Hop til indhold
Fecking

Thai/Afrikanere i Flensborg

Recommended Posts

I min pure ungdom, da jeg sad ved skolebænken (ja, så gammel er jeg), kaldte man altså en neger for en neger, der var INTET racistisk eller på anden måde nedladende i det, betegnelsen neger dækkede blot over det vi i dag kalder afrikanere, afroameríkaner osv. osv. altså i bund og grund et menneske der oprindeligt stammer fra afrika :)

Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er og hvor du stammer fra, men det du siger, gælder også for min mors ungdom, og da var det da absolut racistisk ment - fx var det en almindelig antagelse, at negere ikke var så kloge som hvide, de var dovne og tyvagtige o.s.v.

Og den samme holdning oplever du stadig i de fleste amerikanske sydstater.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har aldrig hørt om denne form for racisme før, så jeg ville faktisk sætte stor pris på et link til en længere beskrivelse.

Jeg er sikker på, at Google vil elske at hjælpe dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været væk en uges tid, og blev utrolig glad, da jeg så hvor mange svar der var på mine spørgsmål, men ak og ve, der var ikke mange der var tråd relateret, men skulle nogen have erfaringer de vil dele om emnet, så er jeg stadig åben for forslag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg har nævnt før er denne tråd fuldstændig afsporet af guka.

Det helse starter med OM DER ER NOGLE GODE NEGERBOLLER i Flensburg, og så får vi faktisk ikke mere at vide om den sag fordi guka bringer vores pis i kog og ved gud fortsætter, skønt venlig anmodning om at starte debatten under andet topic!

Så jeg tillader mig at flytte debatten herfra til : Andet / generel debat :

Under emnet: Er race et gyldigt taksonomisk begreb?

Håber samtidig at vi får svar på denne tråd om der er interessante " negerboller " i Flensburg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er og hvor du stammer fra, men det du siger, gælder også for min mors ungdom, og da var det da absolut racistisk ment - r.

Hvad tidsalder er din mor født i?? Mage til vås skal man lede længe efter!

Et stort dansktop hit i 70`erne handlede om negere! Nu da du er blevet så frelst sammen med andre danskere der tror ALT er racistisk, må du hellere anmelde ophavsrettigindehaverne af den linkede sang, kom du bare igang..

http://www.youtube.com/watch?v=__hbtRs0jy0

PS. Tænk sig jeg var til en koncert med familien dengang, det gør så nok mig til en racist, for jeg gik til en racistisk koncert :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror den mest udbredte opfattelse af begrebet racisme, er den juridiske (den hvor der er krav om en negativ udtalelse).

Men hvis jeg forstår dig rigtig, så betragter du alle henvisninger til race som racistisk, uanset om de er positive eller negative. Dvs. at alle andre bestemmelser end nationalitet er forkerte i din optik.

Jeg har aldrig hørt om denne form for racisme før, så jeg ville faktisk sætte stor pris på et link til en længere beskrivelse.

"Men hvis jeg forstår dig rigtig, så betragter du alle henvisninger til race som racistisk, uanset om de er positive eller negative. Dvs. at alle andre bestemmelser end nationalitet er forkerte i din optik.

Jeg har aldrig hørt om denne form for racisme før"

Tak Eromon. Det var lige præcis, hvad jeg forsøgte at udtrykke!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...