Hop til indhold
Guest liderlig-dreng

Hvorfor fravælge danske kvinder?

Recommended Posts

Frodige Ida skrev, for 15 minutter siden:

Jeg morede mig gevaldig over dit kvindesyn. Det siger utrolig meget om dig som person. 

Såsom ?  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Jolly Roger
Visti-Vistisen skrev, for 1 time siden:

Det er ikke alle som syntes at en kvinde på +55kg er attraktiv.

Det er heller ikke alle som synes at en kvinde på -55kg er attraktiv:). Smag og behag, kvindens højde og kropsbygning osv. Arhh, synes faktisk det er ulækkert at diskutere en kvindes kvaliteter udelukkende efter hvad hun vejer. Jeg tænker lidt på modebranchens kvaler med at bruge svært undervægtige modeller. Spisevægring, anoreksi osv. har vi sgu haft nok af

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jolly Roger skrev, for 43 minutter siden:

Det er heller ikke alle som synes at en kvinde på -55kg er attraktiv:). Smag og behag, kvindens højde og kropsbygning osv. Arhh, synes faktisk det er ulækkert at diskutere en kvindes kvaliteter udelukkende efter hvad hun vejer. Jeg tænker lidt på modebranchens kvaler med at bruge svært undervægtige modeller. Spisevægring, anoreksi osv. har vi sgu haft nok af

Jeg medgiver at det er noget smalsporet, at vurdere en kvinde udelukkende efter hvad hun vejer, men jeg synes ikke at det er ulækkert at gøre det.

Det gælder selvfølgelig den anden vej rundt også, at det er ok hvis kvinder kun vurderer en mand på vægt, eller andre enkeltstående parametre.

Så smalsporet er jeg dog ikke, men udseende og vægt er afgørende for mig, ikke model smuk, men pæn og slank, det er et must!

Skulle jeg nogensinde, sådan rent teoretisk opnå at score en kvinde, og her tænker jeg ikke på min købesex præference for  unge slanke modeller, men indenfor 40 + måske?

Det ved jeg godt, er helt urealistisk, men indenfor for det teoretisk mulige for mig, så ville jeg aldrig nogensinde acceptere at en kvinde i fast forhold med mig, tog væsentligt på i vægt, og på anden vis blev ligeglad med sit ellers gode udseende, så er jeg den der er skredet, hvis hun ikke taber sig igen.

Samme forventer jeg at hun gør, hvis jeg tager 10 kg på, som jeg ikke agter at smide igen.

Det er selvfølgelig en præmis, som for mig er gensidig, og som jeg ikke forventer, og heller ikke ønsker at hun accepterer for min part.

Eksempelvis er jeg ret behåret på ryggen, noget de fleste kvinder mig bekendt ikke bryder sig om, og havde jeg allerede haft oplevelsen af en seriøs interesse fra en kvindes side, ja så havde jeg nok allerede ofret det, det koster at komme af med de hår.

Noget jeg stadig er villig til, hvis en kvinde en dag vil have mig, og jeg hende, og jeg ville spørge hende direkte om det, hvis hun ikke kan få sig selv til at bringe emnet på bane.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jolly Roger skrev, 1 time siden:

Fedmeepidimien er et større problem i Danmark end underernæring. Men du har ret i det med smag og behag, hvilket jo egentlig er min pointe. Nogle er til tynde kvinder, andre til tykke, andre i gen er til rødhårede, nogle er til store næser, andre til små fødder. Der intet som er mere rigtigt eller mere forkert end noget andet. Blot et spørgsmål om personlig præference eller fetish.

Redigeret af Visti-Vistisen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frodige Ida skrev, for 3 timer siden:

Jeg morede mig gevaldig over dit kvindesyn. Det siger utrolig meget om dig som person. 

Der er ikke nogen som må have en anden mening end dig. 

Siger utroligt meget om dig som person. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Tapetklister skrev, 1 time siden:

Der er ikke nogen som må have en anden mening end dig. 

Siger utroligt meget om dig som person. 

Selfølgelig må man det men gider da ikke høre på noget så tåbeligt at vi danske kvinder er evige morgengrimme, dominerende og .smådumme. Tænker at har man så lidt respekt for os danske kvinder burde man finde andre himmelstrøg . 

Og fordi vi sælger os selv har vi stadig ret til at have en mening om hvad vi finder rigtig og forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
sweetstone skrev, for 19 timer siden:

i dag  er mulighederne for blandede ægteskab/kæreste forhold meget større ,end tidligere.

bla er der vel næppe en eneste arbejdsplads i danmark uden udenlansk arbejdskraft.

i den koncern hvor jeg arbejder ,er der polakker-bosnier-thailændere-og folk fra det tidligere Rusland.

så muligheder for eksotisk indslæt i hverdagen ,er næsten umulig-og tak for det :)

så danske kvinder bliver ikke fravalgt-men muligheder er bare større i dag-i den globale verden.

Kunne ikke have sagt det bedre selv :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frodige Ida skrev, for 5 timer siden:

Selfølgelig må man det men gider da ikke høre på noget så tåbeligt at vi danske kvinder er evige morgengrimme, dominerende og .smådumme. Tænker at har man så lidt respekt for os danske kvinder burde man finde andre himmelstrøg .

Jeg har vist ikke sagt at danske kvinder er dumme....for det er de helt klart ikke...

Og søge andre himmelstrøg.......det er jo allerede det jeg gør, så hvorfor så sur.......:wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frodige Ida skrev, den 6/10/2018 at 23:50:

Er man 70 plus er det sgu svært for de fleste mænd at fange en 20årig sild i de danske farvande. 

Det er nu heller ikke tilfældet i langt de fleste dansk-thai forhold, jf. Sine Plambechs glimrende film. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
liderlig-dreng skrev, den 6/10/2018 at 23:20:

Hvorfor er der mange hvide vestlige mænd der finder deres ægtefælle i Thailand eller Østeuropa? Hvad er der galt med danske kvinder siden at de bliver fravalgt til fordel for en thai-kvinde? Er det fordi at vestlige danske kvinder er blevet for feministiske og alt for besværlige? Eller er der andre årsager til det? 

Der er ikke noget som helst galt med danske kvinder, og det kan ikke stilles op som et "fravalg". 

Årsagen er vel den samme som i langt de fleste andre frivilligt indgåede forhold mellem to personer: At man har noget at tilbyde hinanden. 

Jeg kan kun anbefale Sine Plambechs glimrende film om Thailand/Thy. De to ældste kan sikkert opspores ude på nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, den 7/10/2018 at 00:18:

så den med at udenlandske kvinder skulle være specielt lettere at "håndtere" er vist en fordom af format. 

Nemlig. 

En fordom, der typisk haves af folk, der parforholdsmæssigt aldrig har bevæget sig udenfor landets grænser :-D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Jeg fatter simpelt hen ikke at man kan fravælge nationaliteter... Om det er danske eller ej, thai eller ej, osv osv, man forelsker sig vel i den man forelsker sig i. Og håber det er gensidigt. Hvilket det i nogle tilfælde er og andre ikke.

I mine øjne, hvis man fravælger nogen, allerede i udgangspunktet, stikker der sgu nok noget under. Måske man har et problem med generalisering udfra egne enkelte erfaringer. Måske man selv føler man er blevet valgt fra? Eller andet. Men der er jo nok ingen tvivl om at en 70-årig har lettere ved at finde sig en kone på 20, hvis hun er fattig og kommer fra et u-land, end hvis hun lige har fået sin studentereksamen fra Rungsted Gymnasium og er startet på CBS. Og det uagtet om danske eller udenlandske ægtefæller skulle være lettere eller sværere at "håndtere". 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 4 timer siden:

Jeg fatter simpelt hen ikke at man kan fravælge nationaliteter... Om det er danske eller ej, thai eller ej, osv osv, man forelsker sig vel i den man forelsker sig i. Og håber det er gensidigt. Hvilket det i nogle tilfælde er og andre ikke.

I mine øjne, hvis man fravælger nogen, allerede i udgangspunktet, stikker der sgu nok noget under. 

Helt enig i det. 

Har aldrig selv forstået den selvbegrænsning. Det ville da være dumt at have låst sig mentalt fast på et land, f.eks. Thailand, hvis der så lige pludselig bare står drømmekvinden fra f.eks. USA eller Vietnam ved siden af en :-)  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Thai-fan skrev, for 2 minutter siden:

Det ville da være dumt at have låst sig mentalt fast på et land, f.eks. Thailand, hvis der så lige pludselig bare står drømmekvinden fra f.eks. USA eller Vietnam ved siden af en :-) 

Eller Danmark....... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 7 timer siden:

I mine øjne, hvis man fravælger nogen, allerede i udgangspunktet, stikker der sgu nok noget under. Måske man har et problem med generalisering udfra egne enkelte erfaringer. Måske man selv føler man er blevet valgt fra? ...

Psykologien bag fravalget er vel nogenlunde følgende:

Man føler ikke, man kan honorere de krav, som man forestiller sig, danske kvinder stiller til en livsledsager.

Eller også synes man bare, at de kvinder, man har haft i sit liv, og som tilfældigvis alle har været danske, har været for bøvlede, besværlige, dominerende, ufeminine eller hvad de nu har været, og det gider man ikke opleve igen.   

Og det er alt sammen rigtigt, danske kvinder kan virkelig være krævende, dominerende, ufeminine osv., men det kan alle mulige andre kvinder imidlertid også. Men en ting er markant anderledes: Man deler ikke kultur. Og det betyder, at begge parter er nødt til at gøre sig ikke bare en lille smule, men meget mere umage. Man er i en vis forstand nødt til at genopfinde verden på ny - sammen! Plejer er død. Der er ikke nogle faste spilleregler, som man pr. automatik kan (og skal)  gå ud fra. Vi starter fra scratch. Og det er hårdt. Men det er også vanvittigt befriende. Måske nok især, hvis man af en eller anden årsag efterhånden er begyndt at opfatte sig selv som lidt skæv og småkikset i forhold til gængse normer og forventninger. Fx efter et langt liv som single eller fraskilt. 

Endelig er der den lille (usympatiske) krølle på historien, at man (såfremt man er bosat i DK) har lovgivningen på sin side - giver man hende sparket, ryger hun tilbage til langbortistan. Man er mao. ikke ligestillet. Men den form for kynisme, det kræver at udnytte dette,  besidder danske mænd ikke. I hvert fald ikke dem jeg kender.

Redigeret af Virgula

Del dette indlæg

Link til indlæg
Virgula skrev, for 47 minutter siden:

Endelig er der den lille (usympatiske) krølle på historien, at man (såfremt man er bosat i DK) har lovgivningen på sin side - giver man hende sparket, ryger hun tilbage til langbortistan. Man er mao. ikke ligestillet. Men den form for kynisme, det kræver at udnytte dette,  besidder danske mænd ikke. I hvert fald ikke dem jeg kender.

Du kender ikke de mænd, og jeg gør ikke, men de findes de røvhuller blandt danske mænd, som bliver gift og skilt flere gange med kvinder, som finder sig i at blive udnyttet i årevis, fordi deres mænd har den klemme på dem, at de kan lade sig skille før den permanente opholdstilladelse er i hus :angry:

Mænd i migrationsægteskaber

– fortællinger om hverdag og vold i danske mænds samliv med udenlandske kvinder

http://nylokk.t2w.dk/_files/Dokumenter/rapporterogpublikationer/aeresrelateredekonflikter/Maend_i_migrationsaegteskaber.pdf

Jeg læste en gang,  at der politisk blev stillet forslag om hvor mange gange en dansk mand skulle have lov til at gifte sig med en ny udenlandsk kvinde.

Et det er at man hører om proforma ægteskaber, hvor manden bliver betalt for reelt at lægge navn til et fiktivt ægteskab, det kan kvinden måske være godt tilfreds med, men det er selvfølgelig ikke i orden.

Noget andet er vold, udnyttelse, og det at skifte konen ud hvis ikke hun makker ret, det er noget forbandet svineri, men det forekommer desværre, og der er kvinder der finder sig i det for deres børns og familiens skyld :(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg magtede heller ikke de satans selvstændige, intellektuelle danske kvinder som overmatchede min egen intelligens. Så jeg vendte også snuden mod udenlandske kvinder. Det hjalp ikke en skid. Min svenske kone er dobbelt så slem :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Jolly Roger
Rejsenetværk skrev, for 29 minutter siden:

Du kender ikke de mænd, og jeg gør ikke, men de findes de røvhuller blandt danske mænd, som bliver gift og skilt flere gange med kvinder, som finder sig i at blive udnyttet i årevis, fordi deres mænd har den klemme på dem, at de kan lade sig skille før den permanente opholdstilladelse er i hus :angry:

Mænd i migrationsægteskaber

– fortællinger om hverdag og vold i danske mænds samliv med udenlandske kvinder

http://nylokk.t2w.dk/_files/Dokumenter/rapporterogpublikationer/aeresrelateredekonflikter/Maend_i_migrationsaegteskaber.pdf

Jeg læste en gang,  at der politisk blev stillet forslag om hvor mange gange en dansk mand skulle have lov til at gifte sig med en ny udenlandsk kvinde.

Et det er at man hører om proforma ægteskaber, hvor manden bliver betalt for reelt at lægge navn til et fiktivt ægteskab, det kan kvinden måske være godt tilfreds med, men det er selvfølgelig ikke i orden.

Noget andet er vold, udnyttelse, og det at skifte konen ud hvis ikke hun makker ret, det er noget forbandet svineri, men det forekommer desværre, og der er kvinder der finder sig i det for deres børns og familiens skyld :(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

“Ikke alle ægteskaber bliver indgået pga. kærlighed”

Således besvarede en herboende, dansk gift thai kvinde mit spørgsmål om hvorfor hun indlod sig i et forhold til mig. Så ingen tvivl om at man kan finde eksempler på at udenlandske kvinder udnytter danske mænd ligesom man kan finde eksempler på at danske mænd udnytter udenlandske kvinder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Du har selvfølgelig ret, Rejs. Mine betragtninger om danske mænds manglende kynisme holder ikke helt. Der findes usympatiske typer, som udnytter lovgivningen på det groveste. 

Når jeg skrev, som jeg gjorde, var det ud fra, hvad jeg oplever i min egen bekendtskabskreds. Og her er det i udpræget grad de danske mænd, der er de "bløde", og de thailandske kvinder, der er de "kyniske", hvis vi endelig skal bruge den slags betegnelser. 

Og det er der intet underligt i. Thaierne kommer bare fra en helt anderledes barsk virkelighed, hvor man er nødt til at udnytte de chancer,  der nu engang byder sig til. Respekt for det!  Og er  man en fattig bondepige med en dybt forgældet familie hjemme i Isaan, er der grænser for, hvor mange hensyn man er parat til at tage til en velfærddansker, som ud fra enhver thailandsk standard i den grad har sit på det tørre.

Men derfor kan man nu alligevel godt engang imellem få lidt ondt af de stakkels ægtemænd. Altså de søde af dem, ikke røvhullerne, som helt sikkert også findes derude et sted.

Redigeret af Virgula

Del dette indlæg

Link til indlæg
Virgula skrev, for 20 minutter siden:

Men derfor kan man nu alligevel godt engang imellem få lidt ondt af de stakkels ægtemænd. Altså de søde af dem, ikke røvhullerne, som helt sikkert også findes derude et sted.

Ja, og jeg vil hverken være den stakkels ægtemand, som andre får ondt af, eller det dumme svin af en dansk mand, som udnytter at en kvinde ikke kan andet end at finde sig i at blive misbrugt.

Det forekommer mig at, enten accepterer man en eller anden forpligtende økonomisk præmis for et forhold til en thai kvinde, eller også betaler man ved kasse 1 for uforpligtende sex, som i enhver anden købesex sammenhæng.

Jeg regner med indenfor den nærmeste fremtid, efter diverse vanddrivende ædru studieture på cola og danskvand, på Thaicorner Bar i Istedgade i København, at skrive en anmeldelse af en oplevelse af at have betalt for sex ved kasse 1?

Forudsat at en helt bestemt pige stadig kommer dernede, og hvis hun gør det, at en høflig forespørgsel bliver positivt besvaret.

Desværre nok ikke en som jeg i første række havde håbet på, men der er særligt 2 piger, ladyboys, om de er det ene eller det andet, som jeg har fokus på.

Vi får se, om jeg får en lang næse fordi jeg har været for langsom i optrækket, eller om det kan nås endnu :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Jolly Roger
Virgula skrev, for 7 minutter siden:

Du har selvfølgelig ret, Rejs. Mine betragtninger om danske mænds manglende kynisme holder ikke helt. Der findes usympatiske typer, som udnytter lovgivningen på det groveste. 

Når jeg skrev, som jeg gjorde, var det ud fra, hvad jeg oplever i min egen bekendtskabskreds. Og her er det i udpræget grad de danske mænd, der er de "bløde", og de thailandske kvinder, der er de "kyniske", hvis vi endelig skal bruge den slags betegnelser. 

Og det er der intet underligt i. Thaierne kommer bare fra en helt anderledes barsk virkelighed, hvor man er nødt til at udnytte de chancer,  der nu engang byder sig til. Respekt for det!  Og er  man en fattig bondepige med en dybt forgældet familie hjemme i Isaan, er der grænser for, hvor mange hensyn man er parat til at tage til en velfærddansker, som ud fra enhver thailandsk standart i den grad har sit på det tørre.

Jeg er på linie med dig. Jeg kan godt lide thai’erne, men forstår også at de er pengefikserede, men det er vel heller ikke så mærkeligt. De er som regel dejlige at være sammen med, sjove og lattermilde. De kan godt lige at føre sig frem og er heller ikke bange for at tage røven på deres ægtefælle . Sådan groft generaliserende 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 20 timer siden:

.....

Jeg regner med indenfor den nærmeste fremtid, efter diverse vanddrivende ædru studieture på cola og danskvand, på Thaicorner Bar i Istedgade i København, at skrive en anmeldelse af en oplevelse af at have betalt for sex ved kasse 1?

Forudsat at en helt bestemt pige stadig kommer dernede, og hvis hun gør det, at en høflig forespørgsel bliver positivt besvaret.

Desværre nok ikke en som jeg i første række havde håbet på, men der er særligt 2 piger, ladyboys, om de er det ene eller det andet, som jeg har fokus på.

Vi får se, om jeg får en lang næse fordi jeg har været for langsom i optrækket, eller om det kan nås endnu :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Ser frem til anmeldelsen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jolly Roger skrev, for 20 timer siden:

Jeg er på linie med dig. Jeg kan godt lide thai’erne, men forstår også at de er pengefikserede, men det er vel heller ikke så mærkeligt. De er som regel dejlige at være sammen med, sjove og lattermilde. De kan godt lige at føre sig frem og er heller ikke bange for at tage røven på deres ægtefælle . Sådan groft generaliserende 

Ja, thaierne er herlige legekammerater :)

Men før vi fuldstændig afskriver dem som seriøst konemateriale, bliver vi nok nødt til at indrømme, at vores thai-observationer primært stammer fra klinikpiger (tænker at det også gælder for dig, Jolly). Man kunne måske godt forestille sig, at det gjorde en lille forskel ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Jolly Roger
Virgula skrev, for 36 minutter siden:

Ja, thaierne er herlige legekammerater :)

Men før vi fuldstændig afskriver dem som seriøst konemateriale, bliver vi nok nødt til at indrømme, at vores thai-observationer primært stammer fra klinikpiger (tænker at det også gælder for dig, Jolly). Man kunne måske godt forestille sig, at det gjorde en lille forskel ;) 

Ja, det gælder også mig:D, men jeg ville ikke være skræmt af at skulle være kæreste med en thai. Men som ved alle andre ikke danske kvinder, er det mere det der følger med. Den fremmede kultur, deres indbyrdes forståelse, ville nok være den største barriere for et frugtbart forhold. Forelskelsen og kærligheden er den nemme part:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Virgula skrev, for 52 minutter siden:

Det er nu mit indtryk, at samme gør sig gældende, også hvor danske mænd finder sammen med thai kvinder på anden vis.

Det være sig net dating, på rejser til Thailand, eller ved herboende thai kvinders mellemkomst.

Det synes at gå som en rød tråd gennem alle veje til et forhold, og eller et ægteskab med en thai kvinde, at hun ikke kan fravælge at leve op til egen families, og eget baglands forventninger til, at hendes forhold til en dansk mand kaster et afkast af sig, af økonomisk værdi for baglandet.

Kort sagt, der er det tilsyneladende ikke muligt for en thai kvinde, alene at vægte egen fremtid i et forhold til en dansk mand, og det som det kan føre til af forbedringer, kun for hende selv.

Og det uden at den danske mand skal bidrage med andet, og mere end blot at facilitere, at de sammen kan få en tilværelse i Danmark.

For eget vedkommende er det en præmis, som jeg ikke kan, og som jeg ikke vil acceptere.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...