Hop til indhold
DK fyr 34

Eneret på navne mm.

Recommended Posts

Keder mig så poster lige endnu en tråd ;)

Fald lige over en pige der kalder sig Slugeren 2 på annonceligt. Er det for tæt på originalen eller er der frit spil med hensyn til at vælge et navn osv. der ligger tæt op af andres?

Jeg ville selv føle mig gået for nær hvis der var en der kaldte sig "DK fyr 33" og tilbød samme koncept som jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros
DK fyr 34 skrev, for 7 minutter siden:

Fald lige over en pige der kalder sig Slugeren 2 på annonceligt. Er det for tæt på originalen eller er der frit spil med hensyn til at vælge et navn osv. der ligger tæt op af andres?

Jeg ville selv føle mig gået for nær hvis der var en der kaldte sig "DK fyr 33" og tilbød samme koncept som jeg.

Hvem bestemmer reglerne i denne lovløse og til tider uetiske branche ? 

Det er vel i høj grad op til en selv og hvad man selv synes er god moral og etik, men jeg er da enig i, at kaldte man sig DKfyr35 så var man alt alt for tæt på dit navn, men enhver kan kalde sig for det, uden at man kan gøre noget ved det. Men god forretningsmoral gør vel at man ikke ligger sig direkte op ad et eksisterende navn. Almindelige pigenavne  vil gå igen og jeg kender mange Cecilier og lign i denne branche. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 6 minutter siden:

mega dårlig stil at få gratis reklame og omdømme ved at læne sig op og næsten kopiere andres navne. men lovmæssigt, skal der jo være copyright for at man har en sag, så udover at stampe hidsigt i jorden, er det småt med kompensation haha. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 5 minutter siden:

Hvem bestemmer reglerne i denne lovløse og til tider uetiske branche ? 

Det er vel i høj grad op til en selv og hvad man selv synes er god moral og etik, men jeg er da enig i, at kaldte man sig DKfyr35 så var man alt alt for tæt på dit navn, men enhver kan kalde sig for det, uden at man kan gøre noget ved det. Men god forretningsmoral gør vel at man ikke ligger sig direkte op ad et eksisterende navn. Almindelige pigenavne  vil gå igen og jeg kender mange Cecilier og lign i denne branche. 

Enig enig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 18 minutter siden:

Venter på at se blodmåne.

Der har da ind i mellem her på lille EG været eksempler på tætte navnefald.

Men de er vist blevet ordnet i mindelighed. Det manglede da også bare andet.

Lidt spøg: Jeg tror jeg vil kalde mig: 

43 ryf KD.

God weekend. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hmm den kunne bredes id og have eneret på ydelser, eksempelvis “italiensk” eller japansk bademassage eller.....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige præcis med Slugeren2 tror jeg det er OK, hun er veninde med Slugeren, men ellers dårlig stil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 25 minutter siden:

Er det ikke snart DK fyr 35 ;). Der er grænser for, hvor længe man kan være 34, når man altså ikke er pige :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ratata skrev, for 7 minutter siden:

Lige præcis med Slugeren2 tror jeg det er OK, hun er veninde med Slugeren, men ellers dårlig stil...

Ok det vidste jeg ikke og er selvfølgelig en formildende omstændighed :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
mignuigen skrev, for 5 minutter siden:

Er det ikke snart DK fyr 35 ;). Der er grænser for, hvor længe man kan være 34, når man altså ikke er pige :P

Navne går desværre ikke at ændre. Hvis du søger herinde i annoncerne på alder så fremkommer 35 og den følger automatisk med aktuelt årstal 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 12 minutter siden:

Skal da også se om jeg kan se det :) Heldigvis står månen for mig op ud over Faxebugt/østersøen og fra mit soveværelsesvindue på første sal er der første parket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 40 minutter siden:

Lidt spøg: Jeg tror jeg vil kalde mig: 

43 ryf KD.

God weekend. 

Rikke Blodmåneskin..... eeejjj. Den holder sgutte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 1 time siden:

Hvis vi taler om varemærker, altså dem, der kan registreres hos den her i landet udøvende myndighed på området, så ville ligheden nok være for stor.

Hvis jeg drev et annoncemedie, tror jeg også at jeg ville bede ”kopisten” om at finde på noget andet, hvis den oprindelige annoncør følte sine rettigheder krænket, men det vil jo så være op til det enkelte annoncemedie at have regler herom.

Jeg kan huske fra dengang der var det, som man kaldte rubrikannoncer i aviserne. Det var et stort annoncemarked, især om søndagen, med en masse små annoncer. Jeg kan huske en sådan lille rubrikannonce, den var vist bare på to linjer, men den var med hver dag.

Pludselig en dag stod den dobbelt – eller nej, det gjort den ikke, men en anden havde indrykket præcis samme annoncetekst, men prisen var 100 billigere, og så var telefonnummeret selvfølgelig forskelligt.

Da jeg dengang kendte en, der arbejde i annonceafdelingen på den pågældende avis, spurgte jeg om det var i orden, men de var tilsyneladende ligeglade – og sådan er det måske med annoncemedier: de er ligeglade med mange ting, men det burde de nok ikke være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 1 time siden:

Navne går desværre ikke at ændre. Hvis du søger herinde i annoncerne på alder så fremkommer 35 og den følger automatisk med aktuelt årstal 

Sådan er det ik altid med pigernes profiler, men os mænd bliver jo også bedre med alderen ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
AlfaN skrev, for 17 minutter siden:

Sådan er det ik altid med pigernes profiler, men os mænd bliver jo også bedre med alderen ;-)

hehe...enig ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
mignuigen skrev, for 4 timer siden:

Jeg troede, at han var årgang '34 ??? 

:-o

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjah, jeg har i to tilfælde været ude for, at nyoprettede brugere har lagt sig så tæt op ad mit brugernavn, at jeg protesterede til moderationen.

I det ene tilfælde var det en ekskluderet bruger, der (gen)optettede sig for at chikanere mig, og han blev da også taget i vingebenet. Det andet tilfælde var nok mere "tilfældigt", men jeg da navnet kunne skabe forvirring, og da jeg ikke ville tages til indtægt for andres synspunkter, reagerede jeg.

Moderationen fik da overtalt vedkommende til at finde et andet brugernavn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Det nytter ikke at hidse sig op over det med navne. Der har været SÅ mange Trine’er at det har lært mig at tage det lidt afslappet.... Faktisk har jeg overvejet at finde på et nyt i perioder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 3 minutter siden:

Det nytter ikke at hidse sig op over det med navne. Der har været SÅ mange Trine’er at det har lært mig at tage det lidt afslappet.... Faktisk har jeg overvejet at finde på et nyt i perioder. 

Hej @Trinetease  smiler.... hvad havde du i tankerne som nyt nick navn ? :)

Synes det er bedst at beholde sin nick navn... kunder bliver jo helt forvirret :wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...