Gerrard 1218 Skrevet 21. November, 2018 Skrækkelige Olfert? Riis? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 21. November, 2018 Gerrard skrev, for 8 minutter siden: Skrækkelige Olfert? Riis? Riis er et personhenførende navn. Mener det er strid med al sund fornuft at foreslå dette letgenkendelige navn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gerrard 1218 Skrevet 21. November, 2018 Krølle Bølle Jr. skrev, for 1 minut siden: Riis er et personhenførende navn. Mener det er strid med al sund fornuft at foreslå dette letgenkendelige navn. Ok, gælder det så også Lars Tyndskid? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 21. November, 2018 (edited) Gerrard skrev, for 19 minutter siden: Ok, gælder det så også Lars Tyndskid? Lars er osse et personhenførende navn. Men brug nu din sunde fornuft. Redigeret 21. November, 2018 af Krølle Bølle Jr. Rettelse til det bedre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5182 Skrevet 21. November, 2018 Der er mange mulighed, så som i den anden tråd hvor han omtales som "Lord Voldemort". Men der er også "Den impotente" eller "Lars lille pik" osv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 21. November, 2018 Krølle Bølle Jr. skrev, 1 time siden: Lars er osse et personhenførende navn. OK, jeg har læst i en af sagaerne, at der var en viking, de kaldte "Dårligpik". Det er vel næppe personhenførligt, med mindre man kender personen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jolly Roger Skrevet 21. November, 2018 Rooster skrev, for 5 timer siden: På forespørgsel har jeg fjernet en del ord med B i denne tråd. Men i må nu godt finde fælles fodslag til et andet ord, for vil ikke love at bruge tid på det igen Jamen tak for opfordringen Så stemmer jeg for at vi alle fremover bruger “Lord V” som “B”’s alias, thi det åbenbart tillades af moderatorernes censur Man får jo helt lyst til at citere “Man binder os på mund og hånd”, der slap igennem nazisternes censur i besættelsestidens Danmark. Så ved vi alle hvem vi taler om. Tak til @FrokostUartig for det udmærkede forslag Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rooster 988 Skrevet 21. November, 2018 Jolly Roger skrev, for 10 minutter siden: Jamen tak for opfordringen Så stemmer jeg for at vi alle fremover bruger “Lord V” som “B”’s alias, thi det åbenbart tillades af moderatorernes censur Man får jo helt lyst til at citere “Man binder os på mund og hånd”, der slap igennem nazisternes censur i besættelsestidens Danmark. Så ved vi alle hvem vi taler om. Tak til @FrokostUartig for det udmærkede forslag Jeg vil godt pointere at lige i dette tilfælde, så er det ikke direkte moderator censur, men noget der er blevet os pålagt. Vi må ligesom alle andre, rette os efter offentlige myndigheder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Enzo L'uri Skrevet 21. November, 2018 Syntes det er lidt træls at forum her skal neje og bukke for ham og hans regelrytteri Han fortjener jo intet Enzo. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Flax Skrevet 21. November, 2018 Han opnår det han gerne vil, får en masse opmærksomhed, det bedste ville være totalt at ignorere ham, men kan godt se det kan være svært når man bliver udsat for chikane. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 21. November, 2018 Flax skrev, Lige nu: Han opnår det han gerne vil, får en masse opmærksomhed, det bedste ville være totalt at ignorere ham, men kan godt se det kan være svært når man bliver udsat for chikane. Der har været mange piger der har forsøgt at ignorere ham. Det har ikke hjulpet. Så nu samler vi os og går op mod ham. Hvis han kan lide opmærksomhed, så vil han elske det der kommer til at ske i fremtiden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 21. November, 2018 Christina ssbbw skrev, for 2 minutter siden: Hvis han kan lide opmærksomhed, så vil han elske det der kommer til at ske i fremtiden. . Det må være hårdt at have haft en hård barndom – for enhver psykolog med respekt for sig selv vil vel hævde, at årsagen ligger i en kvindedomineret barndom. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 21. November, 2018 Lidt statistik: Riis forekommer 3370 i DK Lars forekommer 44857 i DK Fornavn forekommer 16532 i DK Fornavn + efternavn forekommer 560 i DK. Fornavn og efternavn er den unævnelige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Flax Skrevet 21. November, 2018 Næste gang nogen ser hans bil, så tag nummeret, så er det nemt at finde frem til ham. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 21. November, 2018 Flax skrev, for 1 minut siden: Næste gang nogen ser hans bil, så tag nummeret, så er det nemt at finde frem til ham. Det kan være nogen allerede har gjort det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jolly Roger Skrevet 21. November, 2018 Rooster skrev, for 23 minutter siden: Jeg vil godt pointere at lige i dette tilfælde, så er det ikke direkte moderator censur, men noget der er blevet os pålagt. Vi må ligesom alle andre, rette os efter offentlige myndigheder. Og det er jeg udemærket klar over. Og hvis jeg kan sige det uden at rødme, så synes jeg faktisk at i gør et godt stykke arbejde, både i denne sag og generelt. Jeg er overbevist om at EG’s succes i høj grad skyldes jeres “strikse” væremåde der gør at EG er et rart sted at være. At man så kan være uenig i den forhåbentligt utilsigtede virkning af den lov i efterlever, er en ganske anden sag. Det minder lidt om at man tager mere hensyn til voldsmanden end ofret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 21. November, 2018 Christina ssbbw skrev, for 4 minutter siden: Der har været mange piger der har forsøgt at ignorere ham. Det har ikke hjulpet. Så nu samler vi os og går op mod ham. Hvis han kan lide opmærksomhed, så vil han elske det der kommer til at ske i fremtiden. Det er så ikke helt rigtigt. Der er faktisk piger der har anmeldt deres trusler og chikane til politiet. Der har også tidligere været nogle sporadiske initiativer til i fællesskab at anmelde ham. Ydermere har der, hvis det så ellers passer, været eksempler på direkte konfrontationer med en chikanør. Ud fra man kan læse sig til, har anmeldelserne tilsyneladende ikke udmøntet sig i nogen form for straf eller påbud. Jeg skriver tilsyneladende, for det kan jo ikke udelukkes, at den/de piger der har haft succes med at få ham, dem stoppet i relation til sig selv, har valgt ikke at ville offentliggøre det. Jeg synes det er fint, at man nu forsøger i fælleskab at få stoppet det. Tidligere har de oseaner at tråde der har været omkring emnet mest af alt båret præg af en masse følelsesladet snak og minimal handling. Ser vi lidt på lovgivningen er der jo netop sket opstramninger omkring chikane, så den vej rundt burde mulighederne være bedre end tidligere. personligt tror jeg nu ikke, at der kun er tale om en enkelt person. Jeg er nok mere tilbøjelig til at mene, at der er flere der løbende chikanere pigerne, meeen der er nok enkelt der skiller sig markant ud (personen som alle tænker på). Der er blevet skrevet meget om denne person, men man skal nok ikke undervurdere ham. Alene det forhold, at man kan henvende sig til en offentlig myndighed, og få dem til bede EG om, at fjerne materiale og navne, indikere at personen har en viden omkring det juridiske, når vi taler chikane og trusler. Det skal bestemt ikke holde folk tilbage. Min pointe er nok snarere at man skal give det struktureret an, og koncentrere indsatsen om det væsentlige. Det vil bestemt ej heller være en dårlig idé at kontakte enten en advokat eller en af de offentlige instanser der har chikane som deres område, således at man kan få et indtryk af, processen og hvilke data man primært skal indsamle. Som ved alle andre sager, hvor man typisk savner retfærdighed, skal man nok også her være indstillet på, at det kræver ressourcer samt personlig styrke. Nu har det her jo stået på i flere år, Det vil således også sige, at status på de berørte piger er forskellig. Nogen kan være på vej ind i den grimme chikane. De har lige modtaget den berømte henvendelse "du er en klam so". Jeg vil stadig mene, at her bør man i første omgang undlade at svare og blot ignore afsenderen. Så er der de piger, hvor der har været en del korrespondance frem og tilbage. Det er jo klart, at hvis man flere gange har bedt vedkommende om at stoppe, så må man jo på et tidspunkt vælge at indgive en sag. Jeg kan så ikke anbefale metoder hvor man selv overtræder loven. Det kunne være at sende et "tæskehold" afsted, og måske endda på et løst og ikke helt korrekt datagrundlag. Så er der de virkelige grimme sager, hvor pigens familie, venner m.v. er blevet kontaktet. Her man i disse tråde nødt til at advare nyt piger i branchen om hvordan man bedst beskytter sin identitet. Der næst er man nok også nødt til lidt kold og kynisk sige, at der juridisk ikke er meget hjemmel for at dømme folk for reelt at have røbet folk hemmeligheder (navn og profession). Det samme gælder for angivelse af skattesvig, social bedrageri m.v. Det korte af det lange - Godt initiativ - Husk at gennemtænk initiativerne, fokuser på de væsentlige, udlad at gøre noget dumt i følelsesmæssig affekt. Jeg håber selv at chikaneriet må stoppe eller niveauet og dybden må falde til et langt mindre niveau. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jolly Roger Skrevet 21. November, 2018 @TheVoice selv om jeg langt hen ad vejen er enig i dine betragtninger, vil jeg gerne opfordre til at vi gør alt hvad vi kan for at støtte pigerne. Nu har jeg ikke været med så længe, men langt om længe gør pigerne hvad vi utallige gange har opfordret dem til, de går sammen og udveksler informationer. I den proces vil de formentligt være nød til at afsløre deres virkelige identitet for hinanden og dermed gøre sig endnu mere sårbare. Så tiden er ikke til at advare dem mod de mulige konsekvenser, men indgyde dem håb og styrke, og ønske dem al mulig held med deres forehavende Det ved jeg du også gør Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 21. November, 2018 Jolly Roger skrev, for 18 minutter siden: @TheVoice selv om jeg langt hen ad vejen er enig i dine betragtninger, vil jeg gerne opfordre til at vi gør alt hvad vi kan for at støtte pigerne. Nu har jeg ikke været med så længe, men langt om længe gør pigerne hvad vi utallige gange har opfordret dem til, de går sammen og udveksler informationer. I den proces vil de formentligt være nød til at afsløre deres virkelige identitet for hinanden og dermed gøre sig endnu mere sårbare. Så tiden er ikke til at advare dem mod de mulige konsekvenser, men indgyde dem håb og styrke, og ønske dem al mulig held med deres forehavende Det ved jeg du også gør Jeg er selvfølgelig ikke herre over hvordan du tolker mit indlæg. Jeg vil da så gerne efterfølgende slå fast, at jeg støtter initiativet og vil såmænd også gerne hjælpe. Det kan man gøre på mange måder. Man eventuelt bare skrive: "sejt gået piger" eller man uddybe hvad man skal tage med i sine overvejelser. Jeg valgte så det sidste. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 21. November, 2018 The Voice: jeg vil ikke komme med nogle detaljer for Lord Voldemort læser jo med herinde. Jeg vil bare skrive at det her er gået for vidt og nu bliver der talt seriøst sammen om hvordan det kan stoppes. Der er kommet nogle rigtige gode bud på bordet. Det vil tage noget tid men det er netop fordi det er seriøst og skal igennem de rette myndigheder. Jeg kan dog love at så længe jeg er med i det, så vil loven ikke blive taget i egen hånd. Det vil være at gå ned på hans niveau og der vil vi ikke ned. Mange tak for dit lange svar. Der er nogle gode råd og pointer og dem vil vi tage med i vores overvejelser. Jolly og Voice: Mange tak for jeres støtte. Den varmer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 21. November, 2018 (edited) Flax skrev, for 2 timer siden: Næste gang nogen ser hans bil, så tag nummeret, så er det nemt at finde frem til ham. Er problemet ikke mere, som jeg har forstået det, at han kun opererer på digitale medier? Altså, at han sender læssevis af chikanøse beskeder på pigernes erhvervstelefon og af en eller anden grund driver psykisk terror? Og bestiller tid, men aldrig dukker op? Så er det mere end svært at tage hans nummer. Redigeret 21. November, 2018 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 21. November, 2018 Borende X skrev, for 7 minutter siden: Er problemet ikke mere, som jeg har forstået det, at han kun opererer på digitale medier? Altså, at han sender læssevis af chikanøse beskeder på pigernes erhvervstelefon og af en eller anden grund driver psykisk terror? Og bestiller tid, men aldrig dukker op? Så er det mere end svært at tage hans nummer. Læs hvad jeg skrev i denne tråd mandag kl 19:44. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 21. November, 2018 (edited) Jolly Roger skrev, for 3 timer siden: Jamen tak for opfordringen Så stemmer jeg for at vi alle fremover bruger “Lord V” som “B”’s alias, @FrokostUartig Nej, nej, nej. Danskkundskaberne er efterhånden rent til rotterne. Han staves selvfølgelig "Lort V" . Men danskere har en doven tendens til at forkorte alt, så hvorfor ikke bare henvise til "lorten"? Redigeret 21. November, 2018 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Flax Skrevet 21. November, 2018 Borende X skrev, 1 time siden: Er problemet ikke mere, som jeg har forstået det, at han kun opererer på digitale medier? Altså, at han sender læssevis af chikanøse beskeder på pigernes erhvervstelefon og af en eller anden grund driver psykisk terror? Og bestiller tid, men aldrig dukker op? Så er det mere end svært at tage hans nummer. Du har vist ikke fået det hele med, der var en der skrev at hun så hans bil, og også så hans ansigt, så han opererer åbenbart ikke kun på digitale medier. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Flax Skrevet 21. November, 2018 Borende X skrev, for 4 timer siden: . Det må være hårdt at have haft en hård barndom – for enhver psykolog med respekt for sig selv vil vel hævde, at årsagen ligger i en kvindedomineret barndom. Så er det nok modsat med mig, jeg havde ikke nogen kvindedomineret barndom, så det er måske årsagen til jeg som voksen er til dominerende kvinder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg