Hop til indhold
powerpoint

Er race et gyldigt taksonomisk begreb?

Recommended Posts

Jeg orkede ikke at deltage i den oprindelige tråd og gad vide om ikke det er afdiskuteret. Mon ikke, at guka er udmattet efter 200 meter rygcrawl? Det er jo vanskeligt, at stille spørgsmålstegn ved valid forskning uanset om kilderne er Socialforskningsinstituttet eller andre organer. Dette ikke sagt i forsøget på at standse andres lyst til at videreføre en diskussion.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, det er en sædvanlige historie om, at fakta kan benægtes.

Darwin har åbenbart trods pregnant forskning levet forgæves, da der jo efter politisk korrekthed ikke eksisterer racer. Det har jeg da ladet mig belære om i de sidste par dage.

Gad vide, om vi på et tidspunkt kommer så langt ud, at vi bliver nødt til at tale om plumbum og aurum (i stedet for bly og guld) for ikke at fornærme de fede og de gulsotsramte? Negeren, der i min ungdom skam var et agtet væsen, bliver vel også til eufemismen "non-hvidt individ af indiskutabel søndersaharisk oprindelse"?

Da jeg i min ungdom (skal ikke trætte Jer med mine gamle minder) boede på Grønland, blev jeg af de lokale omtalt som kraslunak, hvilket betyder "hvid". Dette indberettede jeg hverken til Rigsombudet eller Politiken på Rådhuspladsen, for jeg var jo anderledes. Også i Afrika har jeg været ude for at blive omtalt som "ham den hvide". Så vidste man, hvem det var. Det er åbenbart kun i Danmark, at en skovl er en rive, og en rive er en spade – hvis den da ikke er en teske.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...