Findus 3617 Skrevet 15. December, 2018 (edited) holstebronx skrev, for 37 minutter siden: "Dirty Dave Rudabaugh" - det lyder da som det ideelle slyngelnavn Det forklarer ihvertfald hvorfor banden liiige skulle gøre holdt ved et bordel på vejen når de er ude på en vigtig mission for bossen - de var jo under kommando af "Dirty Dave" Men jeg har så ikke behov for at få at vide præcist hvordan "Pickaxe Pulaski" fik sit tilnavn Christina ssbbw skrev, for 32 minutter siden: Er jeg den eneste der håber hun møder sit livs kærlighed, får børn og en masse orgasmer inden d. 24.? Vi må se Christina, imorgen følger endnu et afsnit hvor et 106 år gammelt og hidtil uåbnet brev må formodes at indeholde nye afsløringer. ... og så lovede jeg jo en bonushistorie hvis I kunne opføre jer pænt, og begrænse politiske diskussioner til det politiske forum. Men der er en sjov historie om byen Whitehorse, og "det berygtede Arctic Hotel" - link: https://www.bloomberg.com/features/2016-trump-family-fortune/ Redigeret 15. December, 2018 af Findus 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 16. December, 2018 (edited) 16. December Skattejagt Mutter havde inviteret pigerne hjem til sig den eftermiddag, hun havde været hemmelighedsfuld, men antydet hun havde noget vigtigt at fortælle dem. Karla mødte op lidt tidligere sammen med Peter så han kunne køre noget af det kasserede inventar fra Det Gamle Bordel til genbrug. Den Vakse Telefonpige havde meldt afbud da hun stadig lå med influenza, men kort efter dukkede Fie op, og mens hun og Mutter stod i hoveddøren drejede Lola og Sara fnisende op ad havegangen, mens de småtjattede til hinanden. Mutter bød på en kop kaffe, filter denne gang ikke Ness. Kaffen blev serveret i køkkenet og de bemærkede straks de mange gamle konvolutter med deres forskelligt farvede frimærker, som var hængt op på køleskabslågen med magneter. Mutter fortalte glad og optimistisk, at alt nu ville løse sig, og at hun snart ville være i stand til både at betale banken og genåbne Det Gamle Bordel. Alle der havde lyst kunne starte hos hende igen. Pigerne så tvivlende ud, men Mutter havde forberedt en lille tale og tog fat: ”Se det begyndte alt sammen da Telly ødelagde den gamle kommode og vi fandt de der breve….”. ”Ja hende der V. ...” begyndte Fie skeptisk – ”Det Gamle Bordels Ur-Mutter” afbrød Mutter – ”ja hende” svarede Fie, ”hun kan da godt have haft noget værdifuldt med hjem fra Alaska” – ”Canada” rettede Mutter, ”…men hvorfor tror du at du det er herimellem” – Fie slog armen ud mod alle flyttekasserne ”det er jo over 100 år siden, og hun har da sikker solgt det og brugt pengene selv”. Mutter smilede i triumf og hev det sidste brev frem – ”nej det har hun ikke - det her åbnede jeg selv” og hun læste op: Hotel Galloway, Southampton 10. april 1912 Allerkjæreste Søster Jeg er nu paa vej til Amerika som Ledsager for vor kjære Legationssraad og jeg er saa bekymret over at maatte forlade dig i din saa svækkede Tilstand. Min allerkjæreste Søster, der er opstaaet en lille dum Frygt, en sær Forudanelse som indgyder mig en Frygt for jeg aldrig vender Hjem fra denne rejse. Maaske er det blot Tanken om New York og mine gamle Fjender der, maaske er det Frygten for at Black Barts Bande vil jage mig til Verdens Ende. Men selvom min Frygt er grundløs skal du vide allerkjæreste Søster, at du er rigeligt sikret uanset hvad. Husker de Herrer Weinstein & Goldblum? - Pantejøderne som vor afdøde Fader saa foragteligt kaldte dem – skulle min sære Forudanelse blive til Virkelighed, da bring dem trygt den Genstand jeg skrev om fra San Fransisco, de vil vide hvad der skal gøres. For nu er den sikkert forvaret i det Skjul du ved nok. Naar jeg vender tilbage forvisset om Faren er drevet over - og det gør jeg - gaar jeg selv til dem. Da kjæreste Søster vil vi tilbringe Vintrene i Nices milde Klima uden nogen form for verdslige Bekymringer! Jeg slutter nu - Damperen afgaar om knapt en Time. Din hengivne Søster V. Ps. Jeg glæder mig til Rejsen, som du ved skal jeg med den nye Rutedamper, og den siges at være luksuriøs som ingen tidligere! Pps. Kjæreste, det er tre Dage efter Moppes fødselsdag. ”Der er ikke flere breve” sagde Mutter, ”så vi ved hun aldrig har hentet skatten”. Karla påpegede at hun bare nok som planlagt havde hentet skatten da hun kom hjem, og hvis begge søstre var flyttet til Frankrig sammen, var der ingen grund til de skulle skrive breve til hinanden mere –”eller måske gemte søsteren bare de senere breve et andet sted, eller måske er de simpelthen blevet væk”? sluttede hun, mens Fie og Sara nikkede ivrigt. Mutter ligesom punkterede da hendes optimisme sev ud, ”men der skal være en skat” sagde hun med bævende stemme, ”jeg må betale banken så de ikke tager huset, og vi skal åbne igen så, så…” - en tåre viste sig i øjenkrogen. Lola som stod med det sidste brev i hånden udbrød ”den 10. april 1912 så har hun jo sejlet med …” - hun blev afsporet af et andet indfald og fortsatte ophidset ”…mon hun så mødte Rose og Jack”? ”Hvem”? spurgte Mutter forvirret. ”Du ved Rose og Jack” sagde Lola og så på Mutter som om hun var langsomt opfattende – ”fra Titanic - den film er så god og Leonardo DiCaprio er bare så lækker”! ”Sludder Lola” sagde Mutter, ”hvad har Leonardo DiCaprio nu med vores skat at gøre”? – Lola viftede med brevet og pegede småfornærmet på dateringen – ”Titanic sejlede fra Southhampton den 10. april 1912”. – der blev stille i køkkenet mens betydningen af oplysningen sank ind - ”og alle avisudklippene i kommodeskuffen handlede om Titanics forlis”udbrød Karla, hun tav lidt ”så når hun skrev den nye rutedamper, var det Titanic hun mente”! ”Så druknede hun alligevel” sagde Sara trist og der blev stille i køkkenet. Mutter bød tavheden nu igen triumferende - ”der kan I selv se, Ur-Mutter kan ikke selv have hentet skatten senere, og da hendes søster ikke åbnede brevet vidste hun ikke hvor hun skulle finde den – altså er skatten stadigt på sit gemmested, så vi skal bare finde det og skatten og så er Det Gamle Bordel reddet”! Pigernes øjne veg fra Mutters og de så bekymrede på hinanden. Redigeret 16. December, 2018 af Findus 9 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 16. December, 2018 Hun kan da ikke være død... Hvad så med hendes livs kærlighed? Og børnene? Og alle orgasmerne? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kvinde 1966 1291 Skrevet 16. December, 2018 Lidt trist historie idag... Men håber bare nu at Mutter finder hva der er gemt væk... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 16. December, 2018 Desværre tragedier sker - og specielt i fiktion når der er behov for et handlingsdrivende element. Nu er der gået 9 år siden vi mødte V. sidst, jeg håber hun har haft nogle rige år. Om de så som @Christina ssbbw efterlyste involverede hendes livs kærlighed og børn melder de overleverede breve intet om - men jeg er sikker på hun har fået orgasmer i massevis Jeg vil så godt indrømme, at det var ikke helt nemt at skille sig af med V. - for den lille overklassegås der gik så grueligt meget igennem, var faktisk en god figur at arbejde med. Jeg kunne godt være fristet til at genbruge hendes fortælling i udbygget form i anden sammenhæng. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 16. December, 2018 Findus skrev, for 4 minutter siden: Desværre tragedier sker - og specielt i fiktion når der er behov for et handlingsdrivende element. Nu er der gået 9 år siden vi mødte V. sidst, jeg håber hun har haft nogle rige år. Om de så som @Christina ssbbw efterlyste involverede hendes livs kærlighed og børn melder de overleverede breve intet om - men jeg er sikker på hun har fået orgasmer i massevis Jeg vil så godt indrømme, at det var ikke helt nemt at skille sig af med V. - for den lille overklassegås der gik så grueligt meget igennem, var faktisk en god figur at arbejde med. Jeg kunne godt være fristet til at genbruge hendes fortælling i udbygget form i anden sammenhæng. Men vi vil for altid vide at hun ender sine dage i det kolde mørke hav, så det vil aldrig blive med samme glæde at vi vil læse om hendes liv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 16. December, 2018 I burde så nok have være forberedt på at alt kunne ske i julekalenderen, efter historiens nisse den 22. december sidste år i "Jul på Det Gamle Bordel II" i et udslag af akut julestress på tragisk vis valgte at skrive sig ud af historien. Men ja, det er trist - og det var faktisk heller ikke helt nemt. Ud fra den erfaring har jeg skrevet mig bag øret, at jeg ikke afliver flere heltinder fremover. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 16. December, 2018 (edited) ........Og vi finder aldrig ud af om hun spiste fra buffet’en eller fik noget fra grillen den aften den klump is kom i vejen for sejladsen. Der var så mange lækre ting at vælge imellem Redigeret 16. December, 2018 af Butch Skiftede lige et t ud med et r. 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 16. December, 2018 @Findus jeg læste ikke med sidste år. Dette er min første julekalender fra din hånd og jeg har nydt den til fulde. Men kunne du ikke have taget livet af mutter i stedet? Hende er jeg ikke vild med. Der er for meget brok og klynk over hende. Til gengæld tager du livet af hende vi har fulgt fra hendes seksuelle debut til hun er en erfaren mutter der må flygte over hals og pik i nattens mulm og mørke, men hun klarer den. Kommer helt hjem til Danmark (hvorfor sprang du den del over? Jeg havde glædet mig til at læse hendes udfordringer med at starte et bordel op i København på den tid), og så tager du livet af hende på den båd som vi jo godt ved ender på havets bund. Jeg begræder dit valg af hvem der skulle dø. Men nu ved jeg at hvis jeg tør følge med igen næste år, så skal jeg ikke leve mig for meget ind i nogle af hovedrollerne, for du er ligesom ham der har skrevet Game of thrones. I afliver folk og hunde med rund hånd (ja, du tog også livet af stakkels Mr.Snuggle's og det endda inden vi nåede at høre om ham). Jeg kommer til at læse med de sidste dage, men jeg frygter hvem du myrder som den næste, og håber der ikke dukker nogle skydeglade bandemedlemmer op. Man ved jo åbenbart aldrig når det er skrevet af din hånd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 16. December, 2018 Jeg glemte at skrive at det er længe siden vi har haft et afsnit med noget frækt. Så jeg håber en af pigerne snart får besøg af hendes ynglingskunde. Ham der er så god at han kun betaler for en time men får 3 timers inderlige kys, nydelse og udveksling af kropsvæsker. Ja, det er jo EG. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 16. December, 2018 Christina ssbbw skrev, Lige nu: Jeg glemte at skrive at det er længe siden vi har haft et afsnit med noget frækt. Så jeg håber en af pigerne snart får besøg af hendes ynglingskunde. Ham der er så god at han kun betaler for en time men får 3 timers inderlige kys, nydelse og udveksling af kropsvæsker. Ja, det er jo EG. Too bad, han gik også ned med skuden.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 16. December, 2018 Butch skrev, Lige nu: Too bad, han gik også ned med skuden.... NEEEEEEJ. NU STOPPER DET! Den lorte båd!!!! Jeg ser aldrig en Titanic film med glæde igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 16. December, 2018 Christina ssbbw skrev, for 1 minut siden: NEEEEEEJ. NU STOPPER DET! Den lorte båd!!!! Jeg ser aldrig en Titanic film med glæde igen. Sidste år døde MIN helt i historien...... jeg kom dog over det. I år røg ur-mutter......det kommer du nok også over Og forskellen mellem denne julekalender og alle Titanic filmene er,....(trommehvirvel) at vi endnu ikke ved hvordan det ender her........ Cliffhanger alert Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 16. December, 2018 Butch skrev, for 5 minutter siden: Sidste år døde MIN helt i historien...... jeg kom dog over det. I år røg ur-mutter......det kommer du nok også over Og forskellen mellem denne julekalender og alle Titanic filmene er,....(trommehvirvel) at vi endnu ikke ved hvordan det ender her........ Cliffhanger alert Ja, jeg kommer mig over det, men det vil tage tid. Tid og en masse sex (så jeg tænker på noget andet). Det var i øvrigt de nulevende piger jeg håbede får besøg af deres ynglingskunde. De kan jo også fortælle detaljer til de andre piger på deres PD sted hvor vi får lov at lytte med. Man har jo lov at håbe. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 16. December, 2018 Tak Findus for et fint dramatisk afsnit, syntes du skriver så fint om bordeller, gp ere og om miljøet uden at være lummer men på en fin raffineret måde, og på smuk kynisk vis, i dette afsnit, viser du flot, at nogen må dø for at andre kan leve...glæder mig så meget til alle dage frem til 24.december..tak igen.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lagaffe Skrevet 16. December, 2018 Sørgeligt vores heltinde måtte dø. Men hvis hun havde levet et langt og lykkeligt liv var det nok lykkes hende at bruge alle sine penge. Den enes død er den andens brød. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 16. December, 2018 Du godeste - jeg er væk i 5 minutter for at benytte mig af lejligheden til at hugge brænde nu da naboen ikke er hjemme, og imellemtiden er der opstået en læserrevolte Jeg lover at V. bliver den sidste heltinde jeg afliver - og at vores nye heltinde i den kommende sæson vil opleve lidt af hvert Lagaffe skrev, for 26 minutter siden: Den enes død er den andens brød. Ganske rigtigt, en skjult skat fra fortiden kræver at ejermanden/ejerkvinden ikke selv har kunnet hente den senere. V's triste skæbne for ét århundrede siden betyder - ifølge Mutter - at Det Gamle Bordel, pigerne og hende selv er reddet fra konkursens tristesse og kommunal jobprøvning. Christina ssbbw skrev, for 44 minutter siden: Jeg kommer til at læse med de sidste dage, men jeg frygter hvem du myrder som den næste, og håber der ikke dukker nogle skydeglade bandemedlemmer op. Man ved jo åbenbart aldrig når det er skrevet af din hånd. Jeg vil så lige gøre opmærksom på at Mutters eks. kæreste Palle Pumpgun ikke er bandemedlem. Det er en beskyldning han tager ilde op. Palle har et respektabelt job i "Danske Motorcykelentuhiasters Gjensidige Forsikringsselskab" i afdelingen for kundeservice og restancer. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 16. December, 2018 Findus skrev, for 3 minutter siden: jeg er væk i 5 minutter for at benytte mig af lejligheden til at hugge brænde nu da naboen ikke er hjemme Stjæler du brænde hos naboen ? 1 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 16. December, 2018 (edited) Hvis der virkelig er en skat og det gamle bordel er reddet, så håber jeg mutter køber eller får en ny hund inden julen er omme. Mr. Snickers eller Mr Snuggle's II skal den hedde. Ellers læser jeg ALDRIG en julekalender skrevet af din hånd igen @Findus. I hvert fald ikke før næste år. Redigeret 16. December, 2018 af Christina ssbbw Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 16. December, 2018 Findus skrev, for 3 timer siden: Desværre tragedier sker - og specielt i fiktion når der er behov for et handlingsdrivende element. Nu er der gået 9 år siden vi mødte V. sidst, jeg håber hun har haft nogle rige år. Om de så som @Christina ssbbw efterlyste involverede hendes livs kærlighed og børn melder de overleverede breve intet om - men jeg er sikker på hun har fået orgasmer i massevis Jeg vil så godt indrømme, at det var ikke helt nemt at skille sig af med V. - for den lille overklassegås der gik så grueligt meget igennem, var faktisk en god figur at arbejde med. Jeg kunne godt være fristet til at genbruge hendes fortælling i udbygget form i anden sammenhæng. Så i stedet for O's historie, så bliver det V's historie ? https://www.saxo.com/dk/os-historie-og-o-vender-tilbage_pauline-reage_epub_9788763830980?gclid=EAIaIQobChMIneD6oqik3wIVQ9OyCh2V8QPjEAYYASABEgK4-vD_BwE 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lagaffe Skrevet 16. December, 2018 Findus skrev, for 2 timer siden: Jeg vil så lige gøre opmærksom på at Mutters eks. kæreste Palle Pumpgun ikke er bandemedlem. Det er en beskyldning han tager ilde op. Palle har et respektabelt job i "Danske Motorcykelentuhiasters Gjensidige Forsikringsselskab" i afdelingen for kundeservice og restancer. Altså bandemedlem Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 16. December, 2018 Findus skrev, for 2 timer siden: Du godeste - jeg er væk i 5 minutter for at benytte mig af lejligheden til at hugge brænde nu da naboen ikke er hjemme, og imellemtiden er der opstået en læserrevolte Findus dog, det er tarveligt at hugge naboens brænde, er brænde så dyrt at det skal hugges? Så er jeg glad for mine solfangere og mit jordvarme anlæg... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 16. December, 2018 Alkoholikeren skrev, for 16 minutter siden: Findus dog, det er tarveligt at hugge naboens brænde, er brænde så dyrt at det skal hugges? Så er jeg glad for mine solfangere og mit jordvarme anlæg... Brænde giver dog varmen flere gange end solfangere og jordvarme. Det skal skoves (eller hentes hos naboen), kløves (hvis naboen ikke allerede har gjort det), stables og slutteligt bæres ind .... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 16. December, 2018 Butch skrev, for 17 minutter siden: Brænde giver dog varmen flere gange end solfangere og jordvarme. Det skal skoves (eller hentes hos naboen), kløves (hvis naboen ikke allerede har gjort det), stables og slutteligt bæres ind .... Konge kommentar tak Butch, for at få mig til til at smile og grine... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 16. December, 2018 Tja, øøhe .... Butch skrev, for 4 timer siden: Stjæler du brænde hos naboen ? Ser I .... Alkoholikeren skrev, for 1 time siden: Findus dog, det er tarveligt at hugge naboens brænde, er brænde så dyrt at det skal hugges? Så er jeg glad for mine solfangere og mit jordvarme anlæg... ... jeg havde sådan lissom fået-lov-agtigt - på en måde Men "guys, snap out of it" - vi snakker altså ikke jordvarmeanlæg og muligheden for skattemæssige fradrag for klimatilpasnings tiltag. Nej der er en skat derude, en vaskeægte skat fra det Vilde Vesten - hvis man altså skal tro Mutters tolkning af V.'s sidste kryptiske brev. Hvad sker der videre? - det vil tiden vise, når det næste spændende afsnit af "Jul på Det Gamle Bordel III, Jagten på Ur-mutters skat" bliver lagt op imorgen tidligt 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg