powerpoint

Er race et gyldigt taksonomisk begreb?

6 indlæg i denne tråd

Jeg orkede ikke at deltage i den oprindelige tråd og gad vide om ikke det er afdiskuteret. Mon ikke, at guka er udmattet efter 200 meter rygcrawl? Det er jo vanskeligt, at stille spørgsmålstegn ved valid forskning uanset om kilderne er Socialforskningsinstituttet eller andre organer. Dette ikke sagt i forsøget på at standse andres lyst til at videreføre en diskussion.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, det er en sædvanlige historie om, at fakta kan benægtes.

Darwin har åbenbart trods pregnant forskning levet forgæves, da der jo efter politisk korrekthed ikke eksisterer racer. Det har jeg da ladet mig belære om i de sidste par dage.

Gad vide, om vi på et tidspunkt kommer så langt ud, at vi bliver nødt til at tale om plumbum og aurum (i stedet for bly og guld) for ikke at fornærme de fede og de gulsotsramte? Negeren, der i min ungdom skam var et agtet væsen, bliver vel også til eufemismen "non-hvidt individ af indiskutabel søndersaharisk oprindelse"?

Da jeg i min ungdom (skal ikke trætte Jer med mine gamle minder) boede på Grønland, blev jeg af de lokale omtalt som kraslunak, hvilket betyder "hvid". Dette indberettede jeg hverken til Rigsombudet eller Politiken på Rådhuspladsen, for jeg var jo anderledes. Også i Afrika har jeg været ude for at blive omtalt som "ham den hvide". Så vidste man, hvem det var. Det er åbenbart kun i Danmark, at en skovl er en rive, og en rive er en spade – hvis den da ikke er en teske.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og så taler vi ikke NEGER om det …

For halvanden generation siden var ’n-ordet’ en gængs og uskyldig term – i dag er det genstand for hysterisk tabuisering

Af: Niels Ivar Larsen

29. april 2012

http://www.information.dk/299625

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu