Hop til indhold
Jernsvinet

Pattaya - Heavens

Recommended Posts

https://pattayaone.news/en/heaven-gentlemans-loungepattaya/

Ligger lige vest for  Phra Tamnak Mountain i et lettere turistet kvarter ud mod Koh Lam. Der foregår et større byggeri ved siden af - måske derfor de havde forhøjet stakittet en del rundt om swimmingpolen, som de åbenbart kun benytter nogen dage.

Der er ikke nogen modtagelse, når man ankommer, så man går bare lige ind - her blev jeg straks placeret ved et bord sammen med 4 - 6 unger piger - skænket en øl og fik med lidt besvær trods den høje musik, indledt en konversation med et par af pigerne, som kunne lidt engelsk. Hende, som jeg dog syntes var mest interessant og som jeg godt ville spendere en ladydrink på, sad så desværre overfor - og jeg fintede den så ved at tage min øl - gå en tur ud i baren, hvor musikniveauet var virkelig uudholdeligt og komme tilbage igen, hvor jeg satte mig ved siden af den udkårne. Men når musikken var så høj - og hun heller ikke var så god til engelsk - blev det lidt anstrengende. Jeg ved ikke hvilket klientel, de forsøgte at tiltrække - det kan umuligt have været det mere modne og købestærke, når de spillede så extrem høj musik. Så efter at havde gjort pigen opmærksom på min utilfredshed med den høje musik, hun fik bartenderen til at komme og lytte, uden at den af den grund blev væsentlig dæmpet, valgte jeg derfor at gå igen, efter at have betalt min øl, ladydrinken og lidt drikkepenge til pigen.

Udenfor checkede jeg lige afstanden til det næste vandhul - men her skulle man åbenbart en lang omvej udenom. Heldigvis stod der så lige en taxifører med et moderne muldyr parat. 100 bath - det var lige i overkanten - men da hans kollega nærmede sig faldt prisen til 60 - and off we went på  2 hjul.

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

Jernsvinet 

Er der Damixa blandingsbatteri på det hotel/de hoteller du bor på ?

Du synes at have nogenlunde samme forhold til om der benyttes det rette blandingsbatteri, forstår vi, et Damixa, som jeg har til om der er Nutella på hotellets morgenbuffet.

Hvis ikke må du jo vejlede dem ;)

Er der iøvrigt Nutella på morgen buffeten der ude ?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Hej

Jernsvinet 

Er der Damixa blandingsbatteri på det hotel/de hoteller du bor på ?

Du synes at have nogenlunde samme forhold til om der benyttes det rette blandingsbatteri, forstår vi, et Damixa, som jeg har til om der er Nutella på hotellets morgenbuffet.

Hvis ikke må du jo vejlede dem ;)

Er der iøvrigt Nutella på morgen buffeten der ude ?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

De har som regel samme elendige blandingsbatterier som i Tyskland: et håndtag - og så skal man gætte sig til - eller langsomt finde ud af om varmt er til højre eller venstre.

Jeg har ikke bemærket om de har Nutella i supermarkederne hernede, men de har alt - bare ikke i 7eleven og FamilyMart, som ligger overalt - bare på Jomtien Beach Road talte vi 8 x 7eleven og mindst 5 FamilyMart. Nedenfor Condoet er der også et FamillyMart - og går jeg op til Thapphraya Road er en en 7eleven både til højre og venstre.

Du kan godt vælge at gå ud at købe din morgenmad, men jeg synes nu det er nemmere selv at koge noget vand i lejligheden (også fordi jeg så ikke behøver bevæge mig ud i varmen) og købe noget brød - jeg har bl.a. her på Thappraya Road i Foodmart (måske lidt a la Netto/Lidl/Rema/m.fl. - ihvertfald noget større udvalg end 7eleven og Foodmart, som stort set fører det samme sortiment) købt noget Pumpernickel rugbrød. Sad en aften på en bar på Thapphraya Road og beklagede mig til nogle englændere , som havde været så venlige at tilbyde mig en plads ved deres bord sammen med et par barpiger, over at jeg ikke kunne finde noget rugbrød - men det kunne jeg da lige her bagved! - de har også et større udvalg af danske oste, lurpak smør, spansk Chorizo, Tysk øl, fransk Champagne, finsk brød og jeg skal komme efter dig.

Alm. kaffe kan dog være svært at finde, så jeg har måttet overgive mig til næstenkaffe - jeg har bare lært at pga. luftfugtighed klumper det og bliver til en eller anden mærkelig substans, hvis man ikke lukker posen eller skruer låget på. De har så Nescafe og lignende i utallige afskygninger - du skal bare ikke købe dem, hvor der står noget med 3 in 1 på - da, det bare er en smart måde at sælge billig sukker og flødepulver på til kaffepris.

Ellers fik jeg en dejlig iscafe en dag jeg gik nede ved Bali Hai Pier og henvendte mig til en af sælgerne på 3 hjul. Jeg ville egentlig bare have en kop alm. varm kaffe - men han havde alt på vognen - og altså også isterninger - så inden jeg fik set mig om, havde han lavet en dejlig krus iskaffe til mig - kun 30 bath - hvor de på cafeerne ofte tager det dobbelte. Men iskaffe, som du kan få både som expresso, cafe latte, americano, capaciono, maciato, mm. er altså med til at gøre det nemmere at holde varmen ud ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du burde finde dig en lokal partner, og etablere en VVS konsulent virksomhed derude.

Der er noget der tyder på at der er brug for din ekspertise, og hvem ved hvilke produkter du kan udbrede kendskabet til, og få afsat lokalt :)

Men måske er det som i Kina, man skal se sig for, for ikke at blive snydt af en lokal partner, så måske du skulle alliere dig med en lokal europæer, som du lærer at kende godt inden?

Bortset fra det, så kunne jeg vældig godt tænke mig dit selskab ved lejlighed på en eller anden tur, men vi må nok bo hver for sig.

Jeg skal absolut bo på et hotel med døgn reception og morgenbuffet, og eller gode lokale cafeer/spisesteder lige i nærheden til hvis jeg står for sent op.

Når jeg er ude, så sætter jeg mig til bords punktum, betaler og går videre, og skal absolut ikke selv, hverken sørge for vådt eller tørt.

Så i basis udgifter, der vil mine rejser nok altid blive dyrere end dine, men du er jo ekspert i at klare dig på egen hånd og holde udgifterne nede.

Så for dig er det jo den helt rigtige måde du rejser på :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 minutter siden:

Du burde finde dig en lokal partner, og etablere en VVS konsulent virksomhed derude.

Der er noget der tyder på at der er brug for din ekspertise, og hvem ved hvilke produkter du kan udbrede kendskabet til, og få afsat lokalt :)

Jep, og hvad så med at lancere blandingsbatterier under sloganet: "Er Svinets VVS helt i sit es – altid varmt vand, i Jeres land".

PS: Du glemte under krav til hoteller at nævne, at du som en livsnødvendighed skal have Nutella. Ganske som rom for Fuzzy og Salasso.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

PS: Du glemte under krav til hoteller at nævne, at du som en livsnødvendighed skal have Nutella. Ganske som rom for Fuzzy og Salasso.

Nej X, jeg kan godt klare mig uden Nutella, ud fra en samlet betragtning, og man kan jo ikke nødvendigvis få hvad som helst hvor som helst i verden :)

Men hvad er Fuzzy og Salasso?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

Nej X, jeg kan godt klare mig uden Nutella, ud fra en samlet betragtning, og man kan jo ikke nødvendigvis få hvad som helst hvor som helst i verden :)

Men hvad er Fuzzy og Salasso?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hahahaha, Fuzzy og Salasso er et par fordrukne eksistenser, som du finder i tegneserien "Kaptajn Mickey" fra 60'erne. De udgør et underligt, strengt lovhævdende trekløver a la Laredo-serien, men de to nævnte kan kun slås ordentligt, når de har fået en dygtig tår rom. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 15 timer siden:

Når jeg er ude, så sætter jeg mig til bords punktum, betaler og går videre, og skal absolut ikke selv, hverken sørge for vådt eller tørt.

Jo, det er muligt - men det er nu vældig hyggeligt at kunne lave sin egen kaffe, sætte sig over i sofaen sammen med den udkårne, nyde sin kaffe - og se smilet i hendes øjne, når hun styger sin hæl hen over mine bukser - og spørger: "Are You Horny?"

Hvorpå jeg langsomt trækker trusserne af hende og slikker hende til hun siger: "You made me come agaeen" ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 11 minutter siden:

Hvorpå jeg langsomt trækker trusserne af hende og slikker hende til hun siger: "You made me come agaeen" ;-)

Gad vide hvor de har lært eller læst lektien ? 95 % af dem jeg har mødt derude kan remsen til UG .

Men de får pludselig hukommelsestab når man siger Oh.. I have lost my wallet with all my cards !

No money - no funny :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
powerpoint skrev, for 3 timer siden:

Gad vide hvor de har lært eller læst lektien ? 95 % af dem jeg har mødt derude kan remsen til UG .

Men de får pludselig hukommelsestab når man siger Oh.. I have lost my wallet with all my cards !

No money - no funny :D

Så må hende her tilhøre de sidste 5%, for da jeg måtte låne penge af hende sagde hun: "no pråbeem" ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 5 timer siden:

Så må hende her tilhøre de sidste 5%, for da jeg måtte låne penge af hende sagde hun: "no pråbeem" ;-)

Herregud... en lille smule agn skal der jo til hvis man vil trække den store torsk i land :biggrin:

PS.

Undskyld Jern - men den lå lige til højrebenet ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
powerpoint skrev, for 2 minutter siden:

Herregud... en lille smule agn skal der jo til hvis man vil trække den store torsk i land :biggrin:

Nu er Jernsvinet sikkert både velbegavet og grundlæggende fornuftig, men det er set før at thai piger kan få alle ens krav om fælles økonomi, og afvisning af at købe jord og bygge huse i pigens hjemland, vel at mærke  i pigens navn og for mandens regning, efter et nyt og lykkeligt ægteskab er indgået, til at bortfalde.

Jeg håber inderligt at Jernsvinet, hvis han er på vej ind i et ægteskab med en thai feriekæreste, sikrer sine penge og værdier, og går med både livrem og seler ind i et forhold/ægteskab.

Og er hun ikke indstillet på, hvis han ikke vil bidrage hverken til hendes familie eller lokalsamfund, for hans midler, hun kan selvfølgelig gøre med sine egne penge tjent i Danmark som hun vil, så bør han efter min mening acceptere at ægteskab, og eller samliv med pigen i Danmark ikke bliver til noget.

Noget andet er, hvis man er indstillet på den som oftest gældende præmis for en sådan relation, så skal man selvfølgelig gøre det, men mit råd er, pas på, hvis du vitterligt ikke er indstillet på det:

Stjerneinstruktør har fulgt thai-kvinder i Thy i 10 år: Danskernes manglende forståelse overrasker mig stadig

Instruktør- og ægteparret Sine Plambech og Janus Metz har i mere end ti år fulgt fire thai-danske ægtepar i Thy. Resultatet af de mange års arbejde kan nu ses i biografen.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/stjerneinstruktoer-har-fulgt-thai-kvinder-i-thy-i-10-aar-danskernes-manglende

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 7 timer siden:

Så må hende her tilhøre de sidste 5%, for da jeg måtte låne penge af hende sagde hun: "no pråbeem" ;-)

Du satte vel et par blandingsbatterier i pant? :D:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
powerpoint skrev, for 14 timer siden:

Herregud... en lille smule agn skal der jo til hvis man vil trække den store torsk i land :biggrin:

PS.

Undskyld Jern - men den lå lige til højrebenet ;-)

Måske - men lige nu vil hun bare allerhelst bare "have me to come with her", og lære at køre sin helt nye bil - hvor hun måske burde have lært at køre på scooter først - men nu får jeg gratis stillet en scooter til rådighed, som jeg håber hun vil prøve at køre lidt på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 2 timer siden:

Måske - men lige nu vil hun bare allerhelst bare "have me to come with her", og lære at køre sin helt nye bil - hvor hun måske burde have lært at køre på scooter først - men nu får jeg gratis stillet en scooter til rådighed, som jeg håber hun vil prøve at køre lidt på.

Ja , ja Thailand har de mest vidunderlige strålende souvenirs , men derfor skal man alligevel vogte sig for at tage "et lille nips " med hjem. :mrgreen: 

Bar pigens 10 gyldne regler:  http://www.deanbarrettthailand.com/ten_golden_rules_of_thai_bargirl.htm

Redigeret af powerpoint
link fejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
powerpoint skrev, 1 time siden:

Bar pigens 10 gyldne regler

Jeg tror det må være et hårdt job at være barpige:

1. bruge timer og mange penge på at komme til at se godt ud

2. sidde i timevis og prøve at se glad og lykkelig ud

3. sidde i timevis i en infernalsk larm fra alt for høj musik og/eller høj tale til langt ud på natten

4. sidde i timevis og lytte til de andre barpiger, som også er konkurrenter

5. overholde barens regler mht. mødetider, barfines mv., selvom, de nok ikke skal forvente megen hjælp den anden vej, den dag, de selv står i en trængt situation

6. altid smile og lytte til kunderne jokes

7. forsøge at lave sjov og tiltrække gæster

8. gå med ukendte kunder hjem og have sex med dem

9. forsøge at holde det hemmeligt for familie, hvad de reelt laver

10. ofte at måtte gå hjem uden en kunde og evt. et minus på kontoen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror godt du kan slette punkt 1 og 9 fra din liste.

Et par hundred baht for en klipning. 200 baht for "fashion" fra markedet. 50 baht for en kopiparfume, lidt baht for undertøj fra markedet. 50 baht for kosmetik. 50 baht for lidt smykker.

Er der ikke tale om kopier så det 99% sikkert noget hun har fået af Jürgen fra Krefeld, Hans-Petter fra Narvik, Zdanek fra Brno, eller Simon fra Thisted, og som hun ikke kunne sælge til andre.

Det guld de render rundt med er ikke til udsmykning af dem selv. Der er tale om opsparing og forsikring. Mange i Thailand har ikke bankkonto eller forsikringer. Du skal ikke mange årtier tilbage i tiden for at finde noget tilsvarende herhjemme.

 

Når Daw kommer hjem til landbyen i Issan after 3 måneder i Pattaya med en masse penge, ny scooter, ny bil osv. Så ser Tui og Pui og deres familier det også. Så bliver de fristet, og inden længe er Tui og Pui at finde på en agogo i LK Metro. Familierne ved det udemærket i langt de fleste tilfælde. 

 

Men eller har du nok ret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi mangler Den tidligere bruger Stump, hans vise ord og evne til at punktere alle naive forestillinger om, på hvilke præmisser, du kan komme ud af din single tilværelse og påbegynde et nyt liv i lykkelig tosomhed med en thai ægtefælle.

Det har kostet mange dyrt at deres illusioner senere bristede.

Men kan du stå fast på at beskytte din formue, og dine værdier som du selv har skabt, og har arbejdet hårdt for i mange år, før du møder en thai kvinde der rigtig gerne vil have at du deler ud af samme til hende, hendes familie og lokalsamfundet derude, så har I måske en fremtid sammen, måske kun indtil at de 7 år er gået før hun kan få sin opholdstilladelse, og kan blive skilt fra dig.

Jeg er 30 år om at betale min lejlighed, og skulle jeg lige pludselig dele værdistigningen og ejerskabet med en kvinde, bare fordi jeg gifter mig med hende - aldrig i livet?

Venlig hilsen

Rejenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

UNDSKYLD !  Jeg ved godt jeg selv startede men lige nu er tråden på vej  "out of topic " så denne diskussion bør vi starte et andet sted  ellers går vi glip af Jernets "saftige"  beretninger fra hans 1.ste. tur til Thailand.

Eftersom jeg selv har været 40 - 50 gange i Thailand så må jeg sige han er ganske lærenem .

Kære Jern  fortsæt dine beretninger så skal vi nok forsøge at holde os i " skindet "  :biggrin:

Redigeret af powerpoint
Alle de navne forvirrer mig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...