Guest Aarhuselsker Skrevet 1. August, 2018 Dette er jo tilbud man får ofte nu til dags. Især i thai verdenen synes det ret almindeligt, i al fald her i Århus. Jeg har spurgt nogle af pigerne hvordan de sikrer sig ikke at få diverse sygdomme. De svarer at de tager mikro doser antibiotika. Jeg har endda fået forevist præpatatet. Virker det mon? NB. NB. NB. Undlad venligst at udvikle denne tråd for og imod ubeskyttet samleje, men forhold dig udelukende til sprøgsmålet. Tusind tak Kan du ikke lade være med at lufte dine præferencer, så gør det i en tråd du s e l v opretter! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest BadGuy Skrevet 1. August, 2018 Aarhuselsker skrev, for 3 minutter siden: Dette er jo tilbud man får ofte nu til dags. Især i thai verdenen synes det ret almindeligt, i al fald her i Århus. Jeg har spurgt nogle af pigerne hvordan de sikrer sig ikke at få diverse sygdomme. De svarer at de tager mikro doser antibiotika. Jeg har endda fået forevist præpatatet. Virker det mon? NB. NB. NB. Undlad venligst at udvikle denne tråd for og imod ubeskyttet samleje, men forhold dig udelukende til sprøgsmålet. Tusind tak Kan du ikke lade være med at lufte dine præferencer, så gør det i en tråd du s e l v opretter! Hvordan beskytter Narkotika mod HIV virus,samt klamydia og gonnare -looool Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5182 Skrevet 1. August, 2018 Aarhuselsker skrev, for 12 minutter siden: Dette er jo tilbud man får ofte nu til dags. Især i thai verdenen synes det ret almindeligt, i al fald her i Århus. Jeg har spurgt nogle af pigerne hvordan de sikrer sig ikke at få diverse sygdomme. De svarer at de tager mikro doser antibiotika. Jeg har endda fået forevist præpatatet. Virker det mon? NB. NB. NB. Undlad venligst at udvikle denne tråd for og imod ubeskyttet samleje, men forhold dig udelukende til sprøgsmålet. Tusind tak Kan du ikke lade være med at lufte dine præferencer, så gør det i en tråd du s e l v opretter! Der er en tråd om det her hvor pigen fortæller det samme. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 1. August, 2018 BadGuy skrev, for 23 minutter siden: Hvordan beskytter Narkotika mod HIV virus,samt klamydia og gonnare -looool Narkitika - hvad mener du? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 1. August, 2018 AalborgLook skrev, for 16 minutter siden: Der er en tråd om det her hvor pigen fortæller det samme. Jep, men det handler om en piges måde at gøre det på, Jeg er mere interesseret i hvad i mænd oplever derude. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest BadGuy Skrevet 1. August, 2018 Aarhuselsker skrev, for 9 minutter siden: Narkitika - hvad mener du? Aarhuselsker skrev, for 9 minutter siden: Narkitika - hvad mener du? Skrev forkert Mente, hvordan beskytter antibiotika mod feks hiv smitte forebyggende eller kønssygdomme... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 1. August, 2018 Aarhuselsker skrev, for 45 minutter siden: Dette er jo tilbud man får ofte nu til dags. Især i thai verdenen synes det ret almindeligt, i al fald her i Århus. Jeg har spurgt nogle af pigerne hvordan de sikrer sig ikke at få diverse sygdomme. De svarer at de tager mikro doser antibiotika. Jeg har endda fået forevist præpatatet. Virker det mon? Det kommer faktisk som en overraskelse for mig. Jeg har googlet lidt og umiddelbart virker det som om at der bliver lavet nogle kliniske forsøg, og det ville man vel ikke gøre, hvis det var helt i hegnet. Det der så undre mig lidt er, at det generelle brug af antibiotika er for højt samt at nogle peger på, at det på sigt vil eller allerede har skab resistente bakterier. Det taler vel imod at bruge det som forebyggelse. Ideen omkring forebyggelse i særligt udsatte miljøer synes jeg egentlig er ganske fin, hvis man inden dels har udviklet korrekt medicin, de rigtige doseringer m.v. Og selvfølgelig kender bivirkningerne. Jeg er typen der person ikke mener man skal indtage alverdens medicin som forebyggelse eller som "Det er lige meget om jeg bliver smittet med noget, det kan jo kureres med medicin". Men jeg er også bevist omkring at taler vi kønssygdomme, så vil vi aldrig nå de ønskede resultater via oplysningskampagner, og man kan ej heller indkalde forskellige befolkninger grupper til test. Jeg er bestemt åben overfor at hvis visse præperater er gennemtestet og veldokumenterede at det så kan sættes i markedet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5182 Skrevet 1. August, 2018 Jeg har ikke nogen erfaring med det da jeg jeg altid bruger gummi. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Angelina Angel 1766 Skrevet 1. August, 2018 (edited) Vildt at udsætte sin krop for risikoen for at danne multiresistente bakterier Redigeret 1. August, 2018 af Angelina Angel 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. August, 2018 Som andre har nævnt, så hjælper antibiotika ikke på kønssygdomme som HSV, HIV eller HPV da de er virusser. Medmindre, det er en bredspektret antibiotika dosis de tager, så er man stadigvæk ikke sikker på slå alle de bakterielle infektioner ned. Det afhænger af bland andet; Resistens eller organismens opbygning, som er forskellig fra bakterie-art til bakterie-art. Dernæst kommer der, det moralske i at, man er med til at skabe multiresistente bakterier. Det er ærgerligt, når man tænker på at vi i Danmark (og Sverige) er førende indenfor antiobiotikabehandling og bruger rigtig mange ressourcer på at komme det til livs Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nanuaraq 127 Skrevet 1. August, 2018 Det lyder som en særdeles farlig myte. Myter er der mange af, når det kommer til kønssygdomme ("tag kviksølv mod syfilis" er en myte, "voldtag en jomfru mod aids" er også en myte, og de er usande og farlige). Drenge og piger, her er FAKTA: Du kan beskytte DIG SELV mod kønssygdomme med kondom. Hvis du har HIV kan du beskytte ANDRE, hvis du er i behandling for det (konsulter læge!). Du KAN IKKE beskytte dig selv mod hiv ved at tage forebyggende medicin. Det findes ikke. Derfor: den eneste måde du kan beskytte dig selv, er med kondom. Alternativet er hvis du ved 100% at din sexpartner enten er rask eller tager den rigtige hiv-medicin. Sidstnævnte er usandsynligt at du kan vide, når du køber eller sælger sex. Hvis nogen skulle være i tvivl: du KAN KUN beskytte dig selv med kondom. Den skulle vi lige have på plads :) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 1. August, 2018 Nanuaraq skrev, for 2 timer siden: Du KAN IKKE beskytte dig selv mod hiv ved at tage forebyggende medicin. Det findes ikke. Det er der åbenbart delte meninger omkring. AIDS Fondet omkring produktet PREP Et eller andet sted kunne jeg sagtens forstille mig, at med den hastighed man ser indenfor medicinal industrien, så vil der komme flere og flere alternativer til det "forhadte" kondom, også når det gælder bestemte eller udvalgte kønssygdomme. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 1. August, 2018 Aarhuselsker skrev, for 6 timer siden: Dette er jo tilbud man får ofte nu til dags. Især i thai verdenen synes det ret almindeligt, i al fald her i Århus. Jeg har spurgt nogle af pigerne hvordan de sikrer sig ikke at få diverse sygdomme. De svarer at de tager mikro doser antibiotika. Jeg har endda fået forevist præpatatet. Virker det mon? NB. NB. NB. Undlad venligst at udvikle denne tråd for og imod ubeskyttet samleje, men forhold dig udelukende til sprøgsmålet. Tusind tak Kan du ikke lade være med at lufte dine præferencer, så gør det i en tråd du s e l v opretter! Jeg synes at det lyder bekymrende, men hvis man tror på østens naturmedicin. Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. Det, der bekymrer mig allermest, er at usikker sex tilsyneladende bliver mere og mere udbredt i prostitutionsmiljøet. Det er vigtigt at forstå, at den sunhedstilstand, som vi har her i landet, og at så få er smittet med fx kønssygdomme, ikke er kommet af sig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 1. August, 2018 Finn1101 skrev, for 4 minutter siden: Det, der bekymrer mig allermest, er at usikker sex tilsyneladende bliver mere og mere udbredt i prostitutionsmiljøet. Det er vigtigt at forstå, at den sunhedstilstand, som vi har her i landet, og at så få er smittet med fx kønssygdomme, ikke er kommet af sig selv. Der er grund til bekymring, men bekymringen bør på ingen måde isoleres til kun at tænke på prostitution. Det meste sex bliver nu engang dyrket ud i det almindelig liv, og selvom der tilbydes ubeskyttet sex i prostitutionsbranchen så er folk i branchen faktisk mere påpasselige end man er ude i den almindelige verden. Ser man på antallet af gonorré og syfilis tilfælde er antallet blevet seksdoblet i perioden 2005 til 2015. Der kan selvfølgelig være en snedig grundt til at man har valgt lige denne periode, men bortset fra det, kan man nok ikke fornægte udviklingen. Uagtet hvad man ellers mener omkring farligheden omkring klamydia, så er denne kønssygdom eksplodere. i 2016 blev der konstateret over 34.000 tilfælde. kønssygdomme er mest udbredte hos unge i alderen 16-30 år. Det anslås at et sted imellem 25-30 % af de 25 årige har haft en kønssygdom. Det der sker ude i den virkelige verden og specielt det omkring ungdommen bekymre mig faktisk mere end, at der er sket et stigning i udbuddet af usikker sex. I sex branchen er det min opfattelse at folk godt er klar over at de løber en risiko, det tror jeg faktisk ikke at ungdommen er, når de bliver af seksuel lyst til en skøn dreng/pige som de lige har mødt til en gymnasiefest, koncert og hvor de ellers møder hinanden. Forklaringen skal nok ikke findes i manglende oplysningskampagner, dem er der løbende mange af. Hvad det skyldes ved jeg ikke, men jeg kunne forstille mig, at der er stor forskel på at tilhører den generation der er opvokset i en tid hvor mange døde af AIDS og nu tilhøre en generation hvor man ikke dør af en kønssygdom, og hvor man bare tænker "Det sker ikke for mig, og skulle det ske, får jeg bare noget medicin og vupti så er det væk". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9573 Skrevet 2. August, 2018 (edited) TheVoice skrev, den 1/8/2018 at 15:01: Det kommer faktisk som en overraskelse for mig. Jeg har googlet lidt og umiddelbart virker det som om at der bliver lavet nogle kliniske forsøg, og det ville man vel ikke gøre, hvis det var helt i hegnet. Har du relevante link? Umiddelbart taler alt for, at det man vil opnå er et miljø, som fremmer resistente bakteriestammer (fordi konkurrencen holdes nede). Det lyder som det mest snotdumme, man kan tænke sig, men jeg er villig til at blive klogere. Det kan også være at de netop har ment PrEP-behandling og så bare selv tror, at det drejer sig om "antibiotika"? Aarhuselsker skrev, den 1/8/2018 at 14:15: Jeg har endda fået forevist præpatatet. Kan du huske noget om det - navn/indpakning/? Redigeret 2. August, 2018 af Bebop Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9573 Skrevet 2. August, 2018 TheVoice skrev, for 20 timer siden: Et eller andet sted kunne jeg sagtens forstille mig, at med den hastighed man ser indenfor medicinal industrien, så vil der komme flere og flere alternativer til det "forhadte" kondom, også når det gælder bestemte eller udvalgte kønssygdomme. PReP/Truvada giver kun nedsat risiko og kun for hiv-1, så det er ikke særligt sikkert mod hiv som enkeltstående middel. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 2. August, 2018 Bebop skrev, for 9 minutter siden: Har du relevante link? Umiddelbart taler alt for, at det man vil opnå er et miljø, som fremmer resistente bakteriestammer (fordi konkurrencen holdes nede). Det lyder som det mest snotdumme, man kan tænke sig, men jeg er villig til at blive klogere. Det er muligt jeg har læst forkert. Jeg kan ikke længere finde det jeg fandt. Jeg fandt så i stedet en artikel der beskriver, at man kan forvente en vaccine mod klamydia. Ny dansk vaccine mod klamydis Jeg skal bestemt ikke gøre mig klog på det tekniske, hvor det er mit indtryk at du faktisk har en meget dyb viden. Jeg har bare en fornemmelse af at udviklingen går i retning af man opfinder alternativer til kondomet. Jeg kan så læse ud fra dit tidligere indlæg, at som tingene er nu nytter det jo ikke meget at man kun er delvist beskyttet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 4. August, 2018 Bebop skrev, den 2/8/2018 at 17:01: Kan du huske noget om det - navn/indpakning/? Nej, det var på thai Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 4. August, 2018 Hvorom alting er: Det er en meget betænkelig kurs at slå ind på. Muligvis hindrer antibiotica kønssygdomme her og nu, men man bliver efterhånden også resistent, og det kan blive fatalt, hvis man f.eks får en banal lungebetændelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9573 Skrevet 5. August, 2018 Borende X skrev, for 12 timer siden: Muligvis hindrer antibiotica kønssygdomme her og nu, men man bliver efterhånden også resistent, Mennesker kan ikke blive "resistente", det er en udbredt misforståelse. Bakterier kan. Det er ikke den enkelte person, der har en risiko ved overforbrug af antibiotika, det er os alle, der har en risiko, hvis nogle få gør det. Det er derfor det så svært at gøre noget ved - incitamenterne er fucked up, for sandsynligheden taler for, at hvis jeg tager for meget antibiotika, så er dem, der først får et problem, folk med svagt immunsystem (fx kemopatienter) - ikke mig. Overforbrug gør altså ikke at jeg kan dø af en alm. lungebetændelse, for jeg kan ikke blive resistent. Men jeg kan skabe et miljø som favoriserer resistente bakterier, som måske kan inficere mig eller andre. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mand38 39 Skrevet 5. August, 2018 Og så troede jeg, at det kun var SVIN, der fik for meget medicin, for ikke at blive syg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 5. August, 2018 Hmm tilbud om at knalde uden gummi hos en GP, uanset etnicitet, får mig til at smutte uden anden kommentar at jeg ønsker at passe på mig selv. Der finde ganske enkelt ingen mirakel kur mod sygdomme og virus, kun medicin der fjerne sygdommen, eller lukker virus inde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg