Hop til indhold
Jman

Smitte

Recommended Posts

Hej medlemmer.....

superfransk og megafransk er jo lækkert! MEN for en kylling som mig, er jeg nærmest paranoid bange for at blive smittet med en kønssygdom....

besøgte vel en ti GP for år tilbage med masser af superfransk uden at blive smittet, men jeg er på mine ældre dage blevet mere nervøs, og har også mere på spil.......

hvad er jeres erfaringer? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jman skrev, for 5 minutter siden:

Hej medlemmer.....

superfransk og megafransk er jo lækkert! MEN for en kylling som mig, er jeg nærmest paranoid bange for at blive smittet med en kønssygdom....

besøgte vel en ti GP for år tilbage med masser af superfransk uden at blive smittet, men jeg er på mine ældre dage blevet mere nervøs, og har også mere på spil.......

Forsæt.

Jeg har i mange år tilbudt super/megafransk som det eneste uden kondom og har ALDRIG raget mig andet til end jeres frække safter. 

Hvorfor en halv oplevelse fremfor en hel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Superfransk er dejligt. Mine erfaringer er clamydia og gonoré - så kan man ikke leve med risikoen skal man lade være!

Og faktisk skal man HELT lade være at dyrke sex hvis man vil være helt sikker. Jeg har også reddet mig en gang kønsvorter ved helt alm samleje med kondom. Så der er ALTId en risiko.. kondom eller ej.... men risikoen bliver naturligvis større ved superfransk.. og endnu større ved samleje uden

apropos kønsvorter så vil jeg anbefale en HPV-vaccine - den tager de fleste former - og kønsvorter er den mest udbredte sexsygdom og det smitter ad helvede til

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Calletti
Jman skrev, for 2 timer siden:

Hej medlemmer.....

At der er en risiko er der vist ingen tvivl om, så hvis det er noget der får dig til at gå og være bekymret så lad da være med at få bj uden (med mindre det er med en fast partner selvfølgelig).

Jeg fik en del superfransk tidligere, hvorefter jeg gik en smule i panik, og løb til lægen (heldigvis uden sygdomme). Min læge kunne fortælle at risikoen var der, men at den var lille for de fleste kønssygdomme (lægeviden anno 2011...kan meget vel være uddateret)

Summa summarum......er man den type der nødigt skulle løbe ind i en dårlig, så lad være at få super. Kan du leve med en lille risiko, så nyd det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bonobo skrev, for 3 timer siden:

Superfransk er dejligt. Mine erfaringer er clamydia og gonoré - så kan man ikke leve med risikoen skal man lade være!

Og faktisk skal man HELT lade være at dyrke sex hvis man vil være helt sikker. Jeg har også reddet mig en gang kønsvorter ved helt alm samleje med kondom. Så der er ALTId en risiko.. kondom eller ej.... men risikoen bliver naturligvis større ved superfransk.. og endnu større ved samleje uden

apropos kønsvorter så vil jeg anbefale en HPV-vaccine - den tager de fleste former - og kønsvorter er den mest udbredte sexsygdom og det smitter ad helvede til

Billedresultat for naked gun safe sex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jman skrev, for 6 timer siden:

Hej medlemmer.....

Man kan jo ikke nyde ubeskyttet blow, hvis man under udførelsen og specielt bagefter,  er panisk angst for at blive smittet med noget. Man får nok ej heller et mere balanceret syn på smittefaren ved at læse om andres oplevelser eller hvis man tyr til statistikker. 

Nu handler det så om ubeskyttet bj, men reelt ville situationen jo ikke være anderledes hvis du var panisk angst på at sætte dig op i et fly, den forsvinder ej heller ved at høre at andre har overlevet uden at styrte ned. :)

Med mindre du har modet til at løberisikoen og bekæmpe din angst, så lad dog være med at fokusere på den detalje i de forhåbentlige gode totaloplevelser du køber. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bonobo skrev, for 5 timer siden:

Jeg har spurgt min læge angående HPV og kønsvorter og han sagde at hvis man engang har fået HPV så kan vaccinen hverken kurere, dæmpe eller modvirke at virus giver et nyt udbrud i form af kønsvorter. En vaccine kan kun gøre dig immun overfor de varianter af HPV du ikke allerede har. Langt størstedelen af den voksne befolkning har ifølge det jeg har kunnet læse mig frem til, en eller anden form for HPV men har måske aldrig haft et udbrud eller kun oplevet noget en enkelt gang. 

Men unge mennesker (piger og drenge) bør sørge for at få et skud og særligt mens det er gratis og de er ubesmittede ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
DK fyr 34 skrev, for 6 minutter siden:

Jeg har spurgt min læge angående HPV og kønsvorter og han sagde at hvis man engang har fået HPV så kan vaccinen hverken kurere, dæmpe eller modvirke at virus giver et nyt udbrud i form af kønsvorter. En vaccine kan kun gøre dig immun overfor de varianter af HPV du ikke allerede har. Langt størstedelen af den voksne befolkning har ifølge det jeg har kunnet læse mig frem til, en eller anden form for HPV men har måske aldrig haft et udbrud eller kun oplevet noget en enkelt gang. 

Men unge mennesker (piger og drenge) bør sørge for at få et skud og særligt mens det er gratis og de er ubesmittede ;)

Tak for præciseringen.. det er helt korrekt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 7 minutter siden:

Den beskytter også mod livmoderhalskræft, som skyldes HPV, så få den bare uanset antallet af kønsvorter og sexpartnere forinden, bare få den! :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Iscenesat Virkelighed skrev, for 4 minutter siden:

Den beskytter også mod livmoderhalskræft, som skyldes HPV, så få den bare uanset antallet af kønsvorter og sexpartnere forinden, bare få den! :D 

Nu er det nok de færreste mænd, der er i risiko for livmoderhalskræft :P , men eftersom mænd kan få kræft i munden, svælget, endetarmsåbningen og penis som følge af HPV er jeg helt enig 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bonobo skrev, Lige nu:

Nu er det nok de færreste mænd, der er i risiko for livmoderhalskræft :P , men eftersom mænd kan få kræft i munden, svælget, endetarmsåbningen og penis som følge af HPV er jeg helt enig 

Hey, give me a break! :D Hvis de er født som kvinde og nu lever som mand, så. Uanset, så er det bare meget fedt at gøre den smule man nu selv kan gøre, for ikke at få kræft i hoved og røv. ❤️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 1 time siden:

Bonobo skrev, for 1 time siden:

Jf. mit tidligere svar, så vil en vaccination ikke gøre fra eller til hvis du allerede har tildraget dig den/de varianter af HPV som vaccinen dækker. Heller ikke i forhold til fremadrettet udvikling af livmoderhalskræft eller andre kræftformer. Vaccinen beskytter kun, hvis du ikke tidligere har tildraget dig den pågældende variant. Ellers ville vaccinen jo fungere som en helgardering/kur og det har der ikke været nævnt noget om i den endeløse debat om emnet  :)

Men man skal selvfølgelig få vaccinen hvis man ikke har været i kontakt med de varianter af HPV som den pågældende vaccine dækker. Dette er selvfølgelig særlig aktuelt for de helt unge. Men de fleste voksne mennesker der har haft en naturligt og aktivt sexliv er nok på et eller andet tidspunkt stødt ind i de typer af HPV og så hjælper vaccinen ikke.....desværre ;)

Redigeret af DK fyr 34

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, 1 time siden:

Jf. mit tidligere svar, så vil en vaccination ikke gøre fra eller til hvis du allerede har tildraget dig den/de varianter af HPV som vaccinen dækker. Heller ikke i forhold til fremadrettet udvikling af livmoderhalskræft eller andre kræftformer. Vaccinen beskytter kun, hvis du ikke tidligere har tildraget dig den pågældende variant. Ellers ville vaccinen jo fungere som en helgardering/kur og det har der ikke været nævnt noget om i den endeløse debat om emnet  :)

Men man skal selvfølgelig få vaccinen hvis man ikke har været i kontakt med de varianter af HPV som den pågældende vaccine dækker. Dette er selvfølgelig særlig aktuelt for de helt unge. Men de fleste voksne mennesker der har haft en naturligt og aktivt sexliv er nok på et eller andet tidspunkt stødt ind i de typer af HPV og så hjælper vaccinen ikke.....desværre ;)

Mén man tester jo ikke hvilke typer der allerede er i kroppen, så en helgardering fra en ikke særlig bekostelig vaccine er vel fint? Så længe man ikke luller sig selv ind i en tro på at kønsvorter og kræft så ikke kan ramme en derefter :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 1 minut siden:

Mén man tester jo ikke hvilke typer der allerede er i kroppen, så en helgardering fra en ikke særlig bekostelig vaccine er vel fint? Så længe man ikke luller sig selv ind i en tro på at kønsvorter og kræft så ikke kan ramme en derefter :D 

Det har du selvfølgelig ret i.

Min læge svarede da jeg spurgte om det samme at han ikke selv ville bruge pengene på det som voksen, med mindre man kom som et helt ung og usmittet blad. Meeeeen han tilføjede så også at man ikke skulle udelukke at der ville ske noget mere på området. Den første vaccine der blev givet gratis til de unge piger dækkede 2-3 varianter af HPV og nu nogle år efter dækker den mere end 10 (mener jeg det er)........så måske måske. De unge (piger som drenge) bør i hvert fald få den og sår når de får den i en helt ung alder og inden de bliver seksuelt aktive. Og især når den som for pigernes vedkommende er gratis :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 6 timer siden:

Og kræft i svæglet, mund og mandler

Og anal- og peniskræft.

https://www.cancer.dk/nyheder/stor-stigning-i-hpv-udloest-kraeft-hos-maend/

Desværre er vaccine løbet jo nok kørt for 90 pct af os herinde ...

Dog kan en vaccine stadig nå at beskytte mod de former for HPV, man ikke måtte være bærer af endnu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 3 timer siden:

Det har du selvfølgelig ret i.

Min læge svarede da jeg spurgte om det samme at han ikke selv ville bruge pengene på det som voksen, med mindre man kom som et helt ung og usmittet blad. Meeeeen han tilføjede så også at man ikke skulle udelukke at der ville ske noget mere på området. Den første vaccine der blev givet gratis til de unge piger dækkede 2-3 varianter af HPV og nu nogle år efter dækker den mere end 10 (mener jeg det er)........så måske måske. De unge (piger som drenge) bør i hvert fald få den og sår når de får den i en helt ung alder og inden de bliver seksuelt aktive. Og især når den som for pigernes vedkommende er gratis :)

Ja og det er en skandale, at der gøres forskel på kønnene!

Det er nu erkendt, at det er usagligt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 51 minutter siden:

Ja og det er en skandale, at der gøres forskel på kønnene!

Det er nu erkendt, at det er usagligt:

Hvor har du ret. Det er tankevækkende at vaccinen i lande vi ellers sammenligner os med, tilbydes til begge køn :) og i DK kan man ikke se det større billede i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 19 minutter siden:

Hvor har du ret. Det er tankevækkende at vaccinen i lande vi ellers sammenligner os med, tilbydes til begge køn :) og i DK kan man ikke se det større billede i det.

Pengene skal vel gå til skattelettelser og salgsprocesser af fælleseje ;-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 16 timer siden:

Men den vaccine kan give mega store bivirkninger, og underligt nok kun for pigerne. Kønvorter hos kvinder kan give celleforandringer i livmor halsen, det er disse forandringer der senere i livet kan udvikle livmorhals kræft. Derfor blev HPV vaccinen opfundet. 

Jeg er på knæ i glæde over jeg har sønner og ikke døtre - jeg ville ALDRIG give min datter den vaccine. 

Nu ved jeg godt det er clamydia, gonorre osv folk er bekymret for ved superfransk, men jeg ville egentlig være mere bekymret over herpes. Kønssygdomme kan jo behandles - herpes er resten af livet - ligger i dit blod og bliver givet videre til dine børn. 

Nu dør man jo ikke af herpes, men udbrudene gør pisse ondt - i sær hvis de også kommer ved dine ædlere dele. 

Redigeret af TeleTrunten

Del dette indlæg

Link til indlæg
TeleTrunten skrev, for 16 timer siden:

Men den vaccine kan give mega store bivirkninger, og underligt nok kun for pigerne. Kønvorter hos kvinder kan give celleforandringer i livmor halsen, det er disse forandringer der senere i livet kan udvikle livmorhals kræft. Derfor blev HPV vaccinen opfundet. 

Jeg er på knæ i glæde over jeg har sønner og ikke døtre - jeg ville ALDRIG give min datter den vaccine. 

Nu ved jeg godt det er clamydia, gonorre osv folk er bekymret for ved superfransk, men jeg ville egentlig være mere bekymret over herpes. Kønssygdomme kan jo behandles - herpes er resten af livet - ligger i dit blod og bliver givet videre til dine børn. 

Nu dør man jo ikke af herpes, men udbrudene gør pisse ondt - i sær hvis de også kommer ved dine ædlere dele. 

“Mega store bivirkninger”.

Du har set for meget vrøvl på TV2 !

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-02-11-tidligere-tv-2-ansat-ville-stoppe-omstridt-hpv-dokumentar

Del dette indlæg

Link til indlæg
TeleTrunten skrev, for 17 timer siden:

Har dine sønner heller ikke modtaget de gængse børnevaccinationer? Dem giver de fleste raskvæk gerne deres børn, trods risiko for bivirkninger, som ved alle typer medicin, mén den er altså minimal. :) 

Herpes har mange, 80 %, allerede i kroppen og der kan den ligge latent i mange år uden at gå i udbrud, så om det er stress eller usikker oralsex der er den udløsende faktorer, det kan vel være svært at konkluderer? 

https://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/H/Herpes simplex virus infektion.aspx

Redigeret af Iscenesat Virkelighed

Del dette indlæg

Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 6 timer siden:

Har dine sønner heller ikke modtaget de gængse børnevaccinationer? Dem giver de fleste raskvæk gerne deres børn, trods risiko for bivirkninger, som ved alle typer medicin, mén den er altså minimal. :) 

Herpes har mange, 80 %, allerede i kroppen og der kan den ligge latent i mange år uden at gå i udbrud, så om det er stress eller usikker oralsex der er den udløsende faktorer, det kan vel være svært at konkluderer? 

https://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/H/Herpes simplex virus infektion.aspx

Jo det har jeg faktisk, var 16 da jeg fik min ældste og 22 med den yngste. Havde jeg dengang vidst hvad jeg ved om vacciner i dag - havde ingen af dem fået en eneste. 

Den yngste har autisme - jeg siger ikke det skyldes vacciner, men er med på holdet af fagfolk der mener vaccinere kan forværre symptomerne. 

Jeg er lungesyg og kan derfor få influenza vaccinen gratis - den vil jeg heller ikke have.Når jeg ved de bruger bla kviksølv i vacciner, hvorfor i alverden så udsætte sig selv for et stof din krop ikke kan udskille.

@McQueen så du mener de piger der er ramt af massive bivirkninger er nogle små hystader og deres forælder nogle curling fjolser?

Redigeret af TeleTrunten
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...