Hop til indhold
Findus

Jul på Det Gamle Bordel III - Jagten på Ur-mutters skat

Recommended Posts

17. december 

Et privat chatrum

21.47   Karla Krammedyr er begyndt med at chatte

21.47   Sara 24 – og han skriver som om han slet ikke lagde mærke til jeg var der :D

21.47   LF1994 – .den var vel bare så stor at han slet ikke så dig :lol::lol::lol:

21.47   Karla Krammedyr – Hej alle sammen  :)

21.48   Sara 24 – Præcist :D:D

21.48   Sara 24 – Heeey Smuksak :wub:

21.48   LF1994 – Hej Karla :)

21.48   Karla Krammedyr – OMG, har du fået en mig og min pik anmeldelse :shock::-o

21.48   Sara 24 – Ja :lol:

21.49  Sara 24 - https://www.eroguide.dk/forum/topic/889910-tager-28-cm-til-roden-deeptroath-queen-sara-østerbro/

21.49  Sara 24 – Den var jo bare sååå stor og sååå helt fantastisk at den fortjente sin egen anmeldelse :D:lol:

21.49  LF1994  :D

21.49  Karla Krammedyr – :lol::lol: 

21.50  Lola L – Hej Karla :)

21.50  Lola L – pyha, der er 11-12 stykker i chatten og 5 der vil i privat :wacko:

21.50  LF1994 – få dig en blå profil, så kan du være i fred B) og det er sjovt at lure med :mrgreen: 

21.50  Lola L – det er ikke alle der er så snu som dig Fie :D

21.51  Lola L – og vi skulle også gerne have nogle gæster :ph34r:

21.51  Sara 24 – Lola det må vente, det handler ikke om os men om Mutter, hvad gør vi?

21.52  Lola L –  nej i skal set den her først  https://www.eroguide.dk/forum/topic/889987-carmelitta-i-nv-godkendt-men-med-småfejl/  :D:D

21.52 Sara 24 – Ey det er regnormen” der har skrevet den :lol::lol:

21.53 Karla Krammedyr – ”regnormen” :D:D

21.53 Lola L – Du kender ham da :D

21.53 Lola L – eller begyndte han først at komme efter du var holdt?

21.53 Lola L - det er osse det eneste ballondyr jeg kan lave :rolleyes: 

21.54 Karla Krammedyr - ???

21.54 Lola L – Ja uanset hvor meget jeg blæser ender altid med en regnorm :P

21.54 LF1994 :lol::lol:

21.54 Karla Krammedyr – OMG hvor plat :D:D:D 

21.55 LF1994 – …og så kom han kun når det øsede ned, fordi han var så bange for at blive set :D

21.55 LF1994 – En byge og tre min senere – RIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING :lol:

21.55 Karla Krammedyr – ja hvis den virkede ;)

21.55 Lola L :D

21.55 LF1994 - den fik hun aldrig styr på :lol:

21.57 Sara 24 – Whauu der er sq røget et par små blå ned først :-o

21.57 Lola :lol:

21.57 Sara 24 – Men godt gået thumbs up regnorm :D:D

21.58 LF1994 :lol:

21.58 Karla Krammedyr – hvad i alverden er Swiss Ball Blitz? :blink:

21.59 Lola L https://www.kinkly.com/definition/8977/the-swiss-ball-blitz-position

21.59 Karla Krammedyr – OMG – havde hun sådan en med fra Brasilien :D:lol:

22.00 Lola L – Åbenbart :D

22.00 LF1994 - :lol:

22.00 Sara 24 – ey det bliver bedre endnu :D  - i pausen får han liiige tid til lidt gfe og så hopper han på hende igen :lol:

22.01 Lola L – og tager hele turen forfra :D

22.01 Sara 24 :lol:

22.02 Karla Krammedyr: OMFG – Men trods Carmelitta er en af de lækreste latinaer jeg har set i Cph. og jeg fik lov til at komme i hendes stramme sambarøv begge gange, bliver det samlede indtryk ikke en til mere end en 7’er. Hun skuffede ved at mangle entuiasme og at være for laid back i selve fucket. Omvendt skal jeg sige, at jeg først stod på gaden igen efter 36 minutter, så ingen snyd med tiden.     

22.02 Sara 24 –regnormen - a lean mean fucking machine ;):D:lol:

22.02 Lola L :D:lol:

22.02 LF1994 – ”som om” :lol:

Redigeret af Findus
Småfejl

Del dette indlæg

Link til indlæg

17. december

”Welcome Back”

22.04 Karla Krammedyr er begyndt med at chatte

22.04 Sara 24 er begyndt med at chatte

22.04 Karla Krammedyr – hvad skete der :blink:

22.04 LF1994 er begyndt med at chatte

22.05 Sara 24 – chatten er bare så ustabil :shock::huh:

22.05 LF1994 – Møg chat :angry:

22.05 Lola L er begyndt med at chatte

22.06 Sara 24 – det sker hele tiden det pis, de burde gøre noget ved det :(

22.06 Lola L – ØV nu igen!! :(

22.06 Sara 24 – WB back @Lola :wub::wub:

22.07 Karla Krammedyr Det var så også Mutter vi skulle snakke om :mellow:

22.07 Karla Krammedyr – Jeg kan ikke li´ det, hun tror fuldt og fast på den skat og de breve :huh:

22.08 Karla Krammedyr - Hun er alt for stædig til at opgive når først hun har fået en ide, og får vi hende ikke fra den ender det galt, hun tror alt kan blive som før :wacko:

22.08 LF1994 – Kan vi ikke tale hende fra det må vi vise hende der ikke er en skat :ph34r:

22.09 Karla Krammedyr – Men hvordan?

22.09 LF1994 – Jeg besøgte Mutter i dag og har scannet alle brevene, de er interessante men også ret fantasifulde.

22.10 Karla Krammedyr – Det er fint du prøver havd er ideen :)

22.10 Lola L – Hvorfor skal hun opgive, det var jo rigtigt nok det med Titanic :ugeek:

22.12 LF1994 – Ja og det var godt set Lola, men derfra og så til at tro der ligger en kæmpeskat et sted som hun bare lige skal finde - det er altså langt ude :)

22.13  LF1994 – På studiet starter vi med kildekritik, første step er om de steder og de personer hun har nævnt findes i virkeligheden

22.13 LF1994 - Jeg været lidt i gang og I skal lige se noget - vent lidt :)

22.14 LF1994 

57317448_BB_tjek-Kopi.jpg.e1d1d033714de19d9b4f69e9902cbc3c.jpg

22.14 Sara – Næ har du scoret :wub::wub::wub:

22.15 LF1994 – Det her Charles E. Boles aka Black Bart som ledte en bande outlaws i Klondykeområdet fra 1898 til sommeren 1903 hvor han og banden pludseligt forsvandt

22.15 LF1994 – Som om Sara :D

22.16 Lola L – Så passer det hele jo sammen!! - de tog væk for at fange hende V og få skatten tilbage :!:

22.16 Lola L – det er det jeg har sagt hele tiden :mrgreen: :mrgreen:

22.16 Lola L – der er garanteret også et hemmeligt selskab der jager den, og et skattekort :idea:

22.16 Lola L – så skal vi have fat i Mutter og skynde os så de andre ikke kommer først :!::!:

22.16 Sara – Snap out off it girl :ph34r:

22.16 Lola L – helt ærligt den slags sker altså tit!!!

22.17 Karla Krammedyr – På film Lola, kun på film ;)

22.18 LF1994 – Ro på Lola, vi ved ikke andet end at Black Barts bande var virkelig nok, og at de var i Klondyke indtil 1903, men var hun :):)

22.18 Sara – brevene er nok bare historier, og det hele er noget hun har fundet på ;)

22.19 LF1994 - Præcist, den historie er bare totalt utroværdig, som noget hun har taget fra en wild west knaldroman blandet med det hun har læst i avisen om Black Bart.

22.20 Lola L – nå og hvor ved I så fra at det ikke er rigtigt nok og hun ikke har været der???

22.20 Lola L – ?????????????????????

22.21 LF1994 Det ved vi heller ikke, men jeg kender en der kan hjælpe os. Jeg kan bare ikke bruge for meget af læseferien på det her - men det kunne være lige den åbning jeg har brug for :P

22.21 Karla Krammedyr – Fie er du nu i gang igen :D

22.21 Sara – U GO 4 IT GIRL :P:P

22.22 LF1994 – Ey helt ærligt - tænker I aldrig på andet :o :P

22.22 Sara – Nej :lol:

22.22 LF1994 - Men jeg får brug for Rasmus senere

22.23 Karla Krammedyr – Rasmus?

22.23 LF1994 – Ja ham Sofies kæreste

22.23 Sara 24 – Han er lækkeeer <3:wub:

22.24 Sara 24 – Sofie ku godt deles lidt :wub::P:P

22.24 Karla Krammedyr – Det ved jeg godt, men hvorfor får du brug for ham?

22.24 Lola L - Sara :D

22.24 LF1994 – når vi finder ud af hvem søstrene var, skal vi finde ud af om de var rige og hvis de var hvornår de blev det og Rasmus har adgang til skats arkiver.

22.24 Sara 24 – :D:D

22.25 Karla Krammedyr – Men vi ved da hvem den ene søster hedder det står jo på konvelutten?

22.25 LF1994 Nej det er ikke helt så simpelt, deres far forbød søstrene at skrive til hinanden, V nævner det i et de første breve, så brevene er sendt til en bekendt. Altså undtagen det sidste som er sendt til Skodsborg Sanatorium, men det fortæller os kun at de hed Bauer.

22.26 Karla Krammedyr – Nå ja, søsteren var jo syg :)

22.27 LF1994 Som du fandt ud af Lola kan V sagtens have været med Titanic, men hvad hvis hun blev reddet da det sank?

22.27 Lola L – altså Rose blev jo reddet, men vi ved jo hendes søster ikke læste det sidste brev og så kunne hun jo ikke finde skatten :ph34r::ph34r:

22.27 LF1994 Hun behøves slet ikke at have læst det sidste brev, husk hun hele tiden kendte det der gemmested og var det penge værd finder Rasmus det i opgørelsen af boet.

22.28 Karla Krammedyr – Godt tænkt Fie og god plan B)

22.29 LF1994 –  jeg skriver til Sofie i morgen :)

22.29 Sara 24 – jeg har ikke vagter de næste par dage Fie så bare sig hvis du skal have hjælp :)

22.31 Karla Krammedyr – Sker der ellers noget på forum for tiden – det er lang tid siden jeg har været her

22.32 LF1994 – det kommer an på hvor interesseret du er i Politik :mrgreen:

22.32 Karla Krammedyr – :blink:

22.32 Sara 24 – det er snart det eneste der sker herinde :huh:

22.33 Karla Krammedyr - Er det så de højresnoede eller de venstresnoede tågehorn der trutter højst i aften :rolleyes::P

22.33 LF1994 :lol:

22.33 Sara 24 - good one :D

22.34 LF1994 – Sara gider du ikke lige finde Sofies nummer, jeg har det ikke selv alligevel :)

22.36 LF1994 Sara??

22.37 LF1994 - HALLOOO SARAAAA

Sara 24 har forladt chatten

22.39 Lola L – Så er jeg tilbage alle sammen :D

22.39 LF1994 - ??

22.39 Lola L – jeg løb tør for strøm :(

22.39 Lola L – det er mig, Sara altså :D

22.40 Karla Krammedyr – I er da ikke stadigt på arbejde?

22.40 Lola L – nej jeg er på besøg hjemme hos Lola vi har taget nye billeder ;)^_^

22.40 Lola L – nummeret er i arbejdstelefonen og den er løbet tør, jeg skriver til Sofie i morgen :)

22.41 LF1994 – Ok 

22.42 Karla Krammedyr – jeg vil smutte piger   - held og lykke med det Fie :)

22.42 LF1994 – Ah, det kan vel ikke være så svært – ses  :)

Karla Krammedyr har forladt chatten

22.43 Lola L – vi vil også smutte, vi skal have set på de billeder :wub::P 

22.43 LF1994 – Vi ses Sara :)

22.43 Lola L – nej nu er det Lola :D

22.44 LF1994 – I er skøre I to :D:D

Lola L har forladt chatten

LF1994 har forladt chatten 

Redigeret af Findus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw

Du kan ikke først slå hende ihjel og så give os et hint om at hun måske er i live. Hvis du slår hende ihjel igen, så kommer du over knæet @Findus, og nej, du får ikke lov at nyde det. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Christina ssbbw skrev, for 44 minutter siden:

Du kan ikke først slå hende ihjel og så give os et hint om at hun måske er i live. Hvis du slår hende ihjel igen, så kommer du over knæet @Findus, og nej, du får ikke lov at nyde det. :P

Det er ondt at lægge ham over sine knæ og han ikke må nyde det...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Findus tak for dagen afsnit så unikt at lægge den som en chat tråd....genialt, og ja unikt, takker...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Alkoholikeren skrev, for 4 minutter siden:

Det er ondt at lægge ham over sine knæ og han ikke må nyde det...:)

Så kan han bare lade være med at slå hende ihjel, måske genoplive hende og så slå hende ihjel igen (hvis han gør det). Det må da også gøre hende sur at han bruger hendes krop på den måde. ;):lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 53 minutter siden:

Det er dit livs rutschebane tur :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
holstebronx skrev, for 21 minutter siden:

Det er dit livs rutschebane tur :lol:

Min eller Findus'es hvis han kommer over knæet? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 7 timer siden:

Nu må vi se - Fie's viden om forliset stammer fra en hurtig gennemlæsning af Wikipedia, blandet med den naturlige selvtillid, der kommer af en nyligt erhvervet bachelorgrad som blev bestået med indtil flere 12 taller - men hun er ikke Titanic ekspert, og hendes tilgang til V.'s historie synes ikke at være helt fri for bias.

Måske vil sløret løfte sig imorgen, måske vil julekalenderen blot igen skifte spor og handle om noget helt andet - ingen kan vide det. 

Det eneste I kan gøre er at vente på morgendagens næste spændende afsnit af "Jul på Det Gamle Bordel III - Jagten på Ur-mutters skat" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

18. december

Pillow talk

”…åh det var godt” sagde Freya stadigt gispende, hun gav Rasmus et hurtigt kys og lagde sig til rette med kinden placeret på hans skulder – Ramus nøjedes med at nikke da han hverken havde luft til at svare eller tænkte klart nok til at sætte to ord sammen. Han strøg ømt et par svedvåde hårtjavser fra hendes ansigt, og de gav sig til at snakke - eller det vil sige at Freya snakkede idet hun planløst sprang fra emne til emne, mens Rasmus mest bidrog med små bekræftende grynt men også indimellem indskød spørgsmål, som viste at han rent faktisk fulgte med. Pludselig skiftede Freya emne fra bekymringen over ikke at kunne finde på en passende julegave til bedstemor og Kurt, til den sms der var kommet midt i 3. lektion. ”Sara har sendt mig en sms i dag”- Rasmus udstødte, belært af sine tidligere erfaringer med at vise for stor interesse for sms´ens afsender, et neutralt grynt. Freya fortsatte ”jeg skrev lidt med hende, og Lola også - de har brug for vores hjælp”. Rasmus flyttede lidt uroligt på sig og spurgte ”jeg troede ikke du ville tage vagter mere?” Freya, aka. Det Gamle Bordels populære julevikar ”Sofie” grinede ”– er du jaloux?”, Rasmus forsøgte med en række benægtelser, som kun fik Freya til at grine endnu mere, så rejste hun sig op på albuen, og hendes lange røde hår indrammede dem i et kys. Mere kyssen fulgte – så lagde Freya sig tilrette igen. ”Det er faktisk mere din hjælp de har brug for, det er noget om en skat og…”  ”åh nej” afbrød Rasmus ”det er altid lige på grænsen det de laver, det vil jeg helst ikke …”  ”… nej det er en rigtig skat, med skattekort og det hele” – ”hva’ for noget” sagde Rasmus vantro. Freya, alias Sofie opridsede hovedtrækkene som de fremgik af de sms´er hun havde fået fra Sara og Lola - men deres forklaringer havde været både sparsomme og forvirrende forskellige så hun var ikke rigtigt i stand til at svare på Rasmus uddybende og i stigende grad skeptiske spørgsmål – ”jeg har lovet at vi mødes med de andre torsdag eftermiddag inde i byen” sagde hun let defensivt. Rasmus begyndte at røre uroligt på sig ”bliver jeg for tung nu?” fortsatte hun – ”min arm sover” indrømmede han. Hun rullede ud af hans favn, og lå nu på maven ved siden af ham og Rasmus lagde sig på siden for at fortsætte samtalen, ”nej du skal altså lige se hvad Lola skrev, det lyder helt vildt” hun  dykkede ud over sengekanten for at lede efter telefonen der måtte ligge et eller andet sted nede på gulvet mellem tøjet - ved synet gled Rasmus tanker fra skatten til noget helt andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lagaffe

Jeg kan sagtens følge Rasmus. Når man er i nærheden af en dejlig pige med rødt hår er det da svært at koncentrere sig om noget andet

Del dette indlæg

Link til indlæg

19. december

I lærdommens hellige haller 

Mutter, og Sara mødte op på campus efter at være gået fra Metroen. Fie havde skaffet dem et møde med Dr. Smythe-Bowles, en amerikansk gæsteprofessor med speciale i den sene frontier periode, og hun mødte dem ved indgangen. Hun iført et opsigtsvækkende dress, der mest af alt lignede en hormondrevet teenagefantasi om en japansk skolepigeuniform - hvad der havde en ret så distraherede effekt på de mandlige studerende og undervisere de mødte på vejen op mod gæsteprofessorens kontor.

Professor Smythe-Bowles, en efter Mutter mening temmelig attraktivt udseende mand først i 40´erne, modtog dem høfligt. Da hendes engelske ordforråd ganske vist imponerede indenfor et snævert felt, men var temmeligt pauvert på andre, skulle Fie oversætte under mødet. Fie stillede sig derfor ved skivebordet nær professoren, mens Sara og Mutter satte sig på et par gæstestole. Efter en kort indledende small talk rakte Fie ham fotokopierne af brevene, og gav et sammendrag på engelsk som Smythe-Bowles høfligt lyttede til.

”Fortæl ham mere om Titanic-brevet” forlangte Mutter, Fie tøvede men oversatte så Mutters udførlige beretning. Smythe-Bowles var tydeligvist interesseret og spurgte afklarende til et par detaljer, men kun for med en henkastet latter at sige, at den sikreste måde at få vished på jo var, at de fandt den angivelige skat - de skulle vel ikke tilfældigvis kende gemmestedet? Mutter afkræftede slukøret – ”vi har fortalt dem alt vi ved” sagde hun - ”… og jeg har fået alt materiale”? spurgte han. Mutter bekræftede med et nik. Han smilede ”Jamen finder I mere skal I endeligt lade mig det vide”.

Han rejste sig så, og tog sit værk om Klondyke´s Gold Rush ned fra hylden, for med en hurtig talestrøm i en belærende tone, at berette om Black Bart og de mange identiske legender der knyttede sig til ham og andre berømte ”outlaws” - herunder den klassiske vandrehistorie om en snu prostitueret der som den eneste havde snydt dem og vundet en formue. Han rettede blikket direkte mod Mutter. ”Deres breve kan udgør et interessant supplerende kildemateriale, men baggrunden for brevskriverens krav på at være legendernes ’snu prostituerede’ er givetvis en art eskapistisk selvbedrag, et forsøg på at sprede en eventyrglans over sit sørgelige liv, eller en følelsespansring om man vil, som er ganske typisk blandt den slags kvinder”. Smythe-Bowles stoppede sin talestrøm og betragtede nu tydeligvist audiensen som slut.

Mutter og Sara rejste sig og samlede deres overtøj, mens Fie som stod bag professoren, bøjede sig frem for at pege på en passus i den bog han havde slået op i og lod sig ligesom tilfældigt et par fingre på modsatte hånd hvile på hans skulder, hun vendte sig halvt, så hun nu stod med ansigtet tæt på hans og sukkede beundrende ”thats amazing professor Smythe-Bowles, I would do anything for….”.  

"Der er vist en der går ’all-in’ for sit 12 tal" mumlede Sara.

"Fie får jo altid topkarakterer ved mundtlig eksamen" svarede Mutter halvhøjt og Sara fnisede.

"Det hørte jeg godt” sagde Fie køligt, Smythe-Bowles så spørgende på hende - "just a silly joke – it´ll be lost in translation" sagde Fie med et skuldertræk og strøg sit lange lyse hår fra øjnene for igen at give udtryk for sin store beundring for Smythe-Bowles akademiske præstationer mens hun fastholdt hans blik i sine klare blå øjne.

”vi er vist bare i vejen” sagde Sara, og de smuttede mod Metroen og privaten i Vangede.

272988442_Golddiggers-Kopi.JPG.b412b18a5cc30abd9519514df91a749a.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hold da op glæder mig og har professoren en ide om hvor skatten er, og vil han snyde mutter, har Fie en plan med professoren, gid det sbart er den 20.december til næste afsnit...tak Findus...

Del dette indlæg

Link til indlæg

20. december

Flid, fedt og snyd

Scenen er det indre København, nærmere bestemt en af den slags cafeer, hvor indretningen med rå betongulve og ditto vægge kombineret med billige genbrugsmøbler retfærdiggør, at der sælges usædvanlig dyr kaffe. På cafeen finder vi Karla, Lola og Sara, som venter på Fie, Sofie og Rasmus som burde have været der for 20 minutter siden.

"Der er Sofie og Rasmus" sagde Sara, hun vinkede og de vinkede tilbage. De stoppede ved disken og snakkede lidt indbyrdes, da Sofie ikke rigtigt kunne bestemme sig. Til slut blev hun for at købe en kop Americano til Rasmus og et eller andet til sig selv, mens Rasmus gik ned til de andre og satte sig i den ene sofa med et forklarende ”vi mødte en af Sofies veninder på vejen”.

Efter lidt smalltalk kom Karla i tanke om hun havde et spørgsmål, "nå ja" sagde hun og vendte sig mod Lola, "jeg kan se der er kommet nye billeder på jeres annonce, den med den nye ydelse, er det...."? Sara fnisede - "vi havde det bare så sjovt" - Karla ignorerede afbrydelsen og fortsatte "...men altså, er det noget der virker Lola? – på mænd altså"

"Vi kan jo prøve" sagde Lola med et drillende smil og tog sin mobil frem. Hun fandt annoncen og rakte telefonen til Rasmus, som stirrede intenst mens han rødmede. Så swipe’de han et par gange og rødmede endnu dybere, mens hans øjne flaksede fra skærmen til Sara og Lola der sad overfor ham – Lola lagde armen om Saras skulder, og lagde kinden mod hendes -”får du lyst til at lege med os søde Rasmus”? spurgte hun uskyldigt smilende.

"Så Lola, nu må du ikke 'crashe' Rasmus" sagde Karla og tog telefonen fra ham og rakte den tilbage, "vi skal bruge ham husker du nok". Sofie, som kom tilbage i samme øjeblik med to kopper sendte Lola men især Sara et koldt blik, så satte hun sig helt tæt op af Rasmus og lagde besiddende en hånd på hans lår.

”Hej, hej” lød det forpustet, det var Fie som havde cyklet fra campus, "der var altså modvind hele vejen" undskyldte hun.  "Ej I kan tro jeg har fundet ud af en masse", fortsatte hun uden overgang, "den dårlige nyhed er at hun rent faktisk var i Klondyke hende V. som skrev brevene, hun hed Vilhemine Kathrine Bauer og hun er nævnt mange gange i andre kilder som "Klondike Kate" - hendes søster hed så Amalie - den gode nyhed er så at hun ikke er på passagerlisten fra Titanic – men den er knap så god alligevel for det behøves så ikke at betyde andet end at hun rejste incognito som hun selv antydede" – Fie så opfordrende på Rasmus, "så det er op til dig at hjælpe os videre".

Rasmus fattede tydeligvist ikke et ord, og Fie kom i tanke om han og Sofie faktisk ikke kendte historien, så hun kastede sig ud i en forklaring om kommoden, avisudklippene og brevbundtet, og ikke mindst Mutters foruroligende idé om Det Gamle Bordels første Mutter havde skjult en skat, som nu skulle redde både Mutter, rækkehuset i Vangede og Det Gamle Bordel – alt sammen lettere afsporet af Lola's enthuiastiske referencer til forskellige skattejagtsfilm.

”Så vi leder efter noget vi ikke aner hvad er og vores eneste spor er, at det blev gemt på ’det sted du ved nok’ engang for over 100 år siden”opsummerede Rasmus. Pigerne nikkede – ”ja den skat finder vi da helt sikkert inden jul” sagde Rasmus sarkastisk.

"Vi skal ikke finde den, vi skal få Mutter til at lade være med at lede efter den" - sagde Karla ”nu tror hun fuldt og fast på at alt vil blive som før, det ender bare helt galt for hende og hun er for stædig til at stoppe det selv”.

Sofie indledte nu en længere redegørelse for at først erkendelse, siden accept af situationen, var de første skridt på vejen til en succesfuld helingsproces, stærkt inspireret af de sidste dages undervisning i sygeplejepsykologi. Til de andres lettelse afbrød Fie hendes talestrøm med praktiske instruktioner om hvilken indsats hun forventede af Rasmus - han skulle bruge sin adgang til Skats arkiver. "Kan vi se søstrene pludseligt er blevet rige, er det fordi de har solgt hvad nu end det var der var skatten, og så er det bevist der ikke er noget at lede efter i dag, og… " - Karla afbrød hende ”det var bedre hvis vi kunne bevise at hun aldrig kunne have haft en skat".

Fie rystede på hovedet og fortsatte sin forklaring "det med en kæmpestor skat kan selvfølgeligt ikke være rigtigt, men vi kan ikke bevise det fordi hun var så upræcis om hvad det er, Earl nævnte også at hun var kendt for at ..." - "hvem"? spurgte Karla forvirret, ”Earl, professor Smythe-Bowles” svarede Fie glat. "Så er det 12 tal i kassen" grinede Sara. Fie ignorerede hende, og prøvede at gå videre, men nu fløjtede Sara med uskyldig mine og temmeligt falskt de første strofer af ’My boy Lollipop’ - "åh hold mund" sagde Fie og genoptog sin forklaring med let blussende kinder.

Professor Smythe-Bowles var meget mere interesseret i V. og brevene end de havde fået indtrykket af igår, rigtigt meget faktisk, og hun havde på hans opfordring sat alt til side for at oversætte brevene fra Klondyke tiden. Professoren havde allerede lavet et imponerede researcharbejde – måske er der ligefrem stof til et speciale overvejede hun.

Samtalen forlod nu emnet ”Skatten” og gled over i andre og mere nærværende emner så som gamle dage, dvs. Sofies december på Det Gamle Bordel sidste år, nyheder og sladder om piger de kendte og ikke mindst de seneste skandaler på EG.

Tiden gik, og der blev hentet nye kopper et par gange. ”Jeg må altså gå nu” sagde Fie og rejste sig, ”jeg skal til vejledning”  ”hos Earl” grinede Sara ”ja faktisk” svarede Fie. ”Her” sagde Karla og greb en pude i genbrugssofaen rakte den til Fie som så undrende på den - ”til dine knæ” sagde Karla.

Fie´s ”åh hold kæft, nu stopper I altså” druknede i pigernes latter og hun forlod cafeen til tonerne af ’My boy Lollipop’ fløjtet i kor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tak spændende afsnit og hvad mon sker i morgen er der en professor der er lumsk nok til at finde skatten, eller blot udnytte den unge studine...?

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw

@Alkoholikeren og hvad er skatten? Jeg tror det er en dildo af det pureste guld. Hvilken gp'er med respekt for sig selv ønsker sig ikke sådan en? Ok, det er vi nok ikke mange der gør. Men Vilhelmine har ikke bare kunne gå online og bestille en, så hun har været helt vild af glæde indvendig da hun så den, og det var derfor hun tog den med. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 13 minutter siden:

@Alkoholikeren og hvad er skatten? Jeg tror det er en dildo af det pureste guld. Hvilken gp'er med respekt for sig selv ønsker sig ikke sådan en? Ok, det er vi nok ikke mange der gør. Men Vilhelmine har ikke bare kunne gå online og bestille en, så hun har været helt vild af glæde indvendig da hun så den, og det var derfor hun tog den med. :D

Jeg tror den dildo ligger et sted på havets bund i Nordatlanten :ph34r:

Næh, skatten er ..... en overraskelse B)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tror skatten er en kistefuld af datidens største opfindelse, præservativet med latex, tyndere og stærkere end de klassiske 1/2 mm tykke der genbrugtes...ved at tilbyde intimt samvær med tynd kondom vil kunderne stå i kø og indtjeningen maximeres..vi må se i spændt forventning...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja der er mange bud på hvad skatten kunne være, men vi ved det  ikke, da V. (som vi nu ved hed Vilhemine Kathrine) - var så upræcis om hvad hun havde fundet, andet end at hun anså det som meget værdifuldt.

Mellem pigerne hersker der (med Lola som den eneste undtagelse) enighed om, at der slet ikke skal ledes efter den skat, da der ikke er noget at finde. Dette støttes af den internationalt anerkendte kapacitet på området, professor C.E Smythe-Bowles, som takket være en ihærdig indsat fra vores 12 tals pige Fie er blevet inddraget i skattejagten.  

Julekalenderes læsere har selv bidraget med adskillige teorier, hvor nogle må betegnes som mere sandynlige end andre - vi kan dog med sikkerhed udelukke teorien om en gylden dildo, da da jeg ikke vil tillade der går "Brokeback Mountain" i julekalenderens westernafsnit.

Imorgen vil endnu en flig af mysteriet løfte sig (måske) - så følg med i det næste spændende afsnit af "Jul på Det Gamle Bordel III - Jagten på Urmutters skat".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Findus skrev, for 51 minutter siden:

Julekalenderes læsere har selv bidraget med adskillige teorier, hvor nogle må betegnes som mere sandynlige end andre - vi kan dog med sikkerhed udelukke teorien om en gylden dildo, da da jeg ikke vil tillade der går "Brokeback Mountain" i julekalenderens westernafsnit.

Jeg har ikke set den film. Er jeg gået glip af noget? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 8 minutter siden:

Jeg har ikke set den film. Er jeg gået glip af noget? 

Nej! :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Butch skrev, for 8 minutter siden:

Nej! :mrgreen:

Når du svarer sådan, så er jeg nødt til at Google det. Det er en romantisk film, og det er jeg ikke til. Stik mig en gyser, komedie, action eller en pornofilm. Der sker noget. Romantiske film er så kedelige. Så medmindre man ser en gylden dildo i den film, så springer jeg over. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 3 minutter siden:

Når du svarer sådan, så er jeg nødt til at Google det. Det er en romantisk film, og det er jeg ikke til. Stik mig en gyser, komedie, action eller en pornofilm. Der sker noget. Romantiske film er så kedelige. Så medmindre man ser en gylden dildo i den film, så springer jeg over. :lol:

For mig var det en gyser :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...