Markild 217 Skrevet 23. November, 2018 Har man flere kunder Black Friday ? eller er det er meget død dag for GP ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 23. November, 2018 Jeg håber, at det har været en rigtig død dag. For hvorfor Fanden skal vi med djævlens vold og magt importere disse amerikanske skikke? F.eks er Mors dag og fars dag er noget fremmed, der kun tjener til blomsterhandlernes profit. Og dette Halloween-helvede, der i virkeligheden er vort gamle Allehelgens aften, er pludseligt blevet ophøjet til et af årets højdepunkter med et græskarhelvede uden lige. Hvad er det for noget? Og hvorfor kan vi ikke få lov til at have vore egne skikke i fred, uden at al amerikansk "kulturberigelse" absolut skal vinde indpas hos os? 10 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jolly Roger Skrevet 23. November, 2018 Grumpy old man Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 24. November, 2018 Well... når man tænker på at en almindelig dansker der køber en mobil, et par bomuldssbukser og og et par sko denne sorte fredag .... giver lige meget til naturen som en bilrejse til Barcelona omtrent.... så er det måske en god idé at være lidt grumpy. Det er jo ikke lige præcis et problem at vi konsumerer for lidt. Black Friday burde være den dag vi ikke køber noget overhoved. Jeg købte lidt kød til mine hunde indrømmes, men der var der ikke noget tilbud. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gerrard 1218 Skrevet 24. November, 2018 Borende X skrev, for 3 timer siden: Jeg håber, at det har været en rigtig død dag. For hvorfor Fanden skal vi med djævlens vold og magt importere disse amerikanske skikke? F.eks er Mors dag og fars dag er noget fremmed, der kun tjener til blomsterhandlernes profit. Og dette Halloween-helvede, der i virkeligheden er vort gamle Allehelgens aften, er pludseligt blevet ophøjet til et af årets højdepunkter med et græskarhelvede uden lige. Hvad er det for noget? Og hvorfor kan vi ikke få lov til at have vore egne skikke i fred, uden at al amerikansk "kulturberigelse" absolut skal vinde indpas hos os? Jeg er for så vidt helt enig. Om et par år skal vi måske også til at fejre thanksgiving. Det er især i denne tid absurd at materielt forbrug nærmest skal dyrkes religiøst. Vis man endelig skal dyrke black friday, så er det mere CO 2-venligt at besøge en uartig dame. Problemet er selvfølgelig, at hun fluks styrter i byen og fyrer alle pengene af på overflødigt bras som sko, tasker og tøj Og så er man lige vidt. Men måske er det en fornuftig forretningsmodel at tilbyde CO2-neutral sex, hvor der er garanti for, at indtægten investeres i solceller og vindmøller. Glædespigen skal så have et certificeret grønt diplom hængende over sengegærdet. Så kan vi mænd nemlig endelig købe sex med ren samvittighed 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1792 Skrevet 24. November, 2018 Det var vidst ikke overforbrug og import af skikke tråden handlede om Men når vi er bed det, har jeg ikke købt noget. Så gode er tilbuddene ikke - de er meget bedre i USA. Jeg nyder dog visse traditioner og har i mange år spist thanksgiving middag og set amerikansk bold med gutterne. Det har været super godt samvær - amerikansk eller ej. Samtidig har det udvidet horisonten med lidt andet end burgere fra det amerikanske køkken. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FrokostUartig Skrevet 24. November, 2018 Min Black Friday celebration/tribute gik i vasken... Altså at jeg kun ville bære sort lingeri.. - men så fik jeg tid til at købe mineraler og vitaminer, hvilket viste sig at være en særdeles stor udfordring, da sitet jeg handlede på, ikke helt var klædt på til den enorme efterspørgsel, de oplevede.. det tog mig faktisk det meste af 12 timer at færdiggøre min bestilling.. - sååå.. heldig i uheld at jeg havde tid til det og ikke væltede mig rundt i mænd, der ville udføre deres egen lille protest mod overforbrug og kommercielle amerikanske traditioner ved at kneppe lækre GPere iført frækt lingeri... ps. @Gerrard - det er da verdens bedste ide, du lige pitcher.. - måske er det nu muligt at re-brande begrebet øko-blow.. hvem ved..... hahahha Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 24. November, 2018 Borende X skrev, for 7 timer siden: Jeg håber, at det har været en rigtig død dag. For hvorfor Fanden skal vi med djævlens vold og magt importere disse amerikanske skikke? F.eks er Mors dag og fars dag er noget fremmed, der kun tjener til blomsterhandlernes profit. Og dette Halloween-helvede, der i virkeligheden er vort gamle Allehelgens aften, er pludseligt blevet ophøjet til et af årets højdepunkter med et græskarhelvede uden lige. Hvad er det for noget? Og hvorfor kan vi ikke få lov til at have vore egne skikke i fred, uden at al amerikansk "kulturberigelse" absolut skal vinde indpas hos os? Wow, BX, du er godt nok fjendtlig...... Hvorfor i alverden skulle man ikke have de traditioner, der kan bære det? Hvis folk vil handle Black Friday og der er gode tilbud (det er de så ikke altid), hvorfor så dømme det? Halloween?? Tjah, Allehelgens aften blev vel ikke rigtigt fejret alligevel. SÅ mange gik jo heller ikke i kirke, for at høre om de sognebørn der døde i løbet af året. Og gør det vel stadig ikke..... Vi kan vel godt have vores egne skikke og traditioner i fred, men hvor mange af dem er egentlig lutter danske? Solhverv, sikkert. Men vel intet andet. Kristendommen er kommet sydfra, at spise gås (eller and for de uvidende) Mortensaften? Næh, Morten var ikke dansk. Julemanden som rødt- og hvidklædt, er også en amerikansk opfindelse (ikke Coca Cola som mange amerikanere tror, men stadig amerikansk), selvom han var Tyrker, og selv Luther har refereret til ham tidligere (bare ikke som en stor tyk mand med hvidt skæg og rød dragt, den del er amerikansk - og nu også dansk......) - og uanset om han er julemanden, Santa Claus, Sintaklaas eller hvad han er, er han alligevel ikke dansk. Man kan isolere sig så meget at livet går i stå...... Du behøver ikke handle Black Friday, du behøver ikke spise gås Mortens Aften, du kan gå i kirke på Allehelgensaften og slippe for Halloween, du kan fejre solhverv i stedet for jesu fødsel, du kan i det hele taget gøre hvad du vil. Og lade andre gøre hvad de vil..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 24. November, 2018 Vi kunne jo begynde med med at kalde det "sort fredag", det lyder næsten dansk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mature man Skrevet 24. November, 2018 Jeg besøgte faktisk en sort pige i går Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 24. November, 2018 Borende X skrev, for 17 minutter siden: Vi kunne jo begynde med med at kalde det "sort fredag", det lyder næsten dansk. Hehe. Ja, det kunne man jo..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1792 Skrevet 24. November, 2018 mature man skrev, for 17 minutter siden: Jeg besøgte faktisk en sort pige i går De sorte piger kan måske mærke det - once you go black Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tilmodenQ 231 Skrevet 24. November, 2018 tvr skrev, 1 time siden: Wow, BX, du er godt nok fjendtlig...... Hvorfor i alverden skulle man ikke have de traditioner, der kan bære det? Hvis folk vil handle Black Friday og der er gode tilbud (det er de så ikke altid), hvorfor så dømme det? Halloween?? Tjah, Allehelgens aften blev vel ikke rigtigt fejret alligevel. SÅ mange gik jo heller ikke i kirke, for at høre om de sognebørn der døde i løbet af året. Og gør det vel stadig ikke..... Vi kan vel godt have vores egne skikke og traditioner i fred, men hvor mange af dem er egentlig lutter danske? Solhverv, sikkert. Men vel intet andet. Kristendommen er kommet sydfra, at spise gås (eller and for de uvidende) Mortensaften? Næh, Morten var ikke dansk. Julemanden som rødt- og hvidklædt, er også en amerikansk opfindelse (ikke Coca Cola som mange amerikanere tror, men stadig amerikansk), selvom han var Tyrker, og selv Luther har refereret til ham tidligere (bare ikke som en stor tyk mand med hvidt skæg og rød dragt, den del er amerikansk - og nu også dansk......) - og uanset om han er julemanden, Santa Claus, Sintaklaas eller hvad han er, er han alligevel ikke dansk. Man kan isolere sig så meget at livet går i stå...... Du behøver ikke handle Black Friday, du behøver ikke spise gås Mortens Aften, du kan gå i kirke på Allehelgensaften og slippe for Halloween, du kan fejre solhverv i stedet for jesu fødsel, du kan i det hele taget gøre hvad du vil. Og lade andre gøre hvad de vil..... hooovvvv julemanden kommer da fra Grønland… eller bor han bare deroppe.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mature man Skrevet 24. November, 2018 Elprebsi skrev, for 16 minutter siden: De sorte piger kan måske mærke det - once you go black Ja – hun fortalte mig at en del havde ringet og spurgt efter rabat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 24. November, 2018 tilmodenQ skrev, for 4 minutter siden: hooovvvv julemanden kommer da fra Grønland… eller bor han bare deroppe.. Han er en sand søn af rigsfællesskabet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 24. November, 2018 tilmodenQ skrev, for 2 minutter siden: hooovvvv julemanden kommer da fra Grønland… eller bor han bare deroppe.. Hov, det er vist amerikaniseringen der...... At julemanden skulle komme fra Nordpolen er amerikansk........ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tilmodenQ 231 Skrevet 24. November, 2018 (edited) tvr skrev, for 47 minutter siden: Hov, det er vist amerikaniseringen der...... At julemanden skulle komme fra Nordpolen er amerikansk........ nu skrev jeg Grønland, ment som han er "dansk/grønlænder".. redig. ja kan godt se det var lidt svært at læse det første indlæg. Redigeret 24. November, 2018 af tilmodenQ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Weadbuster 77 Skrevet 24. November, 2018 tilmodenQ skrev, 1 time siden: nu skrev jeg Grønland, ment som han er "dansk/grønlænder".. redig. ja kan godt se det var lidt svært at læse det første indlæg. Julemanden er Tyrker. https://da.m.wikipedia.org/wiki/Sankt_Nikolaus Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Benjamin 2660 Skrevet 24. November, 2018 Weadbuster skrev, for 59 minutter siden: Julemanden er Tyrker. https://da.m.wikipedia.org/wiki/Sankt_Nikolaus At han har levet i det nuværende Tyrkiet, gør ham ikke til Tyrker. Han levede i Lilleasien før tyrkerne kom til. Han har nok snarere været græker. Med venlig hilsen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 24. November, 2018 Jamen, hvorfor skal vi blive ved med at indrette os efter amerikanerne? Marshall-hjæpens tid er for længst forbi. Mange tak for Marshallhjælpen, men nu kan vi europæere godt klare os selv trods Brexit. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 24. November, 2018 Borende X skrev, 1 time siden: Jamen, hvorfor skal vi blive ved med at indrette os efter amerikanerne? Marshall-hjæpens tid er for længst forbi. Mange tak for Marshallhjælpen, men nu kan vi europæere godt klare os selv trods Brexit. Vel sagtens fordi, at vi er lidt idéforladte når det kommer til at finde på nye traditioner. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 24. November, 2018 Benjamin skrev, for 11 timer siden: At han har levet i det nuværende Tyrkiet, gør ham ikke til Tyrker. Han levede i Lilleasien før tyrkerne kom til. Han har nok snarere været græker. Med venlig hilsen Hvorfor tror du at han er græker og ikke osmaner? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 25. November, 2018 Borende X skrev, for 8 timer siden: Jamen, hvorfor skal vi blive ved med at indrette os efter amerikanerne? Marshall-hjæpens tid er for længst forbi. Mange tak for Marshallhjælpen, men nu kan vi europæere godt klare os selv trods Brexit. Det "skal" vi vel heller ikke. Men at nogle vælger at gøre det alligevel, er vel ikke et problem? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Benjamin 2660 Skrevet 25. November, 2018 Midtj skrev, for 8 timer siden: Hvorfor tror du at han er græker og ikke osmaner? Nikolaus var biskop i Myra, en antik græsk by i Lykien. Byen hedder i dag Demre, og dens seværdigheder er fra den græske fortid. Osmannerriget blev grundlagt i 1299 af Osman 1, på baggrund af store indvandringer af tyrkiske folkeslag i Lilleasien. Med venlig hilsen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg