Hop til indhold
olemadsen

Mangel på tollerance eller?

Recommended Posts

Heller ikke jeg danish - er selv flyttet fra området, og rejser ikke tilbage.

Men trods alt er reaktionen mere ekstrem end jeg havde forestillet mig. Ophavet til truslerne er sikkert klar over at hans reaktion ikke repræsenterer flertallet.

Men for ringe, hvis der ikke tages aktivt afstand til metoderne i lokalsamfundet.

Heldigvis er der også fyrtårne af tolerance i provinsen. Mindes for flere år siden en demonstration i en landsby mod nogle kriste fundamentalister, der kørte hetz demo mod en lokal glædespige i byen, der var og blev respekteret som enhver af byense øvrige forretningsdrivende.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg kan nu ikke forstå hvordan sådan en butik skulle kunne genere nogen.

Som det fremgår af artiklen var der åbenbart tale om en ret diskret butik (indehaveren udtaler: "Vores vare-sortiment kunne eksempelvis ikke engang ses ude fra gaden").

Man må være ret snæversynet og fundamentalistisk indstillet for at kunne blive generet af det og dertil må der en god portion enøjet mangel på respekt og tolerance for andres frihed til for at begynde at protestere mod sådan en butik.

Shorty

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg kan nu ikke forstå hvordan sådan en butik skulle kunne genere nogen.

Som det fremgår af artiklen var der åbenbart tale om en ret diskret butik (indehaveren udtaler: "Vores vare-sortiment kunne eksempelvis ikke engang ses ude fra gaden").

Man må være ret snæversynet og fundamentalistisk indstillet for at kunne blive generet af det og dertil må der en god portion enøjet mangel på respekt og tolerance for andres frihed til for at begynde at protestere mod sådan en butik.

Shorty

+1000

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...