Hop til indhold
Rejsenetværk

Thailand når du hader sol og varme

Recommended Posts

Jeg er ofte blevet opfordret til at rejse 14 dage til Thailand, men har altid brugt pengene på FKK weekender i Tyskland i stedet.

Nu har jeg faktisk både råd, og lyst til sådan en tur, det kunne godt blive til en tur indenfor de næste 6 - 12 måneder.

Så det er ikke et sådan lige rundt om hjørnet projekt, det er mere en tanke der har udviklet sig over tid, fra totalt afvisende til at jeg nu faktisk har lyst til den tur på et tidspunkt.

Men årets danske sommer har totalt taget modet fra mig, til sådan en tur til Thailand :(

Jeg hader sol, sommer og varme, og har haft det forfærdeligt i varmen i år.

Spørgsmålet er hårdt, brutalt og kontant, skal jeg derfor opgive enhver tanke om en sexferie i Thailand eller på Philippinerne?

Hvornår er det bedst at rejse til Thailand?
Den kolde tid (november til februar)
Den kolde tid er det mest populære tidspunkt for rejser til Thailand, og du behøver ikke bekymre dig om at fryse, selvom om nogle thailændere vil synes, at vejret er køligt. Temperaturen i den kolde tid når nemlig ofte op på 30 graders varme eller mere.

https://www.travelmarket.dk/blog/hvornaar-er-det-bedst-at-rejse-til-thailand/ 

Vejr-kalender for Thailand
Vejrmæssigt er det bedst at besøge Thailand fra november til februar, fordi vejret er tørt og varmt samtidigt med, at der er en skøn kølig brise, som gør det ekstra behageligt for os skandinavere.
https://www.yaneeda.com/dk/destinationer/thailand/spoergsmaal-om-thailand/vejret-i-thailand

Er der forskel på hvordan varmen føles i de køligste måneder fra november til februar, og sådan som varmen opleves når det er høj sommer i Danmark?

Bangkok skulle være den værste by, hvad angår varmen året rundt, men hvad med Pattaya, er Pattaya også stor slem, også i de køligste måneder fra november til februar.

Hvis jeg må opgive Bangkok og Pattaya, hvor kan jeg så rejse til, for både at kunne holde varmen ud, og få en god købesex ferie, med både piger og ladyboys.

Jeg holder alkoholfri ferie, og vil hellere give nogle flere drikkepenge, så jeg ikke bliver helt ildeset :)

Jeg går ud fra at udgangspunktet for mig helt overordnet er, at jeg bør rejse mellem november og februar, hvis jeg vil opleve de mindst varme måneder i Thailand.

Men kan jeg også tilrettelægge en døgnrytme på turen, efter temperaturerne døgnet rundt?

Kan man vælge at holde sig på sit hotel med aircondition, eksempelvis mellem kl 04 morgen og 17 - 19 aften, hvor så temperaturerne fra sen eftermiddag til tidlig morgen, er udholdelige?

Indenfor hvilket et timeinterval er der køligst de steder i Thailand, I vil anbefale mig at besøge i de køligste måneder i Thailand, og hvor varmt er der, når det er køligst.

Det er så godt nok en opholds strategi, der udelukker enhver form for normal turisme, jeg går nok glip af alle åbningstider til de seværdigheder der er.

Men jeg formoder at jeg i sex turist områderne kan spise morgenmad, frokost og aftensmad nærmest døgnet rundt, hvis jeg vender døgnet på hovedet, og sover dagtimerne væk.

Er så også godt klar over at jeg næppe skal forvente det bedste udbud af piger og ladyboys efter kl 02 nat, men mon ikke udbud og udvalg er stort nok, hvis jeg har aktive timer fra kl 18 - 02 nat?

Jeg gider heller ikke at spekulere i priserne, hverken for sex, eller barfee på sådan en tur.

Hellere besøge de steder hvor priserne ligger i den høje ende, det er jo alligevel rørende billigt uanset.

Gider heller ikke long time, piger til hele natten, eller som ledsager en hel dag eller over flere dage.
Sprogligt er jeg for svag til engelsk, til at det vil du.

Flirt-pattaya.com

http://www.flirt-pattaya.com/

Men alt mellem 1, 2 og 3 timer kan jeg godt forestille mig, gerne med barfee og værelser de steder jeg finder pigerne.

Hvordan er det med de barer og klubber?

Er det åbne steder til gaden uden aircondition, eller kan man besøge mere lukkede klubber med aircondition, der gør et ophold behageligere end uden aircondition.

I det hele taget, der tror jeg at opgaven for mit berømte og berygtede planlægsningsgen inden en sådan tur, bliver at lægge turen sådan til rette at jeg kommer til at opholde mig mindst muligt udendørs i varmen, og mest muligt indendørs hvor der er aircondition, eller der bare er køligt nok sene timer.

Jeg kan jo begynde med at stille læserne alle disse spørgsmål.

Kan I give mig nogle råd, sådan at jeg kan holde temperaturerne ud i 14 dage i Thailand mellem november og februar, eller vil I kort og godt fraråde at jeg overhovedet tager på den tur, sådan som jeg har det med sol og varme.

Tilsvarende råd er også velkomne om Philippinerne, da jeg har en ven der bor derude, og som gerne vil have mig på besøg.
Han lover mig det vildeste købesex udbud af både piger og ladyboys, og til under halv pris af Thailand, men det sidste er ikke afgørende for om det bliver Thailand eller Philippinerne.

Philippinerne er en monster lang rejse, hvor jeg regner med at de første 2 dage skal bruges, bare til at blive menneske igen, og få tilvænnet sig døgnrytmen.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Først og fremmest skal du tænke på at du er tættere på Ækvator end vi er, så ca kl 18 så er der mørkt. Og det er BUM mørkt, ikke sådan som heroppe hvor der er en overgang fra lys til mørke. 

Men uanset, så er det stadig varmt. Så hvis varmen er sådan et problem som du beskriver, så vil jeg anbefale at du finder noget andet at bruge pengene på. Når man har læst om din hang til, og nysgerrighed efter kultur oplevelser, så vil det næsten være tortur at du skulle opholde dig i nærheden af en aircondition om dagen - som minimum. 

Men beslutningen skal være helt op til dig :) 

Jeg har ikke været i Pattaya, men i Bangkok er Pat Pong og Soi Cowboy en oplevelse af piger i en lang uendelighed, og en del er ret nærgående. Som jeg husker det, var de fleste barer ret åbne og hvis der var aircondition, var der ikke den vilde effekt.... men som du sikkert kan gætte, var jeg mest optaget af noget andet. 

Men hvis du tager afsted, så frygt ikke at du ikke møder piger, såfremt du skulle være "fanget" på hotellet. Det er bare at praje den første og bedste Tuktuk og forklare chaufføren hvad du ønsker, så finder han det til dig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Eventuelt kan du overveje at tage nordpå.. I november- februar er der noget køligere i f.eks Chiang Rai, med nattetemperaturer ned til ca 15 grader. Udvalget af købesex er dog ikke på højde med Bangkok eller pattaya, men heller ikke umuligt. til gengæld vil du kunne holde ud også at være kulturel

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Rejsenetværk

Her er nogle få svar:

Selv i den kolde tid i Asien føles det varmt så det kan nok ikke anbefales.

Jeg er typen der elsker varme - og har stornydt sommeren - og jeg synes da der er varmt i Thailand også i den koldeste tid i Thailand

Der er ikke meget forskel på Thailand og Phillipinerne, så det ene er ikke bedre end det andet. Dog er der kun få timeres længere rejse fra Bangkok til Phi. så det er ikke problemet.

 

Og du skriver: "vil hellere give nogle flere drikkepenge, så jeg ikke bliver helt ildeset "  De fleste steder er det ikke norm at give drikke penge. Så du bliver ikke ildeset uden at give drikke penge.

Modsat så synes jeg du ødelægger for meget ved at "smide om dig" med penge og drikkepenge!!

Og ja det er da billigt men kun hvis man kigger sig for - ellers kan man nu hurtigt blive en dyr tur.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er netop nu i Pattaya - og her er temperaturen stort set ens hele tiden, både sommer og vinter dag og nat: varmt udendørs og køligt indendøre, hvor de har aircondition ;-)

Du kan kontakte pigerne på Thaifriendly eller møde dem på div. barer og få deres Line id/give dem dit ;-) - så kan du invitere dem til dit hotel eller condo - det koster nok fra  min 1000 bath/shorttime 2000/longtime - og up. Evt. tage dem med direkte til dit hotel på en scootertaxi (60 - 100,- bath). 3 mand eller flere uden styrthjelm på en scooter er ikke ualmindeligt - første dag blev jeg måske lidt chookerret, da en mor kørte rundt med et spændbarn i favnen, en hånd på styret og en yngre pige bagpå - og selvfølgelig alle uden styrthjelm :shock:

Havde på forhånd gennem et par uger tekstet en del på Line (App du bør downloade) med en  en pige fra Thaifriendly, som da jeg var ankommet, mod at tilbyde hende 2000 bath, mødtes med udenfor mit condo, hvorefter vi gik ud at spise på en nærliggende fransk restaurant - men det var ikke den bedste ide, da hun helst kun ville spise Thai-food. Bagefter gik vi så sammen hjem til min lejlighed og havde en dejlig aften - og hende var jeg sammen med de første par dage (2000/døgn) - men efterhånden blev hun mere og mere vanskelig og ville helst kun spille på smartphone eller sove - så en aften måtte jeg bare bede hende om at gå og give hende 1000 bath for at slippe af med hende.

Så havde jeg resten af aftenen for mig selv og gik på en bar hvor jeg mødte nogle lokale - dvs. herboende europæere, som fortalte mig lidt om forholdene - de var sammen med et par barpiger - og en af dem var meget int. i mig - men jeg var mere int. i en anden - som så ikke viste så meget int. i mig - så der blev ligesom ikke noget ud af det skind - og jeg var egentlig heller ikke i humør til at starte en ny relation.

Næste dag var der så gratis BBQ på en nærliggende gentlemensklub - og her mødte jeg en sød lille thai-pige, som jeg har nydt lige siden (også 2000,-/nat) - og hun går meget op i at jeg kommer min 2 gange hver dag: en gang om aftenen og en gang om morgenen - ellers siger hun, at hun ikke har så meget imod at jeg også tager en hyggestund med en af de andre piger i klubben (og der er da et par emner), da jeg jo er på ferie ;-)

Hun har også egen bil med aircon - så det med varmen er til at overleve ;-)

Ellers kan man ret billigt leje en scooter/moto - fra ca. 300,-/ugen - men ellers vil du nok sætte pris på den offenlige trafik hernede - kun 10 bath (kr. 2,-) for at hoppe på en taxi, som kører i pendulfart ad fastlagte ruter, så du hurtigt og nemt kan komme fra f.eks. Jomtien til Walking Street.

Og det er nok det du skal gøre: 1. forsøg at komme til at bo i nærheden af en gentlemens club,

hvor de har aircon, rolig musik og stemmning - og du mod at betale typisk 3 x ladydrinks kan få gratis øl og mad (fratrækkes slutregningen). Shorttime typisk 1000 bath + evt. 300 bath ekstra for Zimmer, som du så kan spare ved at tage pigen med på dit eget hotel - ikke sikkert den går første gang - men når først een pige kan sige god for dig og du ellers ikke sparer på ladydrinksene - så skulle den være hjemme - og heller ikke alle gentlemen clubs har Zimmer - f.eks. CamelToe - de har så heller ikke nogen barfine ;-). Det største problem ved at invitere pigerne med hjem er egentlig - at du skal sørge for at have rigeligt med håndklæder til rådighed - så tag evt. selv et par ekstra med - jeg har måttet købe hernede - og kom så til at vælge for billig en kvalitet, som fnugger hele tiden - hænger i pigernes bryster, tøj, mit skæg og andet vasketøj mv. - så det var en bet.

NB. jeg er her et par uger endnu, så hvis du var hurtig, kunne vi sammen nok trawle et par gentlemens klubber igennem og gøre byen usikker ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

maden i thailand er en milliard gange bedre end i PH !!!!! (PH mad er noget Lort.... for 90% vedkommende )

tilgengæld er scuba dykning helt klart bedre i PH....

infrastruktur og sikkerhed er klart bedre i thailand.

og med hensyn til varmen ... den vender du dig hurtigt til .... man kan nemt have dage og uger som bare føles som en middelmådig 

sommerdag i danmark .(ikke som dem vi har haft i år ) altså lunt med et par gode byger ind imellem ... 

 

kvinderne /pigerne .... ja det er lidt som at sammenligne blodsugende flåter og blodsugende myg ! ;) 

same same and not so different ..... for at omskrive et typisk thai udtryk .... de vil suge dig tør for penge hurtigt hvis du ikke passer på

og du vil nok lige som alle os andre tænke, "ej sådan en sød lille pige på bare 18 -19 år - som er så sød og smuk - hun er ikke sådan ... jeg reder hende ud af baren - gogo'en eller det forfærdelige liv som freelancer " NEJ NEJ NEJ ....hun er lige præcis sådan som hvis hun havde været en 48 årig narko luder i istedgade .... hun vil gøre alt for penge og ham der betaler - går hjem med hende og det gælder også hvis du på et tidspunkt får den geniale ide at gifte dig med hende .... det var lige en lille "rant" mod at tro at pigerne er anderledes bare fordi deres ydre og alder er anderledes .... deres mindset er ikke !

NÅ, min Uvidenskabelige erfaring er generelt .... at thaipigerne er lidt mere renlige og servicen er højere og man skal passe lidt mindre på kriminelle i thailand

..... du får lidt mere for din opsparede kroner end i PH.

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Rejse

Jeg har flere gange været i Thailand, men ikke lige stederne, for at søge sex...men for at få lidt friske kræfter i de kolde måneder, altså december/januar ….

og har lejet en villa med privat Pool, måske ikke den billigste løsning, men fantastisk, når man syntes varmen er ved at være for meget og man ikke gider skrigende unger og div.

og som en skriver. hvis pigerne kan komme til dig, så er der jo mulighed for lækker nøgen badning for lagen-springningen? eller sex i haven (alt efter hvor stor villa du har lejet)

Kik på homeaway.dk eller booking.com

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mht. påklædning - så kan  du hernede billigt købe både korte bukser og kortærmede skjorter - en jakke behøver du ihvertfald slet ikke medtage - medmindre det er koldt, når du tager afsted og kommer hjem igen. Pigerne hernede kan godt lide at du er velklædt - især lange bukser giver ros: "Hi handsome guy" ;-) - men kortærmede bukser giver ligesom flere mulighed for sikker opbevaring af pung og andre værdigenstande - og er ligesom også mere behagelig at bevæge sig rundt i.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra
Jernsvinet skrev, for 3 timer siden:

kortærmede bukser

Sidder og prøver at sætte mig ind i synet - samt i tanken om hvordan man tager dem på...:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

For nogle år siden satte den thailandske vejrtjeneste en frysende smiley på verjudsigterne de steder hvor temperaturen ville være under 25 grader. Jeg ved ikke om de stadig gør dette.

Det er meget individuelt hvorledes man reagere på varme. Selv er jeg rimelig hurtig til at akklimatisere. Der går som regel ikke mere end en halv dag. Man skal tænke lidt modsat af hvad man gør herhjemme. Gå i den side af vejen hvor der er skygge, gå indendørs (f.eks indkøbscentre) for at køle dig ned. Ophold dig kun i solen hvis det er nødvendigt. Sørg for at have noget koldt at drikke inden for rækkevidde - ikke det store problem, da der er barer og 7-11 over det hele. Men også pas på med at gå for meget ind og ud af aircon steder. Forkølelse, halsbetændelse og bihulebetændelse opstår nemmere end en god gang uundgåelig diarré.

Solens bagende effekt er nok det værste, men heldigvis er dagene kun cirka 13 timer lange og om aften og natten har jeg aldrig følt at det er ulideligt varmt. Solen står op 5.30 og er væk igen 18.30 cirka. OG hvis man selv først får losset sig ud af sengen op ad formiddagen hen omkring middag - hvad der jo nemt kan ske efter en nat i byen - så er det kun 5-6 timer hvor man oplever solen.

Der har været dage i Pattaya hvor jeg har tænkt "Det er sguda koldt i dag" "Burde have taget en langærmet skjorte på"

Regn kan opstå pludselig, og er typisk meget kraftige og kloakeringen er yderst ringe, så lad værre med gå i lyse lange bukser. 

Tager du til det aller nordligste af Thailand og op i bjergene i Nan og Phayao kan du være (u)heldigt opleve noget som for thaierne er et eksotisk fænomen: haglvejr.

 

De eneste fordele ved Filippinerne er at priserne er lidt lavere end i Thailand og engelskkundskab er 100 gange bedre. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Absolut tak også til Prinz, men da jeg læste hans, det første svar til mig i tråden, havde jeg nærmest opgivet tanken om den tur.

Men jeg kan forstå på de øvrige svar i tråden, at det faktisk er muligt at tilpasse sin døgnrytme, og sin færden døgnets temperatur skift.
Sådan at selv jeg skulle kunne holde ud at forlade mit hotel, og få noget ud af aften, og først på natten.

Jeg studerer alle nuancerne i svarene med lup, og alle jeres erfaringer med sol og varme er guld værd for mig - tak.

Visti-Vistisen skrev, 1 time siden:

Solens bagende effekt er nok det værste, men heldigvis er dagene kun cirka 13 timer lange og om aften og natten har jeg aldrig følt at det er ulideligt varmt. Solen står op 5.30 og er væk igen 18.30 cirka. OG hvis man selv først får losset sig ud af sengen op ad formiddagen hen omkring middag - hvad der jo nemt kan ske efter en nat i byen - så er det kun 5-6 timer hvor man oplever solen.

Der har været dage i Pattaya hvor jeg har tænkt "Det er sguda koldt i dag" "Burde have taget en langærmet skjorte på"

Regn kan opstå pludselig, og er typisk meget kraftige og kloakeringen er yderst ringe, så lad værre med gå i lyse lange bukser. 

 

thomas 123 skrev, for 5 timer siden:

maden i thailand er en milliard gange bedre end i PH !!!!! (PH mad er noget Lort.... for 90% vedkommende )

tilgengæld er scuba dykning helt klart bedre i PH....

infrastruktur og sikkerhed er klart bedre i thailand.

og med hensyn til varmen ... den vender du dig hurtigt til .... man kan nemt have dage og uger som bare føles som en middelmådig 

sommerdag i danmark .(ikke som dem vi har haft i år ) altså lunt med et par gode byger ind imellem ... 

 

Jernsvinet skrev, for 5 timer siden:

Og det er nok det du skal gøre: 1. forsøg at komme til at bo i nærheden af en gentlemens club,

hvor de har aircon, rolig musik og stemmning - og du mod at betale typisk 3 x ladydrinks kan få gratis øl og mad (fratrækkes slutregningen). Shorttime typisk 1000 bath + evt. 300 bath ekstra for Zimmer, som du så kan spare ved at tage pigen med på dit eget hotel - ikke sikkert den går første gang - men når først een pige kan sige god for dig og du ellers ikke sparer på ladydrinksene - så skulle den være hjemme - og heller ikke alle gentlemen clubs har Zimmer - f.eks. CamelToe - de har så heller ikke nogen barfine ;-). Det største problem ved at invitere pigerne med hjem er egentlig - at du skal sørge for at have rigeligt med håndklæder til rådighed - så tag evt. selv et par ekstra med - jeg har måttet købe hernede - og kom så til at vælge for billig en kvalitet, som fnugger hele tiden - hænger i pigernes bryster, tøj, mit skæg og andet vasketøj mv. - så det var en bet.

NB. jeg er her et par uger endnu, så hvis du var hurtig, kunne vi sammen nok trawle et par gentlemens klubber igennem og gøre byen usikker ;-)

Desværre jernsvin, jeg kan ikke komme derned med så kort varsel, men ellers tak :)

PeeHairy skrev, for 6 timer siden:

Og du skriver: "vil hellere give nogle flere drikkepenge, så jeg ikke bliver helt ildeset "  De fleste steder er det ikke norm at give drikke penge. Så du bliver ikke ildeset uden at give drikke penge.

Modsat så synes jeg du ødelægger for meget ved at "smide om dig" med penge og drikkepenge!!

Og ja det er da billigt men kun hvis man kigger sig for - ellers kan man nu hurtigt blive en dyr tur.

Det er mere fordi at jeg ikke vil købe alkohol, og jeg kan jo godt se for mig, hvad en bartender og en barejer vil synes om en turist der køber sin tredje mineralvand, så hellere spendere lidt kompensation for at de ellers ikke tjener noget af betydning på mig.

thomas 123 skrev, for 5 timer siden:

kvinderne /pigerne .... ja det er lidt som at sammenligne blodsugende flåter og blodsugende myg ! ;) 

same same and not so different ..... for at omskrive et typisk thai udtryk .... de vil suge dig tør for penge hurtigt hvis du ikke passer på

og du vil nok lige som alle os andre tænke, "ej sådan en sød lille pige på bare 18 -19 år - som er så sød og smuk - hun er ikke sådan ... jeg reder hende ud af baren - gogo'en eller det forfærdelige liv som freelancer " NEJ NEJ NEJ ....hun er lige præcis sådan som hvis hun havde været en 48 årig narko luder i istedgade .... hun vil gøre alt for penge og ham der betaler - går hjem med hende og det gælder også hvis du på et tidspunkt får den geniale ide at gifte dig med hende .... det var lige en lille "rant" mod at tro at pigerne er anderledes bare fordi deres ydre og alder er anderledes .... deres mindset er ikke !

NÅ, min Uvidenskabelige erfaring er generelt .... at thaipigerne er lidt mere renlige og servicen er højere og man skal passe lidt mindre på kriminelle i thailand

..... du får lidt mere for din opsparede kroner end i PH.

Den er jeg helt på det rene med, og jeg kan ikke lokkes til noget som helst andet end at købe sex, og betale ved kasse 1, hverken i Thailand eller hjemme i Danmark.

Læs denne, så er du advaret :)

Never too old to “pull” in Pattaya

http://www.flirt-pattaya.com/never-too-old-to-pull-in-pattaya/

Det er forsøgt, for i Danmark er jeg prototypen på taber manden i danske kvinders øjne.

Ingen lang uddannelse, eller lært et håndværk, og da danske kvinder stræber op ad, mens danske mænd stræber ned ad, så er jeg altså ikke et godt parti for veluddannede danske kvinder, der ikke gider en mand der tjener det halve af det som de selv tjener.
Så selv om jeg har fast arbejde er jeg ikke et godt parti for danske kvinder.

Dem der har fulgt mig ved så også at jeg er er eksempel, noget for sig, jeg er håbløs til kvinder, det er ingen beklagelse, men en konstatering, og heldigvis ønsker jeg ikke at blive gift og stifte familie.

Helt anderledes ser thailandske og philipinske kvinder på mig, særligt hvis de stadig lige mangler den der opholdstilladelse.
Her er en dansk mand, uden børn eller tidligere ægtefæller, fast arbejde, en 2v ejerlejlighed i København som næsten er betalt, egen pensionsopsparing og ingen tvangsarvinger.
Jeg har takket nej til nu, og det bliver jeg ved med :)


Hvis det teoretisk kunne tænkes at der findes en af dem i landet med opholdstilladelsen i hus, og uden behovet for mig som økonomisk objekt til egne formål, så måske som kæreste, men de findes nok ikke.

Citat lady Cherie

Kære Rejse

"Jeg har flere gange været i Thailand, men ikke lige stederne, for at søge sex...men for at få lidt friske kræfter i de kolde måneder, altså december/januar ….

og har lejet en villa med privat Pool, måske ikke den billigste løsning, men fantastisk, når man syntes varmen er ved at være for meget og man ikke gider skrigende unger og div.

og som en skriver. hvis pigerne kan komme til dig, så er der jo mulighed for lækker nøgen badning for lagen-springningen? eller sex i haven (alt efter hvor stor villa du har lejet)

Kik på homeaway.dk eller booking.com"

Det er nogle gode råd Lady Cherie, men nej tak til at leje en villa, for jeg elsker at bo på et hotel med døgn reception og fuld service, hvor man bare går ud, sætter sig til bords, der bliver serveret, man betaler og går - nærmest som alt den sex jeg kommer for at købe :razz:

PS

Åh nej

Jeg kunne ikke bruge citat funktionen, under redigering af dette indlæg, efter at jeg havde postet det.

Citat værktøjet lægger sig i et helt nyt svar, og det er ikke hensigten.

Nu kæmper jeg med at slette det citat af Cherie i et helt nyt svar, som det ikke er meningen at jeg vil oprette :(

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 49 minutter siden:

Men også pas på med at gå for meget ind og ud af aircon steder

Der er også det - at kommer man lige fra et sted med aircon - så føles det også som om man møder en mur af varme lige idet man kommer ud - men går man lidt ned ad gaden aklimatiserer man sig hurtigt. Nok føltes den danske sommer med 27 - 30 grader rimelig hed - men kommer man lige fra 20 grader og ud i 30 grader - så føles det som 40 grader. Personligt havde jeg ikke de store problemer med den varme danske sommer - og også derfor jeg tænkte at en tur til Thailand kunne da umuligt være så slem - men jeg er nok chokeret over hvormange aircon-anlæg de har kørende - og her på condominiummet sidder de meget systematisk i række på  række op og ned ad facaderne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 18 minutter siden:

Det er mere fordi at jeg ikke vil købe alkohol, og jeg kan jo godt se for mig, hvad en bartender og en barejer vil synes om en turist der køber sin tredje mineralvand, så hellere spendere lidt kompensation for at de ellers ikke tjener noget af betydning på mig.

 

Det skal du ikke bekymrer dig om. Avancen på vand er højere end på øl i en bar og agogo. Så længe du bliver ved med at bestille så er baren ligeglad med hvad du drikker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 15 minutter siden:

Der er også det - at kommer man lige fra et sted med aircon - så føles det også som om man møder en mur af varme lige idet man kommer ud - men går man lidt ned ad gaden aklimatiserer man sig hurtigt. Nok føltes den danske sommer med 27 - 30 grader rimelig hed - men kommer man lige fra 20 grader og ud i 30 grader - så føles det som 40 grader. Personligt havde jeg ikke de store problemer med den varme danske sommer - og også derfor jeg tænkte at en tur til Thailand kunne da umuligt være så slem - men jeg er nok chokeret over hvormange aircon-anlæg de har kørende - og her på condominiummet sidder de meget systematisk i række på  række op og ned ad facaderne.

Køleskabe i 25-30 etagers størrelse. :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 48 minutter siden:

Det er mere fordi at jeg ikke vil købe alkohol, og jeg kan jo godt se for mig, hvad en bartender og en barejer vil synes om en turist der køber sin tredje mineralvand, så hellere spendere lidt kompensation for at de ellers ikke tjener noget af betydning på mig.

Pigerne får typisk under halvdelen af hvad en Ladydrink koster + du ofte må betale barfine for at tage en pige med fra en bar - så barejer og bartender skal nok tjene tykt på dig - så fremfor at give ladydrinks til højre og venstre (det undgår du dog næpppe - men også lidt sjovt at kunne gøre uden at live ruineret) - så er det bedre for pigerne at få 100 bath lagt ved siden af tasken.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De der Lady drinks?

The Flawed Lady Drink System

https://www.stickmanbangkok.com/weekly-column/2015/01/the-flawed-lady-drink-system/

Er de med eller uden alkohol?

Jeg håber at det er alkohol frie drinks, også selvom bartenderne måtte påstå noget andet, og tager sig betalt for alkohol, som de drinks forhåbentlig ikke indeholder.

Pigerne kan vel ikke sidde aften efter aften og pimpe alkohol sammen med gæsterne, bare for at få deres provision af bar salget.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 43 minutter siden:

Er de med eller uden alkohol?

Det bestemmer pigerne selv - typisk ligger prisen på 100 - 125 bath på de 5 gentlemens club, jeg indtil videre har besøgt med 100 som det laveveste på Camel Toe - afregningen til pigerne varierer så også mellem 40 (Camel Toe

https://www.google.com/maps/place/The+Camel+Toe/@12.9174366,100.8690028,16z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xd2a4e94fe70e0537!8m2!3d12.9119896!4d100.8831582

- hvor der heller ikke betales barfine ;-) ) - 50 bath.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Angående varmen......jeg har været i Pattaya i maj og i Juli/August.........Maj var forfærdelig varmt og tungt pga regn i løbet af dagen. Hvorimod Juli -August var super.....godt nok varmt, men slet ikke ubehageligt......

Så lad endelig være med at tage derned i Maj....

Del dette indlæg


Link til indlæg
The Captain skrev, den 17/9/2018 at 17:34:

Angående varmen......jeg har været i Pattaya i maj og i Juli/August.........Maj var forfærdelig varmt og tungt pga regn i løbet af dagen. Hvorimod Juli -August var super.....godt nok varmt, men slet ikke ubehageligt......

Så lad endelig være med at tage derned i Maj....

Lige nu her kl. 14 øser det ned og har gjort det i et par time med lyn og torden - men det virker lidt køligere end normalt. Jeg havde ellers lidt planer om at besøge endnu en Gentlemens Club (måske Rioja) - men det er jo ikke vejr at køre derhen på den Moto/scooter jeg har lånt - så jeg nøjes nok med at tage på  den lokale: Jade House - hernede udtales det: "Jade Haow"  , da Thailændere ikke kan udtale "S" - de kan heller ikke rulle på "R" - så det vil blive regnvejr - bliver til "Ljaining come"  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tzatiki

Det er jo sådan set varmt hele året rundt, så når du nu 'hader varmen', så er det måske svært at mærke den store forskel uanset om du er der i november eller april. Når du nu har mulighed for fleksibel afrejsetidspunkt, så kan du ligeså godt undgå de dyreste måneder; december-januar-februar - og så måske de værste måneder i regntiden.

Bangkok er ulidelig varm året rundt. Som at befinde sig i en gryde. Jeg kan nu godt lide Bangkok, men på ingen måde området ved Sukhumvit, hvor mange turister befinder sig (også sex-turisterne). Her kan jeg ikke få luft og hvad angår kvindeligt selskab og ladyboys, så har jeg svært ved at finde grunde til at vælge Bangkok frem for Pattaya. Men altså, som førstegangsrejsende til Thailand, så skal du da ikke snyde dig selv for et par dage i Bangkok og opleve byen!

I Pattaya sker der ikke meget før mørket trænger sig på (omkring kl. 18). Ikke engang ved poolen (der hvor jeg har været) har der været trængsel. Med mindre du er pool-forskrækket, så er et hotel med pool et must. Det er altså lækkert med lidt afkøling om dagen. Jeg har en idé om, at de fleste er vågne til langt ud på natten og eller bruger mange timer på værelset med aircondition i løbet af dagen. Det ER altså også varmt midt på dagen! Piger/ladyboys er der altså nok af tidligt på aftenen, så du behøver ikke at bekymre dig om, at de først er fremme om natten. Hvis der er noget man altid kan finde i Pattaya, så er det mad, drikke, transport og sex. 

Og som det allerede er nævnt, så kan man også nemt bruge både thaicupid.com, thaifriendly.com og Tinder uden at skulle gøre den store indsats eller bevæge sig udenfor.

 

 

Redigeret af tzatiki

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Rejse 

Jeg vil anbefale sidst i oktober - der finder man oftest billige billeter og der er det heller ikke "crowed" i Pattaya.

Personligt syntes jeg det med varmen er den ændrede luftfugtighed der mest træls. og husk at klæde om til DK tøj på hjem turen - jeg lavede total rookie fejl da jeg rejste hjem første gang jeg var afsted - det kostede 8 dage i sengen da jeg kom hjem.

Der findes en del indendørs bar hvor man tydeligt kan mærke når man går forbi at der fuld Aircon på... og så at sige alle "åbne" bare har alle et meget stort udvalg af ventilatorer der gør det nogenlunde behageligt at side i..

Jeg vil nu advare lidt om du skriver "alt er billigt" - en god aften på en bar med godt med lady drink og ringen på klokken og bar fine til slut kan altså godt løbe op :-)

Hvad angår prisen på pigerne skal man altså ikke være bange for at "prutte om prisen" de fleste er med på det - er servicen i orden tipper jeg op til det oprindelige udgangspunkt plus evt lidt mere...

Og Tinder / line er et must - går man lige til den på Tinder første aften - så vil man have "tilbud" på telefonen hver dag man vågner.   

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...