Gæst Skrevet 10. Oktober, 2018 Den lyder som en kedelig oplevelse du har været ude for. Hvis det ikke det er til gene for dig og din situation, så vil jeg melde personen til politiet. Jf. straffelovens §§ 166 og 168, vil der ses at strafferammen for at forfalske penge er op til 12 år, hvor at bruge penge, som der formodes at være falske har en strafferamme på op til 3 år. Selvom der står i § 168 pkt. 2, at straf kan bortfalde, hvis de er modtaget i god tro, så er det op til en selv at tjekke sin penge. Så enten skal du aflevere dem til politiet eller destruere dem. Sutte Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kamilla K Skrevet 10. Oktober, 2018 The_Man skrev, den 8/10/2018 at 21:20: Okay det er ret ment at se den er falsk Hvordan ser du det ? Jeg kan ikke se det ? Men jeg er heller ikke så øvet i 500 krone sedler... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Febbe 69 Skrevet 10. Oktober, 2018 På billede 1 står “500” helt ude ved papirkanten. Det gør de aldrig! Er de bare en brøkdel millimeter skæv bliver de makuleret. Men den her nu så tydelig, jeg ville heller ikke være et sekund i tvivl. Som hovedregel er sedler fra en pengeautomat sikre. Men der var et tilfælde for et par år siden, hvor et par sedler gik via en automat. Gad vide om hende jeg betalte med 1000 kr seddel nu er blevet udsat for den spanske inkvisition. Bottom Line: du er nødsaget til selv at checke. Indtil mobilepay eller lignende kan bruges. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 10. Oktober, 2018 Sutteålen skrev, for 4 timer siden: Så enten skal du aflevere dem til politiet eller destruere dem. Jeg ville sætte den ind i Danske Bank Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 11. Oktober, 2018 Kamilla K skrev, for 14 timer siden: Hvordan ser du det ? Jeg kan ikke se det ? Men jeg er heller ikke så øvet i 500 krone sedler... Du har måske større erfaring med 50 krone sedler? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mature man Skrevet 14. Oktober, 2018 Gabriella skrev, den 8/10/2018 at 20:57: Jeg har lige haft den VÆRSTE oplevelse!!! Jeg havde en kunde som jeg skrev med på Snapchat. Hans navn er marcus.o0 og han gav mig en falsk 500 kroners seddel som betaling for mine ydelser. Det er deme ikke i orden!!! Så glædespiger tag jer i agt og ALTID tjek om de sedler som i får er ægte inden I gør noget som helst for dem. Øv hvor surt En let og billig måde er at anskaffe sig noget UV lys - jeg har en lille pen jeg købte i en kinashop for nogle få dollars – de kan osse købes billigt her i landet. https://www.google.com/search?q=uv+pen&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b UV lys afslører nogle små "streger/gnister" som man ikke ser med det blotte øje. Sådan en pen burde være standard udrustning for enhver glædespige på linje med kondomer og glidecreme Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jolly Roger Skrevet 14. Oktober, 2018 Hvem sagde at skyde gråspurve med kanoner? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 14. Oktober, 2018 Skide god ide, men skal pigen så kontrollere pengene inden gæsten forlader stedet ? Hvis det først er når han har forladt stedet, så er han jo over alle bjerge, og så kan det være lige meget Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14445 Skrevet 14. Oktober, 2018 Man kan også bare holde sedlen op mod lyset Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jolly Roger Skrevet 14. Oktober, 2018 Liv skrev, for 10 minutter siden: Man kan også bare holde sedlen op mod lyset Man kan også bare stole på folk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14445 Skrevet 14. Oktober, 2018 Jolly Roger skrev, for 2 minutter siden: Man kan også bare stole på folk Det var præcis hvad Gabriella gjorde Jeg siger ikke, at jeg tjekker alle sedler, men er jeg det mindste i tvivl eller er der falske sedler i omløb så tjekker jeg gerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest LastResort Skrevet 14. Oktober, 2018 Liv skrev, for 20 minutter siden: Det var præcis hvad Gabriella gjorde Ja, og det er jo ikke sikkert at den der har den falske seddel selv ved at den er falsk. Shit happens, selv for de bedste. Så heller een kontrol for meget, det er der ingen der dør af - vil jeg da håbe. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anilingus Skrevet 14. Oktober, 2018 mature man skrev, for 10 timer siden: Øv hvor surt En let og billig måde er at anskaffe sig noget UV lys - jeg har en lille pen jeg købte i en kinashop for nogle få dollars – de kan osse købes billigt her i landet. https://www.google.com/search?q=uv+pen&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b UV lys afslører nogle små "streger/gnister" som man ikke ser med det blotte øje. Sådan en pen burde være standard udrustning for enhver glædespige på linje med kondomer og glidecreme Præcis... En pen til test af ægtheden af sedler koster ikke mange kroner, og er et godt og effektivt værktøj - hvilket jeg i øvrigt allerede har påpeget for længst, tidligere i tråden... Så derfor er der principielt set ingen undskyldning for ikke at sikre sig mod denne form for svindel - på linje med kondomerne, som du anfører... Liv skrev, for 7 timer siden: Man kan også bare holde sedlen op mod lyset Og næppe opdage andet, end de mest simpelt udførte forfalskninger Lær dog af de professionelle seddelmodtagere udenfor branchen - de har brugt pen og UV i årevis... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 14. Oktober, 2018 Man kan også bare betale med mønter ... Her søde, jeg har løftet lidt mønt fra kaffekassen det sidste par år..... beklager at der er flest en- og to-kroner, men der er altså 2000 lige ud..... Nu går det vel ikke fra tiden at du lige vil tælle efter vel? 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg