Hop til indhold
DK fyr 34

Sikkert et dumt spørgsmål

Recommended Posts

Hunting for beaver skrev, for 4 minutter siden:

Nå DK fyr fik du så nogensinde sat noget op og brugte du alm. stjerneskruer,,,:D

Jeg har faktisk brugt et søm. Det var godt nok lidt skævt (har nok være brugt før :huh:) men det kom da i og billedet dækker jo for for det.

Redigeret af DK fyr 34

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 2 minutter siden:

Jeg har faktisk brugt et søm. Det var godt nok lidt skævt (har nok være brugt før) men det kom da i og billedet dækker jo for for det.

Godt arbejde ,,skide være med at det hænger lidt skævt,,det ser man næsten ikke når først musikken spiller 

Skal du så renovere badeværelset i næste uge ;)

Nu er du jo en ferm handy man 

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 13 minutter siden:

Nej gips har sine egne skruer,som udviger sig 

jeg har nu aldrig set en skrue der udvider sig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 1 minut siden:

De findes ,,gipsskruer ,,de udviger / åbner sig når du først er skruet ind i gispen ,,derved sidder de stærkere fast ,,der er jo i gips

har du ikke et billede af en skrue der udvider sig for jeg har kun set plugs der udvider sig på bagsiden 

Del dette indlæg


Link til indlæg
knallert skrev, for 3 minutter siden:

har du ikke et billede af en skrue der udvider sig for jeg har kun set plugs der udvider sig på bagsiden 

Ja selvfølgelig my mistake ,,

Det er selvfølgelig ravpluksen som udvider sig inde i gispen ,,sorry var så fokuseret på at hjælpe  

Sagde jo at jeg var håndværker ,ikke tømrer ,mere flaske tømmer  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

@DK fyr 34 som flere har skrevet er den bedste kærv en Torx. Den er MEGET svær at ødelægge så længe du har den rette bits til. 

Med hensyn til plugs, så kommer det meget an på hvilken slags væg du skal hænge noget op.

Er det på en gipsvæg og det er et billede. Så vil jeg selv bruge denne model af en gipsplugs. De kan købes i sæt hvor der følger skruer med.1765353882_resources2Fimages2F76960_90917_large.jpg.9082531d127fb76a3f945a5fc6606465.jpg

Hvis det er en hylde vil jeg buge den her model i plastik. Da den folder sig ud på bagsiden af gipspladen.8357462.thumb.jpg.2d7302b3ea2314d24a20a649e299cfb8.jpg

Men er det noget rigtig tungt som et skab eller flere hylder i et. ELLER (for ej at glemme) husaltret. Så vil jeg ALTID bruge den her. Den er a jern og holder nogle flere kilo end de andre.doc6xkgoh09qyv1daggqiw4.jpg.eb9c5b2e71050eff4c389c5392ff1b50.jpg

Jeg taler af erfaring som vvs'er.. Jeg har set div vaskeskabe der faldet ned pga forkert plugs.

Er det i en gasbeton eller murstens væg. Så vil jeg altid bruge den her.skrue-ravplugs.jpg.f9f1233fa3a3fb2e6c27dbf2c660f701.jpg

Håber du blev klogere.. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Varmemester skrev, for 58 minutter siden:

@DK fyr 34 som flere har skrevet er den bedste kærv en Torx. Den er MEGET svær at ødelægge så længe du har den rette bits til. 

Med hensyn til plugs, så kommer det meget an på hvilken slags væg du skal hænge noget op.

Er det på en gipsvæg og det er et billede. Så vil jeg selv bruge denne model af en gipsplugs. De kan købes i sæt hvor der følger skruer med.

Hvis det er en hylde vil jeg buge den her model i plastik. Da den folder sig ud på bagsiden af gipspladen.

Men er det noget rigtig tungt som et skab eller flere hylder i et. ELLER (for ej at glemme) husaltret. Så vil jeg ALTID bruge den her. Den er a jern og holder nogle flere kilo end de andre.

Jeg taler af erfaring som vvs'er.. Jeg har set div vaskeskabe der faldet ned pga forkert plugs.

Er det i en gasbeton eller murstens væg. Så vil jeg altid bruge den her.

Håber du blev klogere.. ;)

Meget fornemt :) og mange tak :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 3 timer siden:

Korrekt ,,

Og man kan med fordel komme lidt sæbe på skruen så "brænder" den ikke men kører lige ind 

Korrekt, gammelt håndværkertrick. Husk det er bedst med go gammeldags TØR håndsæbe, det er også super når man trækker ledninger og kabler.

Hvad angår Rawplug ol. det er jo ikke sikkert at DK skruer i en stenvæg, det kan jo være træ eller spånplade.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, den ‎03‎-‎12‎-‎2018 at 17:43:

årsagen til at torx kom frem er at det kræver mindre moment (arbejde) at skrue den i, det betyder ikke så meget for handy manden der skal skrue ti skruer om året, men hånd

prøv lige og læs hvad du skriver... den kræver ikke mindre moment  at skrue i, den kan holde til mere moment uden kærven går i stykker...de kræver det samme moment/kraft at skrue i ved samme type skrue...  ellers læs lige dit link fra wiki... 

citat: Torx-fordybningen er designet til at skruetrækkeren ikke kammer over ved overspænding, derfor tillader den et højere drejningsmoment modsat Phillips-skruetypen, hvor Phillipskærven er designet til at kamme over for at forhindre overspænding.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...