Hop til indhold
mikkelsen

Kontrol af billeder

Recommended Posts

Der fandtes engang en hjemmeside, hvor man kunne 'kontrollerer' billeder. F.eks. hvis man fandt et billede på en annonce, så kunne man oploade det på siden, så kunne den tjekke nettet, og se om samme billede var på andre hjemmesider. Men jeg kan ikke huske hvad siden hed?

Nogen der kan hjælpe?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der fandtes engang en hjemmeside, hvor man kunne 'kontrollerer' billeder. F.eks. hvis man fandt et billede på en annonce, så kunne man oploade det på siden, så kunne den tjekke nettet, og se om samme billede var på andre hjemmesider. Men jeg kan ikke huske hvad siden hed?

Nogen der kan hjælpe?

Jeg bruger http://www.tineye.com/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan åbne 2 faner i din browser. Den første med de billeder du vil tjekke, den anden med images.google.dk , så kan du trække et billede fra fane 1 til fane 2 og google vil søge efter det

marx

Del dette indlæg


Link til indlæg

eller endnu nemmere... brug google chrome hent en udvidelse der hedder Search by Image (by Google)... der er en spiffy lille feature hvor man højre klikker på billedet og vælger Search google with this image og woup woup så sker det helt automatisk og det hele gjort med en hånd betydende at du har den anden fri til at..... drikke din kaffe ^^

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lavet en lille videoguide, der kort viser, hvordan man kontrollerer billeder ved hjælp af google images hhv. TinEye. Som jeg også nævner i videoen, er det min erfaring, at google images er mere effektiv end Tineye.

http://www.youtube.com/watch?v=zKwTNqPtbfY

Da jeg er en anelse paranoid, har jeg brugt Googles text-to-speech til at generere talen. Overordnet fungerer det ok, men et par steder har "hun" en lidt sjov udtale (pige bliver eksempelvis til pikke)

Som det allerede er nævnt i tråden, kan man downloade udvidelser til chrome, der gør det endnu nemmere at søge i google images og Tineye. Sig til hvis der også er brug for en vejledning til installation og brug af disse udvidelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lavet en lille videoguide, der kort viser, hvordan man kontrollerer billeder ved hjælp af google images hhv. TinEye. Som jeg også nævner i videoen, er det min erfaring, at google images er mere effektiv end Tineye.

http://www.youtube.com/watch?v=zKwTNqPtbfY

Da jeg er en anelse paranoid, har jeg brugt Googles text-to-speech til at generere talen. Overordnet fungerer det ok, men et par steder har "hun" en lidt sjov udtale (pige bliver eksempelvis til pikke)

Som det allerede er nævnt i tråden, kan man downloade udvidelser til chrome, der gør det endnu nemmere at søge i google images og Tineye. Sig til hvis der også er brug for en vejledning til installation og brug af disse udvidelser.

Lol en fed stemme der er i videoen :) men godt lavet

Del dette indlæg


Link til indlæg

hehe tak tak.... Ja, det lyder lidt som en bedstemor, der har fået et par Fernet Branca for meget ;)

Sig endelig til, hvis der er interesse for yderligere guides..... Måske en guide til hvordan man installerer og bruger chromeudvidelserne til tineye og google images. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...