TheVoice 9471 Skrevet 28. August, 2018 bighead skrev, for 4 timer siden: Det er rigtigt. Men det er fordi der bliver udført et stykke arbejde. Når jeg drikker et glas vin med min sydamerikanske elskerinder, slikker f.... på hende og til sidst tager hende hårdt analt, vil jeg svedende og ret udmattet hævde, at det var mig som udførte arbejdet - og betalte for vinen. Kan du se, hvor jeg vil hen? Skatteteknisk er det vel i bund og grund en gave. Jeg anerkender, at den type gaver beskattes. Men igen. Jeg tror, at meget få mennesker forventer, at pigen skal eller bør betale indkomstskat af min "gave" på fx 1000 kr. Den med at en GP mente at hun blot modtog gaver fra hendes gæster, er afprøvet - Den holdt ikke vand i retten. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bighead 283 Skrevet 28. August, 2018 TheVoice skrev, Lige nu: Den med at en GP mente at hun blot modtog gaver fra hendes gæster, er afprøvet - Den holdt ikke vand i retten. Helt enig. Juridisk og skatteteknisk holder den ikke. Men det var nu heller ikke mit ærinde at belyse de juridiske forhold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thaiuser 681 Skrevet 28. August, 2018 anon skrev, for 3 timer siden: En udlænding som ikke har bopæl i Danmark er ikke nødvendigvis skattepligt af indkomst optjent i Danmark. Der er nogle betingelser der skal opfyldes. Efter 6 måneders arbejde her er det dog svært at komme udenom. Der er mange polske arbejdere som får kørselsfradrag for en tur/retur til Polen to, tre gange pr måned. Det betyder ofte nul skat. Det er korrekt. Udlændinge som opholder sig midlertidigt i Danmark er ikke skattepligtige i Danmark, men bortset fra EU/EØS-borgere og folk omfattet af særlige regler for udstationerede må de jo så til gengæld heller ikke arbejde i Danmark uden forudgående at have fået arbejdstilladelse, og det får man ikke til ophold af under 6 måneders varighed. Efter 6 måneder anses ens ophold ikke længere for at være midlertidigt, og skattepligt og pligt til at registrere sin bopæl i Danmark indtræder. Det kan man ikke komme udenom medmindre man er medlem af kongehuset, udenlandsk statsoverhoved eller udlænding ansat på en ambassade eller konsulat. At der så er nogle skattetekniske fradragsregler som gør den reelle skat til betaling meget lille eller ikke-eksisterende for nogle udlændinge er så noget andet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Tyrkeren82 153 Skrevet 28. August, 2018 Thaiuser skrev, for 5 minutter siden: Det er korrekt. Udlændinge som opholder sig midlertidigt i Danmark er ikke skattepligtige i Danmark, men bortset fra EU/EØS-borgere og folk omfattet af særlige regler for udstationerede må de jo så til gengæld heller ikke arbejde i Danmark uden forudgående at have fået arbejdstilladelse, og det får man ikke til ophold af under 6 måneders varighed. Efter 6 måneder anses ens ophold ikke længere for at være midlertidigt, og skattepligt og pligt til at registrere sin bopæl i Danmark indtræder. Det kan man ikke komme udenom medmindre man er medlem af kongehuset, udenlandsk statsoverhoved eller udlænding ansat på en ambassade eller konsulat. At der så er nogle skattetekniske fradragsregler som gør den reelle skat til betaling meget lille eller ikke-eksisterende for nogle udlændinge er så noget andet. Dvs. Eu borgere er ikke skattepligtigt i dk? Altså hvis man er fra et andet eu land Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 29. August, 2018 Thaiuser skrev, for 7 timer siden: Det er korrekt. Udlændinge som opholder sig midlertidigt i Danmark er ikke skattepligtige i Danmark, men bortset fra EU/EØS-borgere og folk omfattet af særlige regler for udstationerede må de jo så til gengæld heller ikke arbejde i Danmark uden forudgående at have fået arbejdstilladelse, og det får man ikke til ophold af under 6 måneders varighed. Efter 6 måneder anses ens ophold ikke længere for at være midlertidigt, og skattepligt og pligt til at registrere sin bopæl i Danmark indtræder. Det kan man ikke komme udenom medmindre man er medlem af kongehuset, udenlandsk statsoverhoved eller udlænding ansat på en ambassade eller konsulat. At der så er nogle skattetekniske fradragsregler som gør den reelle skat til betaling meget lille eller ikke-eksisterende for nogle udlændinge er så noget andet. Tror du får noget ud af, at læse her: https://skat.dk/getfile.aspx?id=136589 Den korte version: Skat til Danmark fra dag et. Ikke-EU borgere kan ikke lovligt arbejde i Danmark som prostitueret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thaiuser 681 Skrevet 29. August, 2018 News skrev, for 2 timer siden: Tror du får noget ud af, at læse her: https://skat.dk/getfile.aspx?id=136589 Den korte version: Skat til Danmark fra dag et. Ikke-EU borgere kan ikke lovligt arbejde i Danmark som prostitueret. Ja, hvis man nedsætter sig som selvstændig i Danmark, som er det brochuren du linker til handler om. I det tilfælde er man også ude over det der skattemæssigt anses for midlertidigt ophold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 29. August, 2018 Det virkeligt sære er at Skat og politi aldrig kommer de steder hvor de udenlandske piger arbejder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thaiuser 681 Skrevet 29. August, 2018 Trinetease skrev, for 1 minut siden: Det virkeligt sære er at Skat og politi aldrig kommer de steder hvor de udenlandske piger arbejder. Det er så ikke rigtigt. Det gør de jævnligt i København. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thaiuser 681 Skrevet 29. August, 2018 Tyrkeren82 skrev, for 10 timer siden: Dvs. Eu borgere er ikke skattepligtigt i dk? Altså hvis man er fra et andet eu land Ja og nej. Hvor man opholder sig det meste af året er afgørende. På det principielle plan er EU-borgere skattepligtige i deres bopælsland, dvs. der man opholder sig mere end 6 måneder af året. Men på grund af aftaler mellem skattevæsenerne i EU, så opkræver landene en kildeskat op på vegne af hinanden, som betyder at man i praksis registrere sig i Danmark med et særligt skattepersonnummer, og betale en skat af sin arbejdsindkomst i Danmark. Men denne indkomstskat tilfalder faktisk hjemlandet og udveksles skattevæsenerne imellem. Hvis man er det som kaldes begrænset skattepligtig til Danmark eller grænsegænger beskattes man derfor også efter særlige regler med bl.a. fast skattesats, hvor den for os andre varierer efter hvilken kommune man bor i, og har man mindre end 75% af sin indkomst i Danmark gives heller ikke personfradrag. Så i praksis bliver man i EU opkrævet skat af sin arbejdsindkomst der hvor man tjener den, men det er ikke det samme som at skatten går til det land man har tjent pengene i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 29. August, 2018 (edited) Thaiuser skrev, for 41 minutter siden: Ja og nej. Hvor man opholder sig det meste af året er afgørende. På det principielle plan er EU-borgere skattepligtige i deres bopælsland, dvs. der man opholder sig mere end 6 måneder af året. Men på grund af aftaler mellem skattevæsenerne i EU, så opkræver landene en kildeskat op på vegne af hinanden, som betyder at man i praksis registrere sig i Danmark med et særligt skattepersonnummer, og betale en skat af sin arbejdsindkomst i Danmark. Men denne indkomstskat tilfalder faktisk hjemlandet og udveksles skattevæsenerne imellem. Hvis man er det som kaldes begrænset skattepligtig til Danmark eller grænsegænger beskattes man derfor også efter særlige regler med bl.a. fast skattesats, hvor den for os andre varierer efter hvilken kommune man bor i, og har man mindre end 75% af sin indkomst i Danmark gives heller ikke personfradrag. Så i praksis bliver man i EU opkrævet skat af sin arbejdsindkomst der hvor man tjener den, men det er ikke det samme som at skatten går til det land man har tjent pengene i. Det er simpelthen ikke rigtigt, det du skriver, når det drejer sig om prostituerede, og jeg formoder, at det er det vi taler om. Prøv nu at læse folderen jeg linker til. Den prostituerede er skattepligtig til Danmark fra dag et. Hun udfører erhvervsmæssig virksomhed fra en adresse i Danmark og allerede fra første “transaktion” fanger bordet. Det er det man kalder fast driftssted og gælder for alle udenlandske virksomheder, der har aktiviteter udført fra fast driftssted i Danmark. Det du taler om er personer og ikke erhvervsmæssig virksomhed. I øvrigt er det vås, at SKAT opkræver noget for andre lande. Alt det der reguleres i DBO’erne. Redigeret 29. August, 2018 af News Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 29. August, 2018 Thaiuser skrev, 1 time siden: Ja, hvis man nedsætter sig som selvstændig i Danmark, som er det brochuren du linker til handler om. Og det er lige præcis det de udenlandske prostituerede gør fra dag et. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 29. August, 2018 Thaiuser skrev, 1 time siden: Det er så ikke rigtigt. Det gør de jævnligt i København. Gør SKAT det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Haxel Skrevet 29. August, 2018 News skrev, for 2 timer siden: Gør SKAT det? Ja det gør de, har selv oplevet det, et sted jeg engang besøgte kom politi og skat på besøg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 29. August, 2018 Haxel skrev, for 25 minutter siden: Ja det gør de, har selv oplevet det, et sted jeg engang besøgte kom politi og skat på besøg. På klinik eller? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Haxel Skrevet 29. August, 2018 News skrev, for 2 timer siden: På klinik eller? Et privat sted hvor der også af og til var udlændinge. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 29. August, 2018 Haxel skrev, for 47 minutter siden: Et privat sted hvor der også af og til var udlændinge. OK. Så du har oplevet det en gang et sted hvor der af og til kommer udlændinge. Det er jo nok ikke det omfang Trine Tease hentyder til. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Havnebumsen Skrevet 29. August, 2018 Er der en pige herinde som tilbyder en omgang jydefisse uden moms pis og kvittering er hun mere end velkommen til at sende Havnebumsen en PM Det er han ikke for fin til Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Supersonisk 0 Skrevet 30. August, 2018 TheVoice skrev, den 28/8/2018 at 21:41: Jeg har fravalt gadeprostitution. Jeg mener bestemt ikke det er min borgerpligt at foretage mig noget, fordi jeg har min egen subjektive holdning til konceptet. Lidt det samme gør sig gældende omkring det udenlandske segment. Hvis prisen er meget lav, eksempelvis 1.000 for en time, så fravælger jeg også det. Det lyder sgu da godt nok lamt! Hvis du fravælger de gode tilbud opnår du kun 3 ting: 1. Du bliver frivilligt flået og betaler overpris. 2. Du er med til at presse prisniveauet op. 3. Du sikrer bagmændene en vanvittig indtjening, for JA, der er (stortset) altid et netværk bag pigen, også de danske. Og nej, det er ikke pigerne, der skummer fløden på de dyre klinikker. Tror du fx pigerne på Daisyclub tjener styrtende? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SpankingSub 1083 Skrevet 31. August, 2018 (edited) Indrømmet jeg har ikke orket at læse hele tråden men få nu proportionerne og perspektiv i det her. De relativ få penge som det danske skattevæsne ikke få indkredset fra pigerne, de danske såvel som de udenlandske er småpenge iforhold til hvad de store udenlandske firmaer “snyder” den danske befolkning for, men den opgave er nok for kompliceret for skattevæsnet og de danske politikere Redigeret 31. August, 2018 af SpankingSub Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg