Hop til indhold
Rejsenetværk

Karakterer til anmeldelser

Recommended Posts

Hvad med at indføre en topliste over anmeldelser?

Et er at man både kan give likes og dislikes, og at der føres synlig statistik over hvor mange der læser anmeldelser, og hvor mange kommentarer de får.

Men kunne man ikke også give mulighed for at give anmeldelser karakterer fra 1 - 10, som man så kunne omsætte til en top 50 eller 100 liste over de bedste anmeldelser, efter læsernes vurdering.

Eventuelt måned for måned, der så arkiveres måned for måned, som man kan kigge tilbage i, eventuelt også sådan at anmeldelser kan forblive på listen måned for måned, hvis bare de kan holde deres plads indenfor nr 50 eller 100.

Det kunne også have værdi for annoncørerne at stå som anmeldt på de lister, men det skal selvfølgelig laves sådan at der ikke kan manipuleres med listen, med det formål for øje.

På en topliste kan anmeldelser godt få en fremtrædende placering, selvom om de ligger lavt i statistikken over læsere, likes og kommentarer.

Hvis bare nogle læsere vælger at give anmeldelser karakterer.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg læser ikke anmeldelser for at finde en pige, jeg finder en pige og SÅ læser jeg måske anmeldelser - hvis de findes.

Her ville en bestemt karakter baseret på hvor velskrevet en anmeldelse eventuelt måtte være, have meget lidt betydning. Det er for mig mere vigtigt at pigen har et godt ry i form af mange positive anmeldelser, end at der er et par anmeldelser der er velskrevet og/eller grafiske i deres fremtoning, og derved har fået en bestemt karakter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Seriøst synspunkt Butch, men en topliste kan du jo bare vælge at ignorere, og så stadig vægte som du gør.

Men måske nogle både læser og skriver, bevæget af andre grunde også, end kun det eksakte emne for anmeldelsen.

Mon ikke mange læser både restaurant, film og litteratur anmeldelser uden nogensinde at have til hensigt at besøge restauranten, se filmen, eller læse bogen, men simpelthen bare for at læse anmeldelsen - jeg tror det, jeg gør det selv.

Men en topliste kan have kommerciel betydning for udbyder, og efterspørger fordi mange vælger at starte på en topliste, før de læser videre udenfor listen.

Det er ikke uden grund at dem der kan betale for at ligge højest på Google, gør det, og at uopfordrede rangeringer af brugere på sociale medier har værdi for hoteller, restauranter osv.

Samme tror jeg kunne opnås med en topliste på Eroguide.dk

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Røvslikker

Er det motiverende for lysten til at skrive de såkaldte 'anmeldelser' ??...eller vil det være demotiverende ??, mon ikke det vil være det sidste :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 9 minutter siden:

Rejsenetværk: Jeg har lidt svært at se om du optræder:

1)  som almindelig bruger af lille EG som os andre

ELLER:

2 ) som annoncør på EG 

Som almindelig bruger Krølle Bølle Jr:)

Det website som jeg er medejer af må ikke annoncere på EG, medmindre vi køber bannerannoncer, og det har vi ikke råd til.

Men jo, jeg kan simpelthen godt lide at sætte ord på skrift, og jeg motiveres også, både af at blive læst, kommenteret og vurderet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 11 minutter siden:

Er et "Syntes godt om" mærke ikke godt nok. 

Man kan jo bare tælle, hvor mange som har liket en anmeldelse - det siger jo ligesom lidt om kvaliteten

Desværre synes jeg så at mange er meget karrige med deres likes - medmindre det er en glædespige, der har skrevet et indlæg ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Men måske nogle både læser og skriver, bevæget af andre grunde også, end kun det eksakte emne for anmeldelsen.

Mon ikke mange læser både restaurant, film og litteratur anmeldelser uden nogensinde at have til hensigt at besøge restauranten, se filmen, eller læse bogen, men simpelthen bare for at læse anmeldelsen - jeg tror det, jeg gør det selv.

Jeg kan af gode grunde ikke svare for alle, men jeg ville aldrig bruge tid på læse anmeldelser af steder, bøger, film, piger som jeg ikke har til hensigt at besøge eller se. Det ville bare være spild af tid for mit vedkommende.

Eksempelvis er jeg da ret ligeglad med om Kurts Køkken laver god mad, når jeg ved at jeg aldrig ville komme hos Kurt, eller han måske bare laver en type mad som jeg ikke bryder mig om.

 

Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

 

Men en topliste kan have kommerciel betydning for udbyder, og efterspørger fordi mange vælger at starte på en topliste, før de læser videre udenfor listen.

Det er ikke uden grund at dem der kan betale for at ligge højest på Google, gør det, og at uopfordrede rangeringer af brugere på sociale medier har værdi for hoteller, restauranter osv.

Samme tror jeg kunne opnås med en topliste på Eroguide.dk

 

En kommerciel betydning for efterspørger tror jeg nu ikke det ville have ;)

Men mon ikke du er mere ude i noget TripAdvisor agtigt noget? Ville det ikke være bedre om du gik den vej med at udvikle en lignende app, som fungerede på samme måde inden for købesex verdenen?

Her kan der så laves anmeldelser og karakterer.......der kan søges på hvem der er nærmest din lokation, hvilken race osv osv.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var bare en løs lille ide, som jeg ikke har tænkt mig at forsvare med næb og kløer, og som jeg snildt kan leve med at få skudt ned af ledelsen,  så er den ikke længere for eget vedkommende :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 8 timer siden:

........karrige med deres likes - medmindre det er en glædespige, der har skrevet et indlæg ;-)

Ja, det har jeg også studset over :lol:. Folk falder totalt på røven i en rus af begejstring over selv de mystiske indlæg.

Eller også er de nok bare mere interessante at høre på end sådan et par rustne tågehorn som os...I don´t know :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 5/4/2018 at 12:22:

Men måske nogle både læser og skriver, bevæget af andre grunde også, end kun det eksakte emne for anmeldelsen.

Netop, og hvad kan nogen - EG-brugere, eller udbydere af ydelser, have af gavn af at anmeldelser overdænges med karakterer fra 1 til 10? Jeg giver oftest likes - og skriver en tak for advarslen - til anmeldelser der advarer om hvem man ikke bør indlade sig med.. Hvordan skulle dét kunne have en værdi for annoncøren? Men anmeldelsen / advarslen kan nemt få topkarakter, hvis den er konkret og ærlig. Point for malerisk, humoristisk, eller lign. sprog i anmeldelser kan ingen bruge til noget, udover underholdningen.

Og du ved selv hvordan mange brugere, i ren automatreaktion liker næsten alt fra brugere de synes om, og tilsvarende disliker alt fra brugere de ikke bryder sig om.. dét kan ingen udbyder have gavn af, skulle få indflydelse på deres butik.

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...