeg festede meget, ville bare være sikker på at de gav mig vaccinen. Så ved ikke om man skal sige et eller andet for at få vaccine imod hepatitis b, ved at nogle får det når de skal på ferie men det er vidst mest hepatitis a.

Tak for rådet :) Hvad måtte du slippe for sådan 3 "bistik" ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

https://vaccineportalen.dk/

Her kan du læse alt om vacciner mm. Nogle lande forbyder indrejse hvis man ikke er vac mod feks. gul feber. Twinrix er vacine mod hepatitis A og B. Efter tredie gang er du dækket mod Hep A i 40 år og mod Hep B lifelong. Gul feber vac er også lifelong. Så skal du ikke tænke mere på det. Hvis du vil leve spartansk og spise lokal mad fra gade køkkener kan det anbefales at du tager en kolera vac.

Priser ses også i linket

God rejselyst

Redigeret af gadedrengen

Del dette indlæg


Link til indlæg
NewPunter skrev, for 9 minutter siden:

Du kan få vacciner mod både Hep A og Hep B, når du skal ud at rejse :)

Jeg synes det er godt at du har fået det gjort, og så håber jeg at andre også tager din opfordring seriøst :) 

Tak! :) 

Ja jeg fik også mod begge da jeg skulle til Marokko. Men var ikke så gammel der så, Jeg stod ikke for det, så ved ikke om det er standard procedure at få mod begge.

og man kan endda teste sig selv derhjemme for stortset alt. Jeg tænker at det er en god ide at blive testet også selvom man måske tænker at man ikke har noget af det, jeg ville ihvertfald have det dårligt hvis jeg havde smittet nogle andre, fordi jeg ikke havde opdaget det i tide.

https://www.zavamed.com/uk/bloodborne

Godt nok lidt halvdyrt men man kan også købe det billigere andre steder, men spørgsmålet er om de nu virker ligeså godt.

https://www.ebay.com/itm/New-HIV-Test-Kit-1-2-Aids-Rapid-Antibody-private-Test-Quick-at-Home-self-check/332781272702?hash=item4d7b4f3e7e:g:3goAAOSwqo5bg8y4

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 26 minutter siden:

Tak for rådet :) Hvad måtte du slippe for sådan 3 "bistik" ? 

Så lidt, Jeg fik det gratis, tror du kan søge om at få det gratis, hvis du er på SU, kontanthjælp og måske pension. Og det tager måske 2 uger eller så noget så har de svar på om du kan få det gratis.

Redigeret af The Queen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har selv betalt for en Twinrex vaccine og en HPV vaccination, og fortalte min læge at det er fordi jeg køber sex, og at jeg ville begynde at takke ja til at få fransk uden, hvis det tilbydes, hvilket jeg til da, hidtil ikke havde gjort.

Men er det ikke også lige meget med at give en begrundelse, når nu det er efter eget ønske, og for egen regning.

Det skulle vistnok også, efterhånden bliver billigere og billigere, og kan det ikke også være lige meget med den udgift, når vi har råd til at købe sex, og vi også gør det.

Mit rationale var!

Jeg er single, jeg betaler for at reducere risikoen ved fransk uden max, at HIV er så teoretisk en risiko at jeg vælger at løbe den ved fransk uden, men jeg dyrker selvfølgelig ikke hverken anal eller vaginal sex uden kondom.

Tilbage er der faktiske risici for at pådrage sig noget som også kan kureres, og det lever jeg med, når fransk uden er himmelsk meget bedre end fransk med kondom.

De første 10 år var jeg hysterisk omkring fransk uden kondom, skrev imod at gøre det, og afslog at modtage det når jeg som standard blev tilbudt det i Tyskland, da det stadig var tilladt.

Må hermed erkende at jeg har kapituleret til fransk uden de sidste ca 4 år, og jeg har intet pådraget mig, efter at jeg på den ene side valgte at betale for de vacciner som kan fås for penge, og på den anden side, efterfølgende har takket ja til fransk uden når jeg køber sex, og det tilbydes.

Jeg sørger for at blive testet efter 3 måneder, hvilket jeg som regel kan, da jeg ret sjældent køber sex.

Dog kan man stadig hverken vaccineres mod HIV, eller Hipatitis C.

HIV kan ikke kureres, det kan Hipatitis C, men behandlingen er så dyr, at kun et mindretal smittede tilbydes den, og først i en så fremskreden fase at anden billigere behandling ikke længere rækker.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 6 minutter siden:

Jeg har selv betalt for en Twinrex vaccine og en HPV vaccination

Hvad måtte du slippe for HPV ?? Jeg har spurgt min læge om en evt. vaccine har nogen effekt hvis man f.eks. allerede er smittet med en eller flere hPV-stammer eller hvad det hedder eller om det kun kan bruges hvis man er et "nyskrevet blad" for de fleste seksuelt aktive individer har vel en eller anden form for HPV ? (mener jeg at have læst mig til)

Del dette indlæg


Link til indlæg
The Queen skrev, for 18 minutter siden:

Så lidt, Jeg fik det gratis, tror du kan søge om at få det gratis, hvis du er på SU, kontanthjælp og måske pension. Og det tager måske 2 uger eller så noget så har de svar på om du kan få det gratis.

Ok tak for info.

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 8 minutter siden:

Hvad måtte du slippe for HPV ?? Jeg har spurgt min læge om en evt. vaccine har nogen effekt hvis man f.eks. allerede er smittet med en eller flere hPV-stammer eller hvad det hedder eller om det kun kan bruges hvis man er et "nyskrevet blad" for de fleste seksuelt aktive individer har vel en eller anden form for HPV ? (mener jeg at have læst mig til)

Nu har jeg beklageligvis en personlig seksual historik, der alene består i at jeg kun har dyrket sex som jeg har betalt for, og det alene af den grund at jeg aldrig har kunnet opnå gratis sex.

Indtil for ca 4 år siden slikkede jeg ikke glædespiger, af samme hysteriske frygt for smitte, som fik mig til at afslå selv at modtage fransk uden kondom.

Så sex har hele mit liv været en ret risiko fri klinisk affære, nu mindre end tidligere, men også mere fornøjeligt end før, og jeg har vel derfor undgået HPV- stammer, og HPV var ihvertfald i mit tilfælde et relevant tillægs valg af vaccine.

Så vidt jeg husker gav jeg for det hele ca 13 - 1500 kr, men det skulle være væsentligt billigere idag.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
NewPunter skrev, for 44 minutter siden:

Selvom det ikke er gratis, så er det stadig pengene værd :)

Jeg har også stærkt overvejet det. I hvert fald HPV.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 36 minutter siden:

Nu har jeg beklageligvis en personlig seksual historik, der alene består i at jeg kun har dyrket sex som jeg har betalt for, og det alene af den grund at jeg aldrig har kunnet opnå gratis sex.

Indtil for ca 4 år siden slikkede jeg ikke glædespiger, af samme hysteriske frygt for smitte, som fik mig til at afslå selv at modtage fransk uden kondom.

Så sex har hele mit liv været en ret risiko fri klinisk affære, nu mindre end tidligere, men også mere fornøjeligt end før, og jeg har vel derfor undgået HPV- stammer, og HPV var ihvertfald i mit tilfælde et relevant tillægs valg af vaccine.

Så vidt jeg husker gav jeg for det hele ca 13 - 1500 kr, men det skulle være væsentligt billigere idag.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Mange tak for dit fine svar. Sov jeg har skrevet andet steds i denne tråd så overvejer jeg stærkt at få et skud HPV (mod betaling) Sidst jeg tage med lægen anbefalede han mig at vente der der var en mere bredspektret på trapperne.....måske jeg skulle sætte mig mere ind idet og få bestilt en tid :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, 1 time siden:

Jeg har også stærkt overvejet det. I hvert fald HPV.....

Jeg ville få Hep A og Hep B samtidig, så er du også dækket ind hvis du skal ud at rejse :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...