Hop til indhold
Finn1101

Er her "redaktionelle" regler?

Recommended Posts

Når jeg - og jeg går ud fra at det gælder for de fleste af os - skriver noget på dette forum, så er det fordi vi ud fra vores egen opfattelse mener at det er relevant og vedkommende i forhold til emnet, som dette forum handler om.

Jeg oplever imidlertid selv, men ser det også for andre, at andre brugere stiller spørgsmålstegn ved emner, der oprettes på dette forum. Enten fordi den pågældende bruger ikke synes om emnet eller fordi en bruger synes at det har været omtalt før.

Er der nogle retningslinjer, som jeg har overset?

Hvis der ikke er retningslinjer, og et område, hvor man kan diskutere om et emne, en anmeldelse eller et svar må være der, skal flyttes eller redigeres, så mener jeg at det bør indskærpes, at sådanne bemærkninger ikke er en del af god opførelse på forum, i lighed med "personangreb."
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 20 minutter siden:

at sådanne bemærkninger ikke er en del af god opførelse på forum, i lighed med "personangreb."

 

Så hvis nogen er uenig med dig eller gør opmærksom på at der er en anden tråd med samme emne hvor du kan finde dit svar, så er det at betragte som et personangreb. 

Tror det er ved at være over din sengetid, da du skal tidlig op i morgen og møde på rød stue. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
Finn1101 skrev, for 5 timer siden:

Når jeg - og jeg går ud fra at det gælder for de fleste af os - skriver noget på dette forum, så er det fordi vi ud fra vores egen opfattelse mener at det er relevant og vedkommende i forhold til emnet, som dette forum handler om.

Jeg oplever imidlertid selv, men ser det også for andre, at andre brugere stiller spørgsmålstegn ved emner, der oprettes på dette forum. Enten fordi den pågældende bruger ikke synes om emnet eller fordi en bruger synes at det har været omtalt før.

Er der nogle retningslinjer, som jeg har overset?

Hvis der ikke er retningslinjer, og et område, hvor man kan diskutere om et emne, en anmeldelse eller et svar må være der, skal flyttes eller redigeres, så mener jeg at det bør indskærpes, at sådanne bemærkninger ikke er en del af god opførelse på forum, i lighed med "personangreb."
 

Det er måske ved at være tiden til en lille pause fra Eroguide hvis man er så sensibel:rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke se, at der er noget galt i at påpege, at der eksisterer andre tråde om et emne. Jeg er selv storslem her, det vedgår jeg gerne.

Når jeg gør opmærksom på forholdet, er det ud fra den tanke, at der i de ældre tråde sagtens kan ligge mange gode indlæg og pointer, som stadig har stor værdi.  Det er ikke hele den dybe tallerken, man behøver opfinde hver gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Svar til de, der har kommenteret mit indlæg: 

@TheVoice, nu handler mit indlæg ikke (kun) om mig selv, personligt er jeg egentlig ligeglad eller ”hårdhudet” er måske et bedre udtryk, for jeg synes at det er irriterende, men især tror jeg at det er hæmmende for lysten til at deltage for de, der ikke har vænnet sig til ”jargonen.”

@AalborgLook giver i denne tråd et glimrende eksempel på, hvad jeg vil opfatte som dårlig kommunikation (og skal have et godt råd: gå efter bolden, ikke manden).

Til @Enzo L'uri vil jeg gentage mit svar til @TheVoice.

Endelig vil jeg gerne kvittere for indlægget fra @Borende X. Jeg synes at det er en god tone at kommunikere i, og så skal jeg tilføje, at det jo ikke er noget forkert i at henvise til evt. tidligere tråde om det samme emne, blot det ikke bliver en bebrejdelse af at nogen har tilladt sig at skrive et indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 20 timer siden:

Jeg oplever imidlertid selv, men ser det også for andre, at andre brugere stiller spørgsmålstegn ved emner, der oprettes på dette forum. Enten fordi den pågældende bruger ikke synes om emnet eller fordi en bruger synes at det har været omtalt før.

Ja, jeg har f. eks. lige spurgt hvorfor (du synes) det er interessant at spørge, via en poll, hvor stort folks købesex-budget er.

Jeg synes det er helt i hegnet at sidestille dette med "personangreb". Det er nærgående at spørge om af bar nysgerrighed. Resultatet af sådan et poil kan sagtes blive til brændstof i en politisk eller moralsk dagsorden for nogen. Og hvis der er andet en nysgerrighed bag, så er det relevant  at kende dagsordnen.

Men det var naturligvis ikke mig du tænkte på!

Del dette indlæg


Link til indlæg

@slip

Nej, jeg har ikke opfattet dit skriv som et "personangreb," og synes heller ikke at det var groft eller andet, men jeg synes at dit skriv (i en anden tråd) er et eksempel på et indlæg, som jeg synes at man bør undgå, hvis man gerne vil have et aktivt forum.

Derimod synes jeg at det ville have været både relevant og i orden  at skrive det, som du skriver i denne tråd (som opfølgning til et andet indlæg), men det skrev du bare ikke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...