Hop til indhold
Rejsenetværk

Visninger og website klik

Recommended Posts

Måske dette kun udgør en problemstilling for os, der annoncerer for et website?

Over en periode på 5 dage forbrugte jeg vistnok ca 300 point, alt fra 20 - 92 point pr dag.

Men nu kan jeg ikke længere følge statistikken langt nok tilbage.

Blot har jeg bemærket, at den dag hvor jeg havde købt en superannonce under samtlige landsdele, forside og gratis annoncer med for 92 point, der fik vi:

2 visninger 

205 fra super annonce

17 website klik

En anden dag fik vi for langt færre point 1 visning fra superannonce og 22 website klik.

Det interessante er, at jeg siden relativt betragtet har fået ikke flere website klik totalt, men jeg har fået flere website klik for en noget mindre udgift pr dag, ved dagen lang at rykke vores annonce op for 1 point af 5 kr, end hvis jeg bruger 100 kr på en super annonce på forsiden, eller jeg bruger 40 - 50 + point for at få en super annonce i alle landsdele uden forsiden.

Fra 0 - 2 visninger uden super annonce og 11 - 24 website klik, ved at rykke 10 +/- gange op pr dag for 1 point af 5 kr.

Væsentligt er det, at selv om man kun beholder sin plads øverst i få minutter, og man ret hurtigt rykker så langt ned på siden at man nok ikke længere bliver set, så går ens placering igen på alle undersider på Annoncelight.dk

Vores annonce er sådan sat op, at man når man klikker på den så bliver man sendt direkte videre til vores website.

Det som jeg grubler over nu, det er om det kun er website klikkene der har værdi for os, eller har visningerne det også?

Hvis ja, betyder det så at super annoncer for en større udgift end point oprykninger giver større værdi for os, selvom de måske giver færre, eller bare ikke flere website klik, end når vi bruger færre penge på blot at rykke 10 gange op på forsiden om dagen?

Hvis nej, giver det så mere værdi for pengene blot at få så mange website klik som muligt, uden visninger  for en noget lavere udgift, blot til point oprykninger uden at købe super annoncer.

Vi har lige fornyet vores VIP på Annoncelight.dk for 749 kr for 1 måned, og jeg har købt 400 point for 2000 kr.

De point er jeg gået igang med at bruge, men indtil videre uden at købe flere super annoncer.

Spørgsmålet er, hvordan bruger jeg mon de point bedst.

Er tilbøjelig til at tro at 10 - 15 oprykninger dagligt er bedre end at bruge 100 - 200 kr på super annoncer i stedet.

Jeg er forvirret.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 17 minutter siden:

Måske dette kun udgør en problemstilling for os, der annoncerer for et website?

Over en periode på 5 dage forbrugte jeg vistnok ca 300 point, alt fra 20 - 92 point pr dag.

Men nu kan jeg ikke længere følge statistikken langt nok tilbage.

Det kan godt være vi skal overveje at udvide statistikken, så der kan ses mere end fem dage.

Rejsenetværk skrev, for 44 minutter siden:

Blot har jeg bemærket, at den dag hvor jeg havde købt en superannonce under samtlige landsdele, forside og gratis annoncer med for 92 point, der fik vi:

2 visninger 

205 fra superannonce

17 website klik

En anden dag fik vi for langt færre point 1 visning fra superannonce og 22 website klik.

Det interessante er, at jeg siden relativt betragtet har fået ikke flere website klik totalt, men jeg har fået flere website klik for en noget mindre udgift pr dag, ved dagen lang at rykke vores annonce op for 1 point af 5 kr, end hvis jeg bruger 100 kr på en super annonce på forsiden, eller jeg bruger 40 - 50 + point for at få en super annonce i alle landsdele uden forsiden.

Fra 0 - 2 visninger uden super annonce og 11 - 24 website klik, ved at rykke 10 +/- gange op pr dag for 1 point af 5 kr.

Væsentligt er det, at selv om man kun beholder sin plads øverst i få minutter, og man ret hurtigt rykker så langt ned på siden at man nok ikke længere bliver set, så går ens placering igen på alle undersider på Annoncelight.dk

Vores annonce er sådan sat op, at man når man klikker på den så bliver man sendt direkte videre til vores website.

Det som jeg grubler over nu, det er om det kun er website klikkene der har værdi for os, eller har visningerne det også?

Hvis ja, betyder det så at super annoncer for en større udgift end point oprykninger giver større værdi for os, selvom de måske giver færre, eller bare ikke flere website klik, end når vi bruger færre penge på blot at rykke 10 gange op på forsiden om dagen?

Hvis nej, giver det så mere værdi for pengene, også at få mange visninger sammen med website klikkene, når vi bruger flere penge på super annoncer, end vi gør på point oprykninger?

Hvis i fra jeres Super Annonce, har valgt en annonce, som linker direkte til jeres website. Så vil Super Annoncen også linke direkte til jeres website. Dermed er de 205 kliks på jeres Super Annonce, altså sendt direkte til jeres website. Så samlet den pågældende dag, har jeres website altså modtaget 205 kliks fra Super Annoncen + 17 kliks fra den normale annonce. Så alt i alt 222 kliks fra Annoncelight denne dag.

I har fået ca. 2,2 kliks til jeres website, for hvert point i har brugt denne dag. 

Om i får mere eller mindre for jeres penge, ved at rykke jeres annonce til toppen 10 gange om dagen eller ved at købe en Super Annonce, kan i få svaret på, ved at regne på hvor i får flest kliks til jeres website pr. point.

Får i 20 kliks til jeres website om dagen, ved at rykke annoncen i toppen 10 gange om dagen. Så får i 2 kliks til jeres website pr. point i bruger. Husk dog i denne udregning også at tage højde for, hvor mange kliks jeres website i gennemsnit modtager en dag, hvor i udelukkende aktivere jeres annonce og ikke gør andet. For hvis i på sådan en dag f.eks. modtager 10 kliks til jeres website og i derfor faktisk kun får 10 ekstra besøgende, ved at rykke jeres annonce til toppen 10 gange om dagen, så er det jo pludselig kun 1 klik til jeres website pr. point i bruger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Annoncelight.dk har uden tvivl fundet en givtig forretningsmodel, med at skabe et ræs blandt annoncørerne om at rykke op på forsiden.

Jeg kan ikke tro andet end at de annoncører der kan aflæse effekten af at gøre det, også oplever værdi for dem når de gør det, for ellers ville modellen næppe holde i længden for Annoncelight.dk selv.

Så det er egentlig forståelig at AL selv holder fast i modellen, men hvor ville jeg ønske at man kunne købe sig tid til at holde ens plads i bare 30 eller 60 minutter når man gør det.

Hvad det så skulle koste i point, har jeg ingen ide om, men det er til at blive helt nedtrykt af at følge hvordan ens annonce forsvinder ned af listen, når det går hedest til nærmest hurtigere end man kan nå at blinke med øjnene :(

Kan AL svare på, sådan ca hvor mange annoncer den gennemsnitlige besøgende scroller ned på siden de kigger på, når det besøger AL?

Altså hvilken plads kan man formode  kommer med i læsernes synsfelt, når man hastigt rykker ned på siden, hver gang den næste annoncør bruger 1 point til at rykke op på siden.

Er det plads nr 5, måske 20 eller 30??

Har AL en ide om hvor længe ens annonce opretholder en placering, som reelt har en chance for at blive bemærket af annoncører på sitet.

Det er muligt at det er mig der er fatsvag, hvis så beder jer om forladelse herfor, men jeg har altså stadig svært ved at forstå at "visninger" er lige så meget lig med klik på vores website, som "Website klik" er det.

Denne forklaring står under ens statistik under ens brugerkonto på Al:

Forklaring

Visninger: Hvor mange gange din annonce er blevet besøgt

Fra Super Annonce: Hvor mange af disse besøg som kommer fra en Super Annonce

Website klik: Hvor mange gange din hjemmeside er blevet besøgt fra denne annonce

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 19 timer siden:

Så det er egentlig forståelig at AL selv holder fast i modellen, men hvor ville jeg ønske at man kunne købe sig tid til at holde ens plads i bare 30 eller 60 minutter når man gør det.

Hvad det så skulle koste i point, har jeg ingen ide om, men det er til at blive helt nedtrykt af at følge hvordan ens annonce forsvinder ned af listen, når det går hedest til nærmest hurtigere end man kan nå at blinke med øjnene :(

Der ville ret hurtigt blive en kamp om, hvem der kommer først, med at få sin annonce op i toppen at lægge indenfor hver periode på 30 eller 60 minutter, da der jo kun kan være en annonce som lægger nummer et. Dermed ville man sikkert hurtigt se, at nummer 1 placeringen hurtigt ville være booket på alle de mest attraktive tidspunkter, en del dage frem i tiden.

Man kan også sige, at vi allerede tilbyder, at du kan op i toppen at lægge med en annonce, på bl.a. forsiden. Det er jo netop det, du har mulighed for med Super Annoncer.

Rejsenetværk skrev, for 19 timer siden:

Kan AL svare på, sådan ca hvor mange annoncer den gennemsnitlige besøgende scroller ned på siden de kigger på, når det besøger AL?

Altså hvilken plads kan man formode  kommer med i læsernes synsfelt, når man hastigt rykker ned på siden, hver gang den næste annoncør bruger 1 point til at rykke op på siden.

Er det plads nr 5, måske 20 eller 30??

Nej, vi tracker ikke på hvor langt ned at siden de besøgende scroller. Vi kan dog se, at de besøgende i gennemsnit bruger 55 sekunder på forsiden.

Rejsenetværk skrev, for 19 timer siden:

Det er muligt at det er mig der er fatsvag, hvis så beder jer om forladelse herfor, men jeg har altså stadig svært ved at forstå at "visninger" er lige så meget lig med klik på vores website, som "Website klik" er det.

Denne forklaring står under ens statistik under ens brugerkonto på Al:

Forklaring

Visninger: Hvor mange gange din annonce er blevet besøgt

Fra Super Annonce: Hvor mange af disse besøg som kommer fra en Super Annonce

Website klik: Hvor mange gange din hjemmeside er blevet besøgt fra denne annonce

Man kan sige, at vores statistik model, ikke rigtigt tager højde for der findes website annoncører, når de bruger Super Annoncer og vælger en annonce der linker direkte til et website, da deres annoncer fungere lidt anderledes end almindelige annoncører. 

Ved de almindelige annoncører, vil du få vist annoncørernes annonce, når du klikker på en Super Annonce, mens du med Super Annoncer for website, normalt vil blive sendte direkte til annoncørernes eget website. Derfor skal man som website annoncør, der bruger Super Annoncer, kigge på det tal der hedder "Fra Super Annonce", for at finde antallet af kliks på Super Annoncen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg prøvede at klikke på pilen under scroll i 55 sekunder, sådan at jeg fangede hver annonce uden at klikke på den, men fortsatte i 55 sekunder.

Jeg nåede at opfatte 30 annoncer.

Kan I sige hvor mange % der i gennemsnit forlader siden efter i gennemsnit 55 sekunder, uden at have klikket på en annonce.

Kan I sige hvor mange % der i gennemsnit klikker på en annonce, inden at de forlader siden efter i gennemsnit 55 sekunder.

Kan I sige hvor mange annoncer der i gennemsnit klikkes på af de besøgende, indenfor i gennemsnit 55 sekunder før de forlader siden.

30 oprettelser af 1 point af 5 kr pr 1/7 2018

I dag, kl. 10:46
I dag, kl. 10:43
I dag, kl. 10:43
I dag, kl. 10:40
I dag, kl. 10:40
I dag, kl. 10:39
I dag, kl. 10:39
I dag, kl. 10:38
I dag, kl. 10:38
I dag, kl. 10:32
I dag, kl. 10:31
I dag, kl. 10:30
I dag, kl. 10:29
I dag, kl. 10:26
I dag, kl. 10:23
I dag, kl. 10:23    
I dag, kl. 10:22
I dag, kl. 10:21
I dag, kl. 10:20
I dag, kl. 10:18
I dag, kl. 10:17
I dag, kl. 10:13
I dag, kl. 10:13
I dag, kl. 10:12   
I dag, kl. 10:12
I dag, kl. 10:10
I dag, kl. 10:09   
I dag, kl. 10:09
I dag, kl. 10:09
I dag, kl. 10:08

Ialt 30 oprykninger indenfor 38 minutter = 150 kr.

Jeg kan godt forstå at det er en vellykket forretningsmodel 24/7 året rundt.

Jeg kan godt se at der er grænser for hvad der kan stå som statistik forklaring, men denne forklaring kunne få et deep link:

Administrator skrev, for 4 timer siden:

Man kan sige, at vores statistik model, ikke rigtigt tager højde for der findes website annoncører, når de bruger Super Annoncer og vælger en annonce der linker direkte til et website, da deres annoncer fungere lidt anderledes end almindelige annoncører. 

Ved de almindelige annoncører, vil du få vist annoncørernes annonce, når du klikker på en Super Annonce, mens du med Super Annoncer for website, normalt vil blive sendte direkte til annoncørernes eget website. Derfor skal man som website annoncør, der bruger Super Annoncer, kigge på det tal der hedder "Fra Super Annonce", for at finde antallet af kliks på Super Annoncen.

VIP web annoncører læs her
xxxxxxxxx

Boks til tidskøb

Hvad med at oprette en boks, ligesom den boks med de mest læste artikler på Dagens.dk, som der er plads til i højre side hver gang man har klikket på en annonce.

I den boks kunne man bruge point til en time af gangen, og købe så mange timer man ønsker af gangen.
Den kommer så først frem hver gang man har klikket på en annonce på forsiden, sådan som boksen gør det med artikler fra Dagens.dk

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Kan I sige hvor mange % der i gennemsnit forlader siden efter i gennemsnit 55 sekunder, uden at have klikket på en annonce.

Kan I sige hvor mange % der i gennemsnit klikker på en annonce, inden at de forlader siden efter i gennemsnit 55 sekunder.

Kan I sige hvor mange annoncer der i gennemsnit klikkes på af de besøgende, indenfor i gennemsnit 55 sekunder før de forlader siden.

Jeg kan give dig nogle generelle tal.

Hver besøgende kigger i gennemsnit på 9,53 sider og bruger 7 minutter og 7 sekunder på deres besøg på Annoncelight.

Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Ialt 30 oprykninger indenfor 38 minutter = 150 kr.

Jeg kan godt forstå at det er en vellykket forretningsmodel 24/7 året rundt.

Din udregning passer slet ikke. Først og fremmest så koster det udelukkende et point, hvis du bumper din placering op i toppen. Men hvis du blot aktivere/opretter din annonce, så ryger den også i toppen af listen, uden de koster dig noget. Der er dog kun muligt at benytte denne mulighed én gang om dagen.

Derudover forventer du, at der altid er lige meget aktivitet på Annoncelight 24/7 året rundt, hvilket jeg kan afsløre at der ikke er.

Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

Boks til tidskøb

Hvad med at oprette en boks, ligesom den boks med de mest læste artikler på Dagens.dk, som der er plads til i højre side hver gang man har klikket på en annonce.

I den boks kunne man bruge point til en time af gangen, og købe så mange timer man ønsker af gangen.
Den kommer så først frem hver gang man har klikket på en annonce på forsiden, sådan som boksen gør det med artikler fra Dagens.dk

En sådan boks vil ikke have særlig meget værdi for annoncøreren, da mange besøgende vil fuldstændig overse den, da de besøger Annoncelight via deres smartphone. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Opmuntrende lille opdagelse :)

Selvom ens anonnce ryger lynhurtigt ned på forsiden, så går den igen på alle sider man klikker på.

Alt efter hvilken del af landet man kigger på, så holder ens annonce sig længere oppe i toppen af siden, end den gør på forsiden.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...