Hop til indhold
Bruger1234

Hjælp - kondomet sprang

Recommended Posts

Jeg kommer netop fra et besøg. Og der er simpelthen sket det - at kondomet sprang.. 

Da jeg var ved at komme trak jeg mig, og kunne til min store rædsel opdage at kondomet var sprunget! Jeg har ingen ide om hvor længe det har været sprunget.

Hvad er chancen for at jeg har fået en STD? Og hvilke alvorlige skal jeg forbedrede mig på muligvis at have fået :/

Hvad kan jeg gøre? Andet end et besøg på Bispebjerg imorgen ..

Redigeret af Stabilizer

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sh*t happens.. alt hvad du kan gøre er hvad du allerede gør - tager på Bispebjerg - og i mellemtiden.. lad nu være med at køre dig selv op i en spids :) Det hjælper jo ikke på tingene...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest liderlig-dreng

Du kan ikke gøre andet end at besøge Bispebjerg imorgen. Der er ingen grund til at spekulere på hvor stor sandsynligheden er for at du er blevet smittet.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes du skal slappe fuuuuldstændig  af. Risikoen for en STD er minimal. Hvis du har en partner så hold en pause i 4 -5 dage, hvis alt derefter er ok - så knald løs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
powerpoint skrev, for 1 minut siden:

Jeg synes du skal slappe fuuuuldstændig  af. Risikoen for en STD er minimal. Hvis du har en partner så hold en pause i 4 -5 dage, hvis alt derefter er ok - så knald løs.

Narh, en længere pause fra ubeskyttet sex ville i så fald være bedst for alle parter. - @Bruger1234 skal først lade sig teste efter længere tid, da der er en længere inkubationstid på klamydia og andre kønssygdomme, hvis du lader dig teste i morgen er det bare spild af tid. 

https://www.bispebjerghospital.dk/afdelinger-og-klinikker/dermato-venerologisk-afdeling/klinik-for-koenssygdomme/sygdom-og-behandling/Sider/Inkubationstid-for-kønssygdomme.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kondomet er vores bedste beskyttelse, men af og til går det galt. I de fleste tilfælde opdager vi det ikke, i andre tilfælde er det tydeligt.

Fordi det i det konkrete tilfælde har været tydeligt, skal du ikke gå i panik. Du har formodentlig ikke selv nogle sygdomme, og det har pigen sandsynligvis heller ikke. Alvorlige kønssygdomme er heldigvis ikke særlig udbredte i Danmark, men vi bevæger os i den forkerte regning, og der er alt for meget usikker sex i prostitutionsmiljøet i dag.

Hvis det var mig, ville jeg vente 3-4 uger, da jeg ikke er sikker på at alle infektioner kan måles med det samme, og så ville jeg ringe og få en tid på Klinik for Kønssygdomme på Bisbjerg Hospital, hvis du bor i Hovedstadsområdet (ellers tilsvarende ude i landet).

Såfremt det er muligt, bør du underrette den pågældende glædespige – også med et forhåbentligt glædeligt resultat.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lad os lige se bort fra en banal candida ( svampe infektion ) ( alle kvinder har candida i skeden og skal have det uden det er sygeligt)  nogle gange bliver de mere  " hidsige " men der er ingen afsender :D - og - okay kondylomer kan være svære at se medmindre det ligner en " makronbund ".

Hvis modtageren ikke er afro afrikansk er risikoen for syfilis og HIV lig  NUL - hvis ellers  pigen  er  strikt omkring kondombrug.

Klamydia -- tja man kunne ringe til sin læge og sige kæresten har fået konstateret og behandlet Klamydia og bede om 3 stk. Azithromycin 500 mg ( 2 tabl. på én gang er nok men meget dyrere end 3 )  og kæresten tabte den ene i toilettet :rolleyes:

Sov trygt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Haxel

Jeg har også et par gange været ude for at kondomet er sprunget, det er snart en del år siden, i begge tilfælde opdagede pigen det ikke, jeg har sommetider tænkt på om jeg skulle været blevet far, og da jeg for et stykke tid var på borgerservice hos kommunen og blev spurgt om jeg havde nogen børn svarede jeg, at ikke at jeg ved af det, og så grinede de allesammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Bruger1234

Du har grund til at være bekymret. At du ikke kan sove trygt og godt om natten er helt forståeligt.

Det er ikke så godt, at du måske har fået en STD.   :ph34r:   Men det er en mere alvorlig sag, at du måske har gjort den lille petite Monica ude på Amager gravid!

De rette myndigheder kan med en simpel gentest, fastslå faderskabet med 100% sikkerhed.

For din egen skyld håber jeg, at du har kontaktet den lille petite Monica ude på Amager, via en anonym og hemmelig bollofon.

Sikker sex er andet og mere end kondomer!

Du skal muligvis forberede dig på, at du skal betale til den lille petite Monica (junior) i en rum tid!

Du kan også vælge, at opføre dig som en rigtig mand og med det samme påtage dig det fulde ansvar overfor den lille petite Monica ude på Amager.  :P

Med venlig hilsen til farmand!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det f.... nederen at opdage efter end agt at kondomet er sprunget - Man har dyrket dejlig ubeskyttet sex uden at vide.  ;) 

sorry at jeg laver lidt sjov, havde man støvet en pige op i nattelivet have man nok slet ikke påmonteret et kondom og.....  surprice man havde nok ej heller gået i panik.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1

Cool down, jeg har oplevet at kondomet har været sprunget 3-4 gange, (hos GPèr) både ved verginalt og analt samleje, uden at blive smittet med noget som helst. Hvis pigen ellers er en der passer på og altid anvender kondom, og du iøvrigt ikke er en "gris" med dit lem :-) , så bevar roen og, som @Iscenesat Virkelighed skriver, afvent 3-4 uger og bliv testet, der er kun en uendelig lille chance for at være blevet smittet.

Jeg håber iøvrigt at pigen også er klar over uheldet?, så hun kan tage sine forholdsregler, hvis ikke, ja så er du en eklatant røvhul, der kun for langsomt kan få hende informeret :-)  men sådan forholder det sig heldigvis ikke, vel.... ?

God dag til jer alle..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Misjo1 skrev, 1 time siden:

Cool down, jeg har oplevet at kondomet har været sprunget 3-4 gange, (hos GPèr) både ved verginalt og analt samleje, uden at blive smittet med noget som helst. Hvis pigen ellers er en der passer på og altid anvender kondom, og du iøvrigt ikke er en "gris" med dit lem :-) , så bevar roen og, som @Iscenesat Virkelighed skriver, afvent 3-4 uger og bliv testet, der er kun en uendelig lille chance for at være blevet smittet.

Jeg håber iøvrigt at pigen også er klar over uheldet?, så hun kan tage sine forholdsregler, hvis ikke, ja så er du en eklatant røvhul, der kun for langsomt kan få hende informeret :-)  men sådan forholder det sig heldigvis ikke, vel.... ?

God dag til jer alle..

Jeg vil mene at risiko for at blive smittet, kommer an på hvilken GPér men besøger, er det en der tilbyder kun sikker sex, ville bekymringen ikke være panik, men en der tilbyder det hele uden ville jeg være bange.

jeg har ikke prøvet kondomet er sprunget. Men jeg af den grund besøger, jeg ikke kvinder der tilbyder sex uden. 

Tænker det er en måde også at minimere risikoen, hvis uheldet skulle være ude.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den står nok for egen regning, men tror du skal være meget mere bekymret hvis du havde ubeskyttet sex med en ung studine som du mødte i nattelivet. :D 

GPere er nok meget mere interesserede i at passe på sig selv og deres erhverv. (Undtaget dem som tilbyder uden).

Redigeret af Tip toe

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...