Hop til indhold
Bukkake

Veksle billigst til 10.000 Euro

Recommended Posts

Vil en tur til Tyskland og købe en bil og vil gerne have 10.000 Euro med i kontanter. 

Hvad er det mest smarte (billigste): veksle i banken, Forex,  hæve i Tyskland eller noget andet ? Kan man lave bankoverførsel når man står hos Mercedesforhandleren? :)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Veksel i banken. Det er langt det billigste. Og fortryder du at handle og vil ha pengene ind på kontoen igen giver det ikke nogen problemer. Du kan ikke overføre til forhandleren så han kan se dem med det samme. Så cash is king. Nogle forhandler siger dog go for at bruge visakort også.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bukkake skrev, for 8 minutter siden:

Vil en tur til Tyskland og købe en bil og vil gerne have 10.000 Euro med i kontanter. 

Hvad er det mest smarte (billigste): veksle i banken, Forex,  hæve i Tyskland eller noget andet ? Kan man lave bankoverførsel når man står hos Mercedesforhandleren? :)

 

 

Hvis du vil veksle i en bank i Tyskland, må du være forberedt på at vise pas og de skriver dine data ned - og i DK vil du også blive indberettet. En bankoverførsel går nok lettere - men spørg i banken ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bankoverførsel til Tyskland. Hvis du laver overførslen inden kl. 13:30, Dansk normaltid, kan den være hos modtagerens bank samme dag. Hvis du har et normalt Visa kort kommer du nok i problemer med beløbsgrænsen. Jeg plejer ikke at have problemer med at betale større beløb i Tyskland med Mastercard. 

Spørg forhandleren, du er med garanti ikke den første Dansker der køber af ham. 

BR 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lolababe

Det er en god ide at snakke med banken først. Jeg stod i en tøj butik i USA hvor mit kort stod som spærret. Banken troede mit kort var blevet misbrugt da jeg havde brugt mange penge på få dage. Så har altid ringet til banken inden for at sige at jeg tager på ferie og. Har tænkt mig at misbruge mit eget kort. Så de ikke lukker det 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Lolababe skrev, for 51 minutter siden:

Det er en god ide at snakke med banken først. Jeg stod i en tøj butik i USA hvor mit kort stod som spærret. Banken troede mit kort var blevet misbrugt da jeg havde brugt mange penge på få dage. Så har altid ringet til banken inden for at sige at jeg tager på ferie og. Har tænkt mig at misbruge mit eget kort. Så de ikke lukker det 

Hahahaha Det har jeg også prøvet i USA.... :-) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lolababe
Trinetease skrev, for 16 minutter siden:

Hahahaha Det har jeg også prøvet i USA.... :-) 

 

Jeg har måske et lille shopping problem. Men kun måske..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lolababe skrev, for 1 time siden:

Det er en god ide at snakke med banken først. Jeg stod i en tøj butik i USA hvor mit kort stod som spærret. Banken troede mit kort var blevet misbrugt da jeg havde brugt mange penge på få dage. Så har altid ringet til banken inden for at sige at jeg tager på ferie og. Har tænkt mig at misbruge mit eget kort. Så de ikke lukker det 

Derfor er det også altid en god ide at have et par kreditkort med :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lolababe
Borende X skrev, for 20 minutter siden:

Derfor er det også altid en god ide at have et par kreditkort med :)

Jeg har besluttet at det nok er bedst for mig kun at have et

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lolababe skrev, for 43 minutter siden:

Jeg har besluttet at det nok er bedst for mig kun at have et

Haha, du er måske et let offer for en udsalgsfeber :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du kan betale med Visakort er det biligst.

Hæver du euro i en tysk bank er kursen som regl bedre end i en dansk bank. Men der kommer sikkert en gebyr for at hæve kontanter i udlandet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lolababe
Borende X skrev, for 26 minutter siden:

Haha, du er måske et let offer for en udsalgsfeber :D

Jeg angriber udsalg. Jeg er ikke et offer. Men en udsalgs kriger :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kwassi2 skrev, for 33 minutter siden:

Hvis du kan betale med Visakort er det biligst.

Hæver du euro i en tysk bank er kursen som regl bedre end i en dansk bank. Men der kommer sikkert en gebyr for at hæve kontanter i udlandet. 

Ja, det koster et gebyr på mindst 30 kr. at hæve kontant i udlandet. De danske banker forsømmer ingen lejlighed til at få deres bid af kagen, nu hvor langt færre veksler hjemmefra. Hvad der tabes på gyngerne, vindes på karussellerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lolababe skrev, for 10 minutter siden:

Jeg angriber udsalg. Jeg er ikke et offer. Men en udsalgs kriger :)

Så er du sgu' også selv ude om det :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bukkake skrev, for 13 timer siden:

Vil en tur til Tyskland og købe en bil og vil gerne have 10.000 Euro med i kontanter. 

Hvad er det mest smarte (billigste): veksle i banken, Forex,  hæve i Tyskland eller noget andet ? Kan man lave bankoverførsel når man står hos Mercedesforhandleren? :)

 

 

Det billigste er at lave en bankoverførsel når du skal betale for din brugte Mercedes. Det koster omkring 50 kr. Det kan du gøre via netbank, lige så nemt som at overføre 5000 til  f.eks. mig :) Der er et menu punkt der hedder "Overførsel til udland" 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lolababe
Borende X skrev, 1 time siden:

Så er du sgu' også selv ude om det :D

Haha jeg påtager mig det fulde ansvar ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 time siden:

Det billigste er at lave en bankoverførsel når du skal betale for din brugte Mercedes. Det koster omkring 50 kr. Det kan du gøre via netbank, lige så nemt som at overføre 5000 til  f.eks. mig :) Der er et menu punkt der hedder "Overførsel til udland" 

 

Ja, men det mærkelige er, at har man Nordea som bank og skal sende et beløb til en søsterfilial (sic!) i Sverige, så koster det 110 kr. Som om ikke de tjente nok på Panama-afdelingen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lubovnik
Borende X skrev, for 4 timer siden:

Ja, men det mærkelige er, at har man Nordea som bank og skal sende et beløb til en søsterfilial (sic!) i Sverige, så koster det 110 kr. Som om ikke de tjente nok på Panama-afdelingen.

Endnu en god grund til at kvitte Nordea

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...