Hop til indhold

Lovligt alternativ til peberspray

Featured Replies

Skrevet

Vi debatterer jo af og til sikkeheden for pigerne, når de modtager mænd på besøg, eller de selv besøger mænd.

I den forbindelse kan såvel lovlige, som ulovlige sikkerhedsmæssige tiltag overvejes.

Jeg vil ikke anbefaler noget som er ulovligt, men jeg stødte på det her, synes jeg interessante lovlige produkt på nettet:

LOVLIG ALTERNATIV TIL STRØMPISTOL MED INDBYGGET GPS-FUNKTION OG MARKERINGSPRAY
https://www.4safety.dk/stroempistol/ 

Så kan pigerne der læser med, vurdere om produktet er interessant eller ikke.

Selv er jeg ret skeptisk omkring at udbyder fremhæver, at et alarm signal sendes til alle andre brugere af produktet i området.

Ikke at det ikke er godt at alarmen sendes videre til andre brugere, for det er det,  men jeg tror simpelthen ikke at produktet er udbredt nok, til at man kan regne med at der er andre brugere i nærheden.

Jeg ser værdien i dette uddrag fra reklamen:

"Din D.A.D.TM er født med et kraftigt farvende blåt farvestof, som er langt mere anvendelig end fx. en strømpistol, idet markeringssprayen er virkningsfuld på en afstand af op til 2,5 meter. Alene det, at markeringssprayen kan affyres, inden voldsmanden kommer for tæt på, vil have en afskrækkende virkning. En strømpistol har kun effekt, hvis man er helt tæt på, og ikke bliver holdt fast. Samtidig skal strømpistolen i kontakt med bar hud for at have den fulde virkning. Det behøver du ikke med en D.A.D.TM. Langt de fleste voldsmænd vil glemme deres forehavende og flygte, når både ansigt og tøj er tilsølet i blåt farvestof."

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 58 minutter siden:

Vi debatterer jo af og til sikkeheden for pigerne, når de modtager mænd på besøg, eller de selv besøger mænd.

I den forbindelse kan såvel lovlige, som ulovlige sikkerhedsmæssige tiltag overvejes.

Jeg vil ikke anbefaler noget som er ulovligt, men jeg stødte på det her, synes jeg interessante lovlige produkt på nettet:

LOVLIG ALTERNATIV TIL STRØMPISTOL MED INDBYGGET GPS-FUNKTION OG MARKERINGSPRAY
https://www.4safety.dk/stroempistol/ 

Så kan pigerne der læser med, vurdere om produktet er interessant eller ikke.

Selv er jeg ret skeptisk omkring at udbyder fremhæver, at et alarm signal sendes til alle andre brugere af produktet i området.

Ikke at det ikke er godt at alarmen sendes videre til andre brugere, for det er det,  men jeg tror simpelthen ikke at produktet er udbredt nok, til at man kan regne med at der er andre brugere i nærheden.

Jeg ser værdien i dette uddrag fra reklamen:

"Din D.A.D.TM er født med et kraftigt farvende blåt farvestof, som er langt mere anvendelig end fx. en strømpistol, idet markeringssprayen er virkningsfuld på en afstand af op til 2,5 meter. Alene det, at markeringssprayen kan affyres, inden voldsmanden kommer for tæt på, vil have en afskrækkende virkning. En strømpistol har kun effekt, hvis man er helt tæt på, og ikke bliver holdt fast. Samtidig skal strømpistolen i kontakt med bar hud for at have den fulde virkning. Det behøver du ikke med en D.A.D.TM. Langt de fleste voldsmænd vil glemme deres forehavende og flygte, når både ansigt og tøj er tilsølet i blåt farvestof."

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det produkt giver jeg sgu ikke meget for. Dels så er alarmfunktionen så godt som nytteløs, som du jo også selv fremhæver. Dels så er sammenligningen med en strømpistol jo ret misvisende. Her har man bevidst undladt at medtage den type af Taser Guns som jeg linker til nedenunder - hvilket jo er klart da disse har en længere rækkevidde end deres latterlige malingpistol. Hvis jeg havde onde hensigter og fik skudt maling ud over mig så ville det bare gøre mig langt mere aggressiv overfor vedkommende der dækket mig med maling. Jeg vil mene at den malingspistol i bedste fald er falsk tryghed og i værste fald kan forværre situationen. 

En anden ting er at man nemt kan misbruge malingspostolen da der ikke er angivet noget om misbrugssporing ligesom der er ved Taser Gun'en. 

https://www.thehomesecuritysuperstore.com/self-defense-stun-guns-mini-stun-guns-taser-pulse-stun-gun-with-laser-39061-p=5700#

Skrevet

Hmm tror heller ikke på en klat maling  tøjet, måske meget effektfuldt, hvis der kommer  alting direkte i øjnene. Tror blot af en bevæbning vil optrappe, så ville jeg hellere betale 800 kroner i bøde fornst bruge en tåregas Spacy, eller bruge en deodorant, en blomster sprøjte med tredobbelt amnoniak ( salmiakspiritus) eller noget...

Skrevet

Man vil jo aldrig kunne sikre sig 100%.  At havde en peberspray eller lignende kan måske give kvinden en slags tryg falskhed.  Der vil i det intime rum være så mange situationer, at man i en del situationer vil være afskåret for at bruge den.   Men det ændre jo ikke på at den vigtigste stadig er, at sikre sig en ordenligt udvælgelsesprocedure, og ikke tage chancer hvis ens mavefornemmelse ikke føles 100% god.  

Skrevet

Hvis man har en "våbenlignende" ting, som en peberspray jo er, så må man aldrig tøve med at bruge den. Den SKAL bruges, hver eneste gang man er i tvivl. Hvis man ikke "slår først", så er modstanderen sandsynligvis kynisk nok til at gøre det. Og så taber man jo mere end man vinder med en taser gun, peber spray osv. 

Før man anskaffer sig noget i den retning, skal man simpelt hen gøre op med sig selv, om man har tænkt sig at bruge den eller true med den. Hvis det er det sidste, skal man hellere lade være. Hvis man kun har tænkt sig at bruge den i "nødstilfælde", skal man lade være. I nødstilfælde er det for sent. Våben skal bruges inden det bliver nødstilfælde - ellers bliver det hurtigt et nødstilfælde hvor DU er offeret. Så skaf en alarm i stede, hvis du ikke er afklaret med at slå først.

Skrevet
tvr skrev, for 18 timer siden:

Hvis man har en "våbenlignende" ting, som en peberspray jo er, så må man aldrig tøve med at bruge den. Den SKAL bruges, hver eneste gang man er i tvivl.

Så håber jeg sgu ikke, at hun tvivler på mine gode intentioner. 

Rådet fortæller også gerningsmanden, hvad han bør gøre, hvis offeret ikke villig makker ret. BRUG DET VÅBEN DU TRUER MED. 

Skrevet
Midtj skrev, for 5 minutter siden:

Så håber jeg sgu ikke, at hun tvivler på mine gode intentioner. 

Rådet fortæller også gerningsmanden, hvad han bør gøre, hvis offeret ikke villig makker ret. BRUG DET VÅBEN DU TRUER MED. 

Nemlig. Og hvis du er et nogenlunde almindeligt menneske, der kun har et "våben" (om det så er et skydevåben, kniv eller peberspray) til selvforsvar og "nødsituationer", kan du være rimelig sikker på at en gerningsmand bruger sit våben, før du bruger dit. Du har det (sandsynligvis) som et afskrækkelsesvåben, og har tænkt dig at true dig ud af en situation. Jeg taler her "almindelig" og "gennemsnitlig". Men en voldelig gerningsmand er ikke "almindelig" eller "gennemsnitlig", så hvis han ser du har et våben, bruger han sit, og du kommer aldrig i en situation, hvor du kan true dig til noget som helst. Så det fortæller ikke rigtigt hvad gerningsmanden bør gøre, for han har sikkert allerede besluttet sig for at bruge det, om nødvendigt, i det øjeblik han anskaffede sig våbnet. Derfor må det samme gælde dig (og andre naturligvis).

Man skal virkelig tænke sig om inden man anskaffer sig våben (inkl peberspray), og man skal have gjort op med sig selv om en optrapning af en eventuel konflikt, er hvad man øsnker. Også om man er villig til at bruge sit våben, og måske vigtigere endnu, om man er villig til at slå først. Men det er jo et individuelt valg. Det er bare et valg med store konsekvenser. Som kan være både positive og negative.

Skrevet
tvr skrev, for 6 minutter siden:

Man skal virkelig tænke sig om inden man anskaffer sig våben (inkl peberspray), 

Enig. 

Skrevet
  • Author

Det vigtigste må være at have indsigt i det miljø man træffer en gæst, eventuelt uden egen backup kontakt.

Er det et hus på landet uden nære naboer, eller er det et hotelværelse, med liv på gangen, så som rengørings personale og naboværelser, der kan høre et skrig om hjælp, eller at der foregår noget voldsomt.

At man sikrer sig at gæsten ikke låser døren, og at man får sig placeret, så nærmeste flugtvej ikke er ud af vinduet på 5 sal, men den ulåste dør til gangen.

Vær eventuelt den der sidst smider tøjet, og lad manden være den første, så han ikke bare kan følge efter, hvis man tager flugten, hvilket man selv gør som piger og nøgen, hvis situationen er tilstrækkelig kritisk.

Nå men nu var det her ikke en tråd ment for at male fanden på væggen, men blot ment som, at vise omtanke, hvilket pigerne nok er de der bedst ved hvordan de gør det.

Forhåbentlig er det ikke aktuelt i 99.9 % af tilfældene.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• 2 years later...
Skrevet

Så er det forbudt at have en Peberspray på sig i Danmark :

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2021-03-29-frit-lejde-slutter-i-dag-nu-er-peberspray-et-ulovligt-vaaben

Her kan den afleveres:

https://politi.dk/peberspray

Som udgangspunkt vil det herefter koste en bødestraf på 3000 kroner.

Finder politiet peberspray under skærpende omstændigheder, kan bøden være højere - eller straffen fængsel.

Udsatte personer med særligt behov stadig få tilladelse til at erhverve, besidde, bære og anvende peberspray i eget hjem og på offentligt tilgængelige steder.personer, der vurderes at være i risiko for at blive udsat for et voldeligt overfald i forbindelse med æresrelaterede konflikter, samlivsrelaterede konflikter eller stalking. Særligt udsatte personer, der allerede har en tilladelse til peberspray fra politiet, behøver ikke at ansøge om en ny tilladelse.

En peberkværn er lovlig, men næppe effektiv nok.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.